G3
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
11 viestiä
• Sivu 1/1
-
Re: G3
Viesti Kirjoittaja roundabout »
Luulisin mutta kokeilemallahan tuo selviää. Kytke sammutettu G3 firewirellä käynnissä olevaan G4:seen ja käynnistä G3.n pitämällä t-näppäin alhaalla. G3:n ruudulle pitäisi ilmaantua liikkuva firewire-symboli ja sen kovalevyn ikonin pitäisi ilmaantua G4:n työpöydälle.
-
Viesti Kirjoittaja Jorma »
>> Kytke sammutettu G3 firewirellä käynnissä olevaan G4:seen ja käynnistä G3.n pitämällä t-näppäin alhaalla. G3:n ruudulle pitäisi ilmaantua liikkuva firewire-symboli ja sen kovalevyn ikonin pitäisi ilmaantua G4:n työpöydälle.
Ei toimi. Onko muita konsteja.
Ei toimi. Onko muita konsteja.
-
Viesti Kirjoittaja Jorma »
Sitähän minä olen arvellutkin, mutta kun sattuu lasten käytössä olevan vanha G3 (sininen), niin ajattelin päivittää sen kympiksi, kun kerran aikoinaan tuli levyke ostettua, mutta se ei tunnu toimivan.
Voikos siihen asentaa pantterin, vai onko vain todettava, että kone on jo kaatopaikka romua?
Voikos siihen asentaa pantterin, vai onko vain todettava, että kone on jo kaatopaikka romua?
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Kyllä tuo minusta voisi olla ihan ok peli, itse kattelisin varmasti tuolta huuto.net:stä siihen muistia mahdollisimman paljon + kovalevy isompi kuin 10 gigaa ja sitten varsinkin kun tossa varmaan Panttereita tulee käytettyinä myyntiin kun Tiger (10.4.x) tulee ilmeisesti kevään aikana. Pantterin pitäisi olla huomattavasti käytettävämpi kuin tuo mikälie se nyt on mikä sulla siinä on.
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
-
Viesti Kirjoittaja masa »
Meillä 2 B&W:tä joka päivä käytössä käyttis 10.3.7 tais olla 384 ram molemmissa, hyvin pyörii. Huomioitavaa vaan että jos kone on rev.1 niin alkuperäiseen ide-väylään ei pidä laittaa kuin yksi kovalevy.Meillä on toisessa pci-kortti jossa 2 kpl 120 gigan nopeaa kovoa, toisessa scsi ohjain ja joku 10k rpm kiertävä Ibm kovo. Noista johtuen koneet tuntuvat nopeammilta kuin mun oma alkuperäinen G4 Sawtooth omalla ide väylällään.Jorma kirjoitti:Sitähän minä olen arvellutkin, mutta kun sattuu lasten käytössä olevan vanha G3 (sininen), niin ajattelin päivittää sen kympiksi, kun kerran aikoinaan tuli levyke ostettua, mutta se ei tunnu toimivan.
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.
-
Viesti Kirjoittaja korpipet »
Jos koneesi on G3 B/W (Blue &White) niin et saa konetta Firewire levytilaan (FireWire target disk mode). Applen sivuilla on mainittu asiasta oheisessa linkissä: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=58583
Tavaraa saat siirrettyä toiseen macciin helposti esim. ulkoisella FireWire-levyllä tai jos sinulla sattuu olemaan kotonasi ADSL-liittymä jossa on samalla reititin niin voit tehdä oman sisäverkon. FireWire levy on muutenkin kätevä esim. backuppeja ajatellen.
Kysymykseesi että pyöriikö 10.3.7 (Panther) G3:ssa? Minulla itselläni on käytössä kakkoskoneena G3 B/W jossa on rammia 640 Mb ja Pantteri pyörii siinä siedettävästi. Sopii surffailuun ja pikkupelien pelailuun mutta vakavampi työskentely on syytä unohtaa -> Photoshoppailu etc. Itse olen kyllä asentanut B/W:iin samat kilkkeet kuin käyttämääni G4 Powerbookiin (Adobe Creative Suite, Freehand Mx, yms.) ja kuten sanottu hidasta on
t. Pete
Tavaraa saat siirrettyä toiseen macciin helposti esim. ulkoisella FireWire-levyllä tai jos sinulla sattuu olemaan kotonasi ADSL-liittymä jossa on samalla reititin niin voit tehdä oman sisäverkon. FireWire levy on muutenkin kätevä esim. backuppeja ajatellen.
Kysymykseesi että pyöriikö 10.3.7 (Panther) G3:ssa? Minulla itselläni on käytössä kakkoskoneena G3 B/W jossa on rammia 640 Mb ja Pantteri pyörii siinä siedettävästi. Sopii surffailuun ja pikkupelien pelailuun mutta vakavampi työskentely on syytä unohtaa -> Photoshoppailu etc. Itse olen kyllä asentanut B/W:iin samat kilkkeet kuin käyttämääni G4 Powerbookiin (Adobe Creative Suite, Freehand Mx, yms.) ja kuten sanottu hidasta on

t. Pete
11 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka