Täällä myös 2G käyttäjä ja todennäköisesti kesällä tulee päivitettyä 3GS:ään. Eli loistopäivitys 2G omistajille, 3G omistajien kannattaa miettiä ehkä tarkemmin....xetec kirjoitti:Erittäin tyytyväinen 2G käyttäjä ja ehkä kohta 3GS käyttäjä
iPhone 3G S
-
Re: iPhone 3GS
Viesti Kirjoittaja MiniMe »
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Ette nyt tajunneet mitä tarkoitin. En kiistänyt noita kriittisiä kohtia (no, en niistä ole täysin samaakaan mieltä) vaan otin tuon pelkästään esimerkiksi näistä tänne kovasti kaivatuista kriittisistä näkemyksistä. Koen vain tämän ainaisen kitinän: muuten ostaisin, mutta puuttuu tämä tai toi, hieman huvittavana. Vähän samaan tapaan kuin Alivaltiosihteerin tapa soittaa Neil Youngin biisi jokaisessa ohjelmassaan.Coltrane kirjoitti:Ööö, tai ehkäpä sun pitäisi kuitenkin itse katsoa peiliin. Vai menikö se nyt niin, että Hopeisessa Omenassa ei saanut esittää mitään kriittisiä mielipiteitä Applen valmistamista tuotteista - ne kun ovat täydellisiä piste.MacFinn kirjoitti:Mistä näitä riittää? Se on ihan sama mitä Apple julkaisee, näitä kriittisiä kohtia joillakin riittää. Tää alkaa olla huvittavaa pitkään seuranneelle.bbin kirjoitti:Täytyy sanoa että melkein päätin ostavani uuden iphonen mutta "too little too late". Kriittiset kohdat jotka vaikuttivat ostopäätökseen: 1. Ei vieläkään kunnollista moniajoa 2. Geneeriseksi mennyt muotoilu (odotin applelta jotain uutta edellinen/nykyinen muotoilu ei miellytä 3. Kamera edelleen toivoton (ei salamaa) 4. Soneran kytky (asianlaita ei ilmeisesti muutu mihinkään suomessa. Korjatkaa jos olen väärässä)
No, ehkä tämä bbin ei ole kuulunut jokakertaisten nillittäjien joukkoon, joten anteeksi, ei varsinaisesti sulle, mutta osuit vaan ilmentämään yleistä ilmiötä.
Vaikka uusi iPhone onkin erinomainen puhelin ja tulen ostamaan sen myös itse, niin bbin esittämät puutteet lukuunottamatta kohtaa 2 ovat erittäin relevantteja ja niistä pitääkin nillittää. On esimerkiksi täysin uskomatonta, että Apple ei saanut salamaa kameraan, ei todellakaan pitäis olla mikään iso juttu!
Ei mulla tuossa mitään vakavampaa ollut.
-
Olen todella pahoillani, kun olen pahoittanut herkän mielesi. Otan tästä opikseni ja yritän olla kanssasi jatkossa samaa mieltä kaikesta. Ja muutan Raumalle ensi tilassa...wayahead kirjoitti:Tylsä aloittaa foorumi osaltani näin, mutta pitkään seuranneena alkaa nyppiä macfinnin tapa olla älyämättä asioiden muuttuvan ja kehittyvän.
Applen tuotteet ei todellakaan ansaitse pelkkää kiitosta ja pokkurointia.
Käyttäjämäärän lisääntyessä on kompromisseja ikäväkyllä taiten tehtävä. Ilman kaltaisiasi " vanhan-hyvän-ajan-änkyttäjä-nillittäjiä " saattaisi hulppean melkein 20 000 käyttäjän seasta löytyä enemmänkin aktiivisia kirjoittajia ja tiedonjakajia.
Mietis nyt: Parhaillaan paikalla noin 500, aktiivikirjoittajia noin 20.
