AppleCare eBaystä, huijausta vai ei?
-
AppleCare eBaystä, huijausta vai ei?
Viesti Kirjoittaja mikastus »
Nyt kuitenkin monessakin ketjussa täällä väitetään että huijarit osaavat luoda noita applecaren aktivointikoodeja jollakin generaattorilla. Ja näitä sitten myydään asiasta tietämättömille - luonnollisesti ilman applen siunausta. Onko asiasta todisteita, vai liikkuuko taas huhu lujempaa kuin totuus?
Itse ostin tuon hyvässä uskossa. Isoja firmoja kaatuu maailmalla, ja isot firmat lopettavat toimintansa maailmalla. Helposti voi jäädä hyllyyn isokin määrä applecare-paketteja. Tuskin apple niitä takaisin huolii, kun ne on hyllyyn ostettu. Joku sitten lunastaa koko pompsin ja myy huutokaupassa pienellä katteella, mutta isoja määriä, ja tienaa ihan kivasti.
Jos ne olisivat huijausta, ja generaattori todellakin olisi olemassa, niin eikö apple muka puuttuisi asiaan kun tapauksia alkaa vääjäämättä paljastua? Tuollainen toimintahan tuottaa applelle selvää tappiota.
Kun minulla on, ja on ollut jo kuukausia, applen siunaus ostamalleni applecarelle, niin en oikein voi hyväksyä että apple kieltäytyisi näinkin pitkän ajan jälkeen kunnioittamasta sopimustamme. Virhehän on myös applen, jos se ei huomauta minua siitä että rekisteröintini ei ole validi. Mielestäni aikaa on kulunut ihan liian kauan että sopimuksen voisi enää perua, oli tilanne mikä tahansa. En voi enää edes hankkia uudestaan applecarea, koska takuuvuosi on mennyt umpeen jo maaliskuussa.
Itse luulen että tuote on aito, kun applekaan ei ole älähtänyt. Mutta varma en tietenkään voi olla, koska pakettia ei lähetetty. Nyt ostaessani varmaankin pyytäisin paketin lähetystä myös, vaikkapa sitten pienellä lisähinnalla. Toisaalta mielestäni pakettia ei tulisi tarvita enää kun rekisteröinti on hoidettu ja hyväksytty molemmin puolin. Paketteja hukkuu ja monet ihmiset heittävät ne jopa ihan suorilta roskiin. Pelkän ostokuitin tulisi riittää, ja sehän minulla on.
Ei apple ole rajannut noiden myyntiä mitenkään. Kyllä noita voi ja saa myydä kuka tahansa. Myös yksityinen taho voi oman applecarensa myydä, jos sitä ei ole rekisteröity. Ja jos on, niin sen ei tulisi mennä applen hyväksymisprosessista enää läpi, koska numero on jo käytetty.
Voihan asia tietysti olla juuri pahimmalla mahdollisella tavalla. Apple ei ole saanut rahaa huijarin myymästä tuotteesta, ja minä en ole applecaren piirissä vaikka apple nyt niin väittääkin. Jos apple kuitenkin tietää tilanteesta, tai epäilee huijausta, tulisi sen mielestäni välittömästi ilmoittaa siitä asiakkaille jotka se on hyväksynyt applecaren piiriin. Näin ei ole tapahtunut. On myös mahdollista että tilanne on applelle kiusallinen, ja ratkaisu vaikeaa. Paketteja on maailmalla varmasti aika paljon hyllyissä, ja takaisinkutsu sekä uuden järjestelmän luonti maksaa aikaa, vaivaa ja rahaa. Ehkä apple käsittelee asioita tapauskohtaisesti. Ehkä se haluaa minimoida julkisuushaitat ja kustannukset ja pitää salassa järjestelmiensä kyseenalaisen turvallisuuden. Tällainen olisi minusta kuitenkin väärä tapa, koska tällöin viaton kuluttaja kärsii applen salailusta.
Ikävää, mutta maailma on tällainen. Haluamme luonnollisista syistä säästää rahojamme tässä oravanpyörässä, ja huijarit yrittävät hyötyä siinä välissä.
-
Re: Applecare eBaystä, huijausta vai ei?
Viesti Kirjoittaja nimenion »
Oletko varmistanut puhelintuesta omaa asiaasi?
iMac 27" 3,06 GHz ja Lumileopardi
iPhone 4G
-
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »

-
"Mitä mieltä jengi onks nää ebayn applecaret huijausta"

Epäilykseni aiheesta alkoivat kun luin foorumiltamme muutamia viittauksia olemassaolevaan applecare-koodigeneraattoriin. Muutoin minulla ei olisi minkäänlaista aihetta epäilykseen. Minä haluaisin nyt jonkin todisteen generaattorin olemassaolosta. En jaksa alkaa asiaa selvittämään puhelimessa applen tuen kanssa, koska en usko tuloksen muuttuvan siihen nähden mitä lukee applen selfsolvessa. Sieltähän ne asiakaspalvelijatkin sen katsovat samasta tietokannasta. Applen on pakko olla tietoinen asiasta jo, jos generaattori on olemassa. Tämä huhu on ilmeisesti jo hieman vanhempaa perua kuin mitä minä olen arvannutkaan.
Ja kyllä, tuo ostohinta oli edullinen eikä sen menetys kaada talouttani, koska se ei kaada sitä viikonlopun baarikierroksellakaan. Silti harmittaa vietävästi jos tulee huijatuksi - ihan näin periaatteesta ottaa pattiin. Siis jos näin on. En tiedä onko.
edit. Miten niin ei baarikierroksesta ole jälkeenpäin mitään hyötyä. Kyllä siitä nuorempana ainakin joskus oli
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
-
Viesti Kirjoittaja Jonez »
MacBook Air 13" 1.3Ghz i5/4Gt/128Gt. iPhone 5 16GB. iPad 4 16GB
Mac Pro (4.1) 3.33Ghz(6core)32Gt/2Tb/SapphireRadeon7950/LG-Bluray
-
Viesti Kirjoittaja mercury »
http://reviews.ebay.com/FAKE-APPLECARE- ... 0011731235
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=690859
Ilmeisesti asiassa voi käydä kahdella tavalla: Rekisteröinti onnistuu, mutta Apple mitätöi sen 1-2 kk kuluttua. Tai rekisteröinti onnistuu, muta eBay-myyjä jolla on edelleen APP:n pakkaus ja ostotodistus peruuttaa sen ja saa loppuajasta rahat takaisin Applelta.
-
- Suunnitelman Sopimusnumero (sain sen myyjältä heti ostaessani)
- Suojatun Laitteiston sarjanumero (oman koneeni sarjanumero)
- Suunnitelman ostotosite (eBaystä)
Applella on:
- Suunnitelman Sopimusnumero (syötetty lomakkeeseen rekisteröityessä)
- Suojatun Laitteiston sarjanumero (minun koneeni sarjanumero)
- tieto siitä kuka koneen on rekisteröinyt (millä apple-ID:llä tuote on rekisteröity)
Olen muuten kuivilla applecareni suhteen, paitsi jos
- Sopimusnumerogeneraattori on olemassa, ja tässä on käytetty sitä, ja apple peruu sopimuksen tämän vuoksi
- eBay-myyjä peruuttaa sopimuksen palautusten toivossa. Mutta hyväksyykö apple palautuksen vajavaisilla tiedoilla?
Apple ei ainakaan vielä ole keinotekoisesta numerosta huomauttanut. Mutta ehkä sillä vain ei ole järkeviä keinoja siihen. Minua ei kuitenkaan tyydytä tilanne jossa apple peruu sopimuksemme sitten kun tilanne tulee heille vastaan. Kyllä se pitää tietää kohtuullisen ajan kuluessa rekisteröinnistä, ja ilmoittaa HETI väärä numero huomattaessa asiakkaalle. Kyseessä on sentään heidän oma identifikaatioprosessinsa sopimusnumeroineen. Mielestäni kuluttajan tulisi tähän järjestelmään voida luottaa, siksihän se on siellä olemassa, sopimuksen ratifiointia varten.
Jos myyjä voi peruuttaa sopimuksen pelkällä ostokuitillaan, niin sitten ei voi mitään. Applecaren sopimuksessa ei mainita kuin kirjallinen peruutusilmoitus ja ostokuitti sopimuksesta. Jos apple vaatisi vielä koneen sarjanumeron, niin tämä eBay-myyjä ei silloin tietenkään saisi sitä peruttua. Enhän ole koneeni sarjanumeroa hänelle kertonut. En tiedä applen tarkkaa toimintatapaa tässä.
Jos eBay-myyjä taas kirjallisesti omalla nimellään sen applelle peruu, niin minulla on esittää sekä eBayn ostokuitti että sopimusnumero applelle ja viranomaisille tutkintaa varten. Enpä tiedä uskaltaako myyjä lähteä noita isoissa määrin perumaan. Voi tulla hieman pientä suurempaa hämminkiä ja hulabaloota. Ja applekin varmaan heräisi tekemään jotakin. Itsekin panisin jokusen sähköpostin ja kirjeen liikkeelle.
eBay-myyjän kannalta olisi edullisinta perua sopimus mahdollisimman pian, jotta hän saisi isoimman mahdollisen hyvityksen. Hyvityksen määrä kun on suhteessa sopimuksen jäljelläoloaikaan. Yli kolme kuukautta on minun tapauksessani mennyt, eikä mitään ole tapahtunut.
-
Viesti Kirjoittaja Road Apple »

-
No näinhän se on. Mulla on vaan jäänyt oikeussalivaihde pykäläänRoad Apple kirjoitti:En nyt murehtisi liikaa tuota Apple Carea, olet toiminut hyvässä uskossa ja sinulla on myös Applen takuutodistus, niin eiköhän kaikki ole hyvin (vaikka koodi olisi väärennetty, niin sinulla on kuitenkin se Applen takuutodistus ja Applen pitäisi perustella miksi se on annettu väärälle koodille ja tuskin Apple rupeaa niistä inisemään, kun kaatuu koko heidän Apple Care business siihen
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Re: AppleCare eBaystä, huijausta vai ei?
Viesti Kirjoittaja crk1 »
Molemmat on tarpeen tullen toimineet täysin. Toiseen koneeseen vaihdettiin emolevy ja toiseen sain OS X levyt kadonneiden
tilalle maksutta. Luulen että nuo huhut "generaattorista" on kyllä perättömiä.
-
Viesti Kirjoittaja a.miller »
Ostin ihan hiljattain MBP:lle UK:n Ebaystä AC:n, tällä kertaa sineitöity, avaamaton paketti, pakkauksessa Applen sarjanumerotarra jne. Hintaa tuli pari kolme kymppiä sähköpostikoodia enemmän, mutta katsoin että viimeaikaisten kirjoitusten valossa ei näitä kymppejä kannata säästää. Rekisteröinti ok, mutta soitin varoiksi vielä Applen tukeen, josta kaveri varmisti että asia on kunnossa. Hänen mukaansa AC:n sopimusnumero on laillinen ja asia kunnossa, mikäli rekisteröinti onnistuu ja Apple lähettää Proof of Coverage -todistuksen. Sinänsä mielenkiintoista, että muunkinlaisia viestejä on maailmalta kantautunut, edellä oleva lausunto on tosin saatu suoraan AC:n tukipalvelusta.
-
Re: M: Apple MacBook Pro 13"
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
Viesti Kirjoittaja ERA »
Ei se nyt ihan offtopic ollut. Tuohan olisi oikeasti ihan kiva tietää, jos näin on...Road Apple kirjoitti:mielestäni kaikkien pitäisi kieltäytyä ostamasta niitä ebayn halpoja applecareja ennenkuin Apple tai joku muu taho antaa järkevän selityksen sille miksi koodeja on jobbareilla rajattomat määrät dumppihintaan.sorry offtopic
-
Olen kahteen Macbook Pro koneeseen ostanut Apple Caren Ebayn kautta (kahdelta eri myyjältä).
Molemmat on rekisteröityneet ja vahvistusmeili on tullut heti. Ja mikä tärkeintä, ne ovat molemmat tarpeen tullen toimineet täysin. Toiseen koneeseen vaihdettiin emolevy ja toiseen sain OS X levyt kadonneiden tilalle maksutta AppleCaren piikkiin.
Jollain ulkomaisella foorumilla avautui entinen Applen jälleenmyyjän edustaja, joka sanoi että Apple antaa jälleenmyyjille joskus huomattavia alennuksia kone-eristä kun erä on a) tietyn kpl määrän ylittävä ja b) mukaan ottaa vastaavan määrän Apple Careja. Tällöin mukana tulevat Apple Caret tulevat jälleenmyyjälle tavallaan ilmaiseksi ja ovat myytävissä eteenpäin bulkkina.
-
Viesti Kirjoittaja masaman »
-
Viesti Kirjoittaja inf »
Osaisiko jo ostaneet suositella jotain luotettavaa myyjää, jolta saisi tuon paketinkin mukana, mieluiten avaamattomana?
-

tiedä mikä se oikein on?
Noista koodeista liikkuu uskomattomia huhuja, mm. että iTunesissa oli joitakin vuosia sitten vastaava huijaus jossa $200 koodeja sai halvimmillaan jopa $25 - ja koodit toimivat, mutta olivat väärennettyjä, mutta Apple oli asiasta täysin hiljaa.
PayPal-maksusta on väite että sähköisesti toimitetut koodit eivät kuulu tarkkailuun, eli paypalista ei saa rahojaan takaisin jos on ostanut pelkän koodin joka ei toimi?
Myös on se älytön väite että koodit olisi hankittu varastetuilla luottokorteilla - mistä ne koodit olisi ostettu, kun pelkkiä koodeja ei saa Applelta?
Se koodigeneraattori tms tuntuu mahdolliselta, sillä varastossa on varmaan paljon myymättömiä pakkauksia joiden koodia ei periaatteessa tiedä kukaan, mutta aivan kuin äänilevyt vuotavat verkkoon, niin joku pakkauslinjalla on voinut napata koodit talteen ja välikäsien kautta laittanut ebayhyn, tai joku on varastanut tai kehittänyt ohjelman jolla koodit lasketaan.
-
Viesti Kirjoittaja Venttiili »
Eli ostin Ebaystä AppleCaren viime viikolla. Myyjällä oli vajaa 600 positiivista palautetta, mikä ei kylläkään anna mitään takuuta että olisi luotettava.
Kaveri kauppasi 15/17" Macbook Pro AppleCareja reilun 100€ hintaan ja otin riskin ostamalla sen. Toimistustapana oli sähköposti, eli ei mitää fyysisiä paketteja.
Muutama tunti siitä kun ostin tuotteen Ebaystä, koodi ja ohjeet tuli sähköpostiini. Rekisteröin koodin heti.
AppleCaren rekisteröinti oli Applen-sivuilla 4 päivää "registration in progress" -tilassa, ja ehdin jo hieman huolestua kunnes eilen illalla tuli sähköpostiin Applelta kuittaus että AppleCaren rekisteröinti onnistui.

Eli oma kokemukseni oli ongelmaton ja kaikki toimi kuten pitikin, mutta varmasti markkinoilla on myyjiä joiden koodit eivät toimi.
-
Viesti Kirjoittaja Matti Niemelä »
Hienosti ovat kyllä tähän mennessä toimineet. Säästö oli sen verran merkittävä, että kokeillaan nyt näin, ja jos apple tuon mitätöi, niin neljä samanmoista lisenssiä sopii vielä ostella ennen kuin touhu maksaa saman verran kuin kaupasta ostaisi...
-
Viesti Kirjoittaja balletbrut »
Itse en jaksa uskoa tälläisiin puheisiin, että myyjä pystyisi myöhemmin perumaan näitä AppleCareja. Eihän myyjällä ole edes koneen sarjanumeroa tai Apple ID:tä, jolla AppleCare on rekisteröity.
Lisäksi epäilen sarjanumerogeneraattorin olemassaoloa, sillä uskon, ettei AppleCarien sarjanumeroita luoda ohjelmallisesti tietyn kaavn perusteella. Tämä mahdollistaisi täysin turhan riskin sille, että joku tekisi tälläisen generaattorin. Rekisteröintinumerothan täytyy luoda tiettyä kaavaa noudatten sellaisissa tapauksissa jossa halutaan, että tuotteen/ohjelman rekisteröinti onnistuu ilman internet-yhteyttä. AppleCaren tapauksessahan tälläiselle ei ole mitään tarvetta, sillä rekisteröinti tapahtuu Applen-sivuilla.
Ainakin itse jos olisin Apple, loisin nämä AppleCarien rekisteröinti-tunnukset täysin sattumanvaraisesti ja tallentaisin ne tietokantaan. Asiakkaan rekisteröidessä AppleCarensa verrataan annettua tunnusta tähän rekisteriin. Uskon myös Applen toimivan näin.
Itse otankin siis rauhallisesti ja luotan, että takuuni on nyt kolme vuotta aiemman vuoden sijasta.

-
Ja kun noita Apple Careja on eBayn kautta myyty varmaan jo kymmeniä- elle satojatuhansia kappaleita niin kyllä siitä olisi jo kuulunut iso poru jos homma ei toimisi. Sekin myyjä jolta itse ostin oli myynyt jo yksin tuhansia.
-
Viesti Kirjoittaja TId »
-
Viesti Kirjoittaja Jarke »

-
Viesti Kirjoittaja honpsu »
Tästä on ollut monesti juttua foorumilla. Eli noita AppleCareja tulee jälleenmyyjille hyvityksinä,kampiksina ja paljousalennuksina, jolloin niitä jää käteen. Ja kun niistähän ei ole täyttä hintaa maksettu niin niitä päätyilee ebayhin selkeästi ovh hintaa halvemmalla.Road Apple kirjoitti:mielestäni kaikkien pitäisi kieltäytyä ostamasta niitä ebayn halpoja applecareja ennenkuin Apple tai joku muu taho antaa järkevän selityksen sille miksi koodeja on jobbareilla rajattomat määrät dumppihintaan.sorry offtopic
iPhone 4 32Gb
Palaa sivulle “Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka