KunkkuJ kirjoitti: Ei ole vastakohtaa koululääketieteelle, eikä viralliselle lääketieteelle. Toki tieteenkin nimissä esitetään erilaisia näkemyksiä, mutta niiden paikkansa pitävyyttä selvitetään yhteisesti hyväksyttyjen normien mukaan. Ns. vaihtoehtohoidot ja muu uskomuksiin perustuva huuhaa ei ole tiedettä, ei lääke-, eikä mitään muutakaan.
Kuten sanottu tekee mitä tekee niin oma usko asiaan on tärkeää.
Virallisuudesta sen verran, että jos keskustelet entisessä Neuvostoliitossa koulutetun lääkärin kanssa, niin sen virallisemmaksi lääketiede ei voi mennä. Virallisuudella tarkoitan totaalista henkisyyden irrottamista lääketieteestä. Tällaisen lääkärin mielestä, jos ihmisellä on psyykkisiä ongelmia, niin se johtuu jonkun kemikaalin vähäisyydestä tai liiasta määrästä jossain ja siten homma klaarataan vähentämällä tai lisäämällä jonkun tai joidenkin kemikaalien määrää elimistössä.
Suomessa oli tutkimusten mukaan 170000 bentsodiatzebiininarkkaria. Eli näitä nukahtamislääkkeisiin koukkuun jääneitä. Ne ovat voimakkaasti riippuvuutta aiheuttavia huumeita.
Eli otetaan aiheeksi nukahtamisvaikeudet.
Mitä vaikeus nukahtaa oikein on? Se on tila, kun väsynyt kehosi vaatisi lepoa, mutta mielesi jatkaa
kiusaamistasi suostumatta hiljentymään. Eli yksi osa sinussa toimii kokonaisuutta vastaan. Tila jossa osa sinua sabotoi kokonaisuutta vastaan vaikuttaa järjettömältä. Miksi haluat pahaa itsellesi? Kerrataan: Sinä tarvitset lepoa, mutta mielesi ei suostu hiljentymään kiertäen loputtomissa, mihinkään johtamattomissa, huolestuneissa skenariossa.
Lääketieteen ja lääketehtaiden mielestä asia eli nukahtamisvaikeudet tulee hoitaa kemikalisesti. Se on kätevää, ihmisen ei tarvitse ponnistella, ponnistelut on ikävää (paitsi että pitää mennä lääkärin luokse hakemaan resepti) lisäksi saadaan luotua "laillinen" narkkari, jonka taskuun lääketehdas saa kätensä.
Toinen, kemikaliton, mutta ponnisteluja vaativa tie on lähteä tutkimaan mistä itse koostuu. Hankkia itselleen itsestään laajempi ymmärrys. Ymmärtää, ensinnäkin että ei ole mielensä, sitten pyrkiä kouluttamaan se. Nythän ihmisen mieli on kuin kouluttamaton koira. Välillä se tottelee, joskus ei (useimmiten) purren isäntäänsä ( vaikka nukahtamisvaikeudet)
Jos menet selittämään tästä toisesta tiestä Newtonilaisesti ajattelevalle lääkärille, niin hän ei ymmärrä mitään. Ja miten voisikaan kun siitä ei voi kirjoittaa reseptiä. Valtaosa ihmisistä on samaistunut mieleensä. Eihän kukaan voi paeta, jos ei ensin tiedä olevansa ansassa. Eletään apaattisen ja tylsistyneenä omassa keskinkertaisuudessa, jota pyritään mahdollisuuksien mukaan pakenemaan erilaisten kemikaalien avulla. Jotkut harvat tietysti nousevat ylös huudahtaen
"kuka minä olen, mihin olen matkalla ja miksi? lähtien tielle, josta ei ole paluuta.
Lisäksi tulee muistaa, että vaikka jotain asiaa ei ole tieteellisesti todistettu ja selitetty ei tarkoita sitä, että asia tai ilmiö ei olisi olemassa.