Mac Pro + Apogee Symphony System + Logic 8
Kaikki ääneen ja musiikin tekoon liittyvä.
3 viestiä
• Sivu 1/1
-
seismolog
Mac Pro + Apogee Symphony System + Logic 8
Viesti Kirjoittaja seismolog »
morjensta. olen uusi tällä foorumilla ja olisin kysellyt vähän mieliä kokeneimmalta kehäketuilta.Eli olen rakentamassa itselleni vähän isompaa studiota(kooltaan ja myös vähä laite päivityksiä) rajoitettuun 8in/out, mutta laadukkaaseen toimivaan signaaliketjuun. Näyteenottotaajuus olis 96, ja raitoja noin 40 plugareineen.lähtökohdat on,että tuhlattavana on vain noin 6k:ta,ehkä enempiki? Tällä hetkellä laitelista on seuraavanlainen: cubase 4,pc,Apogee Rosetta 800(sisältäen pempussa oleva x-firewire kortti),tc-powercore/vss reverb,etusina Api 3124+,Avalon 737,ja 4 ssl-etusta. Eli mac pohjalle haluaisin ja pc vesitipuille. Apogeen symphony 64 systeemi kiinnostais ja ehkä logic yhteensopivuuden vuoksi,mut riittäiskö tuo rosetan pympyssä oleva firewirekortti toimivuudessaan yhtähyvin kun symphony64 pcie? cubasen menetän ja tuon powercore kaikuohjelman,mut luultavasti toi kone sopii myös mäkille? Niin ja riittäiskö joku vanhempi mac pro vai pitääkö olla nehalem,jos toin symphony systeemin otan? kortit kustantaa tonnin.kysymys säästöstä siksi että haluaisin myös tohon pudjettiin fatso juniorin masterbussia lämmittämään joka repii 2k:ta pudjetista. ja sit viäl toi logic.kannattaako? 80% pelkästään audioäänityksiä,mut tietenkin noi lelut houkuttelee...ja sorry vähän hakua sieltä täältä...mut jos joku saa selvää ja on kokemuksia esim. symphonysta, nii mielipiteitä kehään.
-
Jone
Re: Mac Pro + Apogee Symphony System + Logic 8
Viesti Kirjoittaja Jone »
Mun nähdäkseni et menetä yhtään mitään mistään jos vaihdat koneeksi macin ja alustaksi Osx:n. Cubasen dongle ja softa on "samat" macille ja löytyy siitä samasta paketista ilman mitään päivityskuluja ja pelaa Symphonylla/Rosetalla. Voit jatkaa projektejasi suoraan siitä mihin PC-hommat jäi. Ne kun näet toimii ristiin ja rastiin pc:n ja macin välillä. PowerCoren lisenssit on tavallaan siinä itse raudassa eli nekin tulee extra reverbeineen mukana mac-systeemiin. Eikä Rosettakaan pitäisi olla mitenkään pakkopullaa vaan hyvä kapistus tässä kohtaa. Logic ei taas pärjää audio-puolella kätevyydessään Cubaselle vaikkakin on ok ja monipuolinen softa kokonaisuutena. Mun mielestä tuolla raitamäärällä ja noilla duuneilla itse kone ei tartteisi olla ihan viimeisin tykki vaan edellisetkin olisi soveliaita ja siinä kohtaa keventäisi hieman budjettia. Jos mun pitäisi tätä "seosta" parantaa 2 tonnilla niin uusi UAD2 prosessointikortti olisi melkoisen passeli. Siinä on niin poskettoman hyvät dynamikkasysteemit ja kanavat että saa vertaisiaan hakea. Tällä saisi raitoihin lisää pelivaraa ja masterbussin lämmityksen voi mun mielestä jättää masterointi-sedän huoleksi vaikkakin tuo fatso on ihan parhautta.
-
seismolog
Re: Mac Pro + Apogee Symphony System + Logic 8
Viesti Kirjoittaja seismolog »
ok.kiitokset tiedoista..tarttee alkaa etsimään tommosta konetta jostain ja toi uad2 vaikuttaa aika kovalta kortilta,et vakavasti täytyy harkita kyllä.cubasen ehkä sitten pidän,täytyy vaan päivittää uudempaan.
3 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Audio ja musiikki”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka