Anonymiteettisi taso internetissä?
Sana on (melkein) vapaa.
-
-
Re: Päästätkö netissä irti sisäisen petosi?
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Sisäinen petoni pääsee irti vain ruokapöydässä. ![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
Viesti Kirjoittaja Salamijakk »
Netissä muutun multipersooniseksi monsteriksi.
ELÄMÄN JA KUOLEMAN VÄLISSÄ ON AIKA, KÄYTITPÄ SEN MITEN TAHANSA
- Salamijakk
- Salamijakk
-
Viesti Kirjoittaja InstigatoR »
Minun sisäinen peto pääsee vapaaksi vain tietyissä tilanteissa. Ei netissä...
Oikeastaan netissä olen huomattavasti pidättäyvämpi ja vähemmän aktiivinen kuin oikeassa elämässä, mistä tämäkin mahtaa johtua.
Oikeastaan netissä olen huomattavasti pidättäyvämpi ja vähemmän aktiivinen kuin oikeassa elämässä, mistä tämäkin mahtaa johtua.
Provosoin tahallani ja trollaan vahingossa
-
Viesti Kirjoittaja Jone »
En päästä irti mitään petoja. Ihan samaa touhotusta ja ajatusta kun siviilissäkin.
-
Viesti Kirjoittaja Nimimerkki »
Nimimerkin taakse on helppo piiloutua, se on kuin pieni kommandopipo joka suojaa käyttäjänsä todellista identiteettiä. Kommandopipo päässä onkin helppo huudella hävyttömyyksiä ja harrastaa muuta epäasiallista toimintaa. Tältä näkökannalta katsottuna voisin itse hyvinkin käyttää omaa nimeäni nimimerkkinä, sen verran ystävällisenä/asiallisena olen pyrkinyt kielenkäyttöni pitämään. Eri turvallisuustekijät pitävät minut kuitenkin nimimerkin takana piilossa.
Ehkä jos foorumi olisi suljettu, ts. vain rekisteröityneiden jäsenten katseltavissa, uskaltaisin itsekin käyttää omaa nimeäni.
Ehkä jos foorumi olisi suljettu, ts. vain rekisteröityneiden jäsenten katseltavissa, uskaltaisin itsekin käyttää omaa nimeäni.
Alumiininen karvalakkimallin MacBook
-
Viesti Kirjoittaja EvilPet »
Tämä on kyllä ainakin minun kohdallani ihan totta. Livenäkin ole tyly ja ikävä ihminen, joka nauraa muille.NeliX4 kirjoitti: Uskon että suurimmat tylyttäjät netissä on oikeassa elämässäkin tylyttäjiä.
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Haa, sukulaissielu!EvilPet kirjoitti:Tämä on kyllä ainakin minun kohdallani ihan totta. Livenäkin ole tyly ja ikävä ihminen, joka nauraa muille.NeliX4 kirjoitti: Uskon että suurimmat tylyttäjät netissä on oikeassa elämässäkin tylyttäjiä.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
Mielestäni olet täällä ainakin ihan sympaattinen henkilöEvilPet kirjoitti:Tämä on kyllä ainakin minun kohdallani ihan totta. Livenäkin ole tyly ja ikävä ihminen, joka nauraa muille.NeliX4 kirjoitti:Uskon että suurimmat tylyttäjät netissä on oikeassa elämässäkin tylyttäjiä.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Viesti Kirjoittaja EvilPet »
Kaikki eivät tunne samoinNeliX4 kirjoitti:Mielestäni olet täällä ainakin ihan sympaattinen henkilöEvilPet kirjoitti:Tämä on kyllä ainakin minun kohdallani ihan totta. Livenäkin ole tyly ja ikävä ihminen, joka nauraa muille.NeliX4 kirjoitti:Uskon että suurimmat tylyttäjät netissä on oikeassa elämässäkin tylyttäjiä.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Re: Anonymiteettisi taso internetissä?
Viesti Kirjoittaja Anniel »
http://www.taloussanomat.fi/markkinoint ... 914545/135
Olen kyllä huomannut miten omakin nettikäyttäytymiseni on viime aikoina muuttunut, enää ei tee mieli kertoa ihan kaikkea elämästä tai vaikka esim. yrityksen asioita / fiiliksiä töistä yms.Nettilörppö pomo on vaaraksi kaikille
Päivititkö aamulla Facebook-statuksesi? Tekikö puolisosi niin? Annoit ehkä juuri sadoille ihmisille luvan vakoilla itseäsi. Suomalaisjohtajista liian moni käyttää netin yhteisösivuja yhtä avoimen hölmösti, kuin kerjäten kidnappauksia ja pienempiä verkkokonnuuksia.
---
Osa suomalaisvaikuttajista pitää ilmeisesti yhä verkkoa jotenkin ulkopuolisena maailmana, henkisenä ruotsinlaivana missä voi tehdä mitä tahansa sellaista mitä ei livetilanteessa uskaltaisi.
---
Omien, verkossa leviämään päässeiden tietojen takaisin saanti on käytännössä mahdotonta. Varmin keino estää yksityisyysvuodot on jättää ne alun alkaenkin tekemättä.
"Don't submit to stupid rules. Be yourself and not a fool. Don't accept average habits. Open your heart and push the limits." - M.Cretu
-
Viesti Kirjoittaja Salamijakk »
No eipä juuri kannatakkaan ja noin painava hattu saattaa aiheuttaa niskanikaman revähtymän, pahimmassa tapauksessa jopa halvauksen, eli ava—kuvakin vaihtoon.Anniel kirjoitti:http://www.taloussanomat.fi/markkinoint ... 914545/135
Olen kyllä huomannut miten omakin nettikäyttäytymiseni on viime aikoina muuttunut, enää ei tee mieli kertoa ihan kaikkea elämästä tai vaikka esim. yrityksen asioita / fiiliksiä töistä yms.Nettilörppö pomo on vaaraksi kaikille
Päivititkö aamulla Facebook-statuksesi? Tekikö puolisosi niin? Annoit ehkä juuri sadoille ihmisille luvan vakoilla itseäsi. Suomalaisjohtajista liian moni käyttää netin yhteisösivuja yhtä avoimen hölmösti, kuin kerjäten kidnappauksia ja pienempiä verkkokonnuuksia.
---
Osa suomalaisvaikuttajista pitää ilmeisesti yhä verkkoa jotenkin ulkopuolisena maailmana, henkisenä ruotsinlaivana missä voi tehdä mitä tahansa sellaista mitä ei livetilanteessa uskaltaisi.
---
Omien, verkossa leviämään päässeiden tietojen takaisin saanti on käytännössä mahdotonta. Varmin keino estää yksityisyysvuodot on jättää ne alun alkaenkin tekemättä.
ELÄMÄN JA KUOLEMAN VÄLISSÄ ON AIKA, KÄYTITPÄ SEN MITEN TAHANSA
- Salamijakk
- Salamijakk
-
Viesti Kirjoittaja Pasteur »
Todellakin - etenkin yrityksen tiedoissa kannattaa olla varovainen. Kun google botti on kerran yrityksen nimen väärästä paikasta löytänyt, niin takaisin sitä ei enää saa ja hakutuloksiin se tulee, vaikka tekstin poistaisitkin.Anniel kirjoitti:Olen kyllä huomannut miten omakin nettikäyttäytymiseni on viime aikoina muuttunut, enää ei tee mieli kertoa ihan kaikkea elämästä tai vaikka esim. yrityksen asioita / fiiliksiä töistä yms.
Mutta kolikon kääntöpuolella on lukuisia mahdollisuuksia henkilökohtaiseen brändäämiseen, jotka yksilön osaamiseen keskittyvällä toimialalla ovat suora markkinointimahdollisuus. Esim sulle jokin hyvin suunniteltu ja kohdennettu bloggaus ja mahdollisesti on-line näkyvyys asiakassegmentin mahdollisilla foorumeilla saattaisi hyvinkin mahdollistaa henkilökohtaisen brändin luomisen, mikä puolestaan tulisi suoraan firman hyväksi...
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka