TheKraken kirjoitti:
Koko kone piti käynnistää vai vain Safari?
Jos koko kone, niin kannattaa tsekkailla onko asennettuna CoolIris. Se teki tuota monilla käyttäjillä.
Pelkän Safarin ei missään tilanteessa pitäisi koko konetta jäädyttää.
Koko kone piti käynnistää, kun Safari jumiutui. En tiedä mistä se johtui. Tarkistin koneen Hardware Testillä eikä se ilmoittanut mitään vikoja. Nyt uuden Safarin myötä ongelma näyttäisi kaikonneen. En tiedä mistä moinen johtui, kun minulla ei ollut mitään plugineja Safarissa. Poistin varmuuden vuoksi kaikki pluginit joiden epäilin aiheuttavan ongelmia mutta sillä ei ollut vaikutusta. Tässä on tietty jokin selitys mistä minä en ymmärrä välttämättä mitään.
Jos jumittaa oikein kunnolla, niin vaikuttaisi siltä, että siellä on jäänyt Safari ja verkko jumiin, tai vaikka joku java-palikka. Silloin voi käydä niin, ettei Safariakaan saa tapettua muuten kuin uudelleenkäynnistämällä. TS. se jumitus on kenties ollutkin verkkojumiin eikä juuri Safariin liittyvä. Tai jotain.
Nonniin, Safari nelonen pyörinyt jo usemman päivän, vai jokos se on toista viikkoa peräti, eikä minkäänlaista nikottelua tai jumitusta havaittu kertaakaan. Näyttäisi olevan ihan ok selain.
Mulla ilmeni ajoittaista rantapallon pyörittelyä esim. uusia tabeja aukaistaessa..ei hyvä. Ja tabit olisi voinut järjestää yläpalkkiin vaikka asetuksista.. no eiköhän se korjaannu uusien versioiden myötä... Camino on edelleen ykkönen
Touho kirjoitti:Nonniin, Safari nelonen pyörinyt jo usemman päivän, vai jokos se on toista viikkoa peräti, eikä minkäänlaista nikottelua tai jumitusta havaittu kertaakaan. Näyttäisi olevan ihan ok selain.
Sama. Lisäksi tämä on ihan älyttömän nopea jopa 384kbit/s mobiililaajakaistan yli, kunhan vaan pysyy 3G:n vaikutuspiirissä. 8)
iMac i5 (late 2009)
Mac mini (mid 2010)
iPhone 6s 64GB
Pari kertaa kaatunut Safari myös täällä. Lisäksi näyttää (tai pikemminkin kuulostaa) käyttävän suoritintehoa enemmän kuin muut selaimet. Työläppärin tuuletihurina nousee korviinkuultavaksi Safarilla selatessa. Muilla selaimilla on täysin hiljaista. Ärsyttää
pete82 kirjoitti:Pari kertaa kaatunut Safari myös täällä. Lisäksi näyttää (tai pikemminkin kuulostaa) käyttävän suoritintehoa enemmän kuin muut selaimet. Työläppärin tuuletihurina nousee korviinkuultavaksi Safarilla selatessa. Muilla selaimilla on täysin hiljaista. Ärsyttää
pete82 kirjoitti:Pari kertaa kaatunut Safari myös täällä. Lisäksi näyttää (tai pikemminkin kuulostaa) käyttävän suoritintehoa enemmän kuin muut selaimet. Työläppärin tuuletihurina nousee korviinkuultavaksi Safarilla selatessa. Muilla selaimilla on täysin hiljaista. Ärsyttää
Olisko sittenkin Flash joka sen tehon haukkaa?
Safari 4 pyörii G4 minissä ihan nätisti, edellisversioiden kaatumisongelmat näyttävät olevan kokonaan poissa. Flashblokkaaja käytössä (SafariStand).
Olisko sittenkin Flash joka sen tehon haukkaa?
Safari 4 pyörii G4 minissä ihan nätisti, edellisversioiden kaatumisongelmat näyttävät olevan kokonaan poissa. Flashblokkaaja käytössä (SafariStand).
Voi olla Flash, saako tuon flash-blokkaajan myös Windows alustalle? Kaiken lisäksi äsken meni niin jumiin ettei enää mikään osoite auennut, suoritinteho huuti 50:n hujakoilla ja piti vain nakata kiinni koko roska.
Touho kirjoitti:
Jos jumittaa oikein kunnolla, niin vaikuttaisi siltä, että siellä on jäänyt Safari ja verkko jumiin, tai vaikka joku java-palikka. Silloin voi käydä niin, ettei Safariakaan saa tapettua muuten kuin uudelleenkäynnistämällä. TS. se jumitus on kenties ollutkin verkkojumiin eikä juuri Safariin liittyvä. Tai jotain.
Työkaveri epäili, että kyseessä saattoi olla jokin Safarin vuoto-ongelma. Mitä se sitten tarkoittaakaan?
Mac mini M2, 16 Gt, MacOS Sonoma 14.3.1, Magic Mouse, Magic Trackpad ja 24" Eizo ColorEdge CG2420, iPhone SE 64G, iOS 17.0.2 sekä iPad A16 128G, iOS 18.5.
Touho kirjoitti:
Työkaveri epäili, että kyseessä saattoi olla jokin Safarin vuoto-ongelma. Mitä se sitten tarkoittaakaan?
Että Safari ns. vuotaisi muistia.
Eipä ole mikään yleinen ongelma ollut moneen versioon. Minä uskon edelleen, että se on joku ulkoinen palikka (java, flash, tms) joka sen aiheuttaa.
TheKraken kirjoitti:Eipä ole mikään yleinen ongelma ollut moneen versioon. Minä uskon edelleen, että se on joku ulkoinen palikka (java, flash, tms) joka sen aiheuttaa.
Minulla Safari on kuormittanut prosessoria lähinnä silloin, kun kone ei ole käynyt vuorokauteen tai kahteen internetissä ja se lähtee päivittämään Top Sitesiä mobiililaajakaistan yli. Toinen perinteisesti raskas juttu on se YouTuben ym. upotettujen videoiden katselu.
iMac i5 (late 2009)
Mac mini (mid 2010)
iPhone 6s 64GB
Nyt on tullu 10.6:sta testailtua.. Tosiaan hyvin pelittää tuo "kaatumisen välttely". Flash kaatu, sivun uudelleenlataus ja taas mentiin Kaatumisetkin sattuivat, kun eka päivitin leopardin päälle, niin rantapalloa pukkas vähä kokoajan ja mikään ei meinannu toimia kunnolla. Sit pistin levyn sileäksi ja täähän pelittää ku unelma, nam
NeliX4 kirjoitti:Pöh. iMacin safari 4 ei pysy päällä montaa sekutia kerrallaan
Jopa aloitussivu kaataa Safarin...
Olisko nollaus mitään?
Nollaus? Safarin olen nollannut.?
... joo seuraavaksi uusi puhdas asennus. Voin kertoa, että Applen siirtymisapuri ei toimi kovin hyvin siirryttäessä PM G5:stä i(ntel)Maciin. Kaatui kaksi kertaa ja tosiaan Safari eikä Vuze toimi, sitten kun lopulta sain ajettua siirtymisapurin läpi. Javassa virhe.?
Sherukka kirjoitti:Safari 4.0.1 on jakelussa (ei mitään tärkeätä korjattu?).
Päivitys jumiutui siniselle ruudulle. Ei edistynyt eikä kone raksuttanut joten sammutin koneen virtanappulasta. Sitten kone päälle, raksutti tovin ja buuttasi itse itsensä. Nyt kaikki on ok, kai.
Sherukka kirjoitti:Safari 4.0.1 on jakelussa (ei mitään tärkeätä korjattu?).
Päivitys jumiutui siniselle ruudulle. Ei edistynyt eikä kone raksuttanut joten sammutin koneen virtanappulasta. Sitten kone päälle, raksutti tovin ja buuttasi itse itsensä. Nyt kaikki on ok, kai.
Ohohhoo! Minulla meni sutjakkaasti, miinantallaajana tällä kertaa.