Projektori-vinkit
Keskustelua Mac-yhteensopivista laitteista
8 viestiä
• Sivu 1/1
-
Projektori-vinkit
Viesti Kirjoittaja mylman »
Tykeistä on puhuttu monessa ketjussa, mutta oikeastaan ei ole koottu yhteen, tai ainakaan en puolen tunnin etsinnällä löytänyt haulla. Olisin itse tarvitsemassa jonkin ajan kuluttua telkkarin korvaajaksi projektoria, jota minin kautta ohjattaisiin. Millaisia tykkejä ja projektoreja homppulaisilla on ja tietenkin speksit ja perustelut hankinnoille kiinnostaa. vaikuttakaa ostopäätökseeni!
iPod 4G | iPhone | iPhone 3Gs | iPad | MacBookPro | iMac 21.5"
-
Re: Projektori-vinkit
Viesti Kirjoittaja Verottaja »
Itsellä on opiskelijalle sopivilla hinnoilla hankittu kotiteatteri. Tykkinä toimii Optoma hd 700x Tykin tilasin kesällä englannista, projectorpointista hintaan n. 530€ joka sisälsi toimituksen kotipaikkakunnalle. Mukana tuli kaikki muut kaapelit paitsi hdmi, mutta niiden pituus oli vain metrin tai pari, joten todenäköisesti pidemmät täytyy ostaa. Myös suomi-pistoke sisältyy.
Ulkonäöllisesti tykki on identtinen optoma hd 65:n kanssa, jotkut huhuilevat että ehkä jopa sama vehje. Itse käytin tykin asennukseen hd 65:n etäisyys-laskuria.
Valkokankaan tein itse (12mm mdf-levy, maalina tikkurila hatmony, 5 cm mustat kehykset ja valoköysi takana), samoin "tykkitelineen". Hdmi-kaapelin (15m) tilasin säläshopista 35€:lla ja se toimii hyvin. Kaiken kaikkiaan (siis ilman tietokonetta) hintaa tuli noin 700€, mikä on mielestäni todella vähän 84" kuvasta.
-720p
-kontrasti: 3000
-kirkkaus 1300 ansi lumene ( vai miten se kirjoitettiin
)
-liitännät: hdmi, komponentti, vga ja s-video
+ Hinta
+ Kuva on todella hyvä katselee 720p- pätkiä ja leffoja
+ Koko ja paino = helppo asentaa
+ Itse en ainakaan näe sateenkaaria tai pikseliverkkoa (nämä ovat siis yleisiä ongelmia joillekin dlp-tykeille)
+ Uuden lampun hinta on todella pieni ( en juuri nyt muista, mutta noin 120€)
+/- Valoteho. Itsellä on pimeä asunto niin näkyy hyvin vaikka verhot auki onkin
- Tuulettimen melu, johtuu tykin pienestä koosta
- Zoom on vain 1,1 eli kuvaa ei ole helppo saada kohdalleen ja jos tekee kankaan itse niin kuvan koko on täisin tykin ehdoilla. Tämä on hyvä tietää dlp-tykkiä ostaessa.
En ole ennen tykkiä omistanut, joten nämä arviot newbie:ltä![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
Ulkonäöllisesti tykki on identtinen optoma hd 65:n kanssa, jotkut huhuilevat että ehkä jopa sama vehje. Itse käytin tykin asennukseen hd 65:n etäisyys-laskuria.
Valkokankaan tein itse (12mm mdf-levy, maalina tikkurila hatmony, 5 cm mustat kehykset ja valoköysi takana), samoin "tykkitelineen". Hdmi-kaapelin (15m) tilasin säläshopista 35€:lla ja se toimii hyvin. Kaiken kaikkiaan (siis ilman tietokonetta) hintaa tuli noin 700€, mikä on mielestäni todella vähän 84" kuvasta.
-720p
-kontrasti: 3000
-kirkkaus 1300 ansi lumene ( vai miten se kirjoitettiin
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-liitännät: hdmi, komponentti, vga ja s-video
+ Hinta
+ Kuva on todella hyvä katselee 720p- pätkiä ja leffoja
+ Koko ja paino = helppo asentaa
+ Itse en ainakaan näe sateenkaaria tai pikseliverkkoa (nämä ovat siis yleisiä ongelmia joillekin dlp-tykeille)
+ Uuden lampun hinta on todella pieni ( en juuri nyt muista, mutta noin 120€)
+/- Valoteho. Itsellä on pimeä asunto niin näkyy hyvin vaikka verhot auki onkin
- Tuulettimen melu, johtuu tykin pienestä koosta
- Zoom on vain 1,1 eli kuvaa ei ole helppo saada kohdalleen ja jos tekee kankaan itse niin kuvan koko on täisin tykin ehdoilla. Tämä on hyvä tietää dlp-tykkiä ostaessa.
En ole ennen tykkiä omistanut, joten nämä arviot newbie:ltä
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
MacBook Core Duo 1,83GHz - Leopard
Mac Mini Core 2 Duo 2GHz - Snow Leopard
HTC Desire - Andoird 2.2. Froyo
Mac Mini Core 2 Duo 2GHz - Snow Leopard
HTC Desire - Andoird 2.2. Froyo
-
Viesti Kirjoittaja Salmister »
Hyvä ketju.
Olen itsekkin etsinyt täältä juttua näistä. Olen uuden asunnon myötä hommaamassa tykkiä. Tykki tulee lähinnä xbox 360 käyttöön ja myös elokuvien katseluun. En ole korvaamassa olohuoneen telkkaria tällä, vaan tälle tulee oma huone. Uudessa asunnossa on pari ylimääräistä huonetta.
En kuitenkaan ymmärrä näistä mitään, joten jään taustalle seuraamaan keskustelua ja ottamaan opiksi.
Olen itsekkin etsinyt täältä juttua näistä. Olen uuden asunnon myötä hommaamassa tykkiä. Tykki tulee lähinnä xbox 360 käyttöön ja myös elokuvien katseluun. En ole korvaamassa olohuoneen telkkaria tällä, vaan tälle tulee oma huone. Uudessa asunnossa on pari ylimääräistä huonetta.
En kuitenkaan ymmärrä näistä mitään, joten jään taustalle seuraamaan keskustelua ja ottamaan opiksi.
-Kannattaa jättää tosiaan Windowsien asennus osaaville tyypeille, jos ei ite osaa.
Lainemies
Lainemies
-
Viesti Kirjoittaja p-veli »
Minuakin tykin hankinta kutkuttaisi. Jotain halvahkoa HD-ready mallia olen ajatellut esim. tuo Optoma HD700X tai InFocus X9. X9 maksaa tällä hetkellä Mikromajassa 522€. Mitä mieltä olette tuosta? Onko samassa hintaluokassa parempia tykkejä tarjolla?
iBook 14", iPod 20 Gt
-
Viesti Kirjoittaja hrmh »
Itselläni on Panasonicin PT-AX200
http://cs.joensuu.fi/~jkyllo/tykki.jpg
HD-ready, oikein hyvä tykki minun käyttööni ainakin.
Kankaana minulla on Luman 82"
http://cs.joensuu.fi/~jkyllo/kangas.jpg
Maksoin ko. laitteesta siis tasan 1000e, nykyään sen hinta on käsittääkseni tippunut jonkin verran. Ostin laitteen siis uutena videotykistä ja voin kyllä suositella laitetta ja kauppaa. Laite on helppokäyttöinen, suhteellisen hiljainen (noin 26db muistaakseni käyntiääni, en ole säätänyt juurikaan lampun asetuksia, joten voi olla, että tuo on normaalimodella, eli saisi myös eco-modelle).
Masiina on siis:
Panasonic PT-AX200
LCD-projektori, HD-ready, eli 720p.
Muistaakseni 2000 Ansilumenia valoteholtaan, 16:9 suhteella. Manuaalinen lens shifti.
Erittäin hyvät liitännät. Painaa noin viisi kiloa (?) ja itseäni yllätti HD-tykkien kasvanut fyysinen koko (tietenkin loogista kun on kasvanut, ei siinä mitään). Mutta se kannattaa ottaa huomioon ajatellessa sijoituspaikkaa. Itse ostin nuo hyllypalat Clas Ohlsonilta.
http://cs.joensuu.fi/~jkyllo/tykki.jpg
HD-ready, oikein hyvä tykki minun käyttööni ainakin.
Kankaana minulla on Luman 82"
http://cs.joensuu.fi/~jkyllo/kangas.jpg
Maksoin ko. laitteesta siis tasan 1000e, nykyään sen hinta on käsittääkseni tippunut jonkin verran. Ostin laitteen siis uutena videotykistä ja voin kyllä suositella laitetta ja kauppaa. Laite on helppokäyttöinen, suhteellisen hiljainen (noin 26db muistaakseni käyntiääni, en ole säätänyt juurikaan lampun asetuksia, joten voi olla, että tuo on normaalimodella, eli saisi myös eco-modelle).
Masiina on siis:
Panasonic PT-AX200
LCD-projektori, HD-ready, eli 720p.
Muistaakseni 2000 Ansilumenia valoteholtaan, 16:9 suhteella. Manuaalinen lens shifti.
Erittäin hyvät liitännät. Painaa noin viisi kiloa (?) ja itseäni yllätti HD-tykkien kasvanut fyysinen koko (tietenkin loogista kun on kasvanut, ei siinä mitään). Mutta se kannattaa ottaa huomioon ajatellessa sijoituspaikkaa. Itse ostin nuo hyllypalat Clas Ohlsonilta.
Macbook pro 15,4", late 2015
Galenos, rakastettuni
Galenos, rakastettuni
-
Viesti Kirjoittaja hrmh »
Niin ja minähän taisin hehkutella ja herättää joskus keskustelua aiheesta, mutta kovin hiljaista oli 
http://fin.afterdawn.com/laitteet/laitt ... c_pt-ax200
Tuossa on vielä juttua tästä.
http://videotykki.fi/tuotteet/panasonic_pt-ax200.htm
Tuolta ostin ja nyt on satasella näköjään tippunut hinta, voi saada toki muualta halvemmallakin.

http://fin.afterdawn.com/laitteet/laitt ... c_pt-ax200
Tuossa on vielä juttua tästä.
http://videotykki.fi/tuotteet/panasonic_pt-ax200.htm
Tuolta ostin ja nyt on satasella näköjään tippunut hinta, voi saada toki muualta halvemmallakin.
Macbook pro 15,4", late 2015
Galenos, rakastettuni
Galenos, rakastettuni
-
Viesti Kirjoittaja dasda »
Täältäkin löytyy tuo Panasonic PT-AX200 ja todella hyvin on palvellut pari vuotta.
-
Viesti Kirjoittaja MiniMe »
Täältä on katossa roikkunut Sanyon PLV-Z2000 noin puolen vuoden ajan.

Tiivistettynä:
+ 1080p, eli Full-HD
+ Todella hyvät säätövarat
+ Hiljainen
+ Ulkonäkö passaa hyvin Applen fanipojille, eli mun mielestä upean näköinen
- Ei aivan pärjää DLP-tykeille kontrastissa
- Kookas

Tiivistettynä:
+ 1080p, eli Full-HD
+ Todella hyvät säätövarat
+ Hiljainen
+ Ulkonäkö passaa hyvin Applen fanipojille, eli mun mielestä upean näköinen

- Ei aivan pärjää DLP-tykeille kontrastissa
- Kookas
8 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka