Apple markkinoi ylihinnoitetusti
-
Apple markkinoi ylihinnoitetusti
Viesti Kirjoittaja pesti »
-
Re: Apple markkinoi yli-hinnoitetusti
Viesti Kirjoittaja gramdel »
/---
ap
http://gramdel.kapsi.fi/
-
Viesti Kirjoittaja Capa »
Katos kun OHJELMOINTI ei ole ilmaista.... OS X.
-
-
Viesti Kirjoittaja Capa »
On niin hemmetin tylsää tällä hetkellä että......pesti kirjoitti:Mutta windowsilla on kaikki parempaa ja halvempaa. Pelkkä mac-käyttöjärjestelmä maksaa yksinään noin 700€ ja esim. windows xp noin 100€
Kerros mikä siinä windowsissa tarkalleen on parempaa niin joku täällä voi kertoa miksi se itseasiassa ei olekaan parempaa. Osta muuten unibody alumiininen PC läppäri ja tule kertomaan oliko halvempi.
-
Kerros mikä siinä windowsissa tarkalleen on parempaa niin joku täällä voi kertoa miksi se itseasiassa ei olekaan parempaa. Osta muuten unibody alumiininen PC läppäri ja tule kertomaan oliko halvempi.
Halvempi, monipuolisempi ja enemmän parempia ohjelmia.
-
Viesti Kirjoittaja mikastus »
Alkuviikosti myyn tään vekottimen pois, kun ei tällä oikein hommat toimaa. Hommaan jotain tosinättiä superrautaa ja lähen trollaileen naapurifoorumille.
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
-
Viesti Kirjoittaja route66 »
-
Viesti Kirjoittaja mikastus »
Ihan totta. Trollialue tosin puuttuu, mutta Wapun kunniaksi menee "Yleiskeskustelu Laitteisiin" - ainakin toistaiseksi. Kyllähän tämä puhututtaa ihmisiä aika-ajoin, tämä hinta-laatu-puinti. Ei kai siinä mitään. Saa sitä ihmetellä, ja pitääkin. Lähestymistapa tosin oli tässä tapauksessa kohtuullisenkin trollahtava, peikkometsän asteikolla sanoisin seitsemän pilkku kolme.route66 kirjoitti:Tää ketju on perustettu "MacBook, PowerBook, iBook"-alueelle, vaikka se kuuluisi "Trolli"- tai "Käyttissodat"-alueelle. Mode voisi varmaan siirtää.
-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »

Menes takasin Windowsin kimppuun ja älä tule takas!

-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Jos alat tälle provoavalle keskustelulinjalle ja aiot pysyä foorumilla, niin sitten tietysti pysytään tosiasioissa. Pelkkä mac-käyttöjärjestelmä siis maksaa tasan 129 euroa, ollen lähinnä vastaava Vistan Ultimate-versiota? Puheesi 700 eurosta on vale, ja sellaisella keskustelulla ei Hopeisessa Omenassa olla.pesti kirjoitti:Mutta windowsilla on kaikki parempaa ja halvempaa. Pelkkä mac-käyttöjärjestelmä maksaa yksinään noin 700€ ja esim. windows xp noin 100€
Sinänsä olen kanssasi samaa mieltä; MacBook+Leopard joka minulla on on täysin paska, en voi suositella. Hyvää tässä on se että koneen ulkoinen design on todella mielestäni onnistunut. Viimeksi tänään tunti sitten ulkoinen näyttö ei herännyt kunnolla lepotilasta, vaan jäi välkkymään mustaksi-päälle-mustaksi-päälle. Täysin tuomittavaa,. MInä en tällaisesta roskasta tuhatta neljääsataa (muistien kanssa) maksaisi.
-
Viesti Kirjoittaja Toivonen »
Hinta on vähän suhteellinen käsite. Jos Applella kauppa käy ja tulos on hyvä nykyisillä hinnoilla, niin eihän ne sitten liian kalliita ole.pesti kirjoitti:Applen mac-tuotteet ovat mielestäni aivan liian kalliita ja yli-arvostettuja ja nissä on jopa samoja osia kuin PC:ssä. PC:llä voi tehdä aivan samat asiat kuin macillä ja jopa vielä enemmän - halvemmalla.
Mitäs muuta niiden koneiden pitäisi olla kuin hyviä ja helppokäyttöisiä?pesti kirjoitti:Totta kai macit ovat joidenkin ihmisten mielestä hyviä ja helppokäyttöisiä, mutta siihen se sitten jääkin.
Varmasti. On vain kovin vähän sellaisia vanhoja ihmisiä jotka tuntisivat niin hyvin molemmat, jotta voisivat oikeasti tehdä jotain vertailua niiden välillä.pesti kirjoitti:Tiedän vanhoja ihmisiä, jotka pitävät PC:tä parempana, kuin maccejä ja juuri he tarvitsevat sitä "hellpokäyttöisyyttä".
On monia valmistajia joiden tuotteista minäkään en pidä. Siispä en osta niitä.pesti kirjoitti:En pidä applen mistään tuotteista, etenkään maceistä
-
Viesti Kirjoittaja iCook »
Tää on hyvä vapputopikki.Jamac kirjoitti:Jos alat tälle provoavalle keskustelulinjalle ja aiot pysyä foorumilla, niin sitten tietysti pysytään tosiasioissa. Pelkkä mac-käyttöjärjestelmä siis maksaa tasan 129 euroa, ollen lähinnä vastaava Vistan Ultimate-versiota? Puheesi 700 eurosta on vale, ja sellaisella keskustelulla ei Hopeisessa Omenassa olla.pesti kirjoitti:Mutta windowsilla on kaikki parempaa ja halvempaa. Pelkkä mac-käyttöjärjestelmä maksaa yksinään noin 700€ ja esim. windows xp noin 100€
Sinänsä olen kanssasi samaa mieltä; MacBook+Leopard joka minulla on on täysin kakka, en voi suositella. Hyvää tässä on se että koneen ulkoinen design on todella mielestäni onnistunut. Viimeksi tänään tunti sitten ulkoinen näyttö ei herännyt kunnolla lepotilasta, vaan jäi välkkymään mustaksi-päälle-mustaksi-päälle. Täysin tuomittavaa,. MInä en tällaisesta roskasta tuhatta neljääsataa (muistien kanssa) maksaisi.
Vanhemmilla miehillä "ulkoinen näyttö" ei oikein tahdo herätä lepotilasta, vaikka ulkoinen design olisi kunnossa.
Ei näistä ompuista maksa pirukaan oikeaa rahaa. Paholaisen keksintöjä sanon minä. Tuomittavaa.
-
Viesti Kirjoittaja Hiljaisuus »
Jotta pysytään samalla vakavuuden tasolla:pesti kirjoitti:Mutta windowsilla on kaikki parempaa ja halvempaa. Pelkkä mac-käyttöjärjestelmä maksaa yksinään noin 700€ ja esim. windows xp noin 100€
Siis, OMGLOL, mä en kyllä yhtään sitten ymmärrä linux-käyttäjiä, kun kaikkihan hyvin tietää, että linux maksaa yksinään vähintään 1000€. Mut se mua kyllä ottaa päähän, kun mulla on aika m****u pomo, niin mun on ollut pakko omalla rahalla hommata FreeBSD Unix yhteen koneeseen, ja ihan kaikki tietää, että Unix maksaa vähintään 10000€ !!! Mä olen monta kertaa anellut mun pomolta, että saisin vaihtaa Windowsiin, kun se on niin paljon parempi, monipuolisempi ja tehokkaampi. Mutta m****u mikä m****u.
ps. Olen yksityisyrittäjä.
Ompput: Mb Pro 17" unibody, 2.8 Ghz, 8 gb, 500 gb, anti-glare / Air 11", 1.6 Ghz, 4 gb, 128 gb
Palvelin: AMD 64 Laptop / FreeBSD
iPod/iPad/iPhone: 16 gb nano 5th gen violetti / 32gb wifi / 4 32GB musta
-
-
Viesti Kirjoittaja gramdel »
/---
ap
http://gramdel.kapsi.fi/
-
Viesti Kirjoittaja arv »
-
Viesti Kirjoittaja iMiika »
Onko tälle lauseelle jotain tolkkupäistä suomenkielistä vastinetta?pesti kirjoitti:Apple markkinoi yli-hinnoitetusti
Tuttavani osti aikansa kuluksi jonkin kalliimman Jaguarin. Sen kaveri osti sitten uuden päheän Mersun.
Mersu-ukko katsoi Jaguaria hiukka kateellisena ehkä, totesi sitten: "en ymmärrä ihmisiä jotka laittaa hirveästi rahaa kiinni autoonsa"..
Jagge-kamu katsoi tyypin Mersua ja puolestaan ihmetteli että: "en ymmärrä ihmisiä jotka laittaa kaikki rahansa autoon".
Mielestäni tämä 2600€ MBP on oikein hintansa väärti kamu olemassa, ja käyttis kanssa.
MBP 15", 2.6GHz, 8GB, early 2008
| Amiga 500, 1Mb
-
Viesti Kirjoittaja route66 »
Mistä kukin haluaa maksaa... ymmärrän että Macci ei tarjoa sulle lisäarvoa, joka oikeuttaisi pc:itä kovemman hinnan.pesti kirjoitti:Applen mac-tuotteet ovat mielestäni aivan liian kalliita ja yli-arvostettuja ja nissä on jopa samoja osia kuin PC:ssä. PC:llä voi tehdä aivan samat asiat kuin macillä ja jopa vielä enemmän - halvemmalla. Totta kai macit ovat joidenkin ihmisten mielestä hyviä ja helppokäyttöisiä, mutta siihen se sitten jääkin. Tiedän vanhoja ihmisiä, jotka pitävät PC:tä parempana, kuin maccejä ja juuri he tarvitsevat sitä "hellpokäyttöisyyttä". En pidä applen mistään tuotteista, etenkään maceistä
Tää käyttissota-näkökulma on puolin ja toisin jotenkin niin ysäriä. On ihan turha nirpottaa siitä onko Mac tai pc faktisesti se helppokäyttöisempi, kyse kun on aina käyttäjän omasta kokemuksesta.
Mulle Macit tarjoavat niin helpon käyttiksen, lisälaitteiden liitettävyyden ja myös tuttuuden, että olen niistä valmis maksamaan enemmän. Ja siitäkin ilosta, että käyttis ei vuoden jälkeen vaadi uudelleenasennusta, kun on ruvennut tahmaamaan. Jollekin toiselle taas winukka on tuttu, ja hän tykkää siitä enemmän jo yksinomaan tästä syystä. Kolmas on sitä mieltä, että Linuxilla saa tehtyä aivan samat asiat kuin Macillä ja pc:llä.
Hyväksi se vain on, että on tarjolla vaihtoehtoja. Jokainen sitten valitsee sen minkä sopivaksi katsoo.
-
Viesti Kirjoittaja Fixx »
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
-
Viesti Kirjoittaja r_vesa »
Osaatko yksilöidä millaisia ongelmajuttuja?pesti kirjoitti:Kun luin noita ongelmajuttuja tuolta muista topiceista niin täytyy sanoa, että windowsissa en ole kuullut, että olis minkäänlaisia vastaavia ongelmia.
-
Viesti Kirjoittaja frissy »

http://cgronlund.posterous.com/
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Maksaako Apple markkinoinnistaan paljonkin ylihintaa? Ottavatko mainosfirmat Applelta ns. Apple-lisän?

Ja tämä topic on sitten kahden sentin päässä lukkoon menosta. Tätä vänkäystä on niin sivutolkulla tällä topicilla jo valmiiksi. Jos joku tarjoaa jotain uutta tähän keskusteluun, niin olisin ihmeissäni.
Puhtaita trollitopicceja kun ei täällä kovin hyvällä katsota. Jos tahtoo oikeasti väitellä OS X vs. Windows-aiheesta, niin silloin kun vaaditaan että molemmista puolista on kunnon kokemusta. Tässä tapauksessa kun vaikuttaisi vahvasti siltä, että Macceja on nähty lähinnä näyteikkunoissa.
-
Viesti Kirjoittaja Cathi777 »
Ja jotain kertoo myös se, että on oikein tällaista ketjua varten rekisteröidytty tänne.TheKraken kirjoitti:
Puhtaita trollitopicceja kun ei täällä kovin hyvällä katsota. Jos tahtoo oikeasti väitellä OS X vs. Windows-aiheesta, niin silloin kun vaaditaan että molemmista puolista on kunnon kokemusta. Tässä tapauksessa kun vaikuttaisi vahvasti siltä, että Macceja on nähty lähinnä näyteikkunoissa.
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka