Mac OS X 10.3.8 päivitys ladattavissa
-
Re: Mac OS X 10.3.8 päivitys ladattavissa
Viesti Kirjoittaja Peke »
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
-
Kaikki ohjelmat oli sammutettu... Aikaisemmin en muuten koskaan korjaillut oikeuksia missään vaiheessa, eikä ollut mitään ongelmia. Onko se muuten ihan Applen virallinen suositus korjailla noi oikeudet aina päivitysten yhteydessä?
-
Viesti Kirjoittaja kasperi »
-
En muista että olis... Hmm... Se sitten vaan gucee jsotain muusta syystä [:^)] Itte vaan ajattelen että on hyvä saada kone mahdollisimman "stabiiliin" tilaan ennen käyttikseen kajoamista.. kaikki swapit yms cachet alas jne.KLONK -> boot -> Software update -> KLONK -> boot
Kaikki ohjelmat oli sammutettu... Aikaisemmin en muuten koskaan korjaillut oikeuksia missään vaiheessa, eikä ollut mitään ongelmia. Onko se muuten ihan Applen virallinen suositus korjailla noi oikeudet aina päivitysten yhteydessä?
-
Viesti Kirjoittaja yartsa »
1. Sammutin kaikki ohjelmat ja pistin vielä quittia perään dockissa, että ei jäänyt kuin ikonit jäljelle.Jamac kirjoitti:galluppiahan tässää jo tarttis tehrä; ajoitko päivityksen sisään tosta vaan, vai buuttailitko, sammuttelitko ohjelmat, korjasitko oikeudet jne?
2. Nautin Cocktailin korjaamalla oikeudet.
3. Asensin päivityksen.
4. Restart, joka kesti normaalia pitempään, en tiedä mitä levy teki tuolloin, mutta kova rutina oli käynnissä.
5. Nautin toisen Cocktailin.
Toistin suorituksen kuutiossa ja kaikki on toistaiseksi toiminut kuten pitääkin ja vähän nopeammin kuin edellisellä 10.3.7:lla.
-
Viesti Kirjoittaja Scorp »
Käynnistys toimii normaalisesti ja sisäänkirjautuminen on melko nopea.
Joku pari päivä sitten ajoin oikeuden korjaukset mac os x:n rompulla levytyökalulla samoin levyn tarkistus ajettu.
Ei ongelmia, mutta nyt vasta alkaa pikkasen häiritä yks vaiva:
Herätin koneen nukkumasta ja näyttö välähti ensin työpöytää ja hetkeksi vaihtui sininen tausta ja taas palasi työpöytään... johtuu kai että käyttis havaitsi että näytön asetus oli käyttäjän käytössä, kai se korjasi asiaa ja asetti asetuksen käyttöön. (näytön kirkkauden säätö)
Ennen päivitystä oli ongelma näytön kirkkauden säädön kanssa, heräämisen jälkeen näyttö on kirkkaampi, painan F14-näppäintä, niin näyttö himmenee. Se ei ota uskoakseen mun säädöstäni.. en välittänyt siitä vaan painan vaan F14 ja voila[:D]
Nyt ei enää tarvita painaa F14 [H] jokaisen heräämisen jälkeen.
iBook G4 1.33 GHz/1 Gt muistia/60 Gt kovoa/Combo/Mac OS X 10.5.8 Leopard
iPhone 5
-
Viesti Kirjoittaja iRock »
-
Viesti Kirjoittaja Mac »
Toimii loistavasti, kerrankin ei mitään probleemaa
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
-
Viesti Kirjoittaja DigiMon »
Ja kaikki ok täälläkin. Ei mitään dramaattista muutosta.
-
Viesti Kirjoittaja jk »
MacBook Pro 13" iPad Air 2 iPad 2018 Airport Extreme Apple TV 4K 3rd Gen iPhone 13 Pro AirPods X2 HomePod Mini X2 ynnä muut...
-
Viesti Kirjoittaja Jonagold »
Peke kirjoitti:Tää Klonkkailu ja boottailu alkaa kuulostaa ihan peecee hommilta! Oli eka ja vika kerta ku meikä harrastaa moista pelleilyä. Software Update -> Restart ja eiku hommiin. Niin se on aina ennenki toiminu. Täähän on sentään macci!
Samaa mieltä. Täällä ei klonkkailtu eikä oikeuksia korjailtu. Kun en edes tiedä, mitä nuo tarkoittavat. Kaikkia ohjelmiakaan ei sammuteltu päivityksen alla. Hyvin tuntuu päivitys pyörivän...
iMac 2.8 GHz Intel Core 2 Duo 24"
iBook G4 / 1.33 GHz
iPhone 4.
-
Viesti Kirjoittaja noodle »
Itse kerran surffailin, kuuntelin musaa jms. erään systeemipäityksen aikana, tuloksena kone ei seuraavan kerran käynnistynyt Single-User Modea lukuun ottamatta mitenkään. Oon 96.42% varma että syy oli installoinnin aikana pelleillyni.
Ei ollut muuta tsäänssiä kuin Arhive and Install, eli systeemin uudelleenasennus.
Tsilleen. Säästyy monelta vaivalta, kun suosiolla käy vaikka ..öö.. sumpilla siinä koneen päivittäessä. Monikohan uskoo mua, kun en itsekään silloin kerran uskonut tällaisia varoitteluja..
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Viesti Kirjoittaja MVi »
-
Viesti Kirjoittaja spiidi78 »

Päivityksen kesken ei kyllä todellakaan kannata tehdä mitään ainakaan mikä vaikuttaa päivitettäviin osiin jollain tavalla. Sain kerran OSX:n täysin sekasin kun unohdin että taustalla oli päivitys kesken ja tein kaikkea kivaa taustalla

-
Viesti Kirjoittaja Omes »
Ensin ajelen KLONKkia aamupäivän, sitten buuttailen iltapäivän, päivitys latautumaan ja samalla uhraan muutaman omena Apple-alttarilla + hyviä ajatuksia Stevelle. Seuraavana päivänä sama rutiini ja huomaan että kaikki toimii nopeammin ja paremmin, työt maistuu mukavammalta ja impotenssi loistaa poissaolollaan.Jamac kirjoitti:Mitkä on sun päivitysrutiinit? Mä olen senverran windows, että suljen kaikki Doc-ohjelmat ja sitten a) ajan MacJanitorin b) sitten buuttaan c) KLONKkaan d) buuttaan e) päivitän+buuttaan f) KLONKkaan ja sitten menoksi. Yleensä ollut ongelmatonta päivitystä.
-
[:S] ?Ensin ajelen KLONKkia aamupäivän, sitten buuttailen iltapäivän, päivitys latautumaan ja samalla uhraan muutaman omena Apple-alttarilla + hyviä ajatuksia Stevelle. Seuraavana päivänä sama rutiini
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
KLONKia en käytä, enkä oikeuksien korjailua.
-
Viesti Kirjoittaja DigiMon »
Omes kirjoitti:Ensin ajelen KLONKkia aamupäivän, sitten buuttailen iltapäivän, päivitys latautumaan ja samalla uhraan muutaman omena Apple-alttarilla + hyviä ajatuksia Stevelle. Seuraavana päivänä sama rutiini ja huomaan että kaikki toimii nopeammin ja paremmin, työt maistuu mukavammalta ja impotenssi loistaa poissaolollaan.Jamac kirjoitti:Mitkä on sun päivitysrutiinit? Mä olen senverran windows, että suljen kaikki Doc-ohjelmat ja sitten a) ajan MacJanitorin b) sitten buuttaan c) KLONKkaan d) buuttaan e) päivitän+buuttaan f) KLONKkaan ja sitten menoksi. Yleensä ollut ongelmatonta päivitystä.
Pokkahan repesi! Kiitoksia paljon, vaikka vakavia asioitahan nämä monille ovat...
-
Viesti Kirjoittaja Omes »
Eipä kestäDigiMon kirjoitti:Omes kirjoitti:Ensin ajelen KLONKkia aamupäivän, sitten buuttailen iltapäivän, päivitys latautumaan ja samalla uhraan muutaman omenan Apple-alttarilla + hyviä ajatuksia Stevelle. Seuraavana päivänä sama rutiini ja huomaan että kaikki toimii nopeammin ja paremmin, työt maistuu mukavammalta ja impotenssi loistaa poissaolollaan.Jamac kirjoitti:Mitkä on sun päivitysrutiinit? Mä olen senverran windows, että suljen kaikki Doc-ohjelmat ja sitten a) ajan MacJanitorin b) sitten buuttaan c) KLONKkaan d) buuttaan e) päivitän+buuttaan f) KLONKkaan ja sitten menoksi. Yleensä ollut ongelmatonta päivitystä.
Pokkahan repesi! Kiitoksia paljon, vaikka vakavia asioitahan nämä monille ovat...
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Tää mun PB on nyt sitten kahdesti tehnyt sen, että nukkumisen jälkeen näppis ja trackpad ei toimi. Ulkoinen hiiri kyllä toimii. Eikös tän pitänyt KORJATA ton ongelman, jota mulla EI ole ollut.
Eikä oikein auta kuin uus buuttaus.
-
Viesti Kirjoittaja kerpo »
Ei tainnut mennä ihan putkeen Applen puolelta tämä 10.3.8 päivitys. Apple discussions palstalta on saanut lukea että useiden PowerBookit jatkavat unta sikeämmin kuin ennen. Lisäksi G5 tornit huutavat kuin pölynimurit ja tämän allekirjoitan itsekin, tosin omani sain jo korjattu hiukan säätämälläMacFinn kirjoitti:Helkkari, oliskohan sittenkin pitänyt tehdä jotain ennen ja jälkeen.
Tää mun PB on nyt sitten kahdesti tehnyt sen, että nukkumisen jälkeen näppis ja trackpad ei toimi. Ulkoinen hiiri kyllä toimii. Eikös tän pitänyt KORJATA ton ongelman, jota mulla EI ole ollut.
Eikä oikein auta kuin uus buuttaus.
![Iskee silmää [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Hauskana yksityiskohtana mainittakoon että koneen LEDvalo tuosta etupaneelista pimeni koneen ollessa päällä ja taas unessa se sykki ihan stroboskooppisesti
-
Viesti Kirjoittaja Rewes »
-
Viesti Kirjoittaja vesku »
Meigä yleensä panee päivityksen aikana. Eipä mene sekään tovi ihan hukkaan.Omes kirjoitti:Ensin ajelen KLONKkia aamupäivän, sitten buuttailen iltapäivän, päivitys latautumaan ja samalla uhraan muutaman omena Apple-alttarilla + hyviä ajatuksia Stevelle. Seuraavana päivänä sama rutiini ja huomaan että kaikki toimii nopeammin ja paremmin, työt maistuu mukavammalta ja impotenssi loistaa poissaolollaan.Jamac kirjoitti:Mitkä on sun päivitysrutiinit? Mä olen senverran windows, että suljen kaikki Doc-ohjelmat ja sitten a) ajan MacJanitorin b) sitten buuttaan c) KLONKkaan d) buuttaan e) päivitän+buuttaan f) KLONKkaan ja sitten menoksi. Yleensä ollut ongelmatonta päivitystä.
Palaa sivulle “Käyttöjärjestelmät”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka