Eli ihan ensiksi pahoittelen jos joku on kysynyt samantapaista asiaa, haulla tosin en löytänyt mitään niin toivotaan ettei ole.
Mutta siis asiaan. Adiumi on yllättäen ruvennut tökkimään. Ohjelman kun avaa niin hetken toimii ihan hyvin, mutta sitten (n. 5-30min, riippuen) kun koittaa jotain kirjottaa ja hetken päästä ihmettelee että eikö ole suosiossa vai miksei kukaan vastaa niin ruudussa lukee vaan että "Viestiä ei voi lähettää kytkentäpalvelimen kanssa tapahtuneen virheen vuoksi:" tai jotain vastaavaa. Itse en kuulemma mene Offline-tilaan vaan jos joku yrittää kirjottaa mulle niin heille tulee sama viesti toisesta päästä. Samalla rupeaa myös contact-list vittuilemaan, eli kun normaalisti ensin ovat online tilassa olevat ja sen jälkeen poissa olevat ja idlaavat jne. Nyt kuitenkin samalla kun viestien läpimeno loppuu niin myös kontaktien järjestäytyminen loppuu. Netti ja muut ohjelmat (myös muut messengerit) toimivat täysin normaalisti.
Yleensä kun Adiumin käynnistää uudestaan niin homma rupeaa taas pelaamaan hetkeksi, välillä joutuu koneen käynnistämään uudestaan ja jos sekään ei auta niin kun yön yli antaa olla koneen suljettuna niin auttaa. Oon koittanu asentaa ohjelman uudestaan, oon poistanu kaikki Adiumiin liittyvät tiedostot mitä finderilla löytyy, antanut koneen olla yön yli pois päältä ja vasta sen jälkeen asentanut ohjelman uudestaan (tosin jotakin osia ohjelmasta on varmaan pakko jäädä koneelle koska omat asetukset se kaivaa jostain esiin kuitenkin).
Oliskohan kellään ehdottaa ratkaisua (muuta kun mesettämisen lopettaminen).
Adium ei suostu lähettämään viestejä
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
5 viestiä
• Sivu 1/1
-
Adium ei suostu lähettämään viestejä
Viesti Kirjoittaja Ashorni »
-
Re: Adium ei suostu lähettämään viestejä
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
-
Viesti Kirjoittaja Epkor »
Sama ongelma täällä. Osaako kukaan auttaa? En haluaisi käyttää aMSN:ää tai Microsoftin roskaa.
-
Viesti Kirjoittaja Saukki »
Adium ei eilen suostunut lähettämään viestejä Facebook kavereille ennenkuin kirjauduin Safarilla sisään Facebookiin... miksi näin? Kyllä se ennen on toiminut....
-
Viesti Kirjoittaja mimmim »
Itelläni se antaa samaa virheilmoitusta ja useimmiten korjaantuu käynnistämällä ohjelman/koneen uusiksi. Se kuitenkin toimii vielä suht hyvin, joten itse en oo oikeen edes jaksanut paneutua tohon ongelmaan..Ashorni kirjoitti:Oon koittanu asentaa ohjelman uudestaan, oon poistanu kaikki Adiumiin liittyvät tiedostot mitä finderilla löytyy, antanut koneen olla yön yli pois päältä ja vasta sen jälkeen asentanut ohjelman uudestaan (tosin jotakin osia ohjelmasta on varmaan pakko jäädä koneelle koska omat asetukset se kaivaa jostain esiin kuitenkin).
Mutta, ainakin nuo asetukset saa poistettua näin:
Mene omaan kotikansioon (se jossa on se taloikoni) -> Kirjasto/Library -> Preferences.
Tuolla prefenrences kansiossa on eri ohjelmiin liittyviä asetustiedostoja ja jos joku ohjelma kenkkuilee, niin sieltä heivaa vaan roskiin ohjelmaan liittyvät tiedostot. Tällöin kuitenkin joutuu tekemään asetukset kyseiseen ohjelmaan uudestaan. Eli, itselläni Adiumia koskeva asetustiedosto on nimeltään: com.adiumX.adiumX.plist
Toinen paikka on samaisessa Kirjasto-kansiossa kansio nimeltään Application Support. Siellä on Adiumia koskeva kansio ja senkin voi heittää roskiin. Ymmärtääkseni Adium luo nämä tiedostot uudestaan (niin application support kun preferences kansioissa) seuraavan kerran kun avaat ohjelman ja muokkaat asetuksia, eli ne pitäisi olla turvallista heittää pois. Muista vaan tyhjentää sitten roskakori niin ne häviää oikeasti (kannattaa ehkä myös käynnistää kone uusiks).
Korjatkaa joku, jos olen väärässä? Itse olen näin toiminut ja ei ole ongelmia tullut, ainoastaan vaan hieman lisävaivaa asetusten uudelleen tekemisessä.
Joistakin ohjelmista kyllä jää näkymättömiä tiedostoja/asetuksia koneelle, jotka saa pois vaan jokku tietokonegurut joillakin tietyillä ohjelmilla, mutta yks helppo lisäapu löytyy täältä: http://www.appzapper.com. Kyseessä on ohjelma nimeltään AppZapper, joka uninstallaa ohjelman, etsii ja myös poistaa siihen liittyvät tiedostot. Kannattaa kokeilla.
Edit: Tuo AppZapper on muuten näköjään jatkossa maksullinen ohjelma, mutta sitä voi käyttää viisi kertaa ilmaiseksi ennen rekisteröitymistä. Vastaava freeware ohjelma löytyy täältä: http://www.freemacsoft.net/AppCleaner/index.php.
iMac 21-inch 3,06 GHz Intel Core i3
MacBook Pro 13-inch 2 GHz Intel Core 2 Duo
iPhone 5S 32GB
iPad WiFi-3G 16GB
MacBook Pro 13-inch 2 GHz Intel Core 2 Duo
iPhone 5S 32GB
iPad WiFi-3G 16GB
5 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka