Tässä pari nopeaa kysymystä macbookista jonka hankkimista harkitsen.
Eli tuolta applen sivuilta voi muuttaa koneensa kokoonpanoa, esim. enemmän muistia, niin jos valitsee sen huonomman, voiko myöhemmin itse hankkia sellaisen osan ja asentaa itse, vai onko sitä mahdotonta jälkeenpäin muuttaa ?
Ja muutenki nuo aperturet ja iworkit, voiko ne hankkia myöhemmin ? (esim hakea kaupasta levyt ja asentaa)
Ja tuosta prosessorista, onko 2.0 GHz ja 2.4 GHz'ssa suuria eroja suorituskyvyssä ?
Kysymyksiä MacBookista
Keskustelua kannettavista
10 viestiä
• Sivu 1/1
-
Kysymyksiä MacBookista
Viesti Kirjoittaja Teemuz »
-
Re: Kysymyksiä MacBookista
Viesti Kirjoittaja gramdel »
Voi ja kannattaakin rahallisesti ainakin jonkin verran.Teemuz kirjoitti:Eli tuolta applen sivuilta voi muuttaa koneensa kokoonpanoa, esim. enemmän muistia, niin jos valitsee sen huonomman, voiko myöhemmin itse hankkia sellaisen osan ja asentaa itse, vai onko sitä mahdotonta jälkeenpäin muuttaa ?
VoiTeemuz kirjoitti:Ja muutenki nuo aperturet ja iworkit, voiko ne hankkia myöhemmin ? (esim hakea kaupasta levyt ja asentaa)
Ei nyt mitään maata järisyttävää. Nopeampi on toki aina nopeampi.Teemuz kirjoitti:Ja tuosta prosessorista, onko 2.0 ghz ja 2.4 ghz'ssa suuria eroja suorituskyvyssä ?
/---
ap
Isomursu kertoo, että delfiinikaksikko oli emo ja poikanen.
http://gramdel.kapsi.fi/
http://gramdel.kapsi.fi/
-
Viesti Kirjoittaja Teemuz »
Okei kiitos nopeasta vastauksesta (vastauksista) ^^ nyt vaan budjettia laskemaan
Viimeksi muokannut Teemuz, 27.5.2009 klo 15.28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja Coltrane »
1) Voi hankkia ja joudut luultavasti maksamaan vähemmän kuin Applen kaupassa. Asentamisen äärimmäisen helppoa jos ruuvimeisseli pysyy kädessä. Ohjeet jopa Applen omissa manuaaleissa. Taustavalaistua näppistä tai parempaa prosessoria on tosin vähän vaikea vaihtaa itse jälkeenpäin
2) Voi hankkia. Asennetaan CD-levy(i)ltä.
3) Riippuu mitä teet koneella. Suurimmalle osalle käyttäjistä ero ei ole merkittävä. Prosessoritehosta on hyötyä lähinnä laskentatehoa vaativissa prosesseissa kuten esimerkiksi musiikin tai videoiden pakkaamisessa.

2) Voi hankkia. Asennetaan CD-levy(i)ltä.
3) Riippuu mitä teet koneella. Suurimmalle osalle käyttäjistä ero ei ole merkittävä. Prosessoritehosta on hyötyä lähinnä laskentatehoa vaativissa prosesseissa kuten esimerkiksi musiikin tai videoiden pakkaamisessa.
An apple a day keeps the doctor away.
-
Viesti Kirjoittaja Yeshh »
-
Viimeksi muokannut Yeshh, 10.1.2013 klo 17.34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja Never-mind »
Ei
Edit: Tosin käsittääkseni kaikissa alumacbookeissa on nykyään valaistu näppis..
I hear voices...
-Imac 2,4ghz 24"/320gt/4gt (ALU)
-Macbook c2d 2,4ghz Unibody
-Airport extreme base station
-iPhone 2G 16gb 3.0
-iPhone 3G S⃣ 32gb White 3.01
-Imac 2,4ghz 24"/320gt/4gt (ALU)
-Macbook c2d 2,4ghz Unibody
-Airport extreme base station
-iPhone 2G 16gb 3.0
-iPhone 3G S⃣ 32gb White 3.01
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Näin ne väittävät.Never-mind kirjoitti:Ei
-
Viesti Kirjoittaja Paapa »
Tässä vaiheessa aina mietin, että pöytälaatikkoon jää pari kampaa, joita kukaan ei halua. Helppo olisi varman laskea, ostaako heti suoraan suuremmalla muistilla vai kannattaako itse tilata ja vaihtaa myöhemmin lisää. Ekaan koneeseen käy monasti pienempikin muisti, mutta jos heti ostaa lisää ja entiset jää sinne pöytälaatikkoon!?!?!?Teemuz kirjoitti:
Eli tuolta applen sivuilta voi muuttaa koneensa kokoonpanoa, esim. enemmän muistia, niin jos valitsee sen huonomman, voiko myöhemmin itse hankkia sellaisen osan ja asentaa itse, vai onko sitä mahdotonta jälkeenpäin muuttaa ?
iPad 2
MacBook 2 GHz Core 2 Duo
MacBook 2 GHz Core 2 Duo
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Mitäköhän tällä viestillä nyt meinataan?Paapa kirjoitti:Tässä vaiheessa aina mietin, että pöytälaatikkoon jää pari kampaa, joita kukaan ei halua. Helppo olisi varman laskea, ostaako heti suoraan suuremmalla muistilla vai kannattaako itse tilata ja vaihtaa myöhemmin lisää. Ekaan koneeseen käy monasti pienempikin muisti, mutta jos heti ostaa lisää ja entiset jää sinne pöytälaatikkoon!?!?!?Teemuz kirjoitti:

Apple pyytää muisteista ihan naurettavia ylihintoja. Vaikka sinne laatikkoon jäisi kuinka monta kampaa, niin silti on aina halvempaa tilata Applelta perusmuisteilla se kone ja ostaa itse kammat jostain suomalaisesta atk-putiikista.
Ja itse kysymykseen: Muistia ja kovalevyä voi päivittää itse jälkikäteen, mutta prosessoria, näytönohjainta yms. ei voi itse muokata vaikka kuinka tahtoisi

-
Viesti Kirjoittaja Paapa »
Tarkoitin nimenomaan sitä laskemista, kun en ole viitsinyt laskea sitä eroa. Itse laitoin muistit itse, poikani tilasi suoraan isommilla muisteilla.TheKraken kirjoitti:Mitäköhän tällä viestillä nyt meinataan?Paapa kirjoitti:[
Tässä vaiheessa aina mietin, että pöytälaatikkoon jää pari kampaa, joita kukaan ei halua. Helppo olisi varman laskea, ostaako heti .... s?!?!?
Apple pyytää muisteista ihan naurettavia ylihintoja. Vaikka sinne laatikkoon jäisi kuinka monta kampaa, niin silti on aina halvempaa tilata Applelta perusmuisteilla se kone ja ostaa itse kammat jostain suomalaisesta atk-putiikista.
Ja itse kysymykseen: Muistia ja kovalevyä voi päivittää itse jälkikäteen, mutta prosessoria, näytönohjainta yms. ei voi itse muokata vaikka kuinka tahtoisi
iPad 2
MacBook 2 GHz Core 2 Duo
MacBook 2 GHz Core 2 Duo
10 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka