Koneen käyttöönottopäivä ja takuu
-
Koneen käyttöönottopäivä ja takuu
Viesti Kirjoittaja Pyrzi »
-
Re: Koneen käyttöönottopäivä ja takuu
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Mutta olethan puhdistanut sen hiiren? Kun tuohon yleensä auttaa hiiren nurinpäin kääntäminen ja nukkaamattomalla kankaalla hankaaminen, itse olen toisinaan käyttänyt myös isoprobanoliin hieman kostutettua kangasta ja sitten kuivalla jatkamista.
-
Viesti Kirjoittaja Pyrzi »
-
Viesti Kirjoittaja dogmulder »
-
Viesti Kirjoittaja TId »
-
Viesti Kirjoittaja Pis »
Ei tuotteita ominpäin viedä huoltoon vaan ensin soitetaan jämylle eli Applelle, selostetaan mikä on vialla ja tarvittaessa vedotaan Suomen kuluttajasuojalakiin. Langan päässä oleva Apple-hemmo/gimma ohjaa sinut valtuutettuun Apple-huoltoon case-numeron kera tai näin pienen ja halvan tuotteen kohdalla todennäköisemmin lähettävät uuden hiiren ja vievät viallisen mennessään. Oma Mighty Mouse meni lopullisesti jumiin parin vuoden ikäisenä, ja olisi silloin voinut vielä varmaan saada kinumalla uuden mutta menin sitten availemaan hiiren huonoin seurauksin. Putsaamisoperaatio itse avaamalla on kyllä aika yleistä ja suht helppoa, mutta siihen ei mun mielestä ole syytä lähteä, mikäli on mahdollista saada uusi tuote takuuseen tai virhevastuuseen vedoten.TId kirjoitti:Itselläni nyt tuntuu että hiiren rullapallo on jumittunut lopullisesti niin ettei vasemmalle päin voi rullata. Kun puhutaan tästä takuusta niin voiko hiiren esimerkiksi viedä Mac huoltoon, kun kerran kone on ostettu Apple Storesta?
-
Viesti Kirjoittaja TId »
Kyllä juuri eilen äitini vei pikkusysterin macbookin Machuoltoon Ruoholahteen ilman mitään soittoja ja kyselyitä. Siellä tarkastivat koneelta että takuu on voimassa ja ottivat huoltoon ilman mitään ongelmia. Eli en ihan allekirjoita tuota.Pis kirjoitti:Ei tuotteita ominpäin viedä huoltoon vaan ensin soitetaan jämylle eli Applelle, selostetaan mikä on vialla ja tarvittaessa vedotaan Suomen kuluttajasuojalakiin. Langan päässä oleva Apple-hemmo/gimma ohjaa sinut valtuutettuun Apple-huoltoon case-numeron kera tai näin pienen ja halvan tuotteen kohdalla todennäköisemmin lähettävät uuden hiiren ja vievät viallisen mennessään. Oma Mighty Mouse meni lopullisesti jumiin parin vuoden ikäisenä, ja olisi silloin voinut vielä varmaan saada kinumalla uuden mutta menin sitten availemaan hiiren huonoin seurauksin. Putsaamisoperaatio itse avaamalla on kyllä aika yleistä ja suht helppoa, mutta siihen ei mun mielestä ole syytä lähteä, mikäli on mahdollista saada uusi tuote takuuseen tai virhevastuuseen vedoten.TId kirjoitti:Itselläni nyt tuntuu että hiiren rullapallo on jumittunut lopullisesti niin ettei vasemmalle päin voi rullata. Kun puhutaan tästä takuusta niin voiko hiiren esimerkiksi viedä Mac huoltoon, kun kerran kone on ostettu Apple Storesta?
-
Viesti Kirjoittaja masa »
Vialliset näppäimistöt ja hiiret saa takuuseen Applen nettisivuilta löytyvällä lomakkeella,mikäli englanti sujuu. Useita olen sitä kautta laittanut vaihtoon, myös iPodin orkkisnappikuulokkeita.Pyrzi kirjoitti:Koskeeko Applen takuu myös hiiriä? Lopetti pallo toimimasta tai nyt se rullaan vain alaspäin. Entäs näenkö jostain koska olen ottanut koneenkäyttöön, eli onko takuuta vielä jäljellä? Sarjanumeron perusteella.
-
Viesti Kirjoittaja Antzah »
Kiitos!
-
Viesti Kirjoittaja Tehy »
-
-
Viesti Kirjoittaja lahtarovic »
-
Viesti Kirjoittaja peku »
Ovatko Applen näppikset ja hiiret todella noin huonolaatuisia, että oikein "useita" on pitänyt palauttaa? Itsellä ei niistä kokemusta, Logitechin tuotteet käytössä ja ne ovat toimineet moitteetta. Suunnitelmissa on kyllä ollut ostaa Applen alumiininäppis, mutta jos laatu on noin huono, niin taidan näpytellä vielä näitä Logitechejä...masa kirjoitti: Vialliset näppäimistöt ja hiiret saa takuuseen Applen nettisivuilta löytyvällä lomakkeella,mikäli englanti sujuu. Useita olen sitä kautta laittanut vaihtoon, myös iPodin orkkisnappikuulokkeita.

-
Viesti Kirjoittaja kermit »
-
Viesti Kirjoittaja Tehy »
-
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Ja itse kun kyselin verkkokauppa.comista miten takuun kanssa toimitaan, jos tulee jotain, niin vastasivat, että ostokuitti mukaan ja vapaavalintaiseen huoltoon kone kainalossa.TId kirjoitti:Kyllä juuri eilen äitini vei pikkusysterin macbookin Machuoltoon Ruoholahteen ilman mitään soittoja ja kyselyitä. Siellä tarkastivat koneelta että takuu on voimassa ja ottivat huoltoon ilman mitään ongelmia. Eli en ihan allekirjoita tuota.
Eli en allekirjoita minäkään.
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka