Freeway 5 Express
-
Freeway 5 Express
Viesti Kirjoittaja Macfly »
Mikä olisi nykyään hyvä pohjan koko. Kyseessä on tavan immeisille suuunnattu sivu, ilman välkkyviä salamoita tai satoja bannereita. Olen nyt tehnyt kokoon 800x800px ja sanomani näyttää mahtuvan siihen kohtuu hyvin.
Voinko saada html-boksiin vaihtuvaa tekstiä? Siis, samoin kuin grafiikkkaboksilla. Osoitettava kohde olisi myös mielummin tekstiä kuin grafiikkaa. Tässä esimerkki grafiikkaversiosta: http://www.softpress.com/support/mauric ... llery.html
Kannattaako sivulle tuleva kuva pienentää jo valmiiksi oikean kokoiseksi?
Tallentaako ohjelma kaikki kuvat Resources-kansioon?
-
Re: Freeway 5 Express
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Ja kyllä pitäisi onnistua linkkisi mukainen toiminto myös html-boxilla.
Minä en pienennnä itse mitään käyttämiäni kuvia, Freeway tekee sen aika hyvin itse. Ja kyllä, kaikki kuvat talletetaan Resources kansioon. Tosin jos jaat sivustosi kansioihin, niillä voi olla oma Resources kansionsa, valinta on sinun.
Ja jos ei onnistu, johtuu siitä, että itse käytän Pro-versiota enkä ole aivan tarkkaan selvillä Expressin eroista siihen nähden.
-
Onkohan jossain toiminne tekstikappaleen molemminpuoliselle (Alignment) tasaukselle?
-
-
Homma onnistuu manuaalisestikin liittämällä muotoiltu teksti muualta, mutta se on työlästä. Yksi vaihtoehto olisi kait HTML-kielellä editointi mutta en ole perehtynyt siihen.
-
Viesti Kirjoittaja Fixx »
Vasen tasaus, oikea liehu paras.
-
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Tutustuin kansiorakenteeseen ja huomasin tiedostot kotisivu.fwbackup ja kotisivu.freeway. Mikä niiden funktio on? Site Folder-kansio on kait se, mikä julkaistaan? Mikä on css-kansiossa olevan tiedoston ie6.css tarkoitus (kuulostaa arveluttavan Mic..ftilta)?
Media-kansioon olen kerännyt mm. grafiikkaa. Sitä ei ilmeisesti julkaista ollenkaan, vai mitä?
-
Viesti Kirjoittaja Macco »
Taitaa olla vaan Internet Explorer 6:lle väännetty hack. Eli saadaan sivut näyttämään oikeilta ei-standardinmukaisella selaimellakin.MACFLY kirjoitti:Mikä on css-kansiossa olevan tiedoston ie6.css tarkoitus
-
.fwbackup on varmuuskopio edellisestä versiosta. Site Folder sisältö julkaistaan, kyllä. Media kansiossa on hyvä pitää sivuilla käytetty aineisto, tekstidokut, grafiikat, kuvat jne. Freeway kokoaa niistä sitten sen Resources-kansion ja se julkaistaan. Tämä siksi, että Freeway varsin mukavasti optimoi grafiikat ja kuvat nettiin sopiviksi.MACFLY kirjoitti:Joo, antaa oikean reunan liehua vaan. Täytyy sanoa, että Freewayn kotisivuilta löytyvät multimediahelpit ovat erittäin hyvät. Nyt kun ohjelmaa on pyörittänyt vähän aikaa, niin käyttökin tuntuu miellyttävältä
Tutustuin kansiorakenteeseen ja huomasin tiedostot kotisivu.fwbackup ja kotisivu.freeway. Mikä niiden funktio on? Site Folder-kansio on kait se, mikä julkaistaan? Mikä on css-kansiossa olevan tiedoston ie6.css tarkoitus (kuulostaa arveluttavan Mic..ftilta)?
Media-kansioon olen kerännyt mm. grafiikkaa. Sitä ei ilmeisesti julkaista ollenkaan, vai mitä?
-
Siirsin sivun palvelimelle, mikä onnistui jo kolmannella kerralla, kun sattui asetukset kohdilleen. Tiettyjen osioiden oikoluku on vielä tekemättä+jotain muutakin säätöä.
Nyt on vaan niin, että vanha sivusto kummittelee myös siellä?? Johtuu siitä, että vanha on index.htm ja uusi index.html. Millä softalla/miten saan vanhan materiaalin pois?
-
-
Viesti Kirjoittaja nalle76 »
-
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Valitsin Cyberduckin ja homma onnistui heti. Saapi käydä sivulla kommentoimassa, kun ottaa huomioon, että olen vain harrastelija, kotisivualoittelija ja Mac ollut vasta vuoden, seliseli..
PS. Mikäli MacFinnillä on paljon finnejä, niin puristelua kannattaisi ehkä vähentää, avatarista päätellen, heh.
-
-
Re: Freeway 5 Pro
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka