Kaksi konetta samaan näyttöön
Keskustelua Mac-yhteensopivista laitteista
10 viestiä
• Sivu 1/1
-
Kaksi konetta samaan näyttöön
Viesti Kirjoittaja truugi »
Voitteko kertoa 19-21'' CRT-näytöistä, löytyykö mallia, joihin voi liittää kaksi konetta, esiim. G3 B/W ja Ibook tai Pbook yhtäaikaa kahdella eri liitännällä?.
-
Re: Kaksi konetta samaan näyttöön
Viesti Kirjoittaja kuma »
Voisin kuvitella, että mikä tahansa monitori, jossa on kaksi näyttön sisääntuloa (tyypillisesti VGA-SUB ja DVI). Silloin voisit kytkeä G3:n VGA-liittimeen ja *Bookin DVI-liittimeen.
Se, että millaista rautatukea tuo vaatii näytöltä, on mulle kysymysmerkki. Eli tahtoo sanoa, etten tiedä, osaavatko _kaikki_ kahdella liitännällä varustetut monitorit tämän.
Etsi moisia esim. jostain verkkokaupasta tms. ja vilkaise sitten sopivassa hintaluokassa olevan monitorin valmistajan tietoja aiheesta.
kuma
Se, että millaista rautatukea tuo vaatii näytöltä, on mulle kysymysmerkki. Eli tahtoo sanoa, etten tiedä, osaavatko _kaikki_ kahdella liitännällä varustetut monitorit tämän.
Etsi moisia esim. jostain verkkokaupasta tms. ja vilkaise sitten sopivassa hintaluokassa olevan monitorin valmistajan tietoja aiheesta.
kuma
-
Viesti Kirjoittaja iRock »
Mulla on töissä tässä nenän edessä Sonyn Trinitron Multiscan E530, jossa on kaksi VGA-sisääntuloa ja etupanelissä kytkin, jolla inputin voi vaihtaa. Esim. Akiba myy.
-
Viesti Kirjoittaja tae »
Ei taida kovin monessa kuvaputkinäytöissä olla kahta ulostuloa, joten edullinen vaihtoehto on KVM-jakajan osto. Katso vaikka verkkokauppa.comista osastolta Oheislaiteet / Kytkinlaatikot.
-
Viesti Kirjoittaja vesku »
Mulla on tää Eizo FlexScan T68 ja tässä on VGA- ja BNC-D-sub -liitännät, vaihto etupaneelissa. D-sub tarvii tietysti adapterin joka ei paljoa maksa. Ainakin paljon vähemmän kuin tommonen KVM-jakaja, on mulla semmoinenkin.
Jos tämmöisen Eizon jostain löydät, osta pois. hyvä näyttö ainakin 19" -tuumaisena. Omaa myös sisäänrakennetun USB-hubin.
Jos tämmöisen Eizon jostain löydät, osta pois. hyvä näyttö ainakin 19" -tuumaisena. Omaa myös sisäänrakennetun USB-hubin.
iMac 21,5" late 2009 OSX 10.10 Macbook Pro 13,3" mid 2009 OSX 10.10 Powermac G4 450 2/120/64 OSX 10.5.8 Leopard; iPod nano 8gig (product)RED 3.gen; iPhone 5 64 Gb iPad mini 32 Gb
-
Mulla kävi itselläni kämmi: kuvaputkinäytössä _harvemmin_ on DVI-liitäntää, LOLvesku kirjoitti:Mulla on tää Eizo FlexScan T68 ja tässä on VGA- ja BNC-D-sub -liitännät, vaihto etupaneelissa. D-sub tarvii tietysti adapterin joka ei paljoa maksa. Ainakin paljon vähemmän kuin tommonen KVM-jakaja, on mulla semmoinenkin.
Eli monitorissa, jonka haluat, on sekä VGA- että BNC-liitännät. VGA:n kytket siihen koneeseen, josta ajat "huonompaa" kuvaa ja BNC:n kytket siihen koneeseen, josta haluat parempilaatuista kuvaa (BNC-liitännällä saadaan parempi kuvanlaatu kuin VGA-SUB-liitännällä).
Hintaesimerkkejä: http://www.verkkokauppa.com: Samsung SyncMaster 957P 19" 176,90 € ja http://www.smartit.fi: Samsung SyncMaster 1100DF 21" 444,60 €.
Eli näillä pääset selkeästi halvemmalla kuin KVM-kytkimen hankkimalla.
kuma
PS: Ne Sonyn monitorit ovat myös erinomaisia, mutta "hiukka" kalliimpia...
-
Viesti Kirjoittaja vesku »
mulla se vasta kämmi kävi noiden liittimien kans. Vauhti tappaa... Eli siis VGA:n D-subbiin heittämällä ja tohon BNC-hässäkkään adapterilla. Itellä vain VGA käytössä toistaiseksi ainakin.
iMac 21,5" late 2009 OSX 10.10 Macbook Pro 13,3" mid 2009 OSX 10.10 Powermac G4 450 2/120/64 OSX 10.5.8 Leopard; iPod nano 8gig (product)RED 3.gen; iPhone 5 64 Gb iPad mini 32 Gb
-
Viesti Kirjoittaja rdahl »
Ainakin Compacilla oli jossain vaiheessa tuki kahdelle koneelle yhdellä näytöllä, nyt en muista enää mallia, voin kysellä kaverilta, ex duunipaikasta jos kiinnostaa.
Olen sellaista käyttänyt, ihan fiksu systeemi.
Olen sellaista käyttänyt, ihan fiksu systeemi.
-
Viime viikolla rantautui työn kautta tällainen näyttö: Viewsonic VP191s, loistoruutu!
Itselläni ei olisi ollut varaa moiseen littunäyttöön kuuna päivänä... 19", 1280x1024, 1 kpl DVI-D, 2 kpl VGA-SUB, pivot, 16 ms vasteaika. Tähänastisessa testauksessa ei ole kuin hyvää sanottavaa ruudusta.
Jos rahaa löytyy takataskusta, niin tämä(kin) on hyvä valinta :-)
kuma
Itselläni ei olisi ollut varaa moiseen littunäyttöön kuuna päivänä... 19", 1280x1024, 1 kpl DVI-D, 2 kpl VGA-SUB, pivot, 16 ms vasteaika. Tähänastisessa testauksessa ei ole kuin hyvää sanottavaa ruudusta.
Jos rahaa löytyy takataskusta, niin tämä(kin) on hyvä valinta :-)
kuma
-
Viesti Kirjoittaja AV.Kammari »
Mikäli puhutaan TFT-näytöistä, voin suositella näyttöä: Samsung SyncMaster 910T (19"). Itselläni juuri tuollaisessa käytössä ja hyvin toimii. Ruudun etulaidassa on näppäin, josta voin kätevästi vaihtaa "sourcen". Näyttö on muutenkin hyvä, loistava väri- / kontrastisuhde. Mikäli pelaat, kannattaa kuitenkin harkita näyttöä nopeammalla päivitysajalla. Tässä 25ms. Itse en ole kokenut tuota hitaaksi, mutta tästä moni voisi olla toista mieltä. Pitäis vielä löytyä myynnistä, vaikka alkaakin olla hiukan vanhaa mallia.
10 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka