Tähän ketjuun voisi kerätä aina tietoa sitä mukaa miten tietoturvakysymyksiä kertyy ja kerätä ne sitten tuohon oikeaan FAQ:n.
Tässä nyt kumminkin joitain kysymyksiä, palautteet tietenkin tervetulleita.

Kysymys: Toimivatko Windows-virukset Macissä?
Vastaus: Eivät. Mac eli OS X käyttää Unix-pohjaista järjestelmää missä Windowsin omat sovellukset saatikka tietoturvat eivät mellasta. Windowsilla on oma ytimensä mitä se käyttää.
K: Kuulin että joitain troijalaisia on jo Maceille, mistä nämä tulevat?
V: Nämä troijalaiset tulevat esim. piraatin Adobe Photoshop CS4 ja iWork '09 kanssa. Kannattaa vältellä tiedostojen lataamista epäluotettavista lähteistä, kuten ThePirateBay-sivustolta.
K: Miten suojaan koneeni troijalaisilta sun muilta?
V: Et tarvitse erillistä suojausohjelmaa.
K: Minulta kysytään salasanaani, annanko sen?
V: Anna salasanasi salasanakenttään vain :
- Asennettaessa tai suorittaessa luotettavasta lähteestä haettua ohjelmaa
- Muuttaessa mäkkisi asetuksia.
K: Miten tarkistan onko Macissani viruksia/tjsp?
V: Tähän löytyy jo joitain ohjelmia kuten ClamXav.
K: Sivusto pyytää minua asentamaan lisäosan jotta sisältö näkyisi, asennanko?
V: Et. Lisäosia ei tule asentaa varsinkaan silloin kun et tunnista lisäosaa. Esimerkiksi ActiveX-lisäosa on vain käytössä Windowsissa ja se onkin Macillä troijalainen. Ohjelmat tulisi asentaa luotettavista lähteistä kuten Applen sivuilta.
K: Mitä lisäosia voin asentaa?
V: Et tarvitse paljoa lisäosia Macille. Seuraavat kolme riittävät hyvin:
- Flip4Mac WMV
- Perian
- Adobe Flash Player
16.06.2009 : Päivitetty "K: Miten suojaan koneeni troijalaisilta sun muilta?" sekä lisätty linkit lisäosien sivuille.
17.06.2009 : Lisätty "K: Minulta kysytään salasanaani, annanko sen?" sekä selkeytetty "K: Sivusto pyytää minua asentamaan lisäosan jotta sisältö näkyisi, asennanko?" että päivitetty "K: Sivusto pyytää minua asentamaan lisäosan jotta sisältö näkyisi, asennanko?". Lisäksi päivitetty "K: Minulta kysytään salasanaani, annanko sen?" Otsikko päivitetty samalla.