Moro
onko teistä kukaan törmännyt sellaiseen ongelmaan, että näyttö menee muuten pimeäksi, mutta yläreunassa on parin sentin levyinen poikittainen "sateenkaarenvärinen" raita. Se raita kostuu kirjavista viiruista, joissa on mukana eri värejä, kuten sinistä, punaista, keltaista (muistaakseni). En välttämättä osaa selittää tätä kunnolla, mutta mutta...
Tämä jälkeen kone ei tee mitään, vaan menee täysin jumiin. Virtanappulaa pohjassa pitämällä kone saa tietenkin sammutettua, ja uudelleen käynnistyksen jälkeen toimii taas moitteettomasti.
Tähän ongelmaan olen törmännyt jo kahdesti tänään. Molemmilla kerroilla olen palauttanut tiedostoja Time Capsulesta, joten voi ongelma liittyä siihenkin.
Kyseessä on MacBookin tuore alumiiniboxi (2,4 GHz Intel Core 2 Duo)
Mietin tässä mitä erikoista / erilaista olen tehnyt aikaisempaan verrattuna, niin web-jaon virittelin aamulla päälle. Ei hajuakaan liittyykö ongelma siihen, mutta ainakin nyt se on poistettu.
MacBook kaatui
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
8 viestiä
• Sivu 1/1
-
MacBook kaatui
Viesti Kirjoittaja Ruudinkeksija »
-
Re: MacBook kaatui
Viesti Kirjoittaja Infant »
Tuolla MPB käyttökokemkusissa on vastaavasta kirjoiteltu. Myös täällä http://episteme.arstechnica.com/eve/for ... 0005927931
plop
-
Voihan kettu, muisti palaa pätkittäin... Asensinhan minä uudet muistikammat (Kingston 2x2GB) tähän värkkiin, joten vika voinee olla myös siinä. Todennäköisesti onkin, sillä yksi kirjoittajista oli todennut saman. Verkkokauppa.com saa muistinsa takaisin ja laitetaan alkuperäiset käyttöön... ![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
Kiitos suuri Infantille neuvoista
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Infant »
Jos päädyt tilaamaan muualta muistia, niin kerrothan mitä, mistä ja millä hinnalla.Ruudinkeksija kirjoitti:Voihan kettu, muisti palaa pätkittäin... Asensinhan minä uudet muistikammat (Kingston 2x2GB) tähän värkkiin, joten vika voinee olla myös siinä. Todennäköisesti onkin, sillä yksi kirjoittajista oli todennut saman. Verkkokauppa.com saa muistinsa takaisin ja laitetaan alkuperäiset käyttöön...
plop
-
Viesti Kirjoittaja juusok »
No voihan rähmä. Mulla ollut samaa ongelmaa uuden Mac Book Pron kanssa ja kärsinyt sen kanssa. Tietenkin laitoin just tiistaina koneen huoltoon, enkä pöljä kokeillut tuota muistinvaihtoa alkuperäisiin. Koneessa tosiaan mullakin Kingstonin 2 x 2 Gb kammat. Saas nähdä mitä huollossa tuumaavat ![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Pyydä äkkiä takaisin, jos eivät ole ehtineet tehdä mitään. Muuten voi tulla laskua...juusok kirjoitti:No voihan rähmä. Mulla ollut samaa ongelmaa uuden Mac Book Pron kanssa ja kärsinyt sen kanssa. Tietenkin laitoin just tiistaina koneen huoltoon, enkä pöljä kokeillut tuota muistinvaihtoa alkuperäisiin. Koneessa tosiaan mullakin Kingstonin 2 x 2 Gb kammat. Saas nähdä mitä huollossa tuumaavat
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja juusok »
Soitinpa huoltoon ja ovat jo testailleet toista päivää eikä vikoja ole löytynyt muisteistakaan. Aikoivat vielä ajaa testejä ja vaihtaa emolevyn jos ei muutakaan löydy.Repe Ruutikallo kirjoitti:Pyydä äkkiä takaisin, jos eivät ole ehtineet tehdä mitään. Muuten voi tulla laskua...juusok kirjoitti:No voihan rähmä. Mulla ollut samaa ongelmaa uuden Mac Book Pron kanssa ja kärsinyt sen kanssa. Tietenkin laitoin just tiistaina koneen huoltoon, enkä pöljä kokeillut tuota muistinvaihtoa alkuperäisiin. Koneessa tosiaan mullakin Kingstonin 2 x 2 Gb kammat. Saas nähdä mitä huollossa tuumaavat
Sanoi vielä että kun saan koneen takaisin emolevyn vaihdon jälkeen ja jos vielä oireilee niin kannattaa koittaa sitten originaalimuistien kanssa.
Eli ainakin tässä tapauksessa takuu näyttää toimivan varman päälle
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Auts, unohdin kommentoida tätä viestiketjua.
Verkkokauppa.com vaihto muistit uusiin mukisematta, mutta vika jatkui siitä huolimatta. Lopuksi kiikutin Applen huoltoon koko värkin ja he vaihtoivat emolevyn ja nyt kone pelittää täydellisesti myös Kingstonin muisteilla.
Ai niin, olihan siinä sellainen episodi välissä, että kun olin hakenut sen huollosta, niin lataus ei toiminut. Ei muuta kuin takaisin huoltoon ja emolevy vaihdettiin uudelleen.
Verkkokauppa.com vaihto muistit uusiin mukisematta, mutta vika jatkui siitä huolimatta. Lopuksi kiikutin Applen huoltoon koko värkin ja he vaihtoivat emolevyn ja nyt kone pelittää täydellisesti myös Kingstonin muisteilla.
Ai niin, olihan siinä sellainen episodi välissä, että kun olin hakenut sen huollosta, niin lataus ei toiminut. Ei muuta kuin takaisin huoltoon ja emolevy vaihdettiin uudelleen.
8 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka