tk3 kirjoitti:Sony 32E4000 ilmestyi olkkariin. Kokoratkaisu löytyi lompakosta, kun Veikon kone möi näitä sopuhintaan 699.
And it looks nice Oliko millä kehyksillä?
8)
Tuo 4000 on mustilla (virallisesti yönsinisillä) kehyksillä. Muilla kehityksillä on 40x0 mallinumerot. Olisin ehkä itse ottanut alumiininvärisillä, mutta saatavuus oli huono ja vaimo piti tästä enemmän.
Aikaisempaan verrattuna tämä 32 tuumainenkin on ihan jättimäinen, varmaan siihen sitten tottuu ja kohta kaipaa isompaa. Tällä kuitenkin mennään oikein tyytyväisenä.
Omassa päässä taas naikkonen olisi nimenomaan halunnut sen olevan sinertävämpi, jotta olisi sopinut mattoon paremmin Sanonpahan vaan, että tuo yönsininen on kyllä niin mainoskikka
Me mentiin vaimon kanssa jo ostamaan tuota E4000, mutta kaupassa vaimo päättikin ettei mustat karmit (ja tausta) olleetkaan hyvä juttu.... Joten etsintä jatkuu!
kamina kirjoitti:Me mentiin vaimon kanssa jo ostamaan tuota E4000, mutta kaupassa vaimo päättikin ettei mustat karmit (ja tausta) olleetkaan hyvä juttu.... Joten etsintä jatkuu!
Tehkää kristillinen tasajako: Mies hoitaa elektroniikan ja nainen hoitaa astiastot sun muut vähemmän tärkeät
MacBook Air 1,6GHz/80Gt eläköitynee — MacBook Air 1,8GHz Intel Core i7/256Gt SSD tulilla
-22.12.2012-
Tää olikin Innon -ketju eikä televisioketju?
Menenkin tästä katsomaan, itse valitsemastani telkkarista, ohjelmaa jota itse haluan katsella (vaimokin saa jos on kiltisti). 8)
kamina kirjoitti:Me mentiin vaimon kanssa jo ostamaan tuota E4000, mutta kaupassa vaimo päättikin ettei mustat karmit (ja tausta) olleetkaan hyvä juttu.... Joten etsintä jatkuu!
Tehkää kristillinen tasajako: Mies hoitaa elektroniikan ja nainen hoitaa astiastot sun muut vähemmän tärkeät
Näinhän sen tietysti pitäisi mennä... Telkkari vaan nykypäivänä on aika hallitseva elementti asunnossa kun valtava möntti nostetaan olohuoneen nurkkaan. Valitettavasti vain 99% telkkareista ovat törkeän rumia. Mun mielestä nuo E sarjalaiset ovat jotakuinkin parhaan näköisiä televisioita (omassa hintaluokassa), mutta myönnettäköön että päädyimme myös ajatukseen että televisio voisi olla vähän isompi kuin tuo 32".
Sherukka kirjoitti:Tää olikin Innon -ketju eikä televisioketju?
Menenkin tästä katsomaan, itse valitsemastani telkkarista, ohjelmaa jota itse haluan katsella (vaimokin saa jos on kiltisti). 8)
Luulisi että mac-käyttäjille suodaan edes pikkuisen silmää estetiikalle?
Sitten vielä metsästämään PS3:sta, joka olisi PS2:n kokoinen On muuten ihan jumalattoman iso mötikkä tuo ps3, mihin ihmeeseen sen piillotan. Ei se kauniskaan ole!
frissy kirjoitti:Sitten vielä metsästämään PS3:sta, joka olisi PS2:n kokoinen On muuten ihan jumalattoman iso mötikkä tuo ps3, mihin ihmeeseen sen piillotan. Ei se kauniskaan ole!
Kannattaa muuten pistää se suosiolla pystyasentoon. Vaakatasossa se näyttää liian sämpylältä.
frissy kirjoitti:Tuossa olisi nyt oma videonurkkaukseni. iBookki ei jaksa FullHD-resoa, eikä kyllä jaksaisi edes materiaaliakaan pyörittää, mutta saakot toimia kunnes ps3-löytää tiensä tänne.
frissyllä on komea tv-taso! Tuo sopisi täydellisesti meidän tiikkihenkisen olohuoneen pöydän kaveriksi. Vaatisi vain yhden välihyllyn, jotta mahtuisi kaikki romppeet nätisti.
perminna kirjoitti:
frissyllä on komea tv-taso! Tuo sopisi täydellisesti meidän tiikkihenkisen olohuoneen pöydän kaveriksi. Vaatisi vain yhden välihyllyn, jotta mahtuisi kaikki romppeet nätisti.
Danke. Ei ole ihan tuore tuo taso. Tullut ns. äidiltä pojalle tai isiltä pojalle, ihan miten haluaa Kestää ihan mitä tahansa. Ei notkahda vaikka seisoisi keskellä ja nostelis jotain painavempaa. Muutenkin multa löytyy näitä kestävyysihmeitä jotka on mennyt suvussa vuosikymmenet. Tosin, ne on hienoja niin mikäs siinä. Pitääpä kait jossain vaiheessa pistää hiukan muutakin kuvaa tänne 8)
frissy kirjoitti:Sitten vielä metsästämään PS3:sta, joka olisi PS2:n kokoinen On muuten ihan jumalattoman iso mötikkä tuo ps3, mihin ihmeeseen sen piillotan. Ei se kauniskaan ole!
Ja television lisäksi pitäisi päivittää dvd/cd + digiboxi + kaiuttimet + viritinvahvistin eli koko setti alusta loppuun. Toiveena olisi kuunnella musiikkia, katsella leffoja pääosin dvd´ltä ja kuunnella radiota. Systeemi tulisi kerrostaloon, joten mitään ihan koko taloa järisyttävää laitteistoa en kaipaisi. Olen katsellut mm BOSE´n 3-2-1 systeemiä ( takakaiuttimia kun on paha saada asennettua huoneeseen ). Onko kokemuksia tuosta sarjasta ?
Vai minkälaisen systeemin itse rakentaisit jos ihan puhtaalta pöydältä pääset aloittamaan ?
DVD plazalla on keskusteltu tuosta Bosesta. Kukaan ei vaikuttanut pahemmin innostuneelta. HiFi-laitteissahan arvo laskee muutamassa vuodessa melkoisesti, joten käytettyjen laitteiden katseleminen kannattaa varmasti, jos et tahdo käyttää paljoa rahaa. Kokeile löytää jostain muutaman vuoden ikäinen stereovahvistin ja laadukas kaiutinpari. DVD-soittimeksi vaikka PS3.
Kurtbyy kirjoitti:DVD plazalla on keskusteltu tuosta Bosesta. Kukaan ei vaikuttanut pahemmin innostuneelta. HiFi-laitteissahan arvo laskee muutamassa vuodessa melkoisesti, joten käytettyjen laitteiden katseleminen kannattaa varmasti, jos et tahdo käyttää paljoa rahaa. Kokeile löytää jostain muutaman vuoden ikäinen stereovahvistin ja laadukas kaiutinpari. DVD-soittimeksi vaikka PS3.
Kurtbyy kirjoitti:DVD plazalla on keskusteltu tuosta Bosesta. Kukaan ei vaikuttanut pahemmin innostuneelta. HiFi-laitteissahan arvo laskee muutamassa vuodessa melkoisesti, joten käytettyjen laitteiden katseleminen kannattaa varmasti, jos et tahdo käyttää paljoa rahaa. Kokeile löytää jostain muutaman vuoden ikäinen stereovahvistin ja laadukas kaiutinpari. DVD-soittimeksi vaikka PS3.
Mä voin myydä hyvän Rotelin päätevahvistimen
Kiitokset vinkeistä ! Tuo dvdplaza linkki oli kokonaisuudessaan hyvä ja minulle ennestään tuntematon (ihan amatööri näissäkin hommissa). Kiitokset myös Rotel-tarjouksesta, mutta minulla on (ainakin omasta mielestäni) ihan OK erillislaite systeemit kaiuttimineen kaikkineen, mutta ongelmana on uuden asunnon koko. Mahdollisimman pieniä ja mieluiten vielä helposti piiloon meneviä laitteita olen etsimässä haluamatta kuitenkaan ihan mahdottomasti tinkiä äänen laadusta. Näissä asioissa on kai vaan niin, että koolla on väliä. Jonkinlaiseen kompromissiin on näemmä tyydyttävä, jos asiallisia "minipaketteja" ei vaan ole. Kovasti houkuttaisi nuo boset nimenomaan kokonsa puolesta ja kävin niitä liikkeessä jopa kuuntelemassa eivätkä ne minusta hassummalta vaikuttaneet ainakaan niissä liikkeen tiloissa (miten lie saavatkaan ne kuulumaan ihan hyvin ?). Onneksi ei ole ihan hirveä kiire tämän(kään) asian kanssa. Täytyy jatkaa etsimistä... tai sitten hakea ne boset.
Tuolla viilattu 46 tuumaisella W4000:lla, mutta paransivat kyllä oman 32 tuumaisenkin näkymää. Mielestäni.
Mielenkiintoiset asetukset. Usein näkee suositeltavan, että taustavalo pidettäisiin mahdollisimman himmeänä, minkä kaiketi pitäisi parantaa tummien sävyjen toistoa.
Tuolla viilattu 46 tuumaisella W4000:lla, mutta paransivat kyllä oman 32 tuumaisenkin näkymää. Mielestäni.
Mielenkiintoiset asetukset. Usein näkee suositeltavan, että taustavalo pidettäisiin mahdollisimman himmeänä, minkä kaiketi pitäisi parantaa tummien sävyjen toistoa.
En tiedä onko seuraavalla merkitystä asiaan, eli lainaus tuolta hdtvtest -sivustolta: "Here are the post-calibration settings we obtained on our Sony KDL40W4000 LCD HDTV review unit from a 1080 HDMI source viewed in a dimly lit environment"
EDIT: Vähän vielä täsmennystä. TM:n pdf:stä voi saada käsityksen, että taustavalo olisi maksimissaan (3/3). Näin ei ole, vaan suositus on 3 asteikolla 0-10. Eli ei ihan nollassa, mutta huomattavasti lähempänä minimiä kuin oletuksena ollut 7 (tai sinne päin). Kesävalossa testailin ja pudotin taustavalon minimiin, mutta palautin kokeiltuani kuitenkin tuohon TM:n suositukseen, eli kolmoseen.
SE 2/40 --- LC 4/40 --- PPC 6500/250 --- Mini G4 1.25 --- iMac C2D 20" --- iMac 2.5GHz Quad-Core Intel Core i5 --- MacBook Air 2015 --- MacBook Air M1
En ole vielä. Itsellä on yksi "rankempikin" ohje, mutta en ole vain saanut aikaa vielä noiden säätämiseen. Pitääpi katsoa, jos tänään olisi aikaa pistää tuo kuntoon. Kiitti vinkistä, tuo on hiukan "helpompi" kuin mikä mulla on
tk3 kirjoitti:
EDIT: Vähän vielä täsmennystä. TM:n pdf:stä voi saada käsityksen, että taustavalo olisi maksimissaan (3/3). Näin ei ole, vaan suositus on 3 asteikolla 0-10. Eli ei ihan nollassa, mutta huomattavasti lähempänä minimiä kuin oletuksena ollut 7 (tai sinne päin). Kesävalossa testailin ja pudotin taustavalon minimiin, mutta palautin kokeiltuani kuitenkin tuohon TM:n suositukseen, eli kolmoseen.
Tuo on jo hyvin selventävää. Muilta osinhan noissa ohjeissa ei ollut erityisen suurta eroa.
Off topic: Miksiköhän jouduin taas kirjautumaan erikseen tälle foorumille?
Itsekkin tein nuo säädöt ja...noh, ei ainakaan valittamista ole Oli jo itse säädellyt hiukan, joten en mennyt vakiosta suoraan näihin. Ei omat säädöt ainakaan kaukana olleet, vaikkakin kaikissa asetuksissa oli pientä eroa
No kävin hakemassa itselleni eilen Philips 9613 töllön 32" koossa. Kuvanlaatu digi-telkkarissa oli jotenkin omaa luokkaansa verrattuna muihin samanhintaisiin laitteisiin (myös tuohon Sony E4000 jota kävimme edellis viikonloppuna katsomassa). No, eipä tämä ulkonäöltään E-sarjalaiselle pärjää.
Hinta oli vähintään kohtuullinen, 599€ Hirvoxista (Tammiston tarjous joka annettiin myös Itäkeskuksesta).
Siinä oli jonkin verran telkkareita vieressä, tuon kuva näytti mielestäni hyvältä muihin verrattuna. Toisaalta ei ole varmaan kysymystäkään siitä näyttääkö digi-tv kura paremmalta 32" näytöltä kuin 42" näytöltä, erityisesti kun läheltä katsotaan.
Mutta enpä oikein vertaillut. Olen näitä erinäisiä telkkareita jo pari kuukautta katsellut, tämän philipsin otin lähinnä alhaisen hinnan vuoksi. Tuo G10 on varmaan hyvä peli (olettaen ettei saa sirisevää yksilöä), mulle ei niin isoa töllöä mahdu (tämä 32" on just passeli).