Tuossa ketjua lueskellessani loihe pohtimaan, että voiko/kannattaako XP asentaa ulkoiselle kovolle --> asentaa pelit ulkoiselle myös, ja siis pelata sieltä bootcampin kautta. On meinaan koneen kovo niin tukossa.. Josko tuon XPn/pelit ulkoiselle voipii asennella, niin mitenkäs tuo mahtaa vaikuttaa pelien pyörimiseen?
Ja siis SP2 tarvii XPn asennluslevylle myös, vähintään - ilmeisesti?
Saatan muistaa väärin, mutta mielestäni xp ei suostu asentumaan ulkoiselle kovolle. Pelit/ohjelmat toki voi asentaa minne vaan eikä siinä pitäisi mitään eroa käytännössä nopeudessa olla.
Voi asentaa ulkoiselle, muistaakseni SP2:sta lähtien, ja tuo SP2 pitää tosiaan BootCampille olla. Varsinkin jos ulkoinen levy on USB-väyläinen, on levyn siirtonopeus melko varmasti huonompi kuin sisäisen, mikä näkyy esim. pidentyneissä latausajoissa.
MacBook Pro 15.4" Glossy C2D 2.33GHz, 4GB, X1600 256MB, 10.7.4
Jaroneko kirjoitti:Voi asentaa ulkoiselle, muistaakseni SP2:sta lähtien, ja tuo SP2 pitää tosiaan BootCampille olla. Varsinkin jos ulkoinen levy on USB-väyläinen, on levyn siirtonopeus melko varmasti huonompi kuin sisäisen, mikä näkyy esim. pidentyneissä latausajoissa.
Ei mutta juu, nyt kun vähän herräneempänä asiaa ajattelee, niin Intel Macit on tosiaan todella kranttuja boottaamaan ulkoisilta muita kuin OS X järjestelmiä. Eli yrittää voi, mutta toimimista ei takaa kukaan.
MacBook Pro 15.4" Glossy C2D 2.33GHz, 4GB, X1600 256MB, 10.7.4
Allrighty, tänks. Pitääpä siis testata. Jos ei XP suostu asentumaan ulkoiselle, niin pitääpä raivata koneelle sen verran tilaa. Sekin auttaa jo, että pelit voi asennella ulkoiselle. Ei nuo pidentyneet latausajat kovin kärsivällisyyttä koettele (ainakaan ensialkuun ).
iPSP kirjoitti:Vastaan itselleni eli kyllä pystyy bf2:sta pelaamaan noilla bookeilla. Resoa ei vain jostain syystä saa 1024x768:saa isommaksi
BF2 ei tarjoa asetuksissa edes 1280x960 tarkkuutta isompaa resoluutiota (ja joissan tapauksissa ei edes tätä), mutta peliä voi pelata esimerkiksi 1680 x 1050 resoluutiolla säätämällä pelin pikakuvakkeen kohdetta (BF2-pikakuvake>oikea hiirenkorva>Ominaisuudet>Pikakuvake ja sieltä kohde). Tältä näyttää oman kuvakkeeni kohde:
Kursivoitu osa täytyy lisätä kohteeseen, ja se muuttaa pelin resoluution haluamaksesi, tässä minun tapauksessani 1680 x 1050.
Tämän lisäksi pitää poistaa cache-kansio paikasta C:\Users\"käyttäjänimi"\Documents\Battlefield 2\mods\bf2.
Jos vaikka kokeilisit tätä keinoa ja kertoisit toimiiko. Voin yrittää vielä jotain muuta keksiä jos et saa toimimaan.
(Tässä esimerkissä sijainnit ovat Vista-koneessa, ja XP:llä ne ovat hieman erilaiset. Kuitenkin cache löytyy käyttäjän tiedostoissa olevasta Battlefield 2 kansiosta.)
BF2 ei tarjoa asetuksissa edes 1280x960 tarkkuutta isompaa resoluutiota (ja joissan tapauksissa ei edes tätä), mutta peliä voi pelata esimerkiksi 1680 x 1050 resoluutiolla säätämällä pelin pikakuvakkeen kohdetta (BF2-pikakuvake>oikea hiirenkorva>Ominaisuudet>Pikakuvake ja sieltä kohde). Tältä näyttää oman kuvakkeeni kohde:
Kursivoitu osa täytyy lisätä kohteeseen, ja se muuttaa pelin resoluution haluamaksesi, tässä minun tapauksessani 1680 x 1050.
Tämän lisäksi pitää poistaa cache-kansio paikasta C:\Users\"käyttäjänimi"\Documents\Battlefield 2\mods\bf2.
Jos vaikka kokeilisit tätä keinoa ja kertoisit toimiiko. Voin yrittää vielä jotain muuta keksiä jos et saa toimimaan.
(Tässä esimerkissä sijainnit ovat Vista-koneessa, ja XP:llä ne ovat hieman erilaiset. Kuitenkin cache löytyy käyttäjän tiedostoissa olevasta Battlefield 2 kansiosta.)
Pistät vielä perään +fov 1.08 niin pysyy muodotkin kunnossa.
Kiitos neuvoista! Pitääpä kokeilla, kun pääsen taas kotiin...
MacBook Pro 15" • iPhone 6 Plus • PowerBook G4 12"
Innostuin asentamaan HL2:sen ja CS:Sourcen XP-osiooni.
Itse half-life pyörii kivasti, mutta Source ei suostu toimimaan. Itse peli käynnistyy
ainoastaan lisäämällä käynnistysjonon perään teksti "-dxlevel 70", mutta sitten
liittyessä peliin tulee "kicked out for too low dx_level tai jotain siihen suuntaan".
Pitäisi olla yli 80, että peliin pääsee mukaan. Lueskelin kuitenkin netistä, että
MB Core Duolla ei voisi ajaa 8 tai 9 DirectX:ää..?
Itselläni on pyörinyt mielessä asentaa Boot Campiin Windows 7 RC, kunhan tulee jakeluun. Mitenköhän mahtaisi toimia, kun uuteen Windowsiin tutustumisen lisäksi olisi päätarkoituksena pelata mm. Civilization IV:ää. Mahtaakohan toimia ollenkaan tai vaatiiko säätöä, vai eikö toimi ollenkaan. Koneena on MacBook 2,4 GHz Unibody.
kapish kirjoitti:Itselläni on pyörinyt mielessä asentaa Boot Campiin Windows 7 RC, kunhan tulee jakeluun. Mitenköhän mahtaisi toimia, kun uuteen Windowsiin tutustumisen lisäksi olisi päätarkoituksena pelata mm. Civilization IV:ää. Mahtaakohan toimia ollenkaan tai vaatiiko säätöä, vai eikö toimi ollenkaan. Koneena on MacBook 2,4 GHz Unibody.
Mulla on juuri seiska tässä käytössä ja hyvin pelaa eri pelit. mm. bf 2
Tämä vaatii itse asiassa vähemmän säätämistä, kuin esim. xp.
Mulla ei ole edes bootcampin ajuripaketti asennettuna, kun sille ei ole ilmennyt tarvetta
Kiitos vielä avelle ja jermulle, joiden avulla sain resoluutionkin kohdalleen bf:ssä
onko joku koittanut tota? miten css pyörii ? itse ajattelin hankkia macbook pro:n tässä näin, mietin vain pystyykö sillä pelaamaan css yhtään? en osta sitä pelaamista varten mutta mahdollisuuksista on kiva tietää =)
onko joku koittanut tota? miten css pyörii ? itse ajattelin hankkia macbook pro:n tässä näin, mietin vain pystyykö sillä pelaamaan css yhtään? en osta sitä pelaamista varten mutta mahdollisuuksista on kiva tietää =)
Hyvin pyörii, varsinkin Wintoosan kautta pelattuna. Cider käännös on aika kökkö, mutta sekin pyörii pelattavasti.
Itse tossa eilen asentelin parikuukautta vanhaan Prohoni laatikon syvyyksistä löytyneen XP Proni bootcampin avustuksella pelaaminen mielessä. Mitenkäs hyvä tää pro on pelikoneena? Mulla on tehokkain 15 tuumanen pro ja aattelin ihan jonku uuden pelin ostamista niin kuin esim. Red Faction Guerilla tai, Mass Effect jne. Pyöriikö nää? Speksien perusteella pitäis kyllä jaksaa
Macbook Pro 15" 2.83GHz 2009 :: HP LP3065 30" :: Apple Wireless Keyboard :: Logitech MX Revolution
Mulla ois tavallaan asiaan liittyvää kysyttävä, jos joku sattuu tietämään;
Itselläni on iMac:ssä, siinä vanhemmassa valkosessa mallissa windows xp professional asennettuna bootcampin kautta. Yritin tuossa muuan päivä asennella Grad Theft Auto sarjan uusinta peliä, ja kone vaati asentamaan service pack kolmosen,jota en saanu asennettua. Ilmoitti että tarvitsi neljä megatavua lisää tilaa, vaikka vapaata tilaa oli kuitenkin yli 16Gb. Joten jäi GTA:t pelailematta. Jos joku osaa sanoa jtn tähän niin laitelkaa privaa, kiitos
OmenaRosmo kirjoitti:Mulla ois tavallaan asiaan liittyvää kysyttävä, jos joku sattuu tietämään;
Itselläni on iMac:ssä, siinä vanhemmassa valkosessa mallissa windows xp professional asennettuna bootcampin kautta. Yritin tuossa muuan päivä asennella Grad Theft Auto sarjan uusinta peliä, ja kone vaati asentamaan service pack kolmosen,jota en saanu asennettua. Ilmoitti että tarvitsi neljä megatavua lisää tilaa, vaikka vapaata tilaa oli kuitenkin yli 16Gb. Joten jäi GTA:t pelailematta. Jos joku osaa sanoa jtn tähän niin laitelkaa privaa, kiitos
Kokeile ensimmäiseksi ladata SP3 suoraan Microsoftin sivuilta (löytyy täältä) Windows Updaten sijaan.
CloppiWeb kirjoitti:Itse tossa eilen asentelin parikuukautta vanhaan Prohoni laatikon syvyyksistä löytyneen XP Proni bootcampin avustuksella pelaaminen mielessä. Mitenkäs hyvä tää pro on pelikoneena? Mulla on tehokkain 15 tuumanen pro ja aattelin ihan jonku uuden pelin ostamista niin kuin esim. Red Faction Guerilla tai, Mass Effect jne. Pyöriikö nää? Speksien perusteella pitäis kyllä jaksaa
Mulla on sitten ylitehokas 15" pro jos sulla on tuon sigun mukainen "tehokkain" vehje, koska löytyy 3.06GHz prossu 8gigalla muistia Turha viesti, mut oli pakko laittaa...
CloppiWeb kirjoitti:Itse tossa eilen asentelin parikuukautta vanhaan Prohoni laatikon syvyyksistä löytyneen XP Proni bootcampin avustuksella pelaaminen mielessä. Mitenkäs hyvä tää pro on pelikoneena? Mulla on tehokkain 15 tuumanen pro ja aattelin ihan jonku uuden pelin ostamista niin kuin esim. Red Faction Guerilla tai, Mass Effect jne. Pyöriikö nää? Speksien perusteella pitäis kyllä jaksaa
Mulla on sitten ylitehokas 15" pro jos sulla on tuon sigun mukainen "tehokkain" vehje, koska löytyy 3.06GHz prossu 8gigalla muistia Turha viesti, mut oli pakko laittaa...
Turhin viesti ikinä
Turhin viesti ikinä
Sulla oli kuitenkin vielä turhempi ja tää on sitäkin turhempi. Modet vois poistaa nää kaikki.
Aivan pakollinen äänihärpäke, jolla avautuu kuulokkeille aivan erilainen äänimaailma kuin jollain realtekilla tai mitä aito mac nyt sitten ikinä käyttääkään. Sama pätee elokuvien ja musiikin toistoon.
OmenaRosmo kirjoitti:Mulla ois tavallaan asiaan liittyvää kysyttävä, jos joku sattuu tietämään;
Kokeile ensimmäiseksi ladata SP3 suoraan Microsoftin sivuilta (löytyy täältä) Windows Updaten sijaan.
Joo tuota kokeilin jo silloinkin, kun olin asentelemassa sitä peliä, siitä huolimatta oli sama virsi päällä, ettei tila riitä Kokeilen muutaman kerran uudelleen asentaa sitä systeemiä, mutten onnistunu.
Aivan pakollinen äänihärpäke, jolla avautuu kuulokkeille aivan erilainen äänimaailma kuin jollain realtekilla tai mitä aito mac nyt sitten ikinä käyttääkään. Sama pätee elokuvien ja musiikin toistoon.
Etsin arvostelua tästä ja löysin alatestistä mm. jotta Sianrasva helppo, se kuulostaa hyvältä
joten kai tuo meni hankintaan.
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
Tässä Xmodissa on se jännä juttu, että windows puolella saa elokuviin, peleihin yms EAX äänet ja macissä itunes meteli nousee ihan uuteen uskoon. Tosin elokuvia varten kannattaa napsauttaa 24 bit crystal joskus pois. Basso ym säätöjä jää kaipaamaan.
Hakkaa kuitenkin realtekit 100-0.
0.87 version videon pätkä. Peli ei ole sitten lainkaan samanlainen kuin BF2. Perustuu tiimipelaamiseen yms aikuisten touhuun..