x66mf kirjoitti:Syyskuussa 2006 käyttöön otettu 17" iMac5,1, sarjanumero W863jne., näyttöön alkoi ilmestyä kai joskus vuonna 2008 pystysuoria yhden pikselin levyisiä koko näytön korkuisia tuikkivia viivoja, joiden määrä vaihtelee. Juuri nyt niitä on neljä, huomenna voi olla enemmän tai vähemmän. Raitojen ominaisuudet riippuvat hieman siitä mitä näytöllä on. Hiukan olen pettynyt laatuun, missään muussa näytössä en ole tällaisia nähnyt, ja kone on vasta kolme vuotta vanha. En ole jaksanut edes valittaa, koska takuu on jo kauan aikaa sitten päättynyt. Vika ei juurikaan vaikuta käyttöön.
Jos nyt tarkkoja ollaan, niin tuo vika tuskin on näytössä. Vaan näytön liitännässä tai näytönohjaimessa. Itse paneeli on varmasti virheetön.
Itse olen samoja oireita nähnyt monellakin näytöllä. Ihan suoraan tehtaaltakin. (Yhden kanssa sain tapella oikein urakalla, että suostuivat sen ottamaan huoltoon, kun väittivät kivenkovaan että heidän laadunvalvonnassaan ei moista voi päästä käymään ja syyttivät minun vehkeitä. Eivät meinanneet uskoa vaikka sanoin testanneeni toisella samanlaisella heidän näytöllään ja samoilla piuhoilla

Kyseessä oli siis tämmöttinen hitusen hintavampi ammattikäyttöön tehty näyttö. En muista enää mikä osa se oli minkä siitä vaihtoivat, kun sain suoraan uuden, mutta jotenkin se minusta siihen liittimeen liittyi).
Jos jaksat valittaa, niin etköhän tuon huoltoon saa. Virhevastuu on se taikasana.