Moi!
Vajaa pari viikkoa sitten ostettu cinema display pitää pientä satunnaista rasahtelua. Tätä tapahtuu enemmän käytön alkuvaiheessa, aivankuin osat lämpenisivät ja sen takia rasahtelisi. Soitin tukeen ja tietysti piti resetoida jotain virtasysteemejä. Eihän se tietenkään mitään auttanut.
Onko kenelläkään muulla ollut samanlaisia ongelmia?
Muuten näyttö on valioyksilö. Ei kuolleita pikseleitä, eikä pölyä lasin takana. Vielä olisi aikaa laite palauttaa, muuten tulee huoltoreissu. Jotenkin ei vaan viitsis aivan uutta laitetta heti huollattaa, mutta jos palauttaa, niin ei tiedä millaisen saa seuraavaksi. Kenellään hyviä ideoita?
LED Cinema Display 24" + oudot äänet
Keskustelua Mac-yhteensopivista laitteista
8 viestiä
• Sivu 1/1
-
LED Cinema Display 24" + oudot äänet
Viesti Kirjoittaja karppa »
-
Re: LED Cinema Display 24" + oudot äänet
Viesti Kirjoittaja frissy »
Palauttaisin, niin ei tarvii huollon kanssa tapella.
When there just isn't enough space for egos in real life
http://cgronlund.posterous.com/
-
Viesti Kirjoittaja kide- »
Mulla on samanlainen näyttö nyt kolmatta päivää. En sen kummemmin ollut ääneen kiinnittänyt huomiota aiemmin, mutta nyt kun kuuntelin huomasin sen pitävän hassua surinaa/raksahtelua. Ääni muuttui kirkkautta säädettäessä. Aluksi ääni oli katkonaista ja kirkkautta oli noin 4/5. Kirkkauden säätö täysille muutti surinan yhtenäiseksi ja minimiin tiputtaminen lopetti sen. Säätelyn jälkeen ääni pysyi taas tasaisena. Kuitenkin ääni on niin vaimea ettei se minua häiritse, kun unibody macbookin vaimea hurina riittää peittämään sen.
Onko näytön sisällä muuten tuuletin? Se kun tuntuisi imevän ilmaa oikeasta alareunasta ja puhaltavan vasemmasta alareunasta. Välillä melko kuumaakin..
Olen kyllä ollut tyytyväinen näyttöön. Minun yksilössäni ei ainakaan ole roskia välissä eikä viallisia pikseleitäkään. Valovuoto voisi pysyä vähän paremminkin kurissa, mutta ihan asiallinen tuo on.
Onko näytön sisällä muuten tuuletin? Se kun tuntuisi imevän ilmaa oikeasta alareunasta ja puhaltavan vasemmasta alareunasta. Välillä melko kuumaakin..
Olen kyllä ollut tyytyväinen näyttöön. Minun yksilössäni ei ainakaan ole roskia välissä eikä viallisia pikseleitäkään. Valovuoto voisi pysyä vähän paremminkin kurissa, mutta ihan asiallinen tuo on.
-
Vaihtoonhan tuo meni. Nyt vain toivotaan, että seuraava on kunnossa.
-
Viesti Kirjoittaja spiidi78 »
Tossahan on sisäiset kaiuttimet, niin voiskohan olla, että koneen äänikortin häiriösuhinat kuuluisi näytöstä? Jos häiriöt lähti tiputtamalla kirkkauden nollaan, niin voi olla, että näytönohjain aiheuttaa äänikorttiin/kaiuttimiin häiriötä.
-
Kaiuttimie epäilin myös itse ensin, mutta tarkemmalla tutkimisella äänet eivät kuulostaneet tulevan kaiuttimista. Lisäksi nämä äänet kuuluvat, vaikka näytön USB johto ei olisi kiinni koneessa, jolloin kaiuttimille ei pitäisi koneelta mitään ääniä.spiidi78 kirjoitti:Tossahan on sisäiset kaiuttimet, niin voiskohan olla, että koneen äänikortin häiriösuhinat kuuluisi näytöstä? Jos häiriöt lähti tiputtamalla kirkkauden nollaan, niin voi olla, että näytönohjain aiheuttaa äänikorttiin/kaiuttimiin häiriötä.
-
Viesti Kirjoittaja frissy »
Tuo voi olla ihan vain konvektiota (kuuma ilma menee ylös, viileä ilma imeytyy alhaalta) niin tulee sellainen "tuulitunneli". mitä kuumempi, sen tehokkaammin se "puhaltaa".kide- kirjoitti: Onko näytön sisällä muuten tuuletin? Se kun tuntuisi imevän ilmaa oikeasta alareunasta ja puhaltavan vasemmasta alareunasta. Välillä melko kuumaakin..
When there just isn't enough space for egos in real life
-
Jostain mielestäni olen lukenut, että tuuletin löytyisi. Mielestäni olen pienen tuulettimen hurinan kuullutkin, kun olen korva kiinni näytössä ollut. Eilen tämä ääntely sai uusia piirteitä kun laskin kirkkauden noin puoleen väliin. Tämä aiheutti sellaisen tasaisen tikityksen. Onneksi menee vaihtoon.frissy kirjoitti:Tuo voi olla ihan vain konvektiota (kuuma ilma menee ylös, viileä ilma imeytyy alhaalta) niin tulee sellainen "tuulitunneli". mitä kuumempi, sen tehokkaammin se "puhaltaa".kide- kirjoitti: Onko näytön sisällä muuten tuuletin? Se kun tuntuisi imevän ilmaa oikeasta alareunasta ja puhaltavan vasemmasta alareunasta. Välillä melko kuumaakin..
Täältä löytyy lisää aiheesta http://discussions.apple.com/thread.jsp ... ID=9306595
8 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka