Ajattelin myydä tämän iMacin ja pohdin nyt että millaista hintaa tästä on järkevää pyytää. Koska myynen koneen läheiselle tutulle niin en kehtaa ylihintaakaan pyytää vaan haluisin tietää paljolla tällainen kone on järkevää myydä eli kuinka arvokas tämä on.
Kyseessä on siis vastaava kone kuin tämän hetkinen halvin imac, joka maksaa n. 1100e paitsi, että tässä on parempi näytönohjain (hd2600) ja myös vielä 1,5 vuotta apple carea jäljellä.
Tässä linkki mac2selliin, mistä näkee myös tarkemmat speksit: http://www.mac2sell.net/permalink/?id=c ... 25fb7ad681 Tuo siis näyttäisi hinnaksi 920e.
Tämä kone on myös takuuvaihdettu joskus vuoden vaihteessa joten käyttöä on periaatteessa vain muutama kuukausi.
Mitä sanotte, onko 1000e liikaa? Vai onko tuo mac2sellin arvio lähellä totuutta?
Kuinka arvokas on vähän käytetty 20" iMac?
Keskustelua tavaroiden yleisestä hintatasosta ja ajankohtaisista tarjouksista. Tälle alueelle myös ilmoitukset varastetuista tavaroista ja mahdolliset kimppatilaukset.
5 viestiä
• Sivu 1/1
-
Kuinka arvokas on vähän käytetty 20" iMac?
Viesti Kirjoittaja Kerneli »
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Re: Kuinka arvokas on vähän käytetty 20" imac
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
1000 € on valitettavasti liikaa, monta kymppiä kun ei tarvitse laittaa päälle niin saa uuden. Ehkä pari kolme, jos ovh on 1099 €.
900 € soinnahtaisi mun korvaani hinnalta jossa on mukana loput 1,5 vuotta takuuta (uudessahan on ainakin 2 vuotta virhevastuuta) ja myös varmuus siitä että pahasti ei mennä metsään sen paremmin ostajan kuin myyjänkään kannalta.
Mulla on myös käsitys että uusi iMac on näytönpäivitystä lukuun ottamatta hieman nopeampi huolimatta samasta kellotaajuudesta, kun prossut ja muistiväylät ovat kehittyneet. Joku tuota puolta tarkemmin seurannut voinee tämän käsitykseni vahvistaa tahi kumota.![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
900 € soinnahtaisi mun korvaani hinnalta jossa on mukana loput 1,5 vuotta takuuta (uudessahan on ainakin 2 vuotta virhevastuuta) ja myös varmuus siitä että pahasti ei mennä metsään sen paremmin ostajan kuin myyjänkään kannalta.
Mulla on myös käsitys että uusi iMac on näytönpäivitystä lukuun ottamatta hieman nopeampi huolimatta samasta kellotaajuudesta, kun prossut ja muistiväylät ovat kehittyneet. Joku tuota puolta tarkemmin seurannut voinee tämän käsitykseni vahvistaa tahi kumota.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja Blank^ »
Vaan näytönohjainhan tuossa vanhemmassa on huomattavasti tykimpi (HD 2600 vs. 9400m). Ongelma onkin, miten tämä vaikuttaa hintaan? Toki vanhaa/käytettyä ei sovi myydä uuden hintaan, mutta ottaen huomioon näyttiseron, ei 1000 euroa mielestäni kuulosta turhan kovalta pyynniltä. Joskin kenties 950€ olisi realistisempi.Repe Ruutikallo kirjoitti: Mulla on myös käsitys että uusi iMac on näytönpäivitystä lukuun ottamatta hieman nopeampi huolimatta samasta kellotaajuudesta, kun prossut ja muistiväylät ovat kehittyneet.
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Mun mielestä se laskennallisesti kuittaa prossutehon kasvun. Tosin mulla jäi turhan vähälle huomiolle se että kone on vaihdettu kokonaan uuteen, mikä tarkoittaa periaatteessa ja todennäköisesti pitempää jäljellä olevaa käyttöikää, joten yhtäkkiä huomaan että mac2sell olikin oikeassa.Blank^ kirjoitti:Vaan näytönohjainhan tuossa vanhemmassa on huomattavasti tykimpi (HD 2600 vs. 9400m). Ongelma onkin, miten tämä vaikuttaa hintaan?Repe Ruutikallo kirjoitti: Mulla on myös käsitys että uusi iMac on näytönpäivitystä lukuun ottamatta hieman nopeampi huolimatta samasta kellotaajuudesta, kun prossut ja muistiväylät ovat kehittyneet.

Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
-
Re: Kuinka arvokas on vähän käytetty 20" iMac?
Viesti Kirjoittaja Kerneli »
Okei, kiitos. Taitaa tuo 950 euroa olla sitten se järkevin hintapyyntö.
5 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka