- Extreme, jonka perässä hubilla 5 kovista ja printteri. E jakaa langatonta signaalia. (toimii, joskin jos kovikset ovat uinumassa pitää odotella käynnistymistä)
D-Linkin 5-porttinen Gigabitin ethernet hubi (ilmeisen "tyhmä" ei ei voi konffara, toimii)
A-Linkin Roadrunner 44 Adsl-modeemi, (vanha mutta toimii)
Jäi yli MacMini, josta tein palvelimen ja pistin sen perään yhden varakoviksen tekemään TM:llä varmuuskopion. Kytkin tämän edellä mainittuun systeemiin. Toimii.
Välillä olisi tarve päästä tien päällä käsiksi, tietoihin, joten avasin Ministä asianmukaiset portit. Hankin dynaamisen DNS:sän. Kaikki toimii kuin kusi lautaa myöten sisäverkossa, langalla ja ilman, mutta en saa millään otettua yhteyttä serveriini netistä. En IP:llä enkä osoitteella.
Olen konffannut modeemia mm Palomuuria (päälle pois, myös Minin)
Olen konffannut modeemin DNS:ää antamalla IP:n, Host IP:n, hankkimani dydns:n osoitteen. Sitten olen "Virtual serveri kohdasta availlut portteja (80), kirjoitellut sinne Host IP:tä.
Kokeilinpa konffata ylijäämä Zyxelin Prestige 600.sta, joka meni aivan tilttiin jääden käynnistysvaiheen ikisilmukkaan.
Eli olen hyvin Turo näissä verkkoyhteyksiin liittyvissä asioissa. Mitä kannattaa kokeilla seuraavaksi, tai missä on vika?