Ei oikeasti pitäisi olla aihetta suurempaan juhlaan ja negatiivisen kritiikin tallaamiseen.
Vai onko Macfinn mielestäsi niin, että vain jo vuosia Macia käyttäneet voivat osallistua keskusteluun ja kaikkeen Apple- aiheeseen tulisi suhtautua suurella kunnioituksella.
Nyt herätystä ihan oikeasti!
( Muuten Hopeisesta omenasta on löytynyt hienosti apua tarpeeseen )
Kiva ensimmäinen posti näin muutoin, tiedän vaan etten ole yksin asiani kanssa...
Eräässä kotimaisessa elokuvassa kysyttiin: Mikä V...u teitä Porilaisia oikein vaivaa? Ei oikein selvinnyt silloin. Löytyisikö vastaus täältä?

-
Viesti Kirjoittaja p-veli »
Tää on jo vanha juttu, enkä muista määritelmää ihan sanan tarkasti. Jotenkin näin se meni, meissä yhdistyy varsinaissuomalainen v-mäisyys, hämäläiseen hitauteen ja pohjalaiseen ylpeyteen.wayahead kirjoitti:Mikä V...u teitä Porilaisia oikein vaivaa? Ei oikein selvinnyt silloin. Löytyisikö vastaus täältä?
Hianoja piirteitä ihmisessä. Kaikille on ollut käyttöä.
Ps.Helsinki on vain asuinpaikkani.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja obimo »
Olen samaa mieltä, että en lähde päivittämään iLuuri 3g:täni 3gs:ään, koska en näe sen tuovan niin suuria mullistuksia omiin tarpeiseeni.Jos olisin 2g:n omistaja silloin voisi asiaa miettiä tarkemmin!Terveen kritiikin sanominen näillä palstoilla pitäisi hyväksyä nykyistä paremmin, applellakaan kaikki tuotteet ole aina onnistuneita.
Mitä n97:aan tulee, niin en kyllä jaksa uskoa enää symbianin voimaan.Muuten puhelin on teknisiltä ominaisuuksiltaan todella huippuluokkaa. Lisäksi pidän siitä, että applella ohjelmistotarjontaa on huomattavasti enemmän, jota pidän tärkeämpänä omalta kohdaltani kuin esim. 5mpix-kameraa.
Omat hankintani kohdistuvat uuteen Snow Leopardiin. Sitä odotan innolla! 8)
iPhone 3G 8GB
-
Ja siis Porin murre EI ole outoa???? Kui ni?obimo kirjoitti:Raumalle ei kannata muuttaa, siellä puhutaan niin outoa murretta!
-
Viesti Kirjoittaja mike.mcfin »
Rauma Giäl - ei murre. Siinä on iso ero. 8)obimo kirjoitti:Raumalle ei kannata muuttaa, siellä puhutaan niin outoa murretta!
Porissa on hyvää Karhu. Siksi me sitä juotiinkin. Vanha sanontakin kuuluu että juomalla Karhua on yks porilainen vähemmän. Ja että ei se juomalla lopu. Valitettavasti kaikki muuttuu aikanaan ja Porilaiset Karhutkin on nyt sitten juotu loppuun
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
-
Tässä näet, mulla menis ehkä sittenkin liian pitkään tuon Rauman kanssa.mike.mcfin kirjoitti:Rauma Giäl - ei murre. Siinä on iso ero. 8)obimo kirjoitti:Raumalle ei kannata muuttaa, siellä puhutaan niin outoa murretta!
-
Viesti Kirjoittaja mike.mcfin »
Tänne vaan. Meillä käy töissä paljon porukkaa Porista - mutta osa on silti ihan mukavia.MacFinn kirjoitti:Tässä näet, mulla menis ehkä sittenkin liian pitkään tuon Rauman kanssa.
-
Viesti Kirjoittaja Jupex »
Pikkusen joo rassaa tää applen fanipoikien kirjoittelu siitä, kuinka apple on täydellinen. Kyllä mun mielestä iLuuri on sen vuoden, puolitoista kärkijoukkoja jäljessä. Mua ei paljon voiceoverit lohduta, jos en pääse kotona 3G nopeuksiin, vaikka verkkoa on. Muotoilunsa puolesta, ,kuten joku sanoikin niin:"Eilisten tähteiden lämmittelyä", se tästä jää päällimmäisenä mieleeen.xetec kirjoitti:Anteeksi kun sanon mutta, olisi kiva nähdä joskus kun nämä "arvostelijat" tekevät sen huippu puhelimen. Mielestäni tämä uudistus mitä nyt tuli on jo aivan loistava. Jotenkin jäi vain ilmaan ainakin minulle sellanen tuntuma että olikohan tässä sitteenkään vielä ees kaikki mitä nyt julkastiin![]()
nm. Erittäin tyytyväinen 2G käyttäjä ja ehkä kohta 3GS käyttäjä
Applen pitäisi kerran vuoteen julkaista cutting edge designella varustettu puhelin, jotta se pärjää kovenevassa kilpailussa Androidia sekä palm pre:tä vastaan.
onneks tuli ostettua nokia tiedonsiirtoon. Vaikka laite käytettävyydeltään on paskaa niin tekniset asiat ainakin on kunnossa.
-
Viesti Kirjoittaja harrastelija »
Omat 2G luuriani (perheessä 4 kpl) ovat toimineet niin moitteettomasti tähän mennenssä, että oikein pelottaa ajatuskin päivittämisestä uusiin malleihin, oli ne sitten 3G tai 3GS malleja..taidan pysyä toimiviksi todetuissa hankinnoissa kunnes seuraava 4GSuper malli on saatavillaobimo kirjoitti:Raumalle ei kannata muuttaa, siellä puhutaan niin outoa murretta!![]()
Olen samaa mieltä, että en lähde päivittämään iLuuri 3g:täni 3gs:ään, koska en näe sen tuovan niin suuria mullistuksia omiin tarpeiseeni.Jos olisin 2g:n omistaja silloin voisi asiaa miettiä tarkemmin!Terveen kritiikin sanominen näillä palstoilla pitäisi hyväksyä nykyistä paremmin, applellakaan kaikki tuotteet ole aina onnistuneita.
Omat hankintani kohdistuvat uuteen Snow Leopardiin. Sitä odotan innolla! 8)
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Vaikka pk-seudulla asustenkin, kriittisyys ei kuulu hyveisiin, ainoastaan pelkuruus....
-
Viesti Kirjoittaja Kamu »
...tai edes ostavan sen kehumansa toisen merkkisen yksilön. Suurin osa heistä ei omaa kapitaalia moiseen toimenpiteeseen.xetec kirjoitti:Anteeksi kun sanon mutta, olisi kiva nähdä joskus kun nämä "arvostelijat" tekevät sen huippu puhelimen...

Viesti Kirjoittaja skip »
Uusi ulkomuoto (vaikka se musta ei-kiiltävä takakansi)
n-wlan (ettei tarvitsisi pitää Airport Extremeä g-yhteensopivassa tilassa, jolloin se toimii hitaammin)
Erillinen LED-valo (tiesin ettei tule, mutta olisi se silti ollut kiva, nykyisessä Ericssonissani käytän sitä jatkuvasti
Hinnan putoaminen
Ei nyt muuta tule mieleen. Hankintaan menee tosiaan, kun nyt on vihdoinkin softakin aika kohdillaan ja kamerassa automaattinen tarkennus. 32 gigan versio todennäköisesti. Vielä pitäisi päättää ottaisiko valkoisen vai mustan.

https://www.dropbox.com/referrals/NTU0MTcwODg5
-
Viesti Kirjoittaja xetec »
Kuka sanoi että iPhone/Apple olisi täydellinen, onhan sillenkin jo viruksia olemassa, EI, vaan vähiten huonoJupex kirjoitti:Pikkusen joo rassaa tää applen fanipoikien kirjoittelu siitä, kuinka apple on täydellinen. Kyllä mun mielestä iLuuri on sen vuoden, puolitoista kärkijoukkoja jäljessä. Mua ei paljon voiceoverit lohduta, jos en pääse kotona 3G nopeuksiin, vaikka verkkoa on. Muotoilunsa puolesta, ,kuten joku sanoikin niin:"Eilisten tähteiden lämmittelyä", se tästä jää päällimmäisenä mieleeen.
Applen pitäisi kerran vuoteen julkaista cutting edge designella varustettu puhelin, jotta se pärjää kovenevassa kilpailussa Androidia sekä palm pre:tä vastaan.
onneks tuli ostettua nokia tiedonsiirtoon. Vaikka laite käytettävyydeltään on kakka niin tekniset asiat ainakin on kunnossa.

![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Anniel »
Itse olen taas odottanut juuri näitä "yrityspuolen" päivityisiä ja päätös ostaa iPhone vahvistui nyt. Kun en kerran minkäänlaista iPhonea/iPod touchia omista, tämä uutuus on todella tervetullut minulle. Kohta pari vuotta vanha E65 kun alkaa osoittaa hyytymisen merkkejä, eikä se koskaan mikään loistava ole ollutkaan.
-
Viesti Kirjoittaja Donza »
-
Jotenkin koomista että jos tahtoo cutting edge jeesuspuhelimella 3G nopeudella nettiin, pitä käyttää vuodenvanhaa nokiaa wlan hotspottina että homma on mahdollista

-
Viesti Kirjoittaja gonamies »
-
Viesti Kirjoittaja Roctober »
Toi olisi ollut aivan loistava...ja itsekin odotin jotain tuollaista. Muutoin kyllä pidän iPhonen designista edelleen, mutta nuo kaikki kiiltävät pinnat - upeita mainoksissa, jäätäviä käytössä. On sinänsä ikävää, että hemmetin hienossa 500 euron laitteessa pitää käyttää 10 euron kortsuja (tottakai muitakin koteloja on, mutta käytännössä aina lopputulos on se, että ulkonäkö kärsii) - se on vähän kuin mimmien kanssa, ilman kumeja parempi...Jupex kirjoitti:Noniin odotin jeesuspuhelinta, kuin kuuta nousevaa, mutta petyin ja rankasti.
Lähinnä tälläistä olisin kaivannut:
http://cache.gawker.com/assets/images/2 ... e.jpg.jpeg
-
Viesti Kirjoittaja Lakiopaalu »
Heti kahdeksan jälkeen kilautin asiakaspalveluun – vielä ei ollut tietoa, lupasivat palata asiaan kun saavat lisää infoa.Donza kirjoitti:Kukaan vielä soitellut Soneralle, että koska luuri tulee myyntiin ja muuttuvatko hinnat?
-
Viesti Kirjoittaja Pis »
Mun mielestä ei voi sanoa teknisten ominaisuuksien olevan kunnossa jos käytettävyys ei ole. Melko teknistä on käytettävyyden suunnittelu nykypäivän laitteissa.Jupex kirjoitti:Kiitos kysymästä, Nokialaisista E71 on myös kannossa ja teknisiltä ominaisuuksiltaan 9+, käytettävyydeltään 7+ applella taas toisinpäin. Miks kaikki aina tarjoo tota "Eihän 3G:tä kukaan ees käytä kotona" vastausta joka mutkassa? On niitä käyttötarpeita muuallakin kuin kotona. Ja esim. tulevaa spotify clienttia olis kiva käyttää autossa matkalla töihin. Nyt se ei vaan valitettavasti ole mahdollista ilman virittelyä. Onneksi on ilmeisesti symbian client tulossa.
Jotenkin koomista että jos tahtoo cutting edge jeesuspuhelimella 3G nopeudella nettiin, pitä käyttää vuodenvanhaa nokiaa wlan hotspottina että homma on mahdollista
Tätä 3G-pointtia en ihan kässännyt. Onko sen nopeuksissa jotain vikaa iPhonessa?
-
Viesti Kirjoittaja Escobar75 »
Kyseisellä päivityksellä ei tarvitse henk.koht. miettiä, uusi Desing olisi voinut nostattaa "uutuuden hurmosta" ja rahan menoa.MiniMe kirjoitti:3G omistajien kannattaa miettiä ehkä tarkemmin....xetec kirjoitti:Erittäin tyytyväinen 2G käyttäjä ja ehkä kohta 3GS käyttäjä
Ei Jatkoon.
MC-raato
-
Mä en lakkaa ihmettelemästä, miksi tyytyväisten Applen asiakkaiden kirjoittelu tällä foorumilla jaksaa rassata joitakin. Kai se nyt sentään on vähän niinkuin odotettua täällä.Jupex kirjoitti:Pikkusen joo rassaa tää applen fanipoikien kirjoittelu siitä, kuinka apple on täydellinen.
Ja toisekseen, taitaa sittenkin olla aika vähän tätä "Apple on täydellinen" kirjoittelua täälläkin. Ellei siksi lueta sitä, ettemme kaikki ole heti samaa mieltä, että "Eilisten tähteiden lämmittelyä". Ja taidetaan lukeakin.
-
Viesti Kirjoittaja mattiksi »
Lyhyesti sanoisin, että Apple jätti nämä "helpot" asiat viimeiseksi ja nyt olen itse valmis ostamaan ensimmäisen ei-Nokialaiseni, tosin vain yhdeksi puhelimeksi. Olen sovelluskehittäjä joten Symbiania ei sovi unohtaa vielä aikoihin

Samaa mieltä siitä, että 3G:n omistajat selviävät softapäivityksellä. Puhelinta ei varmaan kannata vaihtaa, ellei sitten "ole vain pakko saada uutta rautaa".
-
Ei niissä nopeuksissa mitään vikaa ole mutta väännetään nyt vielä rautalankaa että hitaimmatkin tajuaaPis kirjoitti:Mun mielestä ei voi sanoa teknisten ominaisuuksien olevan kunnossa jos käytettävyys ei ole. Melko teknistä on käytettävyyden suunnittelu nykypäivän laitteissa.Jupex kirjoitti:Kiitos kysymästä, Nokialaisista E71 on myös kannossa ja teknisiltä ominaisuuksiltaan 9+, käytettävyydeltään 7+ applella taas toisinpäin. Miks kaikki aina tarjoo tota "Eihän 3G:tä kukaan ees käytä kotona" vastausta joka mutkassa? On niitä käyttötarpeita muuallakin kuin kotona. Ja esim. tulevaa spotify clienttia olis kiva käyttää autossa matkalla töihin. Nyt se ei vaan valitettavasti ole mahdollista ilman virittelyä. Onneksi on ilmeisesti symbian client tulossa.
Tätä 3G-pointtia en ihan kässännyt. Onko sen nopeuksissa jotain vikaa iPhonessa?

Ainakin DNA operaattorina laajentaa UMTS verkkoa taajamien ulkopuolella 900 MHz taajuuden avulla. Tässä uutukaisessa ei tuota maagista 900 MHz 3G taajuutta ole --> 3G ei toimi kuin suurien, ja keskisuurien kaupunkien keskustoissa. Eli melko vakavasta puutteesta on kyse. Nokialla kuitenkin ollut jo iät ja ajat umts900 koneita myynnissä.
Kuten tämän linkin takaa näkee niin muut valmistajat ovat pelissä mukana: http://tinyurl.com/6v29ww
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka