1. Voiko safarin/selaimen sulkea, kun sitä on käyttänyt. En ainakaan ole mistään moista nappia löytänyt. Nyt kun painan "Home" nappia niin pääsen menuun, mutta kun menen takaisin safariin, niin edellinen sivu missä vierailin näkyy edelleen selaimessa. Eli onko se koko ajan päällä?!
2. Miksei Iphone ole löytänyt SIM kortiltani vanhoja tietoja? Pitääkö pävittää ihan käsin
Kiitos
1 Painat home nappia pohjassa niin kauan kunnes safari sulkeutuu.
2 Voisiko olla että vanhaa puhelinta käyttäessäsi yhteystiedot olisikin ollu puhelimen eikä sim kortin muistissa? Meinaan kyllä sen pitäisi yhteystiedot löytää jos niitä sim kortilla on.
HIROSHIMA 45
TSHERNOBYL 86
WINDOWS 95
Google Nexus ONE -> CyanogenMod 6.0 Stable
Tulossa -> Desire HD <3
Iphone ostosta olen suunnitellut ja pari kynnystä on ennen sitä.
Jos valitsen Soneran Small liittymän ja iphonen, Minun täytyy siis maksaa ostaessani siitä vain 159 € ja kk maksua liittymästä 31.69€? Ja kuinka paljon minuuteissa vai miten tuo netin 100 mt lasketaan? Onko jo valmiiksi Soneralla noissa liittymissä sellainen lukitus vai mikä se nyt oli että ulkomailla nettiä ei voisi käyttää kuin wlanilla. Onko mahdollista tuo että ei hirvitä puhelin lasku ulkomailta tullessa?
No sitä minuuteissa voi verrata sillä tuo 100 mt on tiedonsiirto, lataus ja lähetys... Elikkä siis jotkut sivustot ovat massiivisia ja käyttävät enemmän tiedonsiirtoa (esim iltalehti ja iltasanomat) jolloin 100 mt kuluu naurettavan nopeasti, toisaalta pieniä sivustoja voi selailla enemmänkin ... Tiivistettynä sivusto ladataan (käyttää tiedonsiirtoa) jolloin tuo käyttää sitä rajoitusta, kun kyseinen on täynnä alkaa maksuttamaan erikseen... En tiedä kuinka selkeä tämä vastaus on jos ei itse kyseistä asiaa tiedä
Castor Hades kirjoitti:Onkos muilla niin että jos on suomenkieli käytössä niin kalenterissa ei ole pisteitä päivämäärässä?
Eli kun normaalisti lukisi 14.5.2009 niin iPhonessa lukee kalenterissa 14 5 2009
AkuApple kirjoitti:Ja kuinka paljon minuuteissa vai miten tuo netin 100 mt lasketaan? Onko jo valmiiksi Soneralla noissa liittymissä sellainen lukitus vai mikä se nyt oli että ulkomailla nettiä ei voisi käyttää kuin wlanilla. Onko mahdollista tuo että ei hirvitä puhelin lasku ulkomailta tullessa?
Ne kyllä kysyy liittymää avatessa, että pistetäänkö data roaming päälle, ettei tuu yllätyksiä ulkomailla käydessä.
Mitä tohon datan siirtoon tulee, niin mulla ne on pyöriny kuukaudessa 300 - 700 välillä, eli toi 100 tulee aika nopeasti täyteen. Ja eihän sen hitaimman rajattoman datasiirron kk-maksu oo kun n.10€! Sillä ei tarvi miettiä miten paljon dataa liikkuu.
Kun laitan kartat -ohjelman auki ja kirjoitan hae kenttään "kuopio" ja sitten klikkaan Sijainti -painiketta, lataa ja ilmoittaa minun sijaitsevan Vihdissä, vihdintiellä.... Vissiinkin aika kaukana Kuopiosta. Mitästähän moinen johtuu?
Avopuoliso on liittänyt iPhonen näin aluksi vanhaan PC -läppäriin, ja muutaman viikon päästä tulee sitten mac, mikä on helpoin tapa saada siirettyä iPhone uudelle macille? Onko itse muistettava mitkä ohjelmat on ostettu/ladattu ja ladata sitten kaikki iTunesiin uudelleen.
AkuApple kirjoitti:Iphone ostosta olen suunnitellut ja pari kynnystä on ennen sitä.
Jos valitsen Soneran Small liittymän ja iphonen, Minun täytyy siis maksaa ostaessani siitä vain 159 € ja kk maksua liittymästä 31.69€? Ja kuinka paljon minuuteissa vai miten tuo netin 100 mt lasketaan? Onko jo valmiiksi Soneralla noissa liittymissä sellainen lukitus vai mikä se nyt oli että ulkomailla nettiä ei voisi käyttää kuin wlanilla. Onko mahdollista tuo että ei hirvitä puhelin lasku ulkomailta tullessa?
Kk-maksu = 31,69 €
iPhone 8 Gt = 159 €
Puheaikaa = 100 Min
SMS-viestejä = 100 kpl
Tiedonsiirto = 100 Mt
Älä nyt tommosta Smallia ota!
Minun Sonera paketti, saat eurolla iPhonen mukaan, maksat kuukausimaksua 19,90 e/kk (24 kk ajan) ja siihen päälle voi sitten ottaa puheaikaa, tekstareita ja muuta juuri omien tarpeiden mukaan. Esim. tuo 100 mt dataa tulee todella äkkiä täyteen. Minun Soneraan saat 14,90 e/kk hintaan rajattoman datan.
ef0p kirjoitti:Kun laitan kartat -ohjelman auki ja kirjoitan hae kenttään "kuopio" ja sitten klikkaan Sijainti -painiketta, lataa ja ilmoittaa minun sijaitsevan Vihdissä, vihdintiellä.... Vissiinkin aika kaukana Kuopiosta. Mitästähän moinen johtuu?
Avopuoliso on liittänyt iPhonen näin aluksi vanhaan PC -läppäriin, ja muutaman viikon päästä tulee sitten mac, mikä on helpoin tapa saada siirettyä iPhone uudelle macille? Onko itse muistettava mitkä ohjelmat on ostettu/ladattu ja ladata sitten kaikki iTunesiin uudelleen.
eqe kirjoitti:miten on paras tapa vaihtaa iphone toiseen koneeseen? Tai siis et kytkenkö vain toiseen koneeseen ja alan sieltä siirtämään tiedostoja?
Apuja kaivataan :S
Macbook Pro 2,66 500GB 4GB
iPad WiFi 16Gb
iPhone 4 32gb Black
iPhone 3G 16gb White
CD romppu, DVD-romppu tai ulkonen kovalevy johon siirrät tiedostot ja näin siirrät ne uuteen tietokoneeseen, tai sitten käytät jotain ohjelmaa jolla ajat musiikin sun muut iPhonesta koneeseen (hankalaa tosin)...
Hellou. Mulla ilmestyi akkuikonin ja herätyskellon ikonin väliin sininen puhekupla. Onks tietoa et mikä se on? Päivitin just kaikki Cydian tarjoamat päivitykset, et oiskohan siinä tullut joku hassu homma mukana tms. Ärsyttävä homma kun ei tiedä.
EDIT:
Syy selvisi kun aikansa ihmetteli. Syypää oli iRealSMS, joka piilotti viestihälytyksen tolleen. Eli ei tullut esikatselua eikä hälytystä(vissiin), ainoastaan sininen puhekupla statusbariin. Näppärää, mut erikoista, että päivityksen jälkeen ohjelman asetukset muuttuivat itsekseen.
MacBook Pro 13", OSX Mavericks
iPad Mini iOS 7
Magic Mouse
Airport Express
iPhone 5S 64, iOS 7 + Sonera
Logic Pro X
MainStage 3.0.3
r.i.p. iPhone 4, iPhone 3Gs & iPhone 3G & Macbook 2.16GHz/2Gt white, OS X Leopard 10.5.8
Jos mä laitan mun jenkeistä ostettuun iluuriin minkä tahansa soneran tai telefinlandin sim-kortin se toimii ilman yellowsnow:ta, eikö? Eli operaattorilla ei oo välii kunhan se on joku niistä jonka kanssa applella on sopimus (sonera at&t jne..)?
phiidii kirjoitti:Jos mä laitan mun jenkeistä ostettuun iluuriin minkä tahansa soneran tai telefinlandin sim-kortin se toimii ilman yellowsnow:ta, eikö? Eli operaattorilla ei oo välii kunhan se on joku niistä jonka kanssa applella on sopimus (sonera at&t jne..)?
No ei nyt ihan näinkään.
Kyllä ne lukot tehdään ihan maakohtaisesti luureihin. Tosin siitä en tiiä toimiiko vaikka ruotsin teliasoneran kortit meillä jne, mutta siis juu ei sen ihan noin pitäisi pelittää.
hei, kauanko itunes varmuuskopioi iphonea? Ku vaihoin nyt koneen macciin ja liitin iphonen siihen... sit lisäsin siihen kaikki ohjelmat musiikit yms. sit kun se oli synkronoinu otin irti koneesta, laitoin takasi ja sit se alko varmuuskopioimaan... tossa se nyt seisoo yhessä kohtaa.... pitäiskö vaa odottaa vai miten?
Macbook Pro 2,66 500GB 4GB
iPad WiFi 16Gb
iPhone 4 32gb Black
iPhone 3G 16gb White
Sellanen juttu, et mitenkäs voisin estää iPhonea käyttämästä tiettyjä Wlaneja sulkematta koko Wifiä pois päältä. Kun tuolla kaupungilla kävelee, iPhone löytää aina jonkun Wlanin, jolla ei kuitenkaan pääse esim. nettiin. Samalla 3G:kin on hyödytön, koska iPhone käyttää ensisijaisesti Wlan-verkkoa.. Höh.
omppa kirjoitti:Sellanen juttu, et mitenkäs voisin estää iPhonea käyttämästä tiettyjä Wlaneja sulkematta koko Wifiä pois päältä. Kun tuolla kaupungilla kävelee, iPhone löytää aina jonkun Wlanin, jolla ei kuitenkaan pääse esim. nettiin. Samalla 3G:kin on hyödytön, koska iPhone käyttää ensisijaisesti Wlan-verkkoa.. Höh.
Eikö riitä, että käy asetuksista Wi-Fi-kohdasta laittamassa päälle "vahvista liittyminen", jolloin puhelin liittyy automaattisesti vain tunnettuihin verkkoihin ja ei-tunnettuihin (esim yksityisiin) tarvitsee vahvistuksen. Tunnetuissa kun verkon selaaminen on käsitykseni mukaan mahdollista aina. Ja kyllähän asetuksissa on kohta "Valitse verkko", jolloin voit itse valita toisen, jos niitä on käytettävissä kyseisellä alueella.
omppa kirjoitti:Sellanen juttu, et mitenkäs voisin estää iPhonea käyttämästä tiettyjä Wlaneja sulkematta koko Wifiä pois päältä. Kun tuolla kaupungilla kävelee, iPhone löytää aina jonkun Wlanin, jolla ei kuitenkaan pääse esim. nettiin. Samalla 3G:kin on hyödytön, koska iPhone käyttää ensisijaisesti Wlan-verkkoa.. Höh.
Eikö riitä, että käy asetuksista Wi-Fi-kohdasta laittamassa päälle "vahvista liittyminen", jolloin puhelin liittyy automaattisesti vain tunnettuihin verkkoihin ja ei-tunnettuihin (esim yksityisiin) tarvitsee vahvistuksen. Tunnetuissa kun verkon selaaminen on käsitykseni mukaan mahdollista aina. Ja kyllähän asetuksissa on kohta "Valitse verkko", jolloin voit itse valita toisen, jos niitä on käytettävissä kyseisellä alueella.
Mutta kun olen joskus jo hyväksynyt testimielessä esim. Welhon hotspotin, jonka kautta ilman tunnusta ei pääse selailemaan. Se on nyt kuitenkin tunnetuissa verkoissa, joihin iPhone liittyy automaattisesti.. ja noita hotspotteja on Helsinki pullollaan.
omppa kirjoitti:Mutta kun olen joskus jo hyväksynyt testimielessä esim. Welhon hotspotin, jonka kautta ilman tunnusta ei pääse selailemaan. Se on nyt kuitenkin tunnetuissa verkoissa, joihin iPhone liittyy automaattisesti.. ja noita hotspotteja on Helsinki pullollaan.
Menepä sinne Wi-fi-asetuksiin. Paina siinä Welhon kohdalla sitä sinistä nuolta ja sieltä "unohda tämä verkko". Eipähän liity enää.