Uskoisin, että täällä on jo selvitelty aiemmin, miten Execellistä saadaan postscript-tasoista uutisgrafiikkaa. Tallennusvaihtoehtoina löydän vain korkeintaan näyttötasoisia vaihtoehtoja eli png-jpg-bmp-gif-ja pdf annettuina asetuksina todennäköisesti 72 pixelin resoluutio. Millä keinoin syntyy painokelpoista esitysgrafiikkaa Execellissä? Vai syntyykö lainkaan?
Jos ei synny, niin mikä olisi paras vaihtoehto-ohjelma Exellille?
Tunnen itseni nyt kyllä aika tyhmäksi, sillä olen macin käyttäjä vuodelta 1990.
Saako Excelistä postscript-tason grafiikkaa?
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
Saako Excelistä postscript-tason grafiikkaa?
Viesti Kirjoittaja 1hunni »
-
Re: Saako Execlistä postoscript-tason grafiikkaa?
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
En ole vielä löytänyt, mutta olenkin hakenut vasta vuodesta 1991...
iWorkin Numbersia käytän itse, grafiikat siitä PDF muotoon ja eteenpäin.
iWorkin Numbersia käytän itse, grafiikat siitä PDF muotoon ja eteenpäin.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Re: Saako Execlistä postoscript-tason grafiikkaa?
Viesti Kirjoittaja Raikka »
Siis tallentamalla tuo tuskin onstuu, ostamalla Adoben Acrobatin saat mukana Distillerin, jonka asennuksen yhteydessä luodaan tulostimiin Adobe PDF-tulostin.
Sitten Exelistä ensin arkin asettelut kuntoon sitten komento+p ja tulostimeksi yllämainittu, PDF-optiot kohdalleen, printterin vaihtoehdoista resoksi 2400, ikkunan vasemmasta alanurkasta klikkaat "PDF"-nappia ja valitset tallenna Postariksi.
Tuon jälkeen olet valitsemaasi paikkaan tallentanut 2400 resoisen psossufileen.
Käynnistät Distillerin, valitset sopivat asetukset ja kippaat tiedoston Distiin, joka tekee sulle asetustesi mukaisen PDF-filun.
HUOM! Kandee kurkkia Distillerin setupeissa kohtaa "Watched Folders".
Sitten Exelistä ensin arkin asettelut kuntoon sitten komento+p ja tulostimeksi yllämainittu, PDF-optiot kohdalleen, printterin vaihtoehdoista resoksi 2400, ikkunan vasemmasta alanurkasta klikkaat "PDF"-nappia ja valitset tallenna Postariksi.
Tuon jälkeen olet valitsemaasi paikkaan tallentanut 2400 resoisen psossufileen.
Käynnistät Distillerin, valitset sopivat asetukset ja kippaat tiedoston Distiin, joka tekee sulle asetustesi mukaisen PDF-filun.
HUOM! Kandee kurkkia Distillerin setupeissa kohtaa "Watched Folders".
Huom! Vain oma vaatimaton arveluni - ei välttämättä tietoa!
R.
R.
-
Re: Saako Excelistä postscript-tason grafiikkaa?
Viesti Kirjoittaja teesaa »
Kyllähän Excelistä saa ainakin numerot printattua pdf:ksi isolla resolla. Graafit on sitten varmaan heikompia resoltaan.
-
Viesti Kirjoittaja Juhani L »
Mitä tarkoitat uutisgrafiikalla? Piirakoita ja pylväitäkö?1hunni kirjoitti:miten Execellistä saadaan postscript-tasoista uutisgrafiikkaa.
-
Re: Siinähän se oli!
Viesti Kirjoittaja 1hunni »
Kiitos Raikka - pelastit
Siinähän se ratkaisu on koko ajan ollut silmieni edessä! Miten yksinkertaista!
Nyt voin ehkä vihdoin haudata vanhan Power PC:ni ja varmaakin varmemman Claris Worksini vuodelta 1990. Onneksi minulla on jo pitkään ollut Acrobat Proffesional eli pääsen heti käppyöideni pariin. Olen aiemmin tehnyt kuviot niiden avulla ja käyttänyt vielä FreeHandia viimeistelyyn. Ensimmäisen iMacin hankin jo kolme vuotta sitten, että ehkäpä hautajaisten aika vihdoin tuli.
Vasta pakkokymppiin (Mac OS X) siirryttyäni olen törmännyt moneen henkilökohtaiseen ongelmaan. Koska en ole halunnut päivittää kaikkia ysiin sopivia ohjelmiani, olen tyytynyt hankkimaan vain Officen ja pari muuta kymppi-sopivaa pakko-ohjelmaa kuten InDesignen, Dreamwaverin, FileMakerin ja Photoshopin. Joitain uusia fonttiperheitäkin on ollut pakko hankkia. Nämä vähäisetkin ostamiset tulivat tarpeeksi kalliiksi kohta eläkkeelle jäävälle akkayrittäjälle.
Olen siis liittynyt vihdoin Office-käyttäjien miljardiporukkaan - vai montakohan meitä on? Ja täytyy sanoa, että yhtään en tykkää (PowerPointia lukuunottamatta). Teksteihinkin käytän Apple Worksia oikeinkirjoitusohjelmalla täydennettynä. Eivätkö Officen käyttäjät tarvitse lainkaan painotasoista jälkeä? Eikö Excellin kuvioita tarvitse koskaan siirtää toisen ohjelman kautta paperille tai painoon?
Mitä ohjelmaa kuvioihin käytetään siellä, missä tarvitaan laadullisesti korkeatasoista jälkeä? Olen kokeillut iWorkia, mutta se ei ihan täytä monimutkaisia tarpeitani, vaikka kauniita kuvioitahan sillä saa ja muutenkin se on ihan "kiva" ja tarjoaa amatööreille mahtavan polun designin tiellä.
Terveisin Kaitsu
Siinähän se ratkaisu on koko ajan ollut silmieni edessä! Miten yksinkertaista!
Nyt voin ehkä vihdoin haudata vanhan Power PC:ni ja varmaakin varmemman Claris Worksini vuodelta 1990. Onneksi minulla on jo pitkään ollut Acrobat Proffesional eli pääsen heti käppyöideni pariin. Olen aiemmin tehnyt kuviot niiden avulla ja käyttänyt vielä FreeHandia viimeistelyyn. Ensimmäisen iMacin hankin jo kolme vuotta sitten, että ehkäpä hautajaisten aika vihdoin tuli.
Vasta pakkokymppiin (Mac OS X) siirryttyäni olen törmännyt moneen henkilökohtaiseen ongelmaan. Koska en ole halunnut päivittää kaikkia ysiin sopivia ohjelmiani, olen tyytynyt hankkimaan vain Officen ja pari muuta kymppi-sopivaa pakko-ohjelmaa kuten InDesignen, Dreamwaverin, FileMakerin ja Photoshopin. Joitain uusia fonttiperheitäkin on ollut pakko hankkia. Nämä vähäisetkin ostamiset tulivat tarpeeksi kalliiksi kohta eläkkeelle jäävälle akkayrittäjälle.
Olen siis liittynyt vihdoin Office-käyttäjien miljardiporukkaan - vai montakohan meitä on? Ja täytyy sanoa, että yhtään en tykkää (PowerPointia lukuunottamatta). Teksteihinkin käytän Apple Worksia oikeinkirjoitusohjelmalla täydennettynä. Eivätkö Officen käyttäjät tarvitse lainkaan painotasoista jälkeä? Eikö Excellin kuvioita tarvitse koskaan siirtää toisen ohjelman kautta paperille tai painoon?
Mitä ohjelmaa kuvioihin käytetään siellä, missä tarvitaan laadullisesti korkeatasoista jälkeä? Olen kokeillut iWorkia, mutta se ei ihan täytä monimutkaisia tarpeitani, vaikka kauniita kuvioitahan sillä saa ja muutenkin se on ihan "kiva" ja tarjoaa amatööreille mahtavan polun designin tiellä.
Terveisin Kaitsu
-
Viesti Kirjoittaja atheos »
http://groups.google.com/group/microsof ... ce28?pli=1
Viimeinen viesti. Tuon mukaan siis Excel printtaa PDF:ään korkearesoluutioiset versiot mutta niitä käytetään vain printissä; ruudulla näkyy pelkkä "esikatselu". Korkean resoluution bittikarttaa Excel syö muuten tietääkseni EPS-muodossa jos sellaista ominaisuutta kaipaa.
Viimeinen viesti. Tuon mukaan siis Excel printtaa PDF:ään korkearesoluutioiset versiot mutta niitä käytetään vain printissä; ruudulla näkyy pelkkä "esikatselu". Korkean resoluution bittikarttaa Excel syö muuten tietääkseni EPS-muodossa jos sellaista ominaisuutta kaipaa.
Mac mini • MBA 11" • iPhone 5s • iPad (3rd gen)
http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
7 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka