A3 -koon tulostimista
Keskustelua Mac-yhteensopivista laitteista
8 viestiä
• Sivu 1/1
-
A3 -koon tulostimista
Viesti Kirjoittaja A. Arat »
-
Viimeksi muokannut A. Arat, 10.7.2013 klo 18.19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Re: A3 -koon tulostimista
Viesti Kirjoittaja Konditionaali »
Jos tulostustarve on suuri niin A3-tulostimen sijalle voi harkita myös A2-tulostinta. Hinta pomppaa heti aika reilusti, mutta noissa aakakkosissa on pääasiassa aika paljon isommat säiliöt, joten musteen hinta tulostetta kohden jää matalammaksi.
Jos haluaa saada tulostamisessa laadunvalvonnan ja värien hallinnan kunnolla kondikseen niin kannattaa varautua melkoiseen vääntämiseen profiilien sun muiden kanssa - ainakin sitten jos aikoo kokeilla peruspapereiden lisäksi tai sijaan vaativampia ja huokoisempia papereita.
Jos haluaa saada tulostamisessa laadunvalvonnan ja värien hallinnan kunnolla kondikseen niin kannattaa varautua melkoiseen vääntämiseen profiilien sun muiden kanssa - ainakin sitten jos aikoo kokeilla peruspapereiden lisäksi tai sijaan vaativampia ja huokoisempia papereita.
Olen epänörtti enkä ymmärrä tietokoneista tuon taivaallista. Jos kysyn jotain niin kannattaa käyttää rautalankaa.
-
Viesti Kirjoittaja rthghdfger »
Sen voisin sanoa yleisellä tasolla, että tuntuu siltä että Canonin tulostimet tekevät parempaa laatua suoraan boksista ilman säätämisiä. Samoin Canonin tulostusmateriaalit ovat edullisempia kuin Epsonin. Tämä sanottuna kokemuksella Epsonin A2-tulostimen käyttäjänä. Käytän kyllä myös Canonin paperia, joka toimii ihan ok Epsonissakin.
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Nyt sitten tietysti se että onko kyseessä valokuvaaja, graafikko, puutarhasuunittelija, arkkitehti... Noilla mustesuihkuillahan ei kai kannata mitään esitteitä tai lehtiä tulostella, ellei sitten tietty asiakas ole valmis maksaman jokaisesta tulosteesta...
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
-
Viesti Kirjoittaja A. Arat »
-
Viimeksi muokannut A. Arat, 10.7.2013 klo 18.18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Olisiko joku valokuvapalvelu parempi, tai ainakin halvempi kuitenkin? Joku kuvaaja voisi valottaa yhden tuollaisen A3 tulosteen hintaa...
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
-
Viesti Kirjoittaja perminna »
En ole ammattivalokuvaaja, mutta tässä yhden firman hinnastotietoa:
Fotonetti.fi (torniolainen valokuvayritys) tarjoaa Pro-sarjassa todella suuriakin suurennoksia. Pro-hinnastossa esimerkiksi 30,5 x 38,1 cm kuva 9,82 euroa, 30,5 x 45,7 cm kuva 11,50 euroa, jne. Isokokoisten kuvien toimituskuluihin "putkilisä" 7,90 euroa.
Olen tilannut "normaalikuvia" useamman kerran ja olen erittäin tyytyväinen kuvien laatuun. Ilmeisesti Fotonetti on usean ammattikuvaajankin käyttämä palvelu. Kuvat tulevat nopeasti, kymppikuvat jopa seuraavaksi arkipäiväksi.
Fotonetti.fi (torniolainen valokuvayritys) tarjoaa Pro-sarjassa todella suuriakin suurennoksia. Pro-hinnastossa esimerkiksi 30,5 x 38,1 cm kuva 9,82 euroa, 30,5 x 45,7 cm kuva 11,50 euroa, jne. Isokokoisten kuvien toimituskuluihin "putkilisä" 7,90 euroa.
Olen tilannut "normaalikuvia" useamman kerran ja olen erittäin tyytyväinen kuvien laatuun. Ilmeisesti Fotonetti on usean ammattikuvaajankin käyttämä palvelu. Kuvat tulevat nopeasti, kymppikuvat jopa seuraavaksi arkipäiväksi.
-
Viesti Kirjoittaja karppa »
Itse ostin joskus opiskelua varten Epsonin R1800. Ajatuksena oli tulostella myös satunnaisesti valokuvia. Niin siinä sitten kävi, että loulun loputtua tuli myös tulostuksiin pieni katkos. Tuona aikana tukkeutui tulostimen suuttimet ja niiden avaaminen maksaa vaivaa ja mustetta. Nyt laite on ollut käyttämättömänä parisen vuotta ja on käytännössä jätettä.
Itse suosittelen kuvapalveluja satunnaiseen käyttöön ja mainittu Fotonetti on parhaimmasta päästä. Oman tulostimen kanssa homma on aikamoista säätämistä ja ainaista musteiden ja paperien ostamista.
Itse suosittelen kuvapalveluja satunnaiseen käyttöön ja mainittu Fotonetti on parhaimmasta päästä. Oman tulostimen kanssa homma on aikamoista säätämistä ja ainaista musteiden ja paperien ostamista.
8 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka