ziltoid1 kirjoitti:En jaksanut aloittaa uutta topiccia, joten kysytään tässä: Tietääkö kukaan ilmaista (tai edes kohtuuhintaista) konvoluutio-plugaria Pro Toolsille.
jk_plugs IRR: http://www.music-boss.com/freeware_plug-in_jk_irr.htm
toimii tosin vain audiosuiten kautta, mutta eipähän vie ylimääräistä konetehoa. ja prosessoimattoman raidan voi aina duplikoida omalle playlistille, jos tulee tarve palata takaisinpäin.
Mac Pro 2.8 GHz 8-core
MacBook Pro 15" 2.2 GHz i7
Mac Mini 2.0 GHz C2D
iMac 24" 2.66GHz C2D
iMac 17" 1.6 GHz G5
iPhone SE 32GB
iPhone 4 16GB
ziltoid1 kirjoitti:En jaksanut aloittaa uutta topiccia, joten kysytään tässä: Tietääkö kukaan ilmaista (tai edes kohtuuhintaista) konvoluutio-plugaria Pro Toolsille.
http://www.mellowmuse.com/IR1A.html
toi vaikkutaisi kiinnostavalta hintansa puolesta. Siellä näköjään myös bundle jossa kaikki viisi plugaria hyvään hintaan, ja toi Auto Time Adjuster tietysti kiinnostaa.
ziltoid1 kirjoitti:En jaksanut aloittaa uutta topiccia, joten kysytään tässä: Tietääkö kukaan ilmaista (tai edes kohtuuhintaista) konvoluutio-plugaria Pro Toolsille. Ja onko jengi täällä kerennyt perehtymään kasiversioon, käyttökokemuksia?
Osta kasi ja siihen Music Production Toolkit 2 ( http://www.dv247.com/invt/58164/ ), niin saat TL Space konvoluution, joka on hyvä, ja kaikkea muuta kivaa.
Digidesignia sen sijaan vihaan sydämeni pohjasta: tuotteensa aivan naurettavasti ylihinnoitteleva firma, joka sahaa pitkällä tähtäimellä asenteellaan vain omaa oksaansa. Pro Toolsin hintaero vaikkapa Cubaseen tai Logiciin ei yksinkertaisesti ole mitenkään perusteltavissa äänenlaadulla, yhteensopivuudella tai käytettävyydellä: Pro Tools ei tue muuta kuin Digidesignin tai M-audion rautaa ja ulkonäön perusteella se näyttää kivikautiselta verrattuna mihin tahansa nykyaikaiseen sekvensseriin - historian varjot ovat vähän liian pitkät. Muut "vähänkään isommat" sekvensserit toimivat raudalla kuin raudalla - ei ole pakko ostaa naurettavan kalliita HD-kortteja.
Odotan vaan sitä päivää kun isot studiot ihan periaatteesta siirtyvät suurin joukoin johonkin muuhun softa+rautayhdistelmään. Cubasea käytettävämpää sekvensseriä en vielä itse ole nähnyt, ja kuten kaikki PC-puolen sekvensserit, se toimii millä tahansa raudalla - ja hienosti toimiikin.
Digidesignia sen sijaan vihaan sydämeni pohjasta: tuotteensa aivan naurettavasti ylihinnoitteleva firma, joka sahaa pitkällä tähtäimellä asenteellaan vain omaa oksaansa. Pro Toolsin hintaero vaikkapa Cubaseen tai Logiciin ei yksinkertaisesti ole mitenkään perusteltavissa äänenlaadulla, yhteensopivuudella tai käytettävyydellä: Pro Tools ei tue muuta kuin Digidesignin tai M-audion rautaa ja ulkonäön perusteella se näyttää kivikautiselta verrattuna mihin tahansa nykyaikaiseen sekvensseriin - historian varjot ovat vähän liian pitkät. Muut "vähänkään isommat" sekvensserit toimivat raudalla kuin raudalla - ei ole pakko ostaa naurettavan kalliita HD-kortteja.
Odotan vaan sitä päivää kun isot studiot ihan periaatteesta siirtyvät suurin joukoin johonkin muuhun softa+rautayhdistelmään. Cubasea käytettävämpää sekvensseriä en vielä itse ole nähnyt, ja kuten kaikki PC-puolen sekvensserit, se toimii millä tahansa raudalla - ja hienosti toimiikin.
Sähän ostat rautaa ja toimivaa systeemiä. Ostat HD- systeemin ja tiettyyn käyttisversioon senkin. Se toimii ja takaavat sen. kortit toimivat siinä systeemissä.(Kun vaan saat ne asetettua ja säädettyä) Softasta voi olla montaa mieltä, mutta saahan niihin ostaa softaa plugareina lisääkin. Minusta se on ammatimainen systeemi, koska se EI TEE MITTÄÄN MITÄ SE EI PYSTY TEKEMÄÄN! Mutta periaatteesa olen muiden softien kannalla, esim. Cubasen.
EDIT: Äläosta Pro Toolsia tai HD-rautaa jos et sitä tarvitse, eikö se ole helppoa?
itse toolssia vuosia käyttäneenä olen taas erittäin tyytyväinen digidesignin toimintaan.yrityshän on kuitenkin ylivoimainen ykkönen omalla alallaan.niillä on oma tapa toimia joka tietysti herättää inhoa heitä kohtaan,mutta johtotähdet toimivat näin,se takaa huippu laadun vuodesta toiseen.se mitä digidesign julkaisee on aina testattua erinomaisten äänittäjien keskuudessa.pro toolshan on tehty niin käyttäjä ystävälliseksi kun vain on käytännössä mahdollista,muitten valmistajien vastaavat softat vaan on eri tasolla tässä asiassa.ainahan löytyy parannettavaa,meitä käyttäjiä kun on niin monenlaisia.?mitä tulee ulkonäköön,en oikein ymmärrä argumenttiasia ulkonäöstä?uusi 8,0 tools näyttää mielestäni ihan nykyaikaiselta,jos nyt toi interfacin näkö nyt oikeesti merkitsee niin paljon ,niin pitäisiköhän lähestymistapaansa musiikin tekoon miettiä uudestaan????mitä tulee ''isoihin studioihin**niin he kyllä varmasti pysyvät edelleen pro toolssissa.,onhan olemassa monta muutakin äänitys softaa kuin pro tools,niin ainahan voi rauhassa itselle parhaiten sopivan etsiä,plugareitahan ei oikeesti montakaan tarvitse,niitä vaan pitää opetella käyttämään.
iMac 27'' i7, 3.4ghz, 1tera hd+120 gig ssd,+12gig ram,,airport express, ipad2 black 16gb wifi, iphone 5s16gb space gray,apple tv 3rd gen.
Olen pitkälti samalla linjalla tässä. En ehken ihan nyt vihaa sentäs, mutta ei sen minunkaan kriteerejä täyttänyt kun äänityökalua hankin eikä täytä nytkään. Systeemi on sinällään toimiva mutta mikään ehdoton ykkönen se ei todellakaan ole. Digitaalitallentimena erinomainen mutta melkoisen ylihinnoiteltu siihenkin. Mutta kukin puuhatkoon minkä oikeaksi tuntee ja mikä hanska käy käteen.
Tokihan Pro Toolsilla tekee kokonaisen levyn alusta loppuun asti, ei siinä mitään. Pointti on vaan siinä, että niin tekee hirveän monella muullakin nykypäivän softalla+raudalla, jotka maksavat murto-osan Digidesignin ylihinnoitellusta kokonaisuudesta - lähinnä HD-pakettia tarkoitan. Äänenlaadun suhteen eroa suurimpien valmistajien softien välillä ei ole. Jokaisella äänittämiseen tarkoitetulla ohjelmalla saa aivan huippulaatua (on saanut jo vuosia): mahdolliset soundierot tulevat ainoastaan siitä, mitä rojua signaaliketjussa on ennen tallenninta: muuntimet, etuasteet, mikit, äänilähde, äänitystila ja viime kädessä soittaja/laulaja.
Jos budjetti on rajaton, mikäänhän ei estä hankkimasta Pro Tools HD:ta, mutta aivan yhtä toimivan (ja jos nyt Pro Toolsin käyttöliittymää ei suorastaan rakasta, kuten allekirjoittanut, paljon toimivammankin) äänitysjärjestelmän saa murto-osalla HD-paketin hinnasta - ja jääpähän rahaa soundin kannalta paljon kriittisempiin palikoihin, kuten juuri vaikkapa kunnollisiin etuasteisiin ja muuntimiin. Ja kun ei ole sidottu Digidesignin suljettuun systeemiin, voi huoletta käyttää usean eri valmistajan rautaa ja laajentaa/supistaa kalustoa tarpeen mukaan.
Harmillista on juuri se, että monet studiot luottavat sokeasti PT:n ylivertaisuuteen, vaikka mitään järjellisiä perusteluja tähän "johtotähden" asemaan ei ole (ks. tekstini ensimmäinen kappale). Tämä vaan pitää huolen siitä, että Digidesign saa vieläkin jatkaa nykyistä menoaan. Toivottavasti mahdollisimman moni äänittäjä kuitenkin havahtuu jossain vaiheessa todellisuuteen ja joko a) alkaa vaatia Digidesignin tuotteiden hintojen tarkastusta järkeviin lukemiin tai b) vaihtaa koko järjestelmän, ihan vaikka protestimielessä.
Itse olen työskennellyt Cubasen ja Pro Toolsin ääressä eniten, ja kummallakin voi tehdä kaiken, mitä levyn äänittämisessä tarvitsee. En vaan ole koskaan löytänyt Pro Toolsista mitään, mikä tekisi siitä jotenkin ylivoimaisesti paremman - enkä varsinkaan mitään, mikä selittäisi hintaeron muihin järjestelmiin.
Jucciz kirjoitti:
Harmillista on juuri se, että monet studiot luottavat sokeasti PT:n ylivertaisuuteen, vaikka mitään järjellisiä perusteluja tähän "johtotähden" asemaan ei ole (ks. tekstini ensimmäinen kappale). Tämä vaan pitää huolen siitä, että Digidesign saa vieläkin jatkaa nykyistä menoaan. Toivottavasti mahdollisimman moni äänittäjä kuitenkin havahtuu jossain vaiheessa todellisuuteen ja joko a) alkaa vaatia Digidesignin tuotteiden hintojen tarkastusta järkeviin lukemiin tai b) vaihtaa koko järjestelmän, ihan vaikka protestimielessä.
Itse olen työskennellyt Cubasen ja Pro Toolsin ääressä eniten, ja kummallakin voi tehdä kaiken, mitä levyn äänittämisessä tarvitsee. En vaan ole koskaan löytänyt Pro Toolsista mitään, mikä tekisi siitä jotenkin ylivoimaisesti paremman - enkä varsinkaan mitään, mikä selittäisi hintaeron muihin järjestelmiin.
Kato Jucciz, moi
Mä veikkaisin että PT:n määräävä asema markkinoilla ja varsinkin ammattistudioiden ykkössoftana perustuu siihen että PT oli ensimmäinen ja sai alussa luotua niin vankan aseman, että sen murentaminen ottaa aikansa. Suurin osa tämän päivän ammattiäänittäjistä ovat aloittaneet PT:lla ja kun osaat yhden systeemin hyvin, eikä muissa systeemeissä ole mitään sellaista ylivoimaista teknistä paremmuutta mikä pakottaisi siirtymään/vaihtamaan järjestelmää, niin vaikea on myöskään perustella vaihtoa. Hinta ja hinnoittelupolitiikka on tällä hetkellä ehkä paras syy, mutta vaakakupissa varsinkin kaupallisella studiolla on asiakkuuksien menettämisen pelko - ei niinkään usko PT:n tekniseen ylivertaisuuteen. Freelancer-äänittäjä vielä toistaiseksi menee sinne missä voi ryhtyä töihin ilman että opettelee ensin käyttämään uutta softaa ja freelancerhan ei itse osta sitä systeemiä mikä lienee merkittävä yksityiskohta tässä sopassa. Ehkäpä ja toivottavasti tilanne muuttuu pikkuhiljaa kun uutta verta tulee alalle, mutta vielä toistaiseksi PT on ykkönen puutteistaan ja urposta hinnoittelupolitiikastan huolimatta. Itse oon monesti vakavasti harkinnut Logicin hankkimista PT:n rinnalle, mut vielä ei oo tullut tilannetta jossa en olis PT:llä pärjännyt (Logicihan voi kyllä käyttää Digin raudalla joten siinä mielessä investointi ei olisi mitenkään valtaisa).
Onhan siinä hyviäkin puolia tosiaan... ja muissakin on huonoja puolia, mutta toi hinnoittelu on asia johon on helppo tarttua ja se on todella konkreettinen asia. Toivottavasti DIgidesing heräisi pikkuhiljaa tän suhteen viimeistään nyt kun natiivitehot rupeavat olemaan sitä luokkaa että erillisillä korteilla ei saavuteta enää sitä samaa etua kuin aiemmin.
Mac Pro 2.8 GHz Dual Quad-Core Xeon / MacBook Pro 2,7 GHz Intel Core i5