hezzuhopo kirjoitti:Voinhan sulle paistaa takassa makkaran ja laittaa kirjekkuoreenSalmister kirjoitti:Ole hiljaahezzuhopo kirjoitti:Takassa paistettua maggaraa![]()
Just tossa surffailin ja etsin meillä uutta grilliä. Kovasti odottelen grillikauden alkua ja pippuri, juusto gabaa. Takkaa ei ole, niin ei voi kuivaharjoitella.
Haluun makkaraa!!
Kai mun pitää paistaa tuo pekonipaketti tuolta jääkaapista, niin saan edes jotenkin ne päivittäiset eläinrasvat nautittua. Minulla kun ei nälkä lähde, jos ateriassa ei ole 40 grammaa kovaa rasvaa.Hyvä korvike takattomille on laittaa makkara tiukasti ja tukevasti eikä nesteet saa valua ja sitten laittaa se kiukaalle kun saunoo ! Sekin on suuremmoista herkkua "Kiuas-makkaraa"
Edit:Korjailen kirjoitusvirheitä
Ite oon makkarat tehny kiukaalla silleen, että oon pätkiny lenkkiä (esim. hk-blöö) sopiviksi pätkiksi, pilkkonu pari kolme sipulia reiluiksi paloiksi, nakellu siten makkarat ja sipulit pakkiin (siis siihen mistä armyssä vejetään esim. noppasoppaa kitusiin) ja kaatanu kalijaa päälle silleen soppelisti, muutaman maustepippurinki oon sekaan nakannu. Kansi päälle ja pakki kiukaalle muhimaan. Sitten kun on saunottu ja välillä ryvetty hangessa tarpeeksi niin pakkipannu onkin valmista nautittavaksi sinapin ja ruisleivän kanssa ... niin ja kalijan.
Edit: pelittää myös notskilla tai missä vaan pakin saa tarpeeksi kuumaksi.