Hackintosh
Mac OS X, Boot Camp ja virtualisointi
-
Re: Hackintosh
Viesti Kirjoittaja Rillipiru »
Auki (mukaanlukien BIOS) työpöydälle alle 30 sek, kiinni tasan 4 sekuntia.
-
Viesti Kirjoittaja Kukkols »
No tuo minuutin kokemus oli vanhalla Mac Minillä (1.83Ghz Core Duo / 80gt 5400rpm kovo / 2Gt muistia / 2007 lokakuussa asennettu Mac OSX)! Uusi Mac Mini käynnistyy kylmiltään alta 30 sekunnin. Mutta ihan tarpeeksi nopeasti kummiskin 
Ja itse olen aina ottanut ajan siitä kun painan koneen takan olevaa start-nappia
Ja kun se Vista käynnistyy nopeesti, millä raudalla?

Ja itse olen aina ottanut ajan siitä kun painan koneen takan olevaa start-nappia

Ja kun se Vista käynnistyy nopeesti, millä raudalla?
Mac Book Pro 15" i9 (2019) 16GB, 512GB SSD
iPhone 11 Pro Max 256GB Silver
-
Viesti Kirjoittaja ossy »
Ootko viritellyt jotenkin, kun noin nopeasti starttaa? Työpöytä näkyy itellä vasta jossain 40s tietämissä ja toimintakunnossa se on yleensä jossain 50s-60s kohdalla. Harvemmin tuota tosin tulee sammuteltua, kun nukkuminen toimii niin hyvin.Kukkols kirjoitti:Uusi Mac Mini käynnistyy kylmiltään alta 30 sekunnin.
Tässä on kyllä vuosien ohjelmat roikkuneet painolastina mukana, mahtaako se vaikuttaa? Login itemeissä vain steermouse ja xmarks, vastapainona 4GB muistia ja 7200rpm kovo.
-
Viesti Kirjoittaja p-veli »
Kone testaa itseään käynnistyksessä. Suuremman muistimäärän testaaminen vie vähän pidempään. Mutta en tiedä pitäisikö siinä noin kauan mennä kuitenkaan.ossy kirjoitti:Ootko viritellyt jotenkin, kun noin nopeasti starttaa? Työpöytä näkyy itellä vasta jossain 40s tietämissä ja toimintakunnossa se on yleensä jossain 50s-60s kohdalla. Harvemmin tuota tosin tulee sammuteltua, kun nukkuminen toimii niin hyvin.Kukkols kirjoitti:Uusi Mac Mini käynnistyy kylmiltään alta 30 sekunnin.
Tässä on kyllä vuosien ohjelmat roikkuneet painolastina mukana, mahtaako se vaikuttaa? Login itemeissä vain steermouse ja xmarks, vastapainona 4GB muistia ja 7200rpm kovo.

iBook 14", iPod 20 Gt
-
Viesti Kirjoittaja spiidi78 »
Voiskohan olla jotain verkkolevyjen mountausta tai muuta verkkomatskua käynnistyksen yhteydessä, joista aiheutuu delaytä?ossy kirjoitti:Ootko viritellyt jotenkin, kun noin nopeasti starttaa? Työpöytä näkyy itellä vasta jossain 40s tietämissä ja toimintakunnossa se on yleensä jossain 50s-60s kohdalla. Harvemmin tuota tosin tulee sammuteltua, kun nukkuminen toimii niin hyvin.Kukkols kirjoitti:Uusi Mac Mini käynnistyy kylmiltään alta 30 sekunnin.
-
-
Viesti Kirjoittaja Kukkols »
Asensin upouuden 7200 rpm kovalevyn ja asensin Leopardin puhtaalle levylle uusiksi. Mitään painolasteja ei tässä ole. Mutta jos on vanhaan miniin uskominen, niin kylmäkäynnistys tulee vakiintumaan siihen minuutin pintaan tulevaisuudessa? Tällä ei tosiaankaan ole väliä, sillä niin harvoin konetta tarvii sammuttaa kokonaanossy kirjoitti:Ootko viritellyt jotenkin, kun noin nopeasti starttaa? Työpöytä näkyy itellä vasta jossain 40s tietämissä ja toimintakunnossa se on yleensä jossain 50s-60s kohdalla. Harvemmin tuota tosin tulee sammuteltua, kun nukkuminen toimii niin hyvin.Kukkols kirjoitti:Uusi Mac Mini käynnistyy kylmiltään alta 30 sekunnin.

Mac Book Pro 15" i9 (2019) 16GB, 512GB SSD
-
Viesti Kirjoittaja jjari »
Tämä menee nyt vähän aiheen vierestä, mutta miten ihmeessä saan OS X -notebookin windows-lisenssin siirrettyä parallelsissa ajettavaan windowsiin? Medioitahan mulla ei ole, ja vastaavan windows-median "tuolta noin" hankkineena asennusohjelma sanoo että seriaali ei kelpaa. Mulla on parikin lisenssiä, toinen Acer Aspire Onesta (home edition english) ja toinen Lenovo s10e (home edition finnish). Olen kokeillut vastaavia suomenkielisiä ja englanninkielisiä medioita. Onkohan nyt kyse jostain retail-oem -ristiriidasta tms? Saako tuota mitenkään asennettua MBP:n parallelsiin?
MBP Unibody 2,4 C2D 15" 8GB 500GB - 10.7.3
iPhone 4 16GB - 5.1
Airport Express N
Shuffle 2GB
iPhone 4 16GB - 5.1
Airport Express N
Shuffle 2GB
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Ei kai merkkikoneitten tehdastekoisia Windows-ymppäyksiä voi juuri mitenkään siirtää toisiin, muunlaisiin ympäristöihin? OEM-Windows taas on alun perin raudasta irrallaan toisin kuin nämä.
Jos joku on varma että olen väärässä, siitä vaan oikomaan selvitysten kera.![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
Jos joku on varma että olen väärässä, siitä vaan oikomaan selvitysten kera.
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja Pis »
Onko lisenssin ja median versiot serial packeineen täysin samat?
-
Viesti Kirjoittaja Juicce »
Ei muuta kuin spekulaatiot käyntiin, kuinkakohan hyvin Noksun Bookletti toimii Hackintoshina:
http://www.puhelinvertailu.com/uutiset. ... nilapparin
Jos Apple itse ei miniläppäriä markkinoille tuo (tai se on ylihintainen kosketusnäytöllinen, jota en itse ainakaan halua), niin tässä ainakin design on sen verta kohdillaan, että olisi mielenkiintoinen..
Tietty kysymyksinä on, mistä normaalien macbook/os x maailman ominaisuuksista joutuu tinkimään (hiiren multi-touch/ 2 sormen scrollaus soisi ainakin olla) ja vastaavasti miten taas saa koneen 3g:n ja gps:n toimimaan os x:llä...
http://www.puhelinvertailu.com/uutiset. ... nilapparin
Jos Apple itse ei miniläppäriä markkinoille tuo (tai se on ylihintainen kosketusnäytöllinen, jota en itse ainakaan halua), niin tässä ainakin design on sen verta kohdillaan, että olisi mielenkiintoinen..
Tietty kysymyksinä on, mistä normaalien macbook/os x maailman ominaisuuksista joutuu tinkimään (hiiren multi-touch/ 2 sormen scrollaus soisi ainakin olla) ja vastaavasti miten taas saa koneen 3g:n ja gps:n toimimaan os x:llä...
-
Viesti Kirjoittaja kermit »
2. syyskuuta selviää ilmeisesti millaista rautaa OviMikossa käytetään. Sinänsä tuo saattaa olla aika kallis verrattuna nykyisiin net bookkeihin.
-
Viesti Kirjoittaja Macco »
700-1000 dollaria/euroa veikkailevat kylillä.kermit kirjoitti:2. syyskuuta selviää ilmeisesti millaista rautaa OviMikossa käytetään. Sinänsä tuo saattaa olla aika kallis verrattuna nykyisiin net bookkeihin.
Palaa sivulle “Käyttöjärjestelmät”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka