![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
iPhone 3G ja jatkuva EDGE/GPRS
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
-
- Ylläpitäjä
Re: iPhone 3G ja jatkuva EDGE/GPRS
Viesti Kirjoittaja egoste »
iLuurin käytössä datapaketti on pakkohankinta ![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Viesti Kirjoittaja marzi »
Kyllä Seinäjoellakin wlaneja on. Puhuinkin paljon matkustavien datatarpeesta, niiden, jotka on reissussa koko lähes koko ajan ja netin tarvii aueta niin Inarissa kuin Hangossa ilman wlanin etsikelyä pitkin kyliä. Mikä siinä nyt on niin vaikeata tajuta? En mäkään omien wlanieni yhteydessä matkapuhelindataverkkoa käytä, mutta tien päällä ei wlaneja aina ole. Sulla tuntuu nyt olevan joku päähänpinttynyt jääräpäinen asenne vaan tästä hommasta.tjm kirjoitti:Ehkä Seinäjoella on näin. Omassa elämässä niitä WLANeja on kuitenkin aivan tarpeeksi tyrkyllä ilmankin, että tarvitsisi kotona tai töissä kököttää.marzi kirjoitti:Jos kököttää wlanien piirissä kotona ja töissä ja käyttää nettiominaisuuksia lähinnä siellä niin sitten ei ole.
Ei siitä datasta oo pakko maksaa jos ei halua ja voihan sitä käyttää vain wlaneja. Itekin kotona käytän aina wlania Mcin ohjailuun ym. Mut mikä ihme siinä on niin hirveää jos joku sitä mpdataverkkoa haluaa käyttää? Tälläkin foorumilla on vihasteltu monesti, että kuinkas se lasku nyt pompsahtikaan, vaikken oo käyttänyt kuin wlania ja vähän mpdverkkoa. Tähän on aika aiheellista tarjota datapakettia, koska kysyjän oletetaan käyttävän myös muuta kuin wlan-verkkoa.
Koita silti ymmärtää, että muita voi kiinnostaa ja siihen moni ostoksensa alunperin perustaa. moni hieno juttu opitaan vasta matkan varrella. (esim. VNC-meininki oli itelleni täysin uusi juttu ja hokasin koko jutun vasta puhelimen oston jälkeen.)Tosin, onhan monilla myös iPod Touch, josta puuttuu kaikki matkapuhelindataominaisuudet. Mut jos taskussa makaa iPhone, on tavallaan aika outoa, ettei sen tuoma lisähyöty tältä osin kiinnosta. Varsinkaan kun kyse ei oo suuresta kustannuksesta. (9,90€/kk itellä)tjm kirjoitti:Itse itseäni lainaten: "ei kiinnosta mikä laitteen oletettu "käyttötarkoitus" jonkun toisen mielestä on, vaan se mihin ja miten voin sitä käyttää".marzi kirjoitti:ideahan vehkeessä on että
Mun tarvii päästä usein aika kummallisiin aikoihin ja varsinkin kummallisissa paikoissa nettiin. En mä silti väitä sulle, että sun tarvii, tai että pelkän wlanin käyttö olisi huono juttu. (vrt. se Touch taas.)tjm kirjoitti:Tästä olen samaa mieltä. Käytössäni siihen dataan ei vain tarvitse päästä kiinni joka ikinen sekunti ja tästä huolimatta luurin ominaisuuksia tulee käytettyä varsin monipuolisesti hyväksi.marzi kirjoitti:IPhone on erittäin dataorientoitunut laite
On se nyt aika hukkahommaa, jos ei voi tsekata esim. karttoja ja vaikka juna-aikataulua reissun päällä ilman wlania.tjm kirjoitti:Ainoa rajoitus datalle on sen jatkuvuuden rajoittaminen, joka ei ole muodostunut ongelmaksi. Mielestäni suurempaa ominaisuuksien hukkaan heittämistä olisi ollut vaikkapa jättää luuri jailbreakaamatta.marzi kirjoitti:datan rajoittaminen on melkoista ominaisuuksien hukkaan heittämistä.
Jailbreakkaamisesta oon samaa mieltä, se on todellakin nimensä veroinen asia.
MacBook Pro 13", OSX Mavericks
iPad Mini iOS 7
Magic Mouse
Airport Express
iPhone 5S 64, iOS 7 + Sonera
Logic Pro X
MainStage 3.0.3
r.i.p. iPhone 4, iPhone 3Gs & iPhone 3G & Macbook 2.16GHz/2Gt white, OS X Leopard 10.5.8
iPad Mini iOS 7
Magic Mouse
Airport Express
iPhone 5S 64, iOS 7 + Sonera
Logic Pro X
MainStage 3.0.3
r.i.p. iPhone 4, iPhone 3Gs & iPhone 3G & Macbook 2.16GHz/2Gt white, OS X Leopard 10.5.8
-
Viesti Kirjoittaja Pikkuroope »
Enkös juuri sanonut, että löytyy monia, en sinua tarkoittanut milläänsäkääntjm kirjoitti:Siinä valossa, etten ole juurikaan (tässä tai muissa ketjuissa) itse luuria hutkinut, niin tuo on minulle esitettynä jokseenkin tyhmä kysymys.Pikkuroope kirjoitti:Liekö tuo nyt niin tyhmä kysymys, kun seuraa tätä foorumin aluetta vaikkapa niin löytyy melkoisen monia, jotka ostavat tutustumatta ja sitten vasta tutkivat ja hutkivat.tjm kirjoitti:Mitäs luulisit. Lisää (tyhmiä) kysymyksiä?Pikkuroope kirjoitti:Tutustuitko siihen ennalta?

![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
Hyvä. Ja täysin samaa mieltä, ihmiset ostavat laitteita siksi, että ne ovat cooleja ja täynnä sitä ja tätä uusinta ominaisuutta, eivät siksi että tarvitsisivat ja käyttäisivät niitä ominaisuuksia!tjm kirjoitti:En. Tekisi ennemminkin mieli väittää, että monikaan ei tutustu ostoksiinsa tarpeeksi edes jälkeenpäin.Pikkuroope kirjoitti:Väitätkö, että kaikki tutustuvat ennalta ostoksiinsa tarpeeksi?
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
"Hintaneuvos on salamannopea, mutta pikkuroope vielä nopeampi."
— mylman
! Myydään DJI Phantom 3 Advanced: http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?f=88&t=250353 !
— mylman
! Myydään DJI Phantom 3 Advanced: http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?f=88&t=250353 !
-
Viesti Kirjoittaja Hurkke »
Tuota... Miksi ei vain painaisi asetukset/yleiset/verkko ja data roaming kytkintä off asentoon? Tämä kyllä lukee ihan föönin ohjeissakin, vaikka eihän kukaan niitä tietenkään lue? Tästä on kyllä tälläkin foorumlla keskusteltu, mutta eri ketjussa...
kappas, se taitaakin vaikuttaa vain vieraassa verkossa, eli tuon matkapuhelindataverkko (jännä nimi...) tyhjentäminen lienee se paras annettu neuvo
kappas, se taitaakin vaikuttaa vain vieraassa verkossa, eli tuon matkapuhelindataverkko (jännä nimi...) tyhjentäminen lienee se paras annettu neuvo
-
Viesti Kirjoittaja unssi »
Miten tuon datasiirron oikein sai kokonaan pois päältä? Mulla ei ole verkko -kohdassa mitään data-asetuksia? iPhone 3G ja versio 2.2.1 käytössä.
Ja muuten vastaus tuohon että miksi haluan: Asun ulkomailla, käytän Prepaid korttia puhelimessa. Joten jos data liikkuu, on se todella kallista. Ja prepaidiin ei paljon datapaketteja tehdä.. Tässä yksi esimerkki milloin on aika hyvä tietää mistä sen saa sammutettua?
Ja muuten vastaus tuohon että miksi haluan: Asun ulkomailla, käytän Prepaid korttia puhelimessa. Joten jos data liikkuu, on se todella kallista. Ja prepaidiin ei paljon datapaketteja tehdä.. Tässä yksi esimerkki milloin on aika hyvä tietää mistä sen saa sammutettua?
-
Jospa lukisit vaikka aluksi ketjun kokonaan, tai käyttäisit hakua..unssi kirjoitti:Miten tuon datasiirron oikein sai kokonaan pois päältä? Mulla ei ole verkko -kohdassa mitään data-asetuksia? iPhone 3G ja versio 2.2.1 käytössä.
— mylman
— mylman
-
Viesti Kirjoittaja veppis »
Verkkokaupasta ostettaessa Sonera tarjoaa oletuksena datapakettia mukaan. Samoin tekee jokainen asiantunteva myyjäkin ellei käyttäjä jostain syystä kuvittele pärjäävänsä ilman. Kuten olemme täältä voineet lukea niin yllättävän moni kuvittelee. Lisäksi saatavilla ovat edelleen myös vanhat iPhone -paketit jotka nekin sisältävät datapaketin.Sherukka kirjoitti: EDIT: Iso miinus Soneralle kun myyvät laitetta ilman datapakettia.
-
Okei, pahoitteluni etten lukenut aluksi ketjua tarkasti. En tajunnut aluksi että puhelimeen piti asentaa softa joka avaa tuon matkapuhelindata asetukset. Siksi koitin kysyä että mitäköhän kun sitä ei mulla ollut. Mutta nyt kaikki toimii ok.
-
Ei mun kyllä mitään softaa ainakaan pitänyt asentaa, että asetus on näkyvissä..unssi kirjoitti:Okei, pahoitteluni etten lukenut aluksi ketjua tarkasti. En tajunnut aluksi että puhelimeen piti asentaa softa joka avaa tuon matkapuhelindata asetukset. Siksi koitin kysyä että mitäköhän kun sitä ei mulla ollut. Mutta nyt kaikki toimii ok.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
— mylman
— mylman
-
Se taitaa näkyä vain jos on lukitsematon luuri.
http://support.apple.com/kb/HT2283?viewlocale=fi_FI
Mulla on operaattorilukittu jolloin tuo asetus puuttuu kokonaan. Cydiasta löytyi työkalu jolla sen sinne saa lukittuunkin luuriin.
http://support.apple.com/kb/HT2283?viewlocale=fi_FI
Mulla on operaattorilukittu jolloin tuo asetus puuttuu kokonaan. Cydiasta löytyi työkalu jolla sen sinne saa lukittuunkin luuriin.
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja egoste »
carrier bundle filua kun hieman puukottaa, niin saa nuo menut auki - jos eivät muuten löydy...
Sitten vain operaattoripäivitys manuaalisesti tuolla....
http://www.hackint0sh.org/forum/f136/34543.htm
Sitten vain operaattoripäivitys manuaalisesti tuolla....
http://www.hackint0sh.org/forum/f136/34543.htm
Viimeksi muokannut egoste, 16.5.2009 klo 22.25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Mulla on ihan soneralle lukittu 2.2.1 sisällä ja hyvin näkyy apn-asetus.. ![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
— mylman
— mylman
-
Täällä T-Mobilen 2.2.1 luuri ja baseband 2.30.01. Ja puuttui tuo asetus kokonaan.
Mutta hyvin tosiaan nyt toimii kun puukotti hieman![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Mutta hyvin tosiaan nyt toimii kun puukotti hieman
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka