mikastus kirjoitti:honpsu kirjoitti:Noniin, reipas vuosi kulunut ja Apple tuo HD-leffat vuokralle & ostettavaksi jokaiseen olohuoneeseen. Tai melkein jokaiseen, ainakin jenkkilän päähän - jokohan tämäkin saataisiin julkaistuksi ympäri maailman pikkuhiljaa!
....
<snipetisnap>
...
johan tämä digitaalinen vallankumous on musiikin osalla nähty, mikä estelee elokuvien puolella.
<snipetisnap> Minäkin olisin valmis maksamaan uudehkoista netistä ladattavista 720p leffoista sen 15-20 EUR. Niihin on kuitenkin tungettu se DRM...
...
johan tämä digitaalinen vallankumous on musiikin osalla nähty, mikä estelee elokuvien puolella.
Microsoftin DRM tuntuu olevan varminainen riesa. Sitä käyttää esim. TV1000Play- palvelu jonka toimivuus on epävarmaa DRM- ajuriyhteensopivuudongelmien vuoksi. Macissa pelaa Bootcampissa ja Parallelsin kautta, ACER-puuceessa ei edes toimi. Muut videovuokraamot käyttävät innolla samaa DRM-tekniikkaa, joten homma ei pelitä os X:ssä.
Olen hankkinut 4 kpl iTunes Gift Cardeja (aktivoimattomia), saas nähdä uskaltaako näitä pitää kuukausia aktiivisina, jos Applella on tapana sulkea iTUNES-tilejä, mikäli IP-osoitteet viittaavagt USA:n ulkopuolelle.
iTuneskortin rekisteröintiosoitteeksi kannattanee ottaa CA, jossa sales tax on kai 0%?, vai olisiko jokin muu osavaltio parempi?
G5:sessani ei ole HDMI-liitintä eikä tule.
Minä olen liittänyt vaivatta Macminin ja muistaakseni kaikki muutkin mäkkini kiinni HDMI- adapterilla taulutelkkariini yms. HDMI-laitteisiin. Onko se ongelmallista joidenkin muiden Maccien osalta? Acer-puuceessäni on jopa valmis HDMI-liitäntä, mutta onko tuollainen edes tarpeen jos saman ajaa digitaaliseen monitoriliitäntään kytkettävä HDMI-adapteri?
Ja jos ei sitä sovitinta kuitenkaan saa, niin voisinhan aina ostaa apple-TV:n...
Appletv:n omistajana ja aiemmin USA:ssa asuneena olen hieman samaa mieltä: aika turha laite joka ei ole kehittynyt tippaakaan ohjelmallisesti viimeisten vuosien aikana. Vähän niinkin Jenkkilä jossa kaikki tuntuu pysyvän entisellään vuosikausia: sähkölaskut yms. maksetaan sekeillä ja kodinkoneet ja auton ovat edelleenkin hieman epäkäytännöllisesti suunniteltuja. KOtitaloudet ja kaupat ovat täynnä hyödyttömiä kulutustavaroita.
Nykyiset tallennusvaihtoehdot : Saunavisio, Tvkaista, Viasatin Pace -HD-digiboxi ( ja Viasatin SE:n nettitv-palvelut) sekä Maxinetin digiboxipalvelu yms. ovat vielä hieman käytön kannalta ja teknisesti ontuvia. Parhaimmillaan kuvanlaatua on jo riittävästi, mutta käyttömukavuus, kanavavalikoima ja tekniikan toimivuus ovat vielä ongelmallisia.
Lisäksi käyttökustannuksia kertyy, varsinkin jos käyttää useita eri palveluita toisiaan täydentämään.
Eli DRM pois, hinta kohdalleen, ja tässä on asiakas.
Hyvä idea, mutta mikä on Microsoftin kanta tähän?