Forsteiner kirjoitti:Välillä puheluihin ei pysty vastaamaan heti, koska ruudun slide-nappula ei reagoi kosketukseen mitenkään. Ruutua joutuu haromaan sormella useamman kerran ilman tulosta, kunnes lopulta nappulasta saa otteen ja puhelin avautuu. Sama ongelma oli välillä myös edellisessä käyttisversiossa, mutta mielestäni 3.0:n myötä ongelma on tullut useammin eteen.
Tätä tapahtui itsellä kakkosversiossa, muttei vielä kertaakaan kolmosessa. (Toisaalta mulle soitetaan n. kerran kuussa ettei otanta ole sillälailla validi.)
Mutta toiseen ongelmaan. Tuleeko muilla tällaista virhettä ajoittain, kun valitsee BT-ikonin kautta Connect to network? BT sekä Tethering ovat molemmat kyllä päällä.
Ropleemia ropleemia, päivityksen jälkeen synkkaus itunesin kanssa ei tahdo onnistua loppuun asti.
Luuri näyttää että ei ole musiikkia ladattu ja sitä voidaan siirtää itunesin kautta. Oikein.
Itunesin tilapalkki kertoo että luurissa on 9gt musiikkia, kuvia ja leffoja yms.. sitten loput.
Synkkauksen aikana kaikki muut menee ok, kuvat, leffat, yhteystiedot kaikki, mutta ei musiikki. Ilmoittaa vain lopuksi ja samalla keskeyttää että tuntematon virhe. Edit ja ilmoittaa koodiksi 13019
Oon koittanu palauttaa asetukset, päivittää itunesia, laittaa ohjelmat ja musat uuteen kirjastoon sekä valtuuttanut tietokoneen uudelleen.
Tekee aivan saman myös toisessa koneessa. Nyt alkaa olee hyvät neuvot kalliit, työpäivät on helevetin takapuoli kun radiota jaksa kuunnella -_-
Viimeksi muokannut Quebec, 23.6.2009 klo 23.30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
3.0 päivityksen jälkeen ei ole muita ongelmia ollut kuin että Kartat ohjelmassa kaikki kaupunkien ja katujen nimet ovat ruotsiksi. Haut toimii kyllä suomeksiki, mutta vähän ilkeää silti käyttää. Kenelläkään muulla ollut vastaavaa?
Latasin 3.0:n luuriin. Ongelma on että luuri pyytää seuraavaa: aktivoi Iphone syöttämällä sopiva SIM ilman pin lukitusta...
Tämän jälkeen kysyy pin koodia, jonka syötön jälkeen tulee slide for emercency.. Eli voi soittaa hätäpuhelun!! Sim kortin ulosotta ja takaisin laitto ei auttanut..
Normaalikäyttö ei siis onnistu.
1803 kirjoitti:Latasin 3.0:n luuriin. Ongelma on että luuri pyytää seuraavaa: aktivoi Iphone syöttämällä sopiva SIM ilman pin lukitusta...
Tämän jälkeen kysyy pin koodia, jonka syötön jälkeen tulee slide for emercency.. Eli voi soittaa hätäpuhelun!! Sim kortin ulosotta ja takaisin laitto ei auttanut..
Normaalikäyttö ei siis onnistu.
Laita se simmi toiseen puhelimeen/mokkulaan/yms. ja poista pin-kysely. Sit simmi takas iPhoneen. Ei toista laitetta - lainaa kaverin.
^Itsellä ei tarvinnut kikkailla minkään toisen puhelimen kanssa, vaan pin-koodin syötön jälkeen kun luurin kytki iTunesiin, niin homma lähti toimimaan.
Mulle tuli päivityksen jälkeen sellainen ominaisuus, etten saa esim. Safaria ja iPodia suljettua kokonaan, vaan ne jää taustalle pyörimään. Ongelmana siis se, ettei sovellukset sammu enää pitämällä Home-nappia pitkään pohjassa... Onko muilla samaa? Entä tietoa miten sen sais taas toimimaan korrektisti?
Toinen on se, et nyt ei "status bar":ssa näy mitään merkkiä jos puhelin on äänettömällä (muistaakseni 2.2:ssa näkyi).
- Apple MacBook Air 13" (2022) 256 Gt
- iPhone 15 Pro 128GB
- iPad Pro 11” 64GB Wifi
albanzo kirjoitti:Mulle tuli päivityksen jälkeen sellainen ominaisuus, etten saa esim. Safaria ja iPodia suljettua kokonaan, vaan ne jää taustalle pyörimään. Ongelmana siis se, ettei sovellukset sammu enää pitämällä Home-nappia pitkään pohjassa... Onko muilla samaa? Entä tietoa miten sen sais taas toimimaan korrektisti?
Tuota on hieman vaikeutettu, eli ensin puhelin siihen tilaan että tulee sammutus liuku, sitten sitä homenappia pitkään.
Jos joku muukin on tuskaillut tuon BT tetheringing kanssa niin itse sain ongelman ratkaistua. Itse en saanut yhteyttä toimimaan iPhone 3G:lla + Macbook airilla (ei breikattu luuri) millään bluetoothin kautta. USB:lla toimi, mutta BT pätkäs yhteyden aina. Nyt tuli sitten bt firmware päivitys airiin ja heti lähti toimimaan. Joten jotain hämärää siinä oli.
albanzo kirjoitti:Mulle tuli päivityksen jälkeen sellainen ominaisuus, etten saa esim. Safaria ja iPodia suljettua kokonaan, vaan ne jää taustalle pyörimään. Ongelmana siis se, ettei sovellukset sammu enää pitämällä Home-nappia pitkään pohjassa... Onko muilla samaa? Entä tietoa miten sen sais taas toimimaan korrektisti?.
Kerrotko mikä on se syy miksi em. ohjelmat pitäisi sammuttaa tavalla jolla niitä ei ole edes tarkoitettu sammutettaviksi?
Itselläni ei ole ollut muita bugeja kun se et yhteystietojen aakkos-kirjaimet heittää joskus palloiks. Muuten on toiminut erittäin hyvin. Akun kestokin on parantunut selkeästