Minulla on ongelmia ulkoisen kovalevyn irroituksen kanssa. Yhdessä levyssä on esim. TM backupit ja kun ejectillä yritän irroittaa levyä, niin valittaa että on vielä käytössä. Mielestäni ei ole ollut käytössä. Nyt tullu aika monelle levylle. Huomasin että ainakaan ulkoisten usb levyjen oikeuksia ei voi korjata. Nyt olen joutunut vaan raakasti nyppäämään piuhan irti.
Sitten huomasin että kun olen oma tekemäni DVD:n (iDVD:llä poltettu levylle ja siitä levyltä sisältö kopiuoitu kovalevylle) sisällön kopioinut toiselle ulkoiselle usb:lle, niin en pystynyt siirtämään sitä ftp:llä media soittimen kovalevylle. Jotain oikeuksista valittaa, ja tarkistin niin oli luku oikeudet minulle. Sitten kun tein itse hakemisto rakenteen niin tiedostot kyllä pystyi siirtämään, eli vika on source hakemistoissa.
Miten saan korjattua nuo ongelmani.
EDIT: vielä kolmas ongelma.
Useinkaan kun käynnistän käyttiksen uudelleen niin se ei sammu vaan pitää virtanappi pohjassa samuttaa. Viimeisin päivitys (iLife ja käyttispäivitys) onnistui koneen uudelleen käynnistys, mutta sitä ennen kun olin asentanu iLife09:n niin silloin ei onnistunut uudelleen käynnisty oikealla tavalla.
Kovalevyn irroitus
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
5 viestiä
• Sivu 1/1
-
Kovalevyn irroitus
Viesti Kirjoittaja Hepo »
MacBook Pro13" mid 2012 16GB 480GB SSD
MacBook3.1 | 2.2GHz Intel Core 2 Duo | 4GB | 640GB | 12/2007
iPhone 5S 32GB + iPad2 32 GB Wi-Fi 3G + iPod Nano 3gen ja 6gen + ATV3
-
Re: Kovalevyn irroitus
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Jos tarkoitat Levytyökalulla oikeuksien korjaamista, niin sitä ei voi tehdä muuta kuin käynnistyslevylle, koska se mitä siinä tehdään on se, että luetaan Applen asentajalla asennettujen ohjelmistojen tai ohjelmistopäivitysten tallentamat reseptit /Library/Receipts/ kansiosta ja verrataan niitä ilmeisesti joidenkin kohteiiden oikeuksiin joita päivitykset tai asennukset on muokannet. Puhtaasti siis käyttiksen juttuja jotka ei suoranaisesti näy käyttäjän kokemiin oikeuksiin mitenkään.Hepo kirjoitti:Huomasin että ainakaan ulkoisten usb levyjen oikeuksia ei voi korjata.
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
-
Viesti Kirjoittaja Soundwise »
Täta olen käyttänyt vastaaviin ongelmiin: WhatsOpenHepo kirjoitti:Minulla on ongelmia ulkoisen kovalevyn irroituksen kanssa. Yhdessä levyssä on esim. TM backupit ja kun ejectillä yritän irroittaa levyä, niin valittaa että on vielä käytössä. Mielestäni ei ole ollut käytössä. Nyt tullu aika monelle levylle.
-
Viesti Kirjoittaja ssulti »
Jos sinulla on iPhoto '09 päällä niin sammuta se ja koeta uudelleen irroitusta. Itsellä kyseinen ohjelma jumittaa useasti USB tallennuslaitteet tuohon samaan tilaan, syytä en tiedä. iPhoton sammuttamalla saa usb massamuistit taas irti - tätä on sattunut useilla kiintolevyillä ja usb-cf kortinlukijalla.
MacBook Pro 13" TouchBar 2017
-
Viesti Kirjoittaja Hepo »
Voikohan tuo olla, että kovalevyn ollessa vähissä käyttää ulkoista levyä? Nyt kun ei ollu levyä ja vein kamerasta kuvia, niin antoi ilmoituksen "The disk containing your iPhoto library is running low on space". Sitten vapautin tilaa niin että oli 3GB->6GB vapaana ja vielä kytkin ulkoisen kovalevyn, niin ei enää valittanut. Tiedä sitten kumpi noista auttoi.ssulti kirjoitti:Jos sinulla on iPhoto '09 päällä niin sammuta se ja koeta uudelleen irroitusta. Itsellä kyseinen ohjelma jumittaa useasti USB tallennuslaitteet tuohon samaan tilaan, syytä en tiedä. iPhoton sammuttamalla saa usb massamuistit taas irti - tätä on sattunut useilla kiintolevyillä ja usb-cf kortinlukijalla.
MacBook Pro13" mid 2012 16GB 480GB SSD
5 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka