Windowsissa olen käyttänyt irfanviewtä jonka olen havainnut erittäin käteväksi. Pieni ohje ei olisi myöskään pahitteeksi.
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
Viesti Kirjoittaja y39YQ77d »
Viesti Kirjoittaja mikastus »
Viesti Kirjoittaja mercury »
Viesti Kirjoittaja mikastus »
Niinpä tekee, ja sitä itsekin käytän usein. Miten se unohtuikin listasta. Muistaisin kuitenkin että esikatselu ei oikeasti croppaa sitä kuvaa, vaan kirjoittaa croppauskoordinaatit tiedostoon. Kaikissa tilanteissa noita ei sitten osata eri ympäristöissä ja softissa tulkita, ja kuva näkyy ei-tarkoitetusti croppaamattomana. Sama juttu kuvan kierrolla/käännöllä.mercury kirjoitti:Leopardin Esikatselu hoitaa nuo mainitut toiminnot myös, ja ovat käytettävissä Automatorilla suuremmalle määrälle kuvia.
Viesti Kirjoittaja mercury »
Croppaus on kyllä oikea, kun muuten ei tulisi mitenkään niin pieniä kuvatiedostoja kuin sillä oon tehnyt. Kuvan kääntö on myös ihan oikea. Jos kuva on alunperin tuotu digikamerasta joka tallentaa sen exif-orientationin, niin Esikatselussa kuvaa uudestaan tallennettaessa on mahdollisuus käyttää sitä edelleen, tai pudottaa se pois ja tallentaa kuva ihan oikeasti halutussa asennossa.mikastus kirjoitti:Muistaisin kuitenkin että esikatselu ei oikeasti croppaa sitä kuvaa, vaan kirjoittaa croppauskoordinaatit tiedostoon. Kaikissa tilanteissa noita ei sitten osata eri ympäristöissä ja softissa tulkita, ja kuva näkyy ei-tarkoitetusti croppaamattomana. Sama juttu kuvan kierrolla/käännöllä.
Viesti Kirjoittaja p-veli »
Noihin lisäisin vielä Photoshop elementsin, jonka voi sadaa joidenkin oheislaitteiden kylkijäisenä. Itse hankin sen Bamboo Fun Small Wide A6 -piirtopöydän mukana, yhteensä n. 90€:lla verkkiksestä.mikastus kirjoitti:Halpoja: Imagewell, Pixelmator, Photoline, GraphicConverter
Palaa sivulle “Kuva ja graafinen suunnittelu”