joukkuli kirjoitti:Latasin netistä Mobile Partner- ohjelman, koska nettitikkuni (Huawei E 169) mukana tullut ohjelma ei toiminut MacBookissa...tai en saanut sitä asennettua. Muutin kaikki asetukset ohjeiden mukaan. APN internet, puhelinnumero *99#, jne. Mutta ei vain toimi. Saan tällaisen viestin: "Could not negotiate a connection with the remote PPP server". Please verify your settings and try again. Mikä voi siis vielä mättää? Olen lukenut monet keskustelupalstat ja noudattanut kaikkia ohjeita. Ei vain toimi : /. Olisiko jollain vielä jotain lisäohjeita ???
Tein kyseisen tikun kanssa suunnilleen seuraavaa (siis muistinvaraisesti kerrottuna) Saunalahden liittymän ja MacBook Airin kanssa:
1. Asensin tikulla olleen Mobile Connect -ohjelman.
2. Käynnistin ohjelman, annoin PIN-koodin ja käyttäjän salasanan, yhteyden salasanaan en pannut mitään kun sellaista ei ole, ja yhdistin. Kaikki asetukset oli automaagisesti oikein, mitään ei tarvinnut asetella. Sitten oltiinkin netissä 4-5 megabitin nopeudella.
Käsipeliä tarvitaan vasta kun koneelle on entuudestaan asennettu kännykkänettiliittymä vaikkapa bluetoothilla, jolloin Mobile C ei saa yhteyttä syntymään ja pitää mennä verkkoasetuksiin. Useimmilla ei tuollaisia virityksiä liene, ja normaalitapauksessa homma siis näyttäisi olevan äärimmäisen yksinkertainen ja helppo. Olin suorastani hämmästynyt siitä että yhteys todellakin lähti toimimaan heti, laakista ja lähes itsestään!
Onko sinulla Windows? En saanut tikulla tullutta ohjelmaa millään auki Mac OS X:n kanssa (mulla taitaa olla OS x 10.4).
Vistaan tikun asennus kesti monta kertaa kauemmin vaikkei sinänsä vaikeaa ollutkaan. Puhun siis OS X:stä kuten täällä yleensä puhutaan , ja OS X 10.5 Leopard on tietysti Airin käyttis. Ehkäpä Mobile Connect ei oikein skulaa Tiikerin kaa? Muistaakseni kyllä pitäisi, mutta mutta...
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
Repe Ruutikallo kirjoitti:-- Ehkäpä Mobile Connect ei oikein skulaa Tiikerin kaa? Muistaakseni kyllä pitäisi, mutta mutta...
Minulla se toimii ilman ongelmia. Tökkään tikun koneeseen ja hetken kuluttua se on valmis käytettäväksi. Voisiko noissa tikuissa olla keskenään eroja? Minulla on Huawei E169.
Mac mini M2, 16 Gt, MacOS Sonoma 14.3.1, Magic Mouse, Magic Trackpad ja 24" Eizo ColorEdge CG2420, iPhone SE 64G, iOS 17.0.2 sekä iPad A16 128G, iOS 18.5.
Repe Ruutikallo kirjoitti:-- Ehkäpä Mobile Connect ei oikein skulaa Tiikerin kaa? Muistaakseni kyllä pitäisi, mutta mutta...
Minulla se toimii ilman ongelmia. Tökkään tikun koneeseen ja hetken kuluttua se on valmis käytettäväksi. Voisiko noissa tikuissa olla keskenään eroja? Minulla on Huawei E169.
Niinhän Joukkulilla ja mullakin on, siis E169.
Tutkin tikkuani tarkemmin ja siinä lukee model: E160E. Voisikohan se jotenkin johtua siitä...
Tutkin tikkuani tarkemmin ja siinä lukee model: E160E. Voisikohan se jotenkin johtua siitä...
Et ole missään vaiheessa kertonut, mikä ohjelma tikun mukana tuli. Oliko se Mobile Connect?
Mikael K. kirjoitti:
Et ole missään vaiheessa kertonut, mikä ohjelma tikun mukana tuli. Oliko se Mobile Connect?
No kun laitan tikun koneeseen, desktopille tulee se levynkuva ja siinä lukee Mobile Partner. Kun klikkaan levyä, sieltä aukeaa seuraavanlaiset tiedostot: AutoRun.exe, AUTORUN.INF, DataCard_Setup.exe, DataCard_Setup64.exe, ResetDevice.exe, Startup.ico, SysConf.dat ja Mobile Partner kansio, jonka sisällä on data.bin (VLC-tiedosto, jossa avattaessa ei tunnu olevan mitään) ja Setup.exe. Noista ei mikään sano mulle mitään, enkä ole saanut niitä mitenkään auki klikkailemalla ainakaan.
Viimeksi muokannut kallekilponen, 30.3.2009 klo 23.52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy:lainaukset kuntoon
joukkuli kirjoitti:
No kun laitan tikun koneeseen, desktopille tulee se levynkuva ja siinä lukee Mobile Partner. Kun klikkaan levyä, sieltä aukeaa seuraavanlaiset tiedostot: AutoRun.exe, AUTORUN.INF, DataCard_Setup.exe, DataCard_Setup64.exe, ResetDevice.exe, Startup.ico, SysConf.dat ja Mobile Partner kansio, jonka sisällä on data.bin (VLC-tiedosto, jossa avattaessa ei tunnu olevan mitään) ja Setup.exe. Noista ei mikään sano mulle mitään, enkä ole saanut niitä mitenkään auki klikkailemalla ainakaan.
Nuo ovat windows-tidostoja. Tsekkaa edelliseltä sivulta Nelix4:n linkki niin sieltä saat oikean ohjelman. Macissa oikea ohjelma on MobilePartner.app.
Mac mini M2, 16 Gt, MacOS Sonoma 14.3.1, Magic Mouse, Magic Trackpad ja 24" Eizo ColorEdge CG2420, iPhone SE 64G, iOS 17.0.2 sekä iPad A16 128G, iOS 18.5.
joukkuli kirjoitti:
Nuo ovat windows-tidostoja. Tsekkaa edelliseltä sivulta Nelix4:n linkki niin sieltä saat oikean ohjelman. Macissa oikea ohjelma on MobilePartner.app.
Joo, eri tavaraa näkyy olevan kuin Sauniksen versiossa, joka on täysin Mac-yhteensopiva heti.
Repe Ruutikallo kirjoitti:Joo, eri tavaraa näkyy olevan kuin Sauniksen versiossa, joka on täysin Mac-yhteensopiva heti.
Oman Sauniksen Huawein jouduin ainakin päivittämään firmwaren W:n kautta, ennen kuin alkoi toimia Ompussa. Siksi laitoinkin noi tiedostot tuonne yleiseen jakoon.
Repe Ruutikallo kirjoitti:Joo, eri tavaraa näkyy olevan kuin Sauniksen versiossa, joka on täysin Mac-yhteensopiva heti.
Oman Sauniksen Huawein jouduin ainakin päivittämään firmwaren W:n kautta, ennen kuin alkoi toimia Ompussa. Siksi laitoinkin noi tiedostot tuonne yleiseen jakoon.
Nyt vissiin sitten tulee uudella firmiksellä, kun toimii heti. Voisi olettaa.
joukkuli kirjoitti:
Juuh, juuri sen ohjelman latasinkin netistä ja seurasin ohjeita mitä täällä on annettu EIKÄ TOIMI >.< ! (Ja munkin tikku tuli saunalahdelta). En voi käsittää mikä tässä mättää.
....Noniin...NYT TOIMII !!!!!!!!!!!!!
Olin tehnyt kaikki tämän sivuston neuvojen mukaan. Nyt lueskelin sitä Windowsin asennusohjetta joka tikun mukana tuli. Sen mukaan APN-kenttään pitääkin kirjoittaa: internet.saunalahti Olin kirjoittanut ainoastaan internet kuten täällä jossain neuvottiin. Että tuollaisesta asiasta se sitten oli kiinni. Suuri kiitos kuitenkin kaikille avusta ja neuvoista ^_^!!!
Viimeksi muokannut mercury, 31.3.2009 klo 18.08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy:lainaukset korjattu
joukkuli kirjoitti:Olin tehnyt kaikki tämän sivuston neuvojen mukaan. Nyt lueskelin sitä Windowsin asennusohjetta joka tikun mukana tuli. Sen mukaan APN-kenttään pitääkin kirjoittaa: internet.saunalahti Olin kirjoittanut ainoastaan internet kuten täällä jossain neuvottiin. Että tuollaisesta asiasta se sitten oli kiinni. Suuri kiitos kuitenkin kaikille avusta ja neuvoista ^_^!!!
Höpöhöpö, ei oo missään sanottu. Pakko viel kommentoida, että et sitten jaksanut lukenut käyttöohjetta, mut avautua jaksoit...
joukkuli kirjoitti:Olin tehnyt kaikki tämän sivuston neuvojen mukaan. Nyt lueskelin sitä Windowsin asennusohjetta joka tikun mukana tuli. Sen mukaan APN-kenttään pitääkin kirjoittaa: internet.saunalahti Olin kirjoittanut ainoastaan internet kuten täällä jossain neuvottiin. Että tuollaisesta asiasta se sitten oli kiinni. Suuri kiitos kuitenkin kaikille avusta ja neuvoista ^_^!!!
Höpöhöpö, ei oo missään sanottu. Pakko viel kommentoida, että et sitten jaksanut lukenut käyttöohjetta, mut avautua jaksoit...
Totta puhut, olisi pitänyt vaivautua lukemaan käyttöohjeet ensin ^_^. Panikoiduin vain siitä kun tikun mukana tullut ohjelma ei auennutkaan ja kaikki ohjeetkin oli Windowsia varten niin en sitten viitsinyt syventyä niihin "turhaan". Suuren avun sain täältä kuitenkin. En olisi saanut ilman tätä foorumia tikkua varmaan ikinä toimimaan ^_^. Ja taidanpa "avautua" täällä jatkossakin jos tulee liian vaikeita asioita vastaan tietokoneeseen liittyen ; ).
p.s. Kiitos Nelix kun laitoit sen ohjelman jakoon !
Pojoja joukkulille erinomaisesta asenteesta. Jos sietää joskus kevyttä kenttähattuilua ja osaa tarvittaessa nähdä vikaa muiden lisäksi (sen osaa kaikki) myös itsessään ja omissa touhuissaan (monille paljon vaikeampaa), viihtyy Hompussa varmasti! 8)
Oon vähän avuton, tiedän. En ole vieläkään saanut nettitikkua toimimaan, ja sain melkein laajakaistankin kaadettua... Koneeni on siis Macbook. Kun liitän nettitikun koneeseen, tulee vain kansio, jossa on jotain ihme ohjeita. Siinä lukee ''Elisa'' ja ''saunalahti''
Tuossa on tuo yksi kuva, mut ei mulle semmosta tuu. Eilenkin säädin tunnin noita verkkoasetuksia, siellä näkyi se HUAWEi, mutta ei onnaa.. Anteeks nyt ku en osaa, alkaa mennä hermot. Vien tämän koneen Elisan liikkeeseen kuhan meen sinne missä niitä on.. (parin viikon päästä) jos en siis saa tätä toimimaan.
Neiti-Ehtivä, muutin viestisi tekstin normaaliksi. Emme suosi poikkeavia kirjoitustyylejä, jotta sivujen yleiskuva säilyisi mahdollisimman rauhallisena.
On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo! -Nalle Puh-
Neiti-Ehtivä kirjoitti:Tuohon vaan tulee kansio ''no name'' ja siellä on ne ohjeet..
Hmmm... Lataa annetusta linkistä itsellesi ohjelma MobileConnect.zip. Pääte zip kertoo sen, että kyseessä on paketti eli ohjelma on tavallaan samanlaisessa paketissa kuin joululahja. Sitten, kun paketti on tullut koneellesi niin avaa se klikkaamalla hiirellä kaksi kertaa sen päällä. Paketista avautuu kansio, jossa lukee Mobile Partner. Tämän jälkeen avaa kansio ja sieltä löytyy MobileConnect-niminen ohjelma. Nyt klikkaat hiirellä ohjelmaa ja se asentaa itsensä. Jos se kysyy jotakin niin vastaa kyllä. Tämän jälkeen tökkäät tikun koneeseen ja katsot mitä tapahtuu. Nyt pitäisi näkyä se kuva, joka on tämän ketjun ensimmäisellä sivulla. Kerro mitä tapahtui, kun olet tehnyt nämä toimenpiteet.
... eikä. ATK:nn alkeiskurssi ehkä kannattais käydä.
tavallaan niin kuin joululahja tai mehiläinen ja kukkanen. Kukkanen (eli tiedosto) houkuttelee mehiläisiä tuoksuilla ja hienoilla vaatteilla. Kun (purkuohjelma eli) mehiläinen löytää kukkasen, vokottelee se sen ja tunkee kärsänsä kukkaseen syvyyksiin. Kun kärsän siemennest... eiku siitepöly osuu kukan emät... eiku kukan heteisiin tulee uusia tiedostoja. VAIMITENSENYTOLI!
p.s. Mikaelin neuvot ovat kyllä siis erittäin hyvät, jutun teknistä tasoa vaan kommentoin.
Yritin selvittää asian mahdollisimman epäteknisesti, niin että olennainen ydin selviäisi. Toivottavasti osasin. En ole muuten nähnyt missään neuvoja siitä miten kengännauha solmitaan. Kai nämä tietotekniikkajutut ovat samanlaisia.
Kaikista helpoimmalla pääsee kun unohtaa koko MobileConnect -ohjelman. Se kun ei ole kovin kummoinen, Windows-versio vaikuttaa paljon paremmalta. Kannatta asettaa se nettitikku verkkoasetuksista toimimaan suoraan menu barista. Ohjeet esitetty täälläkin jo useasti. Käytön kruunaa vielä CheetahWatch niminen ohjelma, joka näyttää signaalin tason kätevästi menu barissa, suosittelen. Tämä toimii myös 169-tikuilla, vaikka sivuilla muuta väitetäänkin.
Mimmonen sen Mobile Connectin sitten pitäisi olla? Hoitaa hommansa ja asennus on kakunpala, en ainakaan osannut enempää toivoa kun Huawein ekaa kertaa asensin.
No tietty maksullinen Launch2net on omassa sarjassaan ja nätti...
Niin ja tikun asennus MC:lla Maciin oli paljon nopeampi homma kuin Vistaan.