Voiko olla huonompaa asiakaspalvelua?
-
Voiko olla huonompaa asiakaspalvelua?
Viesti Kirjoittaja petriburtsov »
O(staja): Olisin kiinnostunut Applen iphone bluetooth headsetistä. Olen kuullut kavereiltani ja lukenut testejä, joissa laitteen äänenlaatua ei pidetä kovin hyvänä.
M(yyjä): Äänenlaatu on hyvä, emme ole saaneet näistä mitään valituksia
O: Saisinko kuitenkin kokeilla laitetta ennen kuin ostan vain varmistuakseni tästä? Hintahan on kuitenkin 79 euroa.
M: Tämä ei ole mahdollista. Sinun pitää ostaa tuote ensin ja voit kokeilla sitä kotona. Jos laitteessa ilmenee häiriöitä voit palauttaa sen liikkeeseen.
O: Selvä. Ostan laitteen.
Kotiin päästyäni otan laitteen käyttöön ja huomaan sen ottavan häiriötä jos pidän puhelinta povitaskussa tai housun taskussa (!). Autoillessa käyttö on mahdotonta, koska kuullakseni häiriötöntä ääntä pitää minun pitää puhelinta kädessäni lähellä korvaa.
Maaliskuun 16. päivä palaan liikkeeseen ja kerron laitteen häiriöstä. Sanon haluavani rahani takaisin, koska myyjän lupaus laitteen toiminnasta ei vastannut todellisuutta. Minulle kerrotaan, että tämä ei ole mahdollista. Laite lähetetään Soneran huoltoon ja minulle luvataan, että minuun ollaan yhteydessä. Tällä välin käyn Erottajan Humacin myymälässä ja kyselen heidän kokemuksiaan kyseisestä tuotteesta. Heidän mukaansa tuote ei ole laadukas ja he eivät suosittele sen ostamista äänen häiriöiden vuoksi.
Viikko kuluu. Soitan liikkeeseen ja kyselen laitteen statusta. Minun numeroni otetaan ylös ja minulle luvataan soittaa, koska heidän järjestelmissään ei ole tietoa huollossa olevien tuotteiden statuksesta. Minulle ei soiteta. Soitan kahden päivän päästä uudestaan ja esitän asiani uudestaan. Numeroni otetaan ylös ja minulle luvataan soittaa. Minulle ei soiteta. Seuraavana päivänä soitan kolmannen kerran liikkeeseen ja tietoni otetaan ylös ja minulle luvataan soittaa. Tällä kertaa minulle soitetaan ja ilmoitetaan, että laitetta ei ole vahingossa lainkaan lähetetty huoltoon. Laite lähetetään huoltoon ja minuun luvataan olla yhteydessä viikon päästä.
Viikko kuluu, minuun ei olla yhteydessä. Toinen viikko kuluu ja otan yhteyttä liikkeeseen. Liikkeessä ei kuulemma ole tietoa laitteestani ja minut ohjataan asioimaan Autotalon MacPeople Storeen. Soitan sinne ja minulle ilmoitetaan laitteeni tulleen huollosta. Laitteessa ei kuulemma ole vikaa. Menen liikkeeseen ja noudan tuotteeni. Testaan sitä paikanpäällä ja vika ei ole poistunut. Äänessä on edelleen vahvaa häiriötä jos pistän puhelimeni taskuun. Vaadin, että rahani palautetaan, koska tuote ei vastaa kuvattua. Nyt tähän suostutaan. Elämme nyt Huhtikuun 6. päivää. Rahat luvataan tililleni seuraavalla viikolla.
Nyt on huhtikuun 29. päivä eikä rahoja ole tililläni. Soitin 15min. sitten liikkeeseen, eikä heillä ole mitään tietoa rahoistani taikka laitteestani (joka nyt siis on heillä). He ottavat numeroni ylös ja lupaavat soittaa minulle.
Onko tämä nyt sitä kuuluisaa Applen asiakaspalvelua? Mitä tässä voi yksittäinen kuluttaja enää tehdä?
-
Re: Voiko olla huonompaa asiakaspalvelua?
Viesti Kirjoittaja harri_tku »
Tiesit siis ostaessasi että laite on huono? Myyjät oikeassa ei siinä vikaa ole. Se vain on huono. Works as designed kuten piireissä sanotaan.
Myyjä lupasi tuotepalautuksen jos laitteessa on vika ei ominaisuus.
T:Harri
-
Viesti Kirjoittaja Elroy »
ps. MacPeople Store ei ole sama asia kuin Apple joten ei ole sitä kuuluisaa "applen asiakaspalvelua".
-
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
Suurin moka taisi tapahtua myyjällä, kun lupasi tuota palauttaa. Ei sellaista kukaan saisi luvata. Onnea rahojen saantiin, kyllä ne sieltä tulee jos kerran ovat luvanneet. Muista nauhoittaa seuraava puhelu tai pyytää kirjallisena lupaus rahojen saannista.
Jälkiviisaus on viisauden korkein laji: Itse olisin ottanut sen palautus lupauksen kirjallisena. Olisin myös ottanut rahat käteisenä heti vaan pois.
BT headsettejä saa esim. DX:stä halvalla ja hyviä.
-
Aika kurkku näkökulma.harri_tku kirjoitti:Tiesit siis ostaessasi että laite on huono? Myyjät oikeassa ei siinä vikaa ole. Se vain on huono. Works as designed kuten piireissä sanotaan.
-
Viesti Kirjoittaja frissy »
Yhtä lailla kun sanot, että onko tämä sitä Applen asiakaspalvelua niin humac kuuluu siihen.
http://cgronlund.posterous.com/
-
Viesti Kirjoittaja honpsu »
Yksittäiset kivijalkaliikkeet eivät liity Appleen yrityksenä mitenkään, saatika Applen asiakaspalveluun. Ainoa yhdistävä tekijä on että myyvät Applen laitteita, mutta onneksi voit valita jonkin toisen liikkeen näiden Applen tuotteita myyvien liikkeiden seasta.petriburtsov kirjoitti: Onko tämä nyt sitä kuuluisaa Applen asiakaspalvelua? Mitä tässä voi yksittäinen kuluttaja enää tehdä?
Suomessa ei ole virallista Applen ylläpitämää Apple Storea.
iPhone 4 32Gb
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Tein itse saman eilen heti kun olin postannut kyseisen viestin.amanita kirjoitti:Olen lähettänyt viestin kyseiseen Aleksanterinkadun liikkeeseen tarjoten kommentointimahdollisuutta tähän ketjuun.
-
Hahaha, eli mielestäsi on ok, että sinulle myydään hands-free laite, joka ei toimi hands-freenä? Sinulla ei ilmeisesti kuluttajana pitäisi olla oikeutta palauttaa laitetta jos se ei toimi sen AINOASSA käyttötarkoituksessa vain siksi, että kyseinen vika on laitteen ominaisuus. Huh huh. Maailma olisi mielenkiintoinen paikka jos kaltaisiasi olisi enemmän...harri_tku kirjoitti:Moi!
Tiesit siis ostaessasi että laite on huono? Myyjät oikeassa ei siinä vikaa ole. Se vain on huono. Works as designed kuten piireissä sanotaan.
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja Elroy »
Porakone on porakone vaikka kuinka hitaasti se terä pyörii.
Ostajan puolella sympatiat tässä kuluttajan, mutta taas toisaalta oisi pitänyt osata ojentaa myyjää väärästä tavasta toimia. Puhumattakaan "oho, eipäs lähetetty" tai "oho, eipäs muistettu soittaa". Se että valituksia ei ole tullut, ei ole mikään mittari että onko tuote huono joten sen perusteella ei kannata tehdä ostopäätöksiä, toimii myös toisinpäin.
-
"Markkinoiden paras".Repe Ruutikallo kirjoitti:Varmaan edelleen alkuperäinen myyjä sanoo seuraaville ostajille, että näistä ei ole mitään valituksia tullut. Monestihan myyjien muisti valitusten suhteen pyyhkiytyy välittömästi kun ovi sulkeutuu valittaneen asiakkaan takana siten että asiakas on ulkopuolella.
-
Viesti Kirjoittaja strong »
Muistaakseni iPhoneni tunnisti myös toisen valmistajan (Nokia) bt- kuulokkeen , joskin bt-kuulokkeen käyttö on jäänyt kovin vähäiseksi koska sitä pitäisi jatkuvasti latailla omalla spesiaalilaturillaan. Bt-headseteissa tuntuu olevan aina jonkinlaisia häiriöitä.
-
Viesti Kirjoittaja SoulBurn1 »
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
Meili on myös yksi hyvä väärinymmärryksetön kommunikointikeino.
iPhone 4 32GB
-
Viesti Kirjoittaja nobu178 »
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka