adele kirjoitti:Mulla on vanha eye-1 kalibraattori. Nuitahan on jokaisessa virmassa, saa varmasti lainaan. Jos ei onnistu, ota YV:llä yhteyttä ja pyöräile tänne, niin profiloidaan, ei kestä kauaa, (siis jos selviät tänne ilman yliajoa tai kaatumista).
Heh, sitä on taidettu surfailla ympäri nettiä
Arvostan tätä huolenpitoa lähimmäisestä, katsotaan nyt kun saadaan ensin karhu kaadettua (peukku-hymiö tähän)
Tämä on todella hankala valinta. Omalla kohdalla työkoneen hankinta on edessä ja kannettava tulee. Rajaus on 15" kalliimpi tai 17". Hintaeroa on parisensataa mutta kun en minä tiedä...
Ongelma on se, että olen tässä puolisentoista vuotta ollut 24" iMacin kanssa. Tämä tulee edelleen säilymään kotikoneena. Lähinnä mietityttää, että onko tuo 15" näyttöala riittävä.
Toinen mietityttävä asia on muisti. Nyt tuli Applelta mahdollisuus 8G muistia. Tietenkään tuota optiota en halua jättää käyttämättä. Mutta Applen kautta muistin hinta on suolainen. Ja toisaalta en sitä nyt tällä hetkellä tarvitse. Onko tuota 17" mahdollisuus päivittää itse muistien osalta? Vai onko tyytyminen valtuutetun huollon muistipäivityksiin? Jos tilanne on tämä, tyydyn pienempään.
Glen kirjoitti:Onko tuota 17" mahdollisuus päivittää itse muistien osalta?
On, jos on sopiva ristipääruuvari. 10 ruuvia aukaisee alle minuutissa.
Onko hommassa mieltä nykyisellä hintatasolla onkin ihan toinen juttu. Apple velottaa kahdeksasta G:stä 890€ ja Crucial 880€. No jäähän nuo neljän gigan palikat myyntiin. http://www.crucial.com/eu/store/listpar ... le&cat=RAM
(Muisteista sen verran, että vaikka Kingston on kylän viisaiden mielestä "se" autuaaksi tekevä muistintoimittaja, niin aika paljon tuntuu K muistit tuottavan ongelmia. Oman empiirisen kokemuksen perusteella C:n toimittamat muistit eivät ole koskaan aiheuttaneet ongelmia. Tosin en on näitä vuosien varrella ostellut kuin 20-30:een koneeseen, eli kokemus on vähäinen, myönnetään.)
Glen kirjoitti:Onko tuota 17" mahdollisuus päivittää itse muistien osalta?
On, jos on sopiva ristipääruuvari. 10 ruuvia aukaisee alle minuutissa.
Onko hommassa mieltä nykyisellä hintatasolla onkin ihan toinen juttu. Apple velottaa kahdeksasta G:stä 890€ ja Crucial 880€. No jäähän nuo neljän gigan palikat myyntiin.
Ja komppaan vielä sen verran että Apple on itse julkaissut tukisivuillaan ohjeet sekä muistien että kovalevyn vaihtamiseksi. Eli koneen vatsan avaaminen on kosheria myös takuun kannalta.
Hintahyppy noihin neljän gigan palikoihin on huomattava vaikka mistä hankkisit: Osta siis vain jos todella tarvitset! Itse ajattelin kärsiä hetken koska se mikä nyt maksaa leivoksia on puolen vuoden päästä ruisleipää ja vuoden päästä näkkäriä.
adele kirjoitti:
Onko hommassa mieltä nykyisellä hintatasolla onkin ihan toinen juttu. Apple velottaa kahdeksasta G:stä 890€ ja Crucial 880€. No jäähän nuo neljän gigan palikat myyntiin.
mikita kirjoitti:
Hintahyppy noihin neljän gigan palikoihin on huomattava vaikka mistä hankkisit: Osta siis vain jos todella tarvitset! Itse ajattelin kärsiä hetken koska se mikä nyt maksaa leivoksia on puolen vuoden päästä ruisleipää ja vuoden päästä näkkäriä.
Tähdennetään sen verran, että tarkoitus ei todellakaan ole tällä hintatasolla lähteä laittamaan 8 gigaa muistia. Tarkoitus on pitää tuo muistin päivitys mahdollisena ja vaihtaa siinä vaiheessa, kun se on tarpeellista/taloudellista. Jossakin vaiheessa tulevaisuudessa tulee vastaan kuitenkin sovellus, joka hyötyy suuremmasta muistimäärästä. Ja kuka tietää, mitä Lumileopardin jälkeen tulee...