Kunpa pyörisi edes pallero, mutta kun mitään reaktiota ei näy. Saan puhelimen liitettyä huomenna työkoneeseen, joten kokeilen löytääkö sen iTunes. Jos saan tuon luurin sinne näkyviin, niin onkohan jotain sitten tehtävissä? Siis jos tekee jotain palautushässäköitä puhelimelle ja yrittää sen jälkeen kaupitella sitä tälle MBP:lle.. Katoaako mulla kaikki, mikä puhelimessa nyt on? No ilmeisesti ainakin yhteystiedot saa MobileMe:lla takas, mutta mites kuvat? Olen aika kuupo vielä tämän luurin kanssa, kun muutaman viikon olen sen vasta omistanut.johnh kirjoitti:Mullakaan ei meinannut iPhone tulla näkyviin muutama päivä 3.0 asentamisen jälkeen. Olin aiemmin kyllä jo synkronoinut OS:n ollessa 3.0. iTunes pyöritti gay-palloa (ei vastaa), mutta kun kärsivällisesti annoin puhelimen olla kytkettynä ja pallon pyöriä niin johan nousi. Poistin jo jossain välissä iTunesin Preferences tiedoston. Liekö vaikuttanut asiaan.
iTunes ei tunnista iPhonea
-
Re: iTunes ei tunnista iPhonea
Viesti Kirjoittaja koo-mikko »
-
Viesti Kirjoittaja Salmister »
koo-mikko kirjoitti:Kunpa pyörisi edes pallero, mutta kun mitään reaktiota ei näy. Saan puhelimen liitettyä huomenna työkoneeseen, joten kokeilen löytääkö sen iTunes. Jos saan tuon luurin sinne näkyviin, niin onkohan jotain sitten tehtävissä? Siis jos tekee jotain palautushässäköitä puhelimelle ja yrittää sen jälkeen kaupitella sitä tälle MBP:lle.. Katoaako mulla kaikki, mikä puhelimessa nyt on? No ilmeisesti ainakin yhteystiedot saa MobileMe:lla takas, mutta mites kuvat? Olen aika kuupo vielä tämän luurin kanssa, kun muutaman viikon olen sen vasta omistanut.johnh kirjoitti:Mullakaan ei meinannut iPhone tulla näkyviin muutama päivä 3.0 asentamisen jälkeen. Olin aiemmin kyllä jo synkronoinut OS:n ollessa 3.0. iTunes pyöritti gay-palloa (ei vastaa), mutta kun kärsivällisesti annoin puhelimen olla kytkettynä ja pallon pyöriä niin johan nousi. Poistin jo jossain välissä iTunesin Preferences tiedoston. Liekö vaikuttanut asiaan.
Ei sieltä mitään katoa. Vaikka asensin käyttiksen uudestaa, niin puhelimen sain palautettua viimeiseen varmuuskopioon. Kokeilin myös DFU-modessa liittää puhelinta, mutta ei onnistunut. Kokeilkaa tekin, jollakin se taisi toimia?
Edit. Minullakaan ei pyörinyt rantapallot. Kaikki toimi normaalisti, mutta puhelin ei vain ilmestynyt Itunesiin.
edit2. DFU-mode http://www.youtube.com/watch?v=fiTcKMZfyfk
Lainemies
-
-
Noniin, nyt sitten v*tutuskäyrä pärähti kattoon. Kokeilin liittää puhelimen DFU-modessa iTunesiin ja kyllähän luuri löytyi. iTunes ilmoitti, että puhelin on palautettava ennen kuin sitä voidaan käyttää. iTunes latasi ohjelmiston, jonka jälkeen se ilmoittaa, että puhelinta ei voitu palauttaa (error-20). Nyt sitten on puhelin palautustilassa, eikä sillä voi tehdä mitään. Mitähän seuraavaksi?Salmister kirjoitti:Ei sieltä mitään katoa. Vaikka asensin käyttiksen uudestaa, niin puhelimen sain palautettua viimeiseen varmuuskopioon. Kokeilin myös DFU-modessa liittää puhelinta, mutta ei onnistunut. Kokeilkaa tekin, jollakin se taisi toimia?
Edit. Minullakaan ei pyörinyt rantapallot. Kaikki toimi normaalisti, mutta puhelin ei vain ilmestynyt Itunesiin.
edit2. DFU-mode http://www.youtube.com/watch?v=fiTcKMZfyfk
edit: palautuu.. kerron lisää, kun valmistuu.
edit2:
No nyt on puhelin palautettu tuon ohjeen mukaisesti -> http://support.apple.com/kb/HT1808?viewlocale=fi_FI
DFU-modessa puhelin ei suostunut palautumaan, sillä se yritti ladata 2.2.1 versiota sisään, vaikka puhelimessa oli jo aiemmin 3.0 päivitys.
Eli nyt luuri on palautettu tehdasasetuksiin ja käyttis päivitetty 3.0 versioon.
Kaikista asennuksista ja palautuksista huolimatta, kannettavani iTunes ei suostu edelleenkään puhelinta löytämään, eli alkuperäinen vika piinaa edelleen . Työkoneeni kyllä löytää, mutta kun puhelimen varmuuskopio on tuolla kannettavalla. Voisiko tuon varmuuskopion löytää jotenkin kannettavasta ja siirtää sen tuonne työkoneelle, jonka kautta saisin sen ladattua puhelimeen? Olisi kuitenkin puhelimen ohjelmat, yhteystiedot ja muut kuten ennen.
-
Viesti Kirjoittaja Tege »
Ja oletko kokeillut mäcissä poistaa ns. puhelimen ajureita?
-
En painanut mitään, vaan viimisellä ohjeella lähti suoraa asentamaan uusinta versiota.Tege kirjoitti:Painoitko muuten select vai mikä se macissä onkaan kun teit restoren ja klikkasit palauta niin voit valita suoraan sinne sen FW:n minkä haluat?
Mitäs tarkoitat puhelimen ajureilla? Mistäs voisin sellaiset löytää?
Käyrä on korkealla, kun hommat ei pelitä Ja tässähän menee tehokasta työnantajan työaikaakin hukkaan
-
Sitä juuri mietin, että oliko Macissa ns. laitehallintaa mikä Windowsissa on mutta eipä semmoista taida olla unix-järjestelmissä...koo-mikko kirjoitti:En painanut mitään, vaan viimisellä ohjeella lähti suoraa asentamaan uusinta versiota.Tege kirjoitti:Painoitko muuten select vai mikä se macissä onkaan kun teit restoren ja klikkasit palauta niin voit valita suoraan sinne sen FW:n minkä haluat?
Mitäs tarkoitat puhelimen ajureilla? Mistäs voisin sellaiset löytää?
Käyrä on korkealla, kun hommat ei pelitä Ja tässähän menee tehokasta työnantajan työaikaakin hukkaan
-
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Lyön satasesta vetoa, että joku muukin ratkaisu olisi ollut. Esim. iTunesin uusimman päivityksen ajaminen vanhan päälle tai jotain vastaavaa.koo-mikko kirjoitti:Noniin, homma tuli kuntoon ja iTunes tunnistaa nyt iPhonen. Eikä vaatinut muuta kuin käyttöjärjestelmän uudelleen asennuksen. On tämä p*rkele kummaa hommaa Jos tuo mystinen vika taas vain jostain yhtäkkiä ilmaantuu, niin silloin loppuu tosissaan huumori.
-
TheKraken kirjoitti:Lyön satasesta vetoa, että joku muukin ratkaisu olisi ollut. Esim. iTunesin uusimman päivityksen ajaminen vanhan päälle tai jotain vastaavaa.koo-mikko kirjoitti:Noniin, homma tuli kuntoon ja iTunes tunnistaa nyt iPhonen. Eikä vaatinut muuta kuin käyttöjärjestelmän uudelleen asennuksen. On tämä p*rkele kummaa hommaa Jos tuo mystinen vika taas vain jostain yhtäkkiä ilmaantuu, niin silloin loppuu tosissaan huumori.
Koomikon kanssa kokeilimme kaiken mahdollisen. Tai ainakin kaiken mahdollisen, joka ikinä tulee mieleen. Tai ainakin lähes kaiken mahdollisen. Itunes asennettiin uudestaa heti ensitöiksi, itse tein sen vielä 3 kertaa.
Olitko muuten Koo-Mikko tehnyt mitään toimenpiteitä ennen kuin tuo tapahtui? Itse huomasin asian kun olin yrittänyt saada mms:ää ja tetheringiä toimimaan samaan aikaan. Olin lyönyt päätteeseen komennon, joka tuolla asiaa käsittelevässä ketjussa käskettiin sinne kirjoittaa. Tämän jälkeen Itunes ei enää puhelinta tunnistanut. En siis väitä, että tällä olisi asian kanssa mitään tekemistä, mutta omalla kohdalla sattui näin.
Lainemies
-
-
Viesti Kirjoittaja ensiapukaappi »
Taitaa olla nyt aika monella tämä ongelma. Odotellaanpas milloin äpyli keksii ratkaisun..
-
Jos menee niin kuin täällä, niin kohta kuvansiirtäjäkään ei tunnista? Itselläni Aperture ja Iphoto tunnisti aluksi, mutta kohta puoleen nekään eivät halunneet Iphonea löytää.ensiapukaappi kirjoitti:Sama homma. 8.1 ja tiger toimivat ongelmitta. Asensin sitten leopardin, kaikki uusimmat päivitykset, iPhone 3.0 ja eipäs iTunes tunnistakaan enää puhelinta. Puhelin latautuu normaalisti USB päästä ja Kuvansiirtäjä käynnistyy ja sillä voi hakea kuvat luurista, mutta iTunes ei tunnista.
Taitaa olla nyt aika monella tämä ongelma. Odotellaanpas milloin äpyli keksii ratkaisun..
Lainemies
-
Minua alkoi epäilyttämään juurikin tuo sama toimenpide. Samana iltana, kun värkkäsin tuon tetheringin ja mms:n toimimaan yhtäaikaa, oli puhelin viimeisen kerran yhteydessä iTunesiin.Salmister kirjoitti:Olitko muuten Koo-Mikko tehnyt mitään toimenpiteitä ennen kuin tuo tapahtui? Itse huomasin asian kun olin yrittänyt saada mms:ää ja tetheringiä toimimaan samaan aikaan. Olin lyönyt päätteeseen komennon, joka tuolla asiaa käsittelevässä ketjussa käskettiin sinne kirjoittaa. Tämän jälkeen Itunes ei enää puhelinta tunnistanut. En siis väitä, että tällä olisi asian kanssa mitään tekemistä, mutta omalla kohdalla sattui näin.
Asensin iTunesin ainakin 4 kertaa, poistellen kaikki preferenssit sun muut härpäkkeet Applen ohjeiden mukaan. Kävin koko Applen vianmäärityslistan läpi, enkä millään ohjeilla saanut hommaa pelaamaan. Voisin itsekin lyödä vaikka 300 vetoa, että jokin muu ratkaisu olisi löytynyt, vaan ei minun taidot siihen riittäneet, eikä aika odottaa, että joku muu sen olisi puolestani ratkaissut.TheKraken kirjoitti: Lyön satasesta vetoa, että joku muukin ratkaisu olisi ollut. Esim. iTunesin uusimman päivityksen ajaminen vanhan päälle tai jotain vastaavaa.
No mutta nyt homma palaa ja v*tutus on lähes laantunut
-
Viesti Kirjoittaja Lance »
En kyllä millään suostuisi tekemään tuota uudelleenasennusta.. Ei jaksa asennella logicia ja muuta äh. Oon myöskin aika varma tuosta, että se carrier-testing-komennon laittaminen on jotenkin edesauttanut tätä ongelmaa.koo-mikko kirjoitti:Minua alkoi epäilyttämään juurikin tuo sama toimenpide. Samana iltana, kun värkkäsin tuon tetheringin ja mms:n toimimaan yhtäaikaa, oli puhelin viimeisen kerran yhteydessä iTunesiin.Salmister kirjoitti:Olitko muuten Koo-Mikko tehnyt mitään toimenpiteitä ennen kuin tuo tapahtui? Itse huomasin asian kun olin yrittänyt saada mms:ää ja tetheringiä toimimaan samaan aikaan. Olin lyönyt päätteeseen komennon, joka tuolla asiaa käsittelevässä ketjussa käskettiin sinne kirjoittaa. Tämän jälkeen Itunes ei enää puhelinta tunnistanut. En siis väitä, että tällä olisi asian kanssa mitään tekemistä, mutta omalla kohdalla sattui näin.
Asensin iTunesin ainakin 4 kertaa, poistellen kaikki preferenssit sun muut härpäkkeet Applen ohjeiden mukaan. Kävin koko Applen vianmäärityslistan läpi, enkä millään ohjeilla saanut hommaa pelaamaan. Voisin itsekin lyödä vaikka 300 vetoa, että jokin muu ratkaisu olisi löytynyt, vaan ei minun taidot siihen riittäneet, eikä aika odottaa, että joku muu sen olisi puolestani ratkaissut.TheKraken kirjoitti: Lyön satasesta vetoa, että joku muukin ratkaisu olisi ollut. Esim. iTunesin uusimman päivityksen ajaminen vanhan päälle tai jotain vastaavaa.
No mutta nyt homma palaa ja v*tutus on lähes laantunut
Mulla tää ilmeni juuri sen jälkeen, kun olin laittanut luuriin ipcc-profiilin..
Ehkä sitä sit synkataan eri koneella jatkossa, onneksi library&backupit on verkossa.
-
Et vissiin koskaan uudelleen asentanut OS X:ää?Lance kirjoitti:En kyllä millään suostuisi tekemään tuota uudelleenasennusta.. Ei jaksa asennella logicia ja muuta äh.
Vinkki: Se Logic kyllä säilyy. Vain käyttis asennetaan uusiksi PItää ihan erikseen valita asennuksen alussa "Tyhjennä ja asenna" jos tahtoo tiedoista eroon.
-
Juu ei tuo käyttiksen asennus onneksi ole ihan kuten Windowsissa. Eli tein asennuksen, jossa kaikki tiedostot, ohjelmat, avainnipun käyttäjätunnukset ja salasanat ym. säilyvät tallessa ja ennallaan.TheKraken kirjoitti:Et vissiin koskaan uudelleen asentanut OS X:ää?Lance kirjoitti:En kyllä millään suostuisi tekemään tuota uudelleenasennusta.. Ei jaksa asennella logicia ja muuta äh.
Vinkki: Se Logic kyllä säilyy. Vain käyttis asennetaan uusiksi PItää ihan erikseen valita asennuksen alussa "Tyhjennä ja asenna" jos tahtoo tiedoista eroon.
-
TheKraken kirjoitti:Et vissiin koskaan uudelleen asentanut OS X:ää?Lance kirjoitti:En kyllä millään suostuisi tekemään tuota uudelleenasennusta.. Ei jaksa asennella logicia ja muuta äh.
Oon kyllä asentanut, mutta Archive and Install-asennuksesta ollut niin monta kertaa haittaa Lepan kanssa..
Eikä se silti kyllä voi olla ainoa vaihtoehto ratkaista ko. ongelmaa.
-
-
Unohda nyt se Windows ja sen laitehallinta, jooko?Tege kirjoitti:Jos macissa on ns. laitehallinta lähtisin sitä kautta ottamaan iPhonen ajurit pois jne. Sitten liittäisin puhelimen uudestaan.
Sellaista ei OS X:ssä ole, kuten tuli jo tuolla toisessa topicissa ilmi.
-
Niin ja siis on jo testattu tuo Applen mobile device paketin uudelleenasennusTheKraken kirjoitti:Unohda nyt se Windows ja sen laitehallinta, jooko?Tege kirjoitti:Jos macissa on ns. laitehallinta lähtisin sitä kautta ottamaan iPhonen ajurit pois jne. Sitten liittäisin puhelimen uudestaan.
Sellaista ei OS X:ssä ole, kuten tuli jo tuolla toisessa topicissa ilmi.
Tähän asti oon kokenut tuon haittana, että synkkailen puhelimen verkkoon. Nyt se sitten onkin hyvä juttu.
-
-
Viesti Kirjoittaja Pussycat »
- MacBook 1.83 GHz, 2Gt
-
Asennettin käyttis uudestaan.ensiapukaappi kirjoitti:Viiteen päivään ei uutta postausta. Miten ihmeessä te saitte iTunesin syncaamaan jälleen?
Lainemies
-
Itse itselleni vastaten. Jätin iPhonen puoleksi tunniksi kiinni ja yhtäkkiä se vain välähti syncronoinnin puolelle. Tautisen hidashan se oli mutta syncronoi kuitenkin. Nyt laitan G5:een lisää muistia. Jospa se vain tukkeutuu tämän vastikää asennetun Leopardin alla... Toivossa on hyvä elää.Salmister kirjoitti:Asennettin käyttis uudestaan.ensiapukaappi kirjoitti:Viiteen päivään ei uutta postausta. Miten ihmeessä te saitte iTunesin syncaamaan jälleen?
Palaa sivulle “Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka