Hopeinen Podcast
-
-
Re: Hopeinen Podcast
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Korjausta!TheKraken kirjoitti:Maanantaina pitäisi tulla "ajallaan". Livenä myös.Macappl3 kirjoitti:Milloin olisi aikomusta tehdä seuraava jakso kun torstaina ei näkynyt tai kuulunut?
Meinasin eilen jaksoa tehdä, mutta tajusin että olen niin pihalla esim. iPhone 3.0:sta, että mieluummin otan vielä pari päivää perehtymistä
Tarkoitin tiistaita. Maanantaina Leffatykkiä ja tiistaina Hopeista. Niin päin oli tarkoitus.
-
Viesti Kirjoittaja yaou »

Tarulapodcast:
Rentoa rytmikästä usein miten jazz musiikkia joka toinen perjantai
Tarulapodcast http://tarulapodcast.wordpress.com/
-
Enhän minä sinne mitään ole muistanut merkkailla. Enkä silti ihan 100% varma ole teenkö livenä, mutta tarkoitus kuitenkin. Saattaa tulla illaksi vielä nimittäin menoa.yaou kirjoitti:Eikös tule striimistä suorana kun ei ole kalenteriin merkintää laitettu
-
Viesti Kirjoittaja nalle76 »

-
Jää kyllä livet väliin tänään. Jakson saanen pihalle sanotaanko kuuteen mennessä.nalle76 kirjoitti:Miltäs näyttää illaksi? Livenäköhän. Ehtis vielä hankkia sipsit kokikset
Kyseessä ei tosin vieläkään ole se iPhone App -spesiaali, vaan höpötellään vähän ajankohtaisemmista asioista, kun niitä on tässä kertynyt aika runsaasti

-
-
Tuli näemmä katottua kelloa jotenkin hassusti aiemmin kun tommosia tuli luvattua
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
-
Kiitos ja anteeksi

-
Viesti Kirjoittaja nalle76 »
TheKraken kirjoitti:No jaa. Siellähän se jo onkin. Kävipä nopsaan.
Kiitos ja anteeksi
Akateeminen vartti

-
Viesti Kirjoittaja Macappl3 »
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
-
-
Viesti Kirjoittaja Salmister »
Olen kuunnellut podcastia alusta asti, mutta kaikkia jaksoja en ole kuunnellut. Tänään kuuntelin tuon uusimman, iphone 3.0.
Oli pakko sammuttaa soitin jossain vaiheessa. Liikaa kaiken näköistä häröilyä oli, linkit hävisivät, aiheet unohtuivat yms. Sain sellaisen vaikutelman, että on vain istuttu koneen ääreen ja aloitettu höpinä.
Ymmärrä täysin, että podcastin tekijä tekee tätä harrastusmielessä ja hänellä ei ole aikaa panostaa kunnolla podcastin tekemiseen. Olenkin ollut todella kiitollinen saadessani kuunnella kyseistä podcastia, mutta väkisinkin vertaan kuulemaani macmaan uuteen podcastiin. Valitettavasti pidin enemmän tulokkaasta.
En halua siis lytätä TheKrakenia, joka on nähnyt paljon vaivaa näiden eteen. Halusin vain tuoda huoleni esiin. Puolituntia enemmän aikaa valmistautumiseen ja lopputulos olisi huomattavasti parempi.
Samalla rahalla valittaisin vielä musiikeista. Miksi ihmeessä niitä on siellä? Meillä kaikilla on itunesissa/ipodissa/iphonessa kymmeniä tai jopa satoja gigoja musiikkia, jos haluamme kuunnella musiikkia niin kuuntelemme musiikkia, emme podcastia.
Makuaisiahan tämä musiikin soittaminen on ja moni varmaan tykkää, mutta kun iphonella sen skippaaminenkin on hankalaa.
Kiitos kuitenkin näistä ja varmasti jatkossakin jaksoja latailen.
Lainemies
-
Allekirjoitan 110% tämän kaiken. Mutta kuten olen uusimmissa jaksoissa sanonutkin, niin minun aika nyt on tällä hetkellä todella kortilla. En ole niitä ihmisiä, jotka tahtoisivat jokaisen tuntinsa jollain sisällöllä täyttää vaan sitä "omaa aikaa" täytyy löytyä myös ja nyt sitä on ollut todella vähän. Yritän aina varata podcastin tekemiseen vähintään semmoisen 4 h, mutta usein kotiin tullessa on laatikko niin tukossa maileja joihin on pakko vastata samantein, ettei tavoite ihan täyty.Salmister kirjoitti:Annan palautetta kyseisestä podcastista.
Olen kuunnellut podcastia alusta asti, mutta kaikkia jaksoja en ole kuunnellut. Tänään kuuntelin tuon uusimman, iphone 3.0.
Oli pakko sammuttaa soitin jossain vaiheessa. Liikaa kaiken näköistä häröilyä oli, linkit hävisivät, aiheet unohtuivat yms. Sain sellaisen vaikutelman, että on vain istuttu koneen ääreen ja aloitettu höpinä.
Ymmärrä täysin, että podcastin tekijä tekee tätä harrastusmielessä ja hänellä ei ole aikaa panostaa kunnolla podcastin tekemiseen. Olenkin ollut todella kiitollinen saadessani kuunnella kyseistä podcastia, mutta väkisinkin vertaan kuulemaani macmaan uuteen podcastiin. Valitettavasti pidin enemmän tulokkaasta.
En halua siis lytätä TheKrakenia, joka on nähnyt paljon vaivaa näiden eteen. Halusin vain tuoda huoleni esiin. Puolituntia enemmän aikaa valmistautumiseen ja lopputulos olisi huomattavasti parempi.
Pyrin aina tekemään jakson yhdessä pötkössä ja mahdollisuuksien mukaan niin, että sitä pääsee livenäkin kuulemaan. Osittain ajanpuutteen vuoksi ja osittain sen takia, että jos alan korjailemaan mokia ja sekoiluja, niin sen jälkeen olen jokaista hassua lausetta tai muuten vain väärin äännettyä sanaa paikkaamassa ja sitten jaksoa väännetäänkin moninkertaisesti pidempi aika. Kun se ajatus ja työnkulku kerran kunnolla katkeaa ohjelmaa tehdessä, niin siinä sitten pitääkin kuunnella monta minuuttia takaisin päin mihin jäi ja etsimään sopivaa kohtaa josta leikkauksen voi luonnollisesti tehdä.
Yritin myös yhdessä vaiheessa työtapaa, jossa tein ihan kunnon käsikirjoituksen ohjelmaa varten, kirjoittelin valmiiksi siis käytännössä kaiken mitä tahdon sanoa. Totesin, että tällöin homma levisi vielä enemmän lapasiin, koska kesken jutun tuli jotain mieleen ja siitä kun sitten kässäristä kertaalleen eksyi, niin sen jälkeen oli taas pasmat aivan sekaisin, kun oli tullut siinä samalla käsiteltyä joku juttu, joka piti ottaa puheeksi vasta myöhemmin ja niin poispäin. Nykyään tyydyn kirjoittamaan lähinnä vain alkujuonnot ja jotain muuta pientä ylös muistiinpanojen lisäksi.
Ainut itseni mielestä siis mukava työtapa on tuo jossa vain ranskalaisin viivoin luettelen pääkohdat, listaan linkit joita käytän lähteinä ja yritän sen mukaan toimia. Välillä kuitenkin tapahtuu sitä, että juuri ennen ohjelman aloittamista löydän jonkun uuden jutun, joka sitten unohtuu laittaa listalle. Näitä sitten yritän parhaani mukaan haalia siinä ohjelman edetessä. Valitettavasti ei itsellä tämä juontohomma vielä suju niin hyvin, että osaisin jutella lämpimikseni jotain, ilman että kukaan edes mokaa huomaa

Täytyy ihan suoraan sanoa, että niin kiireinen olen tässä viime aikoina ollut ettei podcastin tekeminen ole ollut omalla prioriteettilistalla edes välttämättä aina siellä top viidessä ja tämä toki laadussa näkyy tietenkin välittömästi. Syksyllä kun helposti pystyin käyttämään sen kahdeksankin tuntia yhden jakson tekemiseen ja useasti jopa esim. työmatkalla "tein jakson päässäni" lävitse usein jopa moneen kertaan, jotta sain ajatukseni jäsenneltyä viimeisen päälle kunnolla. Nyt siihen ei ole ollut aikaa.
On tässä jopa tullut pohdittua ihan koko podcastin pistämistä jäihin toistaiseksi, kunnes sitä aikaa alkaa taas löytymään ja täten pystyn laadukkaampaa sisältöä tuottamaan. Myöskin Macmaan podcastin starttaaminen hieman pisti miettimään omaa tilannettani. Eli siis onko minun edes tarpeen podcastia jatkaa, kun kerran löytyy uusia tekijöitä, joilla toivottavasti paremmin on resursseja ja aikaa ohjelmaa tehdä. Katsotaan mikä on tilanne, kun niitä jaksoja on pihalla enemmän. Se voi hyvinkin minun ratkaisuihini vaikuttaa.
Toinen vaihtoehto jota olen kaavaillut on jonkin sortin "co-hostin" etsiminen tai ohjelman konseptin muuttaminen enemmän paneelikeskustelu tyyppiseksi, jossa useampi ihminen pääsisi ajatuksiaan jakamaan. Valitettavasti vain on todella vaikea löytää tällaisia ihmisiä, kun ihan sokkona ei viitsisi kuitenkaan ihmisiä valita ja kemioiden pitää natsata yhteen, jotta juttu luistaa sopivasti. En toisaalta tahtoisi myöskään näitä suomen vakiopodcastaajia vaivata, varsinkin kun Puhujainkulma on olemassa ja siellä myös mac-aiheita käsitellään usein varsin kattavasti.
Kuitenkin olen sen verran kookkaan vakiokuuntelijajoukon saanut podcastin ympärille, että olisi todella sääli tätä työtä ihan hukkaankaan heittää. Tämän viikon jälkeen kuitenkin pitäisi olla kaikkien minun tämän hetken muiden projektien valmiita (omia häitä lukuunottamatta) ja uskoisin, että tilanne taas tästä alkaa helpottumaan ja ehkä alan sitä aikaa taas paremmin löytämään. Kesälomat tosin tulevat taas touhuja sotkemaan, mutta eiköhän sitä syksyllä päästä taas podcastheposen selkään viimeisen päälle satuloituna, ainakin toivottavasti.
Tähän olen vastaillut tässä topicissa sekä ohjelmassakin niin moneen kertaan, mutta vielä kerran tiivistettynä:Salmister kirjoitti:Samalla rahalla valittaisin vielä musiikeista. Miksi ihmeessä niitä on siellä? Meillä kaikilla on itunesissa/ipodissa/iphonessa kymmeniä tai jopa satoja gigoja musiikkia, jos haluamme kuunnella musiikkia niin kuuntelemme musiikkia, emme podcastia.
Makuaisiahan tämä musiikin soittaminen on ja moni varmaan tykkää, mutta kun iphonella sen skippaaminenkin on hankalaa.
Kiitos kuitenkin näistä ja varmasti jatkossakin jaksoja latailen.
Yritäpä itse puhua 30-40 minuuttia putkeen ilman taukoja

Mutta todella hyvä, että otit tämän koko asian puheeksi, jotta sain kipinän näitä tuntojani purkaa ihan julkisesti

-
Viesti Kirjoittaja Tukkonokka »
Äänestä ja touhusta kuuli selvästi, että nyt on ollut enemmän kuin hektistä menoa viimeiset viikot ja jakson pukkaaminenkin on painanut päälle. Omasta mielestä pienessä sekoilussa ja säätämisessä oli hyvä muistutus kuulijoille siitä, että vapaaehtoispohjalla homma pyörii. Tulin ainakin itse hyvälle tuulelle aamulla töihin mennessä kun jaksoa tuossa muutama päivä sitten kuuntelin. Välillä tietty vähän tuli mieleen, että apukäsi näyttämässä linkkiä tai seuraavaa aihetta olisi ollut tervetullut, mutta eipä se niin vaarallista. Tekee hyvää välillä vähän säätää ja sekoilla tekemisissään kun ei kenenkään terveydellä leikitä.
Taattua dokumenttiohjelmien kertojaäänilaatua. Takeltelevasta ja loikkivasta jaksosta huolimatta selkeä artikulaatio ja rauhallinen puhetyyli. Pidä sama tyyli.
-
Viesti Kirjoittaja yaou »
Nostan kyllä hattua Eerolle (Hän oli se henkilö joka toi minulle podcastit tutuiksi ja sitä kautta aloin itse kuuntelemaan muita ja pikkuhiljaa omakin kipinä syttyi)
Tiedän myös, että ohjelman valmisteluun menee uskomattoman paljon aikaa... Itsellä sama homma juuri oman kanssa, toistaiseksi vielä saanut kerran viikkoon aikataululla niitä ulos.
Tarulapodcast:
Rentoa rytmikästä usein miten jazz musiikkia joka toinen perjantai
Tarulapodcast http://tarulapodcast.wordpress.com/
-
Viesti Kirjoittaja Salmister »
Nyt ymmärrän myös tuon musiikin roolin podcasteissa.
Lainemies
-
Viesti Kirjoittaja Cosmo »
Tsemppiä!
fiMUG ry:n jäsen. KansasFest & Apple ][ forever.http://finapple.hho.fi/finapple
-
Joo siis enhän minä nyt sitä tarkoittanut sentäänCosmo kirjoitti:Puhujainkulma on kiva, mutta ei Hopeinenpodcast. Vieraita olisi kiva joskus saada mukaan, olisi se sitten Henrik tai joku muu mac-mies.

Puhujainkulmasta puhuessa meinasin vaan sitä, että minusta turha alkaa mitään Macciaiheista paneelikeskustelupodcastia tekemään, koska siellä nämäkin asiat käsitellään ja tod.näk. ainoat panelistit joita saisin olisivat enemmän tai vähemmän samoja

Mutta siis vieraita otan kyllä vastaan mielelläni. Tässä nyt parikin ihmistä kiikarissa tällä hetkellä.
-
Viesti Kirjoittaja Touho »
Jos hopeisen podcastin tekeminen alkaa tuntua liian työläältä ja aikaavievältä, on kenties tullut aika lopettaa se.TheKraken kirjoitti:On tässä jopa tullut pohdittua ihan koko podcastin pistämistä jäihin toistaiseksi, kunnes sitä aikaa alkaa taas löytymään ja täten pystyn laadukkaampaa sisältöä tuottamaan. Myöskin Macmaan podcastin starttaaminen hieman pisti miettimään omaa tilannettani. Eli siis onko minun edes tarpeen podcastia jatkaa, kun kerran löytyy uusia tekijöitä, joilla toivottavasti paremmin on resursseja ja aikaa ohjelmaa tehdä. Katsotaan mikä on tilanne, kun niitä jaksoja on pihalla enemmän. Se voi hyvinkin minun ratkaisuihini vaikuttaa.
Toinen vaihtoehto jota olen kaavaillut on jonkin sortin "co-hostin" etsiminen tai ohjelman konseptin muuttaminen enemmän paneelikeskustelu tyyppiseksi, jossa useampi ihminen pääsisi ajatuksiaan jakamaan. Valitettavasti vain on todella vaikea löytää tällaisia ihmisiä, kun ihan sokkona ei viitsisi kuitenkaan ihmisiä valita ja kemioiden pitää natsata yhteen, jotta juttu luistaa sopivasti. En toisaalta tahtoisi myöskään näitä suomen vakiopodcastaajia vaivata, varsinkin kun Puhujainkulma on olemassa ja siellä myös mac-aiheita käsitellään usein varsin kattavasti.
Kuitenkin olen sen verran kookkaan vakiokuuntelijajoukon saanut podcastin ympärille, että olisi todella sääli tätä työtä ihan hukkaankaan heittää. Tämän viikon jälkeen kuitenkin pitäisi olla kaikkien minun tämän hetken muiden projektien valmiita (omia häitä lukuunottamatta) ja uskoisin, että tilanne taas tästä alkaa helpottumaan ja ehkä alan sitä aikaa taas paremmin löytämään. Kesälomat tosin tulevat taas touhuja sotkemaan, mutta eiköhän sitä syksyllä päästä taas podcastheposen selkään viimeisen päälle satuloituna, ainakin toivottavasti.
En tarkoita, että lopettaa se kokonaan, vaan kehittää sitä, ja kehitellä siitä nykymuotoisesta versiosta jotain aivan uutta. Varsinkin kun kerran on tullut muitakin samanlaisia podcasteja, ja tuohon podcast -kalustoonkin on satsattu ilmeisesti kohtuudella. Jos nyt ei muuta, niin ainakin intoa ja virtaa.
Yksi aika johdonmukainen ratkaisu ja helpotuksen lähde olisi live-muotoisuudesta ja striimeistä luopuminen. Varmaan jo se pelkästään helpottaisi ajankäyttöä merkittävästi. Podcast sinällään ei alunperin edes ollut live-lähetys, vaan nimenomaan myöhemmin imuroitavaksi ja itselle sopivimpaan aikaan kuunneltavaksi / katseltavaksi tarkoitettu tiedosto. Podcast ja internet radiokanava ovat kaksi eri asiaa. Olkoonkin että netin live-feedit sekä audio- että videomuodossa ovat yleistyneet. Varsinaiset podcastit ovat silti edelleen samanlaisia.
En muista olenko maininnut tästä jo aiemmin, mutta yksi hyvä esimerkki toimivasta mallista voisi olla tuo Tim Verportenin MacRewiewCast, jossa pääjuontajan lisäksi esiintyy joukko vakituisia avustajia, jotka ovat lähetyksessä mukana joko erikseen äänitetyillä tiedostoilla, tai "livenä" Skypen välityksellä. Homma toimii varsin mukavasti. TS. vieraiden ei tarvitse edes olla paikalla studiossa johonkin tiettyyn aikaan. Riittää että heillä on riittävän laadukas mikrofoni ja tietokone käytössään skype-yhteyttä varten. Samaa hommaa käyttävät hyväkseen lukemattomat muut podcastit, mm. The Mac Round Table ym, ym, ym.
Toinen pohtimisen väärti asia voisi olla podcastin aiheen tarkentaminen, eli nykyistä enemmän erikoistuminen ja/tai nicheytyminen. Ihan kaikkea maan ja taivaan väliltä edes omenaplaneetalta ei ole pakko käsitellä. Tai sitten voisi kokeilla kaikenlaisia ajoittain vaihtuvia teemoja, joihin voisi sitten paneutua tarkemmin.
Jonkinlainen vakinainen väliaika- ja/tai loppukevennys esim. jonkun audiomuotoisen 'sarjakuvan' tms. muodossa voisi toimia myös. Esimerkiksi siten, että koomiset äänihahmot koheltavat ja/tai vitsailevat, ja kenties myös kommentoivat podcastia ja juontajan sanomisia humoristiseen sävyyn. Vaikka jonkinlaisina alter egoina, 'vieraina' tai hompustakin tuttuina eriävän mielipiteen välihuomautuksina. Vähän kuin monessa radio- ja TV-ohjelmassa, kuten Saturday Night Livessä, tai vaikka esim. Beavis&Buttheadin musavideoissa tai entivanhaisessa The Muppet Show'ssa. Tai jotain. Tulee mieleen muutamia vanhoja radio-ohjelmia, jotka saivat moisten pikku koukkujen ansiosta lukemattomia faneja ja iloisia kuuntelijoita. Monet varmaan muistavat nimet Gösta Sundqvist, Aarne Tenkanen, jne. Itselle tulee flashbackeja yhdestä ratkiriemukkaasta paikallisradion kerran viikossa lähetetystä keskusteluohjelmasta, jota ei voinut repeilemättä kuunnella. Siinäkin oli mukana joukko erilaisia fiktiivisiä 'vieraita' studiossa. Välillä petti pokka itse esittäjiltäkin, mutta se ei haitannut ohjelman toimivuutta.
Kevennysosuuden tyyliä ja määrääkin voisi aina vaihdella kulloisenkin aiheen ja asiapitoisuuden määrän mukaan, ei itsetarkoituksellisesti. Edelleen, helppo toteuttaa, jos/kun luovutaan live-muotoisesta lähetyksestä, saaden samalla aivan uusia ulottuvuuksia menetetyn reaaliaikaisuuden tilalle. Samalla erotutaan helpommin muista. Yhden podcastin tekeminen eri paikoissa työstettyine ääniefekteineen ja co-hostien kontribuutioineen saattaisi viedä vaikka viikon tai kaksi, miksei enemmänkin, jos podcastin ilmestymistiheys olisi vaikka kerran kuussa. Tai vastaavasti eri tavoin teemoitettuja ja eri osa-alueita voisi hyvinkin työstää limittäin eri aikaan ilmestyviä episodeja varten, kunhan vaan luovutaan tuosta tiukasta aikatautulusmallista.
Ainakin minusta podcastien yksi olennainen ominaisuus on juuri se, että ne eivät ole radiolähetyksiä eli live-feedejä, joita varten pitää virittäytyä tiettyyn aikaan ja tietylle "taajuudelle" ko. lähetystä kuuntelemaan. Eri asia sitten, jos kyseessä tosiaan on joku isomman häppeningin live-seuranta, jossa reaaliaikaisuus on se iso juttu. Sekin vaan toimii monesti paremin radion tai television välittämänä.
Kunhan tässä ajattelen ääneen ja ideoin. Saa vapaasti varastaa ideat, koska en ole ilmeisesti aloittamassa omaa podcastiani ainakaan ihan lähiaikoina. Joihinkin osa-alueisiin saattaisin jopa olla valmis tulemaan avustajaksi, apulaisideoijaksi tai jonkinlaiseksi ohjaajaksi tai tuottajaksi, mahdollisuuksien ja vapaan ajan puitteissa.
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
-
Live ei vaikuta ajankäyttöön millään lailla, paitsi ehkä positiivisesti vähentäen hieman työpanosta. Kun show pitää vetää kerralla läpi, niin itsekriittisyys ei iske kokoajan pintaan ja ei jaksa alkaa pikkumokan takia hommaa ottamaan uusiksi. Tähänkin asti olen tehnyt livenä silloin kuin minulle sopii ja muuten sitten ihan pelkkänä podcastina. Liven tarkoitus olisi saada ihmisiä kommentoimaan jakson asioita lennosta, mutta valitettavan passiivisia ovat usein kuuntelijat, vaikka livenäkin niitä silloin tällöin varsin mukava sakki paikalla onkin.Touho kirjoitti: Yksi aika johdonmukainen ratkaisu ja helpotuksen lähde olisi live-muotoisuudesta ja striimeistä luopuminen. Varmaan jo se pelkästään helpottaisi ajankäyttöä merkittävästi. Podcast sinällään ei alunperin edes ollut live-lähetys, vaan nimenomaan myöhemmin imuroitavaksi ja itselle sopivimpaan aikaan kuunneltavaksi / katseltavaksi tarkoitettu tiedosto. Podcast ja internet radiokanava ovat kaksi eri asiaa. Olkoonkin että netin live-feedit sekä audio- että videomuodossa ovat yleistyneet. Varsinaiset podcastit ovat silti edelleen samanlaisia.
Tätähän tuossa itsekin ehdottelin tuossa omassa viestissäni (Puhujainkulma on siis juurikin samanlainen konsepti myös). Hieno ajatus, mutta uupuu ne muut ihmiset. Olen useasti apua kysellyt ja yhtä ainuttakaan yhteydenottoa en ole asian tiimoilta saanut, ellei sitten lasketa satunnaisia linkkien lähettelijöitä, jotka tekevät vallan hyvää työtä. Mutta ketään vakituista avustajaa en ole löytänyt, enkä tahtoisi ketään väkisinkään pyydellä.Touho kirjoitti:En muista olenko maininnut tästä jo aiemmin, mutta yksi hyvä esimerkki toimivasta mallista voisi olla tuo Tim Verportenin MacRewiewCast, jossa pääjuontajan lisäksi esiintyy joukko vakituisia avustajia, jotka ovat lähetyksessä mukana joko erikseen äänitetyillä tiedostoilla, tai "livenä" Skypen välityksellä. Homma toimii varsin mukavasti. TS. vieraiden ei tarvitse edes olla paikalla studiossa johonkin tiettyyn aikaan. Riittää että heillä on riittävän laadukas mikrofoni ja tietokone käytössään skype-yhteyttä varten. Samaa hommaa käyttävät hyväkseen lukemattomat muut podcastit, mm. The Mac Round Table ym, ym, ym.
No olisi se nyt aika hassua näinkin suppeaa kattausta kaventaa. Eikä se työmäärään vaikuttaisi. Samat lähteet olisi kuitenkin luettava läpi.Touho kirjoitti:Toinen pohtimisen väärti asia voisi olla podcastin aiheen tarkentaminen, eli nykyistä enemmän erikoistuminen ja/tai nicheytyminen. Ihan kaikkea maan ja taivaan väliltä edes omenaplaneetalta ei ole pakko käsitellä. Tai sitten voisi kokeilla kaikenlaisia ajoittain vaihtuvia teemoja, joihin voisi sitten paneutua tarkemmin.
Ei ole olemassa mitään tiukkaa aikataulutusmallia, vaan teen jaksoja silloin kuin itselle sopii.Tuoho kirjoitti:Yhden podcastin tekeminen eri paikoissa työstettyine ääniefekteineen ja co-hostien kontribuutioineen saattaisi viedä vaikka viikon tai kaksi, miksei enemmänkin, jos podcastin ilmestymistiheys olisi vaikka kerran kuussa. Tai vastaavasti eri tavoin teemoitettuja ja eri osa-alueita voisi hyvinkin työstää limittäin eri aikaan ilmestyviä episodeja varten, kunhan vaan luovutaan tuosta tiukasta aikatautulusmallista.
No siis missään vaiheessa en ole podcast-puolen lopettamista edes ajatellut. Livepuoli on vahingossa syntynyt sivutuote, joka roikkuu mukana sen takia kun se ei vaadi minulta kuin yhden ylimääräisen napin painamistaTuoho kirjoitti:Ainakin minusta podcastien yksi olennainen ominaisuus on juuri se, että ne eivät ole radiolähetyksiä eli live-feedejä, joita varten pitää virittäytyä tiettyyn aikaan ja tietylle "taajuudelle" ko. lähetystä kuuntelemaan. Eri asia sitten, jos kyseessä tosiaan on joku isomman häppeningin live-seuranta, jossa reaaliaikaisuus on se iso juttu. Sekin vaan toimii monesti paremin radion tai television välittämänä.

Saatan tähän jopa tarttuaTuoho kirjoitti:Joihinkin osa-alueisiin saattaisin jopa olla valmis tulemaan avustajaksi, apulaisideoijaksi tai jonkinlaiseksi ohjaajaksi tai tuottajaksi, mahdollisuuksien ja vapaan ajan puitteissa.

Mikäli halukkaita löytyy niin iPhone-ihminen olisi tällä hetkellä haussa. Joku joka jaksaisi pitää silmät auki iPhone-asioissa ja samalla osaisi/uskaltaisi ja tahtoisi niistä ihan jaksoissa itse kertoa omassa segmentissään, joka voitaisiin toteuttaa "haastattelumaisesti". Eli minä soitan "iPhone-ekspertille" aina kun asiaa tulee ja tenttaan häntä. Tietenkin nämä etukäteen sovittaisiin. Jailbreak yms. hommat tulen kuitenkin jättämään jakson ulkopuolelle, koska se menee liian propellihattutouhuksi minun makuuni

-
Tarjolla n. tunnin sisään.
-
Viesti Kirjoittaja CamoN »

Idea iPhone-toimittajan rekrytoinnista kuulosti erittäin hyvältä. Lisää vaan sellaista keskustelevaa sävyä mukaan kokonaisuuteen. 8)
Mac mini (mid 2010)
iPhone 6s 64GB
-
Semmoinen tiedote nyt kuitenkin tähän väliin, että maanantaina 8.6. seurataan WWDC:n keynotea livenä ja luvassa on vähintään 2,5 tuntia suoraa lähetystä. Mukana näillä näkymin ainakin kolme vierasta kommentaattoria, mahdollisesti jopa enemmänkin. Lähetys alkaa todennäköisesti klo 18.00, mutta varmistan ajan myöhemmin.
Sitä ennen yritän saada myös jonkin sortin jakson raavittua kasaan, tosin varsinaiset ennustukset suoritetaan vasta siinä ennen keynotea tulevassa pre-showssa.
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka