Merkillistä verkon hukkaamista iPhonella
-
Re: Merkillistä verkon hukkaamista iPhonella
Viesti Kirjoittaja marzi »
Eri puhelinmallit on vähän erilailla herkkiä saamaan kiinni verkoista (toisissa nyt vaan on tehokkaammat systeemit antennipuolella), iPhone tuntuu joillain alueilla hukkaavan 3G:n helpommin kuin esim. Nokialaiset. Tosin, tässä taannoin junassa mulla oli 3G:tä kolme-neljä pykälää kun kaverin Nokiaan ei voinut soittaa lainkaan. Ja molemmilla Elisa. Eli kyl se on vähän tuuripeliäkin välillä.
Ja tuo ohjelmiston päivitys ja luurin tyhjääminen on btw melko normaalia puhelinhuolloissa.(koska se usein ratkaisee jumiin menneiden puhelinten ongelmat) Nokiahuollossa oli ihan sama homma, ISO lappu seinällä, että teithän backupin, puhelin tyhjenee huollossa ja ohjelmisto päivitetään uusimpaan. Jos näin ei saa tehdä, siitä pitää ilmoittaa. IPhonen kohdalla varsinkin toi ohjelmiston päivitys on sellainen asia, mistä kannattaa muistaa sanoa, että sitä EI saa tehdä. Sen kyllä taitavat tietääkin.
Ei sillä, voihan sun luuri olla rikkikin, mutta pelkkä 3G:n katoaminen jossain tietyssä paikassa ei siitä vielä kerro mitään. Mut toivottavasti saat homman kuntoon.
iPad Mini iOS 7
Magic Mouse
Airport Express
iPhone 5S 64, iOS 7 + Sonera
Logic Pro X
MainStage 3.0.3
r.i.p. iPhone 4, iPhone 3Gs & iPhone 3G & Macbook 2.16GHz/2Gt white, OS X Leopard 10.5.8
-
Viesti Kirjoittaja Arkisto »
Niin kauan kuin olen 3G-kännyjä käyttänyt, on kotonani ollut täydet kentät. Kaikilla muilla on täydet kentät. Mikään 3G-laite ei ole tietääkseni aiemmin ollut toimimaton kotonani. iPhone välillä näytti täysiä kenttiä ja välillä ilmoitti ettei verkkoa ole - siis mitään verkkoa.. Kun 3G-ominaisuuden kytki pois, laite toimi normaalisti muissa verkoissa.marzi kirjoitti:Jos vika on ilmennyt vain kotonasi, voi kyse olla siitä, että siellä on katvealue 3G:lle.
Toimi siis mainiosti pari päivää 3G päällä esimerkiksi Kylmäkosken Sontulassa, mutta Viinikan liikenneympyrän tuntumassa ei ole toiminut perjantain jälkeen lainkaan.
Merkillinen katve on jos siitä on kyse...
Mutta kun luuri heidän mielestään toimi normaalisti, eikä vikaa edes havaittu - miksi on yritetty korjata tyhjentämällä jos ei ole edes havaittu vikaa?!marzi kirjoitti:Ja tuo ohjelmiston päivitys ja luurin tyhjääminen on btw melko normaalia puhelinhuolloissa.(koska se usein ratkaisee jumiin menneiden puhelinten ongelmat)
Vikapalvelusta soittivat vähän aikaa sitten, ja ovat siellä ymmällään kun näin ei pitäisi käydä, eikä ole ollut aikaisemmin tiedossa vastaavanlaatuisia ongelmia. Selvittävät asiaa ja toivottavasti saavat selville. Silti, minua tässä on hyppyytetty Soneran vikapalvelun, Sonera-liikkeen ja Soneran huollon(scf) välillä, ne ei ilmeisesti ole keskenään lainkaan puheväleissä, ja siksi asiakkaan pitää sinkoilla paikasta toiseen..
Edit: Vikapalvelun mukaan valmistajan ohje tällaisille tapauksille on, että laite vaihdetaan..
-
Noita katveita on aika monessa paikassa, ihan kuin muissakin radioliikennettä hyödyntävissä systeemeissä. Omassa aikaisemmassa kototalossani oli niin, että 3G löytyi vaan toisessa päässä taloa yläkerrassa, alakerrassa ei lainkaan. Eli voi olla hyvinkin paikallinen ilmiö ja kuten mainiti, laitekohtainen. Tämänhetkisessä asunnossani ongelmia ei ole, ilmeisesti linkkimasto on hyvässä paikassa kotiini nähden. Junassa matkustaessa ton paikallisuuden huomaa hyvin kun seilataan välillä 3G-pelkkä matkapuhelinverkko. Asiasta voi tehdä tutkintapyynnön myös operaattorille, joskus 90-luvulla kun operaatorini oli Tele, suuntasivat linkkejä uusiksi kun kylän väki oli aikansa valittanut, ettei puhelut kuulu, vaikka masto oli noin 1-3 kilometrin säteellä taloista. (Elisahan, tai siis silloinen Radiolinja, pätkäisi mastonsa kilometrin verran lähemmäksi ja suuntaus ihan eri malliin -> aika moni vaihtoi liittymää...) Lisäksi eri operattoreiden linkkimastot taitaa toimia eri tehoilla. Kaikki vaikuttaa kaikkeen.Arkisto kirjoitti:Niin kauan kuin olen 3G-kännyjä käyttänyt, on kotonani ollut täydet kentät. Kaikilla muilla on täydet kentät. Mikään 3G-laite ei ole tietääkseni aiemmin ollut toimimaton kotonani. iPhone välillä näytti täysiä kenttiä ja välillä ilmoitti ettei verkkoa ole - siis mitään verkkoa.. Kun 3G-ominaisuuden kytki pois, laite toimi normaalisti muissa verkoissa.marzi kirjoitti:Jos vika on ilmennyt vain kotonasi, voi kyse olla siitä, että siellä on katvealue 3G:lle.
Toimi siis mainiosti pari päivää 3G päällä esimerkiksi Kylmäkosken Sontulassa, mutta Viinikan liikenneympyrän tuntumassa ei ole toiminut perjantain jälkeen lainkaan.
Merkillinen katve on jos siitä on kyse...
Selvisikö lapuista kumpi on tehty ensin, testi vai tyhjäys? Jos olivat tehneet tyhjäyksen ensin ja sillä yrittäneet kartoittaa ainakin ohjelmallisen vian pois? Ja eihän ton tyhjäämisen jälkeen tartte kuin synkronoida luuri uusiksi ja ootella vartti-puoli tuntia kun iTunes siirtää kaiken matskun takaisin luuriin. Et ei kai se nyt niin peruuttamaton juttu ole.Arkisto kirjoitti:Mutta kun luuri heidän mielestään toimi normaalisti, eikä vikaa edes havaittu - miksi on yritetty korjata tyhjentämällä jos ei ole edes havaittu vikaa?!marzi kirjoitti:Ja tuo ohjelmiston päivitys ja luurin tyhjääminen on btw melko normaalia puhelinhuolloissa.(koska se usein ratkaisee jumiin menneiden puhelinten ongelmat)
Vikapalvelusta soittivat vähän aikaa sitten, ja ovat siellä ymmällään kun näin ei pitäisi käydä, eikä ole ollut aikaisemmin tiedossa vastaavanlaatuisia ongelmia. Selvittävät asiaa ja toivottavasti saavat selville. Silti, minua tässä on hyppyytetty Soneran vikapalvelun, Sonera-liikkeen ja Soneran huollon(scf) välillä, ne ei ilmeisesti ole keskenään lainkaan puheväleissä, ja siksi asiakkaan pitää sinkoilla paikasta toiseen..
Toi liikkeestä toiseen hyppääminen on raivostuttavaa, itekin joutunut joskus sitä tekemään, joten ymmärrän sinua hyvin. Mutta selkean vian ilmaantuessa huollon pitää pelata. Kannattaa silti suhtautua maltilla asioihin. Loppupeleissä kuluttaja-asiamies osaa auttaa jos tulee pahakin riita aiheesta. Takuun piiriin menevät hommathan ei saa maksaa sulle mitään, ei edes postimerkin hintaa. Macbookin kanssa takutessa (huollossa käynti, n. 20-30 puhelua välillä myyjäliike-huolto-Apple, 2 lähetystä huoltoon, 1 lähetys eri huoltoon, ajelua ympäriinsä ym. ym.) liike korvasi mulle ihan rahalla puhelinkuluista lähtien kaiken kun homma ei meinannut muuten selvitä mukavasti. Kyse oli loppupeleissä informaatiokatkoksista mestojen välillä, eli liika monta välikättä säätämässä. Ja vikana siis hajonnut kovalevy ja Superdrive.
iPad Mini iOS 7
Magic Mouse
Airport Express
Logic Pro X
MainStage 3.0.3
r.i.p. iPhone 4, iPhone 3Gs & iPhone 3G & Macbook 2.16GHz/2Gt white, OS X Leopard 10.5.8
-
No tässä kyseisessä tapauksessa mistään tavanomaisesta katveesta ei ole missään tapauksessa kyse - jos ongelma on verkkopohjainen, on siihen sitten tullut jokin vika josta nämä aiemmin tuntemattomat ongelmat johtuvat.marzi kirjoitti:oita katveita on aika monessa paikassa, ihan kuin muissakin radioliikennettä hyödyntävissä systeemeissä.
Minun järkeni mukaan aivan sama. Jos laite on testattu ja toimivaksi todettu, miksi tyhjentää se? Jos taas tyhjennetään rutiininomaisesti ennen kuin aletaan edes testaamaan, on se mielestäni aika tyhmää. Ja jos ketään olisi kiinnostanut minun tietoni aiheesta, niin olisi voinut kertoa että se oli jo kertaalleen palautettu molemmilla sim-korteilla, mutta kun ei..marzi kirjoitti:Selvisikö lapuista kumpi on tehty ensin, testi vai tyhjäys?
-
Viesti Kirjoittaja Istok »
Hei, tukiasemavika Tampereen Viinikassa saatiin korjattua 12.5.2009 noin klo 13:00. Vika ilmentyi uusien tukiasemien käyttöönoton yhteydessä. T: Sonera
-
Jos laite on ensin palautettu ja sitten vasta alettu tutkia? Aika moni ongelma johtuu nimenomaan käyttäjien puhelimen käytöstä softatasolla, ei niinkään laiteviasta. He eivät millään voi liikkeessä tietää, että juuri sinä osaat laitettasi käyttää oikein, ja aloittavat ongelman kartoittamisen tyhjäämällä puhelimen ja päivittämällä käyttöjärjestelmän. Vaikka ilmoittaisitkin, että olet sen jo tehnyt. Se saattaa olla heidän ongelmankartoittamisessaan ensimmäinen askel, ja sen mukaan he sitten toimivat. Sitten on helpompi lähteä tutkimaan, että onko vika laitetasolla vai oliko se softassa. Ihan järkeenkäypää ja normaalia mun mielestä. Tosin, en tiedä kys. liikkeen toimintatavoista, mut palautettavissa olevien tietojen puitteessa tuo on usein järkevää.Arkisto kirjoitti:Minun järkeni mukaan aivan sama. Jos laite on testattu ja toimivaksi todettu, miksi tyhjentää se? Jos taas tyhjennetään rutiininomaisesti ennen kuin aletaan edes testaamaan, on se mielestäni aika tyhmää. Ja jos ketään olisi kiinnostanut minun tietoni aiheesta, niin olisi voinut kertoa että se oli jo kertaalleen palautettu molemmilla sim-korteilla, mutta kun ei..marzi kirjoitti:Selvisikö lapuista kumpi on tehty ensin, testi vai tyhjäys?
Tavalaan offtopic, muttei ihan: Sama kuin omissa hommissani, jos valolaite tai ohjain jota käsittelen ei toimi, voi sen resetoida joko asetustensa puitteissa nollille tai tehdasasetuksiin ennen kuin alan avata konetta ruuvimeisselin kanssa. Vika voi olla esim. anturin ja laitteen nollakohdan hienoinen mekaaninen ohilipsahdus, joka korjaantuu nollauksella, tai muistiin jääneen datan aiheuttama sekoilu, joka korjaantuu tehdasasetuksiin palauttamisella. Kaikki data noissa on kuitenkin palautettavissa parila klikkauksella.
Ja tuossa ylempänä olevassa viestissä saattaa olla vastaus tuohon sinun ongelmaasi, eli vika olikin mahdollisesti operaattoripäässä ja kaikki juoksemisesi on ollut turhaa. Siks heitinkin ton Tele-jutun, silloin pelkkä puhelinsoitto operaattorille pelasti aika monen ihmisen liikkeessäramppailulta. Muutenhan sitä olis yksi toisensa jälkeen alkanut ramppailla liikkeissä, et mikä on kun puhelimessa on vikaa.
Tää höpöttelyni ei nyt siis tarkoita, että olisit väärässä. Monesti asiat ei vaan ole ihan niin mustavalkoisia, että liikkeessä ollaan tunareita ja laitteessa on oltava vika.
Toivottavasti asia korjaantuu.
iPad Mini iOS 7
Magic Mouse
Airport Express
Logic Pro X
MainStage 3.0.3
-
Jos eivät löydä laitteesta mitään vikaa, niin mielestäsi on järkevää nollata laite varmuuden vuoksi?! Ongelmankartoittamisen järkevä eka askelko olisi sokea puhelimen nollaus? Saat toki olla tuota mieltä, mutta jos kerran laitteesta ei löydy mitään vikaa, sitä on mun mielestä turha nollata. Käsittämätön toimenpide on jos se tehdään rutiinilla ja ennen kuin laitetta on mitenkään testattu taikka tutkittu - mun mielestä se on silkkaa idiotismia. Nollaamisesta aiheutuu asiakkaalle - tässä tapauksessa mulle - kovasti työtä, ja ei ole kovin lohduttavaa ajatella että itse vein laitteen huoltoon jossa "älykkäät kaikentietävät" huoltomiehet sen sitten nollasivat joko sitten rutiinilla ekaksi tai sitten vasta kun olivat sen ehjäksi todenneet.marzi kirjoitti:Jos laite on ensin palautettu ja sitten vasta alettu tutkia? Aika moni ongelma johtuu nimenomaan käyttäjien puhelimen käytöstä softatasolla, ei niinkään laiteviasta. He eivät millään voi liikkeessä tietää, että juuri sinä osaat laitettasi käyttää oikein, ja aloittavat ongelman kartoittamisen tyhjäämällä puhelimen ja päivittämällä käyttöjärjestelmän. Vaikka ilmoittaisitkin, että olet sen jo tehnyt. Se saattaa olla heidän ongelmankartoittamisessaan ensimmäinen askel, ja sen mukaan he sitten toimivat. Sitten on helpompi lähteä tutkimaan, että onko vika laitetasolla vai oliko se softassa. Ihan järkeenkäypää ja normaalia mun mielestä. Tosin, en tiedä kys. liikkeen toimintatavoista, mut palautettavissa olevien tietojen puitteessa tuo on usein järkevää.
Taitaa olla jotenkin oma lusikka sopassa sulla?
-
Olenko väittänyt että laitteessa on vika? Olen alun perinkin ollut sitä mieltä että kyseessä on verkkovika, mutta kun Sonera-liike ja Soneran vikapalvelu ovat olleet toista mieltä ja siksi juoksuttaneet minua huoltoliikkeeseen, jossa taas eivät halunneet ymmärtää miten vika ilmenee, ja siksi tekivät mitä sattuu. Voit lukea tuolta aiemmin tapahtumien kulkua ja sitten kommentoida paremmalla tiedolla - en jaksa toistamiseen asioita kirjoittaa.marzi kirjoitti:Monesti asiat ei vaan ole ihan niin mustavalkoisia, että liikkeessä ollaan tunareita ja laitteessa on oltava vika.
-
Ensiksikin: Nokialaisen huollossa tohon asiaan joskus törmäsin ja siellä erikseen kysyivät, että onhan tiedot tallessa ja jos ei ole, otetaanko. Eli olisivat palauttaneet backupista kaiken myöhemin. Heidän tapaansa kuului nimenomaan puhelimen tyhjäys ja uusimman ohjelmiston asennus. Sillä poistetaan epäily siitä, että onko puhelimen softassa jokin mutkalla vai onko kyse jostain muusta. Heillä ei ole aikaa ruveta tutkimaan joka ikistä ohjelmaa ym. joka voisi onglemia aiheuttaa. Ja näiden vehkeiden kanssa aika moni ongelma johtuu nimenomaan softasta. Joko bugeista tai esim. ohjelmien poiston yhteydessä kertyneestä kuonasta, pikku ohjelmanpätkistä ym. Ihan kuin muidenkin tietokoneiden (miksi esim. iPhonen ja Communicatorin voi lukea) kanssa.Arkisto kirjoitti:Jos eivät löydä laitteesta mitään vikaa, niin mielestäsi on järkevää nollata laite varmuuden vuoksi?! Ongelmankartoittamisen järkevä eka askelko olisi sokea puhelimen nollaus? Saat toki olla tuota mieltä, mutta jos kerran laitteesta ei löydy mitään vikaa, sitä on mun mielestä turha nollata. Käsittämätön toimenpide on jos se tehdään rutiinilla ja ennen kuin laitetta on mitenkään testattu taikka tutkittu - mun mielestä se on silkkaa idiotismia. Nollaamisesta aiheutuu asiakkaalle - tässä tapauksessa mulle - kovasti työtä, ja ei ole kovin lohduttavaa ajatella että itse vein laitteen huoltoon jossa "älykkäät kaikentietävät" huoltomiehet sen sitten nollasivat joko sitten rutiinilla ekaksi tai sitten vasta kun olivat sen ehjäksi todenneet.
Toiseksi: Jos iPhonen aktivointi (n.5s iTunesiin liitettäessä) ja vanhana puhelimena käyttöönotto (jolloin koneeltasi lataantuu iPuhelimeen siinä olleet tiedot kohteista osoitekirja, kalenteri, musitiot, iTunes-musat/videot/ym. ja ohjelmat n. 5-30min.) on jotenkin merkittävästi aikaavievää ja työtävaativaa, niin luultavasti käytät puhelintasi jotenkin eri tavalla kuin muut.
Kolmanneksi: Tälläisen helposti käyttökuntoonsa palautettavan vehkeen kanssa nollaus ei ole niin iso juttu, etteikö sitä voisi tehdä ensin. Samalla selviää, toimiiko puhelin ylipäätään ja mistä sitä tietää mitä vikadiagnooseja he huollossa voivat letku kiinni laitteessa tsekata kunhan se on puhdistettu mahdollisista softaongelmista. Ihan kuin autoistakin. Ja samalla selviää tarvitseeko laitetta avata vai ei. Lisäksi huolto tuskin pitää sinua idioottina vaikka noin tekisivätkin. Kyse on siitä miten he homman tapaavat hoitaa, ei siitä miten sinä, eikä siinä ole mitään henkilökohtaista. Eli ihan turhaan hikeennyt nyt tuollaisesta asiasta.
Ei sitten yhtään mitenkään. Ainoastaan puhelimen käyttäjänä ja niitä joskus rikkoneena sekä huolloissa asioineena. Välillä voi ahistaa kun laitteet takkuaa, mut nää on ihan perusjuttuja kun vähä rauhoitut ja mietit noita asioita.Arkisto kirjoitti:Taitaa olla jotenkin oma lusikka sopassa sulla?
iPad Mini iOS 7
Magic Mouse
Airport Express
Logic Pro X
MainStage 3.0.3
-
No laitteen kanssahan sinä sinne huoltoon olet kuitenkin mennyt. Ja kommentoin vain tuota kärkästä viestiäsi huollon toiminnasta ja halusin selvittää sinulle mahdollista syytä moiseen toimintaan. Siksi otin asian ylipäätään puheeksi. Ja tuosta ylempää voit tsekata, että Soneralla oli tosiaan ollut ongelmia verkkonsa kanssa. Sehän ei ole sinun syysi, etteivät he sitä tajunneet ilmoittaa.Arkisto kirjoitti:Olenko väittänyt että laitteessa on vika? Olen alun perinkin ollut sitä mieltä että kyseessä on verkkovika, mutta kun Sonera-liike ja Soneran vikapalvelu ovat olleet toista mieltä ja siksi juoksuttaneet minua huoltoliikkeeseen, jossa taas eivät halunneet ymmärtää miten vika ilmenee, ja siksi tekivät mitä sattuu. Voit lukea tuolta aiemmin tapahtumien kulkua ja sitten kommentoida paremmalla tiedolla - en jaksa toistamiseen asioita kirjoittaa.marzi kirjoitti:Monesti asiat ei vaan ole ihan niin mustavalkoisia, että liikkeessä ollaan tunareita ja laitteessa on oltava vika.
Jos vikailmoituksesi oli tuo, ja tarkoitit kirjaimellisesti sitä, niin miksi edes veit puhelimen huoltoon? Vai oliko vikailmoituksesi pointtina, että puhelimen 3G ei toimi? Jos alueesi verkko on pimeänä, niin ei kai se nyt sinun puhelimestasi johdu?Arkisto kirjoitti:”3G ei toimi joka puolella 3G alueella. Toisella 3G laitteella 3G toimii jos testaa vieressä”.
Mut samaa mieltä oon siitä että sua on pompoteltu ympäriisä turhaan. Ja varmasti ärsyttää. Mä yritin kuitenkin vaan selitää tosta huollon toiminnasta. Tälläisissä pitkissä kirjelmissä hukkuu pointti äkkiä ja aletaan nahistella jostain joutavuuksista.
iPad Mini iOS 7
Magic Mouse
Airport Express
Logic Pro X
MainStage 3.0.3
-
Osasin toki odottaa että tiedot menevät, minullehan kerrottiin että sieltä annetaan uusi luuri tilalle. Varmuuskopionti maksaa 40€(scf-huolto), mutta sitä eivät ehdottaneet, enkä siihen tietenkään olisi ryhtynytkään - kaikkihan on omalla koneella tallessa.marzi kirjoitti:Ensiksikin: Nokialaisen huollossa tohon asiaan joskus törmäsin ja siellä erikseen kysyivät, että onhan tiedot tallessa ja jos ei ole, otetaanko. Eli olisivat palauttaneet backupista kaiken myöhemin. Heidän tapaansa kuului nimenomaan puhelimen tyhjäys ja uusimman ohjelmiston asennus. Sillä poistetaan epäily siitä, että onko puhelimen softassa jokin mutkalla vai onko kyse jostain muusta. Heillä ei ole aikaa ruveta tutkimaan joka ikistä ohjelmaa ym. joka voisi onglemia aiheuttaa. Ja näiden vehkeiden kanssa aika moni ongelma johtuu nimenomaan softasta. Joko bugeista tai esim. ohjelmien poiston yhteydessä kertyneestä kuonasta, pikku ohjelmanpätkistä ym. Ihan kuin muidenkin tietokoneiden (miksi esim. iPhonen ja Communicatorin voi lukea) kanssa.
Heidän tavoistaan et ilmeisesti suoraan oikeasti tiedä mitään? Silti esität varmana että juuri niin heidän tapanaan on tehdä? Oli miten oli, jos puhelimen nollaus rutiininomaisesti olisi heidän tapansa, se olisi silkkaa TYHMYYTTÄ! Heidän työnsä on tutkia vika, ja sitten yrittää korjata se(paitsi tässä tapauksessa, jossa valmistajan ohjeen mukaan kone olisi pitänyt vaihtaa vian ilmetessä). Jos he toteavat koneen toimivan juuri kuten pitääkin, niin kerro minulle miksi se kuuluu mielestäsi nollata?
Puoliska tuntia siinä meni ihan TURHAAN(painotan sanaa TURHAAN). Minulle on ihan sama miten sinä puhelintasi käytät, enkä tahdo käyttöopastusta sinulta.marzi kirjoitti:Toiseksi: Jos iPhonen aktivointi (n.5s iTunesiin liitettäessä) ja vanhana puhelimena käyttöönotto (jolloin koneeltasi lataantuu iPuhelimeen siinä olleet tiedot kohteista osoitekirja, kalenteri, musitiot, iTunes-musat/videot/ym. ja ohjelmat n. 5-30min.) on jotenkin merkittävästi aikaavievää ja työtävaativaa, niin luultavasti käytät puhelintasi jotenkin eri tavalla kuin muut.
En omasta tahdostani, vaan Soneran vikapalvelun nimenomaisesta pyynnöstä - verkko kun heidän mukaansa toimi normaalisti. Olin eri mieltä asiasta, mutta en sillä hetkellä kokenut olevani semmoisessa asemassa että olisin voinut alkaa heitä työssään opettamaan.marzi kirjoitti:No laitteen kanssahan sinä sinne huoltoon olet kuitenkin mennyt.
Enkö mielestäsi ollut oikeutettu kärkkääseen kommenttiini? Millä tietotaidolla selvität minulle mahdollisia toiminnan syitä? Mistä päättelet että itse en ole lainkaan hajulla tästä asiasta?marzi kirjoitti: Ja kommentoin vain tuota kärkästä viestiäsi huollon toiminnasta ja halusin selvittää sinulle mahdollista syytä moiseen toimintaan
Mistä päättelet että en ole vielä lukenut aloittamaani topiccia?marzi kirjoitti: Ja tuosta ylempää voit tsekata, että Soneralla oli tosiaan ollut ongelmia verkkonsa kanssa.
Lue ensin ennen kuin kommentoit - oikeesti. Tuo lainaus on suoraan Sonera-liikkeen tekemästä vikailmoituksesta koskien iPhoneani. Vikailmoituslappua ei tehdä itse, vaan se tehdään Soneran liikkeessä, ja se on oltava mukana jotta kone voidaan ottaa takuuhuoltoon. Itse olisin selostanut vian huomattavasti selkeämmin - kuten huollossa yritinkin - ja siten edesauttanut sen ymmärretyksi tulemista. Sinänsä tuo vikailmoitus ei ole väärin, mutta aika ympäripyöreä ja tulkinnanvarainen tapaus huomioon ottaen. Jälleen huomautan, että Soneran vikapalvelussa olivat asiaa mietittyään sitä mieltä että vika on laitteessa - olisitko halunnut olla paikalla heitä opettamassa? Itse heille huomautin että muillakin on samankaltaisia ongelmia parhaillaan, mutta sitä seikkaa he eivät pitäneet merkittävänä.marzi kirjoitti:Arkisto kirjoitti:
”3G ei toimi joka puolella 3G alueella. Toisella 3G laitteella 3G toimii jos testaa vieressä”.
Jos vikailmoituksesi oli tuo, ja tarkoitit kirjaimellisesti sitä, niin miksi edes veit puhelimen huoltoon? Vai oliko vikailmoituksesi pointtina, että puhelimen 3G ei toimi? Jos alueesi verkko on pimeänä, niin ei kai se nyt sinun puhelimestasi johdu?
Nyt jos vielä kommentoit jotain päätöntä, pääset ensimmäiseksi foorumilaiseksi estolistalleni.. Ymmärrän että yrität tavallaan auttaa, mutta se ei nyt kyllä missään nimessä ole toivottavaa - tympii koko savotta ilmankin.
-
Mikä siinä nyt on niin hankala tajuta, että puhelimen nollaus voi olla osa sitä vian etsintää? Ei siinä nyt sen kumemmasta asiasta tarvitse olla kyse.Arkisto kirjoitti:Osasin toki odottaa että tiedot menevät, minullehan kerrottiin että sieltä annetaan uusi luuri tilalle. Varmuuskopionti maksaa 40€(scf-huolto), mutta sitä eivät ehdottaneet, enkä siihen tietenkään olisi ryhtynytkään - kaikkihan on omalla koneella tallessa.
Heidän tavoistaan et ilmeisesti suoraan oikeasti tiedä mitään? Silti esität varmana että juuri niin heidän tapanaan on tehdä? Oli miten oli, jos puhelimen nollaus rutiininomaisesti olisi heidän tapansa, se olisi silkkaa TYHMYYTTÄ! Heidän työnsä on tutkia vika, ja sitten yrittää korjata se(paitsi tässä tapauksessa, jossa valmistajan ohjeen mukaan kone olisi pitänyt vaihtaa vian ilmetessä). Jos he toteavat koneen toimivan juuri kuten pitääkin, niin kerro minulle miksi se kuuluu mielestäsi nollata?
Enkä oo sulle käyttöopastusta tarjoamassakaan. Ainakaan enää. Jos sulle on puolen tunnin odottelu noin vaikeaa, niin olkoon. Mulle ei ole. Sillä aikaa juo kaffit ja lukee päivän lehden kun tuo tuossa raksuttaa.Arkisto kirjoitti:Puoliska tuntia siinä meni ihan TURHAAN(painotan sanaa TURHAAN). Minulle on ihan sama miten sinä puhelintasi käytät, enkä tahdo käyttöopastusta sinulta.
No eivät tietäneet sitten itsekään, missä menivät, eli sinä olit oikeassa ja he väärässä.Arkisto kirjoitti:En omasta tahdostani, vaan Soneran vikapalvelun nimenomaisesta pyynnöstä - verkko kun heidän mukaansa toimi normaalisti. Olin eri mieltä asiasta, mutta en sillä hetkellä kokenut olevani semmoisessa asemassa että olisin voinut alkaa heitä työssään opettamaan.
Kuulostipahan tuo avautumisesi aika erikoiselta, ottaen huomioon, ettei mitään peruuttamaonta huollon puolelta tapahtnut, etkä tuntunut ymmärtävän syytä koko nollaukseen. Tämähän on keskustelupalsta, eikös?Arkisto kirjoitti:Enkö mielestäsi ollut oikeutettu kärkkääseen kommenttiini? Millä tietotaidolla selvität minulle mahdollisia toiminnan syitä? Mistä päättelet että itse en ole lainkaan hajulla tästä asiasta?
Siitä, ettet maininnut tosta Istokin viestistä mitään, vaan keskityt räyhäämään minulle.Arkisto kirjoitti:Mistä päättelet että en ole vielä lukenut aloittamaani topiccia?
Juu, oletinkin, että olet itse ollut siellä vikailmoitusta tekemässä. Ne kannattaa tehdä kerralla niin, ettei tartte jälkikäteen jauhaa jöötiä jossain intterwepissä.Arkisto kirjoitti:Lue ensin ennen kuin kommentoit - oikeesti. Tuo lainaus on suoraan Sonera-liikkeen tekemästä vikailmoituksesta koskien iPhoneani. Vikailmoituslappua ei tehdä itse, vaan se tehdään Soneran liikkeessä, ja se on oltava mukana jotta kone voidaan ottaa takuuhuoltoon. Itse olisin selostanut vian huomattavasti selkeämmin - kuten huollossa yritinkin - ja siten edesauttanut sen ymmärretyksi tulemista. Sinänsä tuo vikailmoitus ei ole väärin, mutta aika ympäripyöreä ja tulkinnanvarainen tapaus huomioon ottaen. Jälleen huomautan, että Soneran vikapalvelussa olivat asiaa mietittyään sitä mieltä että vika on laitteessa - olisitko halunnut olla paikalla heitä opettamassa? Itse heille huomautin että muillakin on samankaltaisia ongelmia parhaillaan, mutta sitä seikkaa he eivät pitäneet merkittävänä.
Jos se sun oloasi helpottaa, niin anna mennä vaan. Ihan päivänkakkaran sama. Yritin olla asiallinen.Arkisto kirjoitti:Nyt jos vielä kommentoit jotain päätöntä, pääset ensimmäiseksi foorumilaiseksi estolistalleni.. Ymmärrän että yrität tavallaan auttaa, mutta se ei nyt kyllä missään nimessä ole toivottavaa - tympii koko savotta ilmankin.
iPad Mini iOS 7
Magic Mouse
Airport Express
Logic Pro X
MainStage 3.0.3
-
marzi kirjoitti:Mikä siinä nyt on niin hankala tajuta, että puhelimen nollaus voi olla osa sitä vian etsintää?
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
Mitähän siitä olisi pitänyt mainita.. Räyhäämään? Saattaa pitää tässä loppuvaiheessa paikkaansa, mutta jos et älyä mistä syystä niin on käynyt, niin ei voi mitään.marzi kirjoitti:Siitä, ettet maininnut tosta Istokin viestistä mitään, vaan keskityt räyhäämään minulle.
Piti olla joo.marzi kirjoitti:Tämähän on keskustelupalsta, eikös?
Mistähän v***sta mahdat nyt puhua..marzi kirjoitti:Juu, oletinkin, että olet itse ollut siellä vikailmoitusta tekemässä. Ne kannattaa tehdä kerralla niin, ettei tartte jälkikäteen jauhaa jöötiä jossain intterwepissä.
Yhdelläkään kohtaa et osunut asiaan.marzi kirjoitti:Yritin olla asiallinen.
-
iPhone on nyt otettu uudelleen käyttöön ja kuten Istokin saama viesti ennusti, nyt toimii 3G.
Kumma kyllä kun mulle soittivat sieltä sen jälkeen kun Istokin ilmoitus tuli, eivätkä maininneet siinä yhteydessä ollenkaan että vika olisi korjattu tai edes löydetty..
Edit: tasan 900 viestiä tuli juuri täyteen.. Kakkukahvit pitää kai sitten laitella kun tonni menee puhki.
-
No vinosuuhymiö vaan itsellesi. Eikö se nyt muka kuulosta järkevältä, että suljetaan softavian mahdollisuus ulos ennen fyysistä vikaa?Arkisto kirjoitti:marzi kirjoitti:Mikä siinä nyt on niin hankala tajuta, että puhelimen nollaus voi olla osa sitä vian etsintää?![]()
![]()
![]()
![]()
Ote erään huollon (http://www.maifon.fi/) sivuilta:
YLEISET TOIMITUSEHDOT: Sekä takuu- että veloitettavat korjaukset tehdään laitevalmistajien korjausohjeiden mukaisesti. Laitteeseen
tallennetut tiedot saattavat kadota huollon yhteydessä, esim. jos laite päivitetään tai siihen vaihdetaan sähköisiä osia. Huolto ei voi missään
olosuhteissa taata tietojen säilymistä puhelimessa huollon aikana. Asiakas on velvollinen ottamaan tarvitsemansa tiedot itselleen talteen ennen
laitteen huoltoon toimittamista.
marzi kirjoitti:Juu, oletinkin, että olet itse ollut siellä vikailmoitusta tekemässä. Ne kannattaa tehdä kerralla niin, ettei tartte jälkikäteen jauhaa jöötiä jossain intterwepissä.
No ei ne itekseen siellä mitään vikaimoituksia tee. Sultahan se ilmoitus ja sen korjauspyyntö alunperin lähtee. Kannattaa ehkä olla jatkossa skarpimpi sen suhteen, mitä haluaa.Arkisto kirjoitti: Mistähän v***sta mahdat nyt puhua..
marzi kirjoitti:Yritin olla asiallinen.
Ja koko homma lähti tosta nollaantumisesta, mikä tapahtuu aika monesti huollossa. Mikähän siinä ei muka osunut asiaan.Arkisto kirjoitti: Yhdelläkään kohtaa et osunut asiaan.
Jep jo. Hyvä nyt kuitenkin jos tuli kuntoon. Ei noitten vehkeitten kanssa takkuaminen koskaan mitään hauskaa ole.
iPad Mini iOS 7
Magic Mouse
Airport Express
Logic Pro X
MainStage 3.0.3
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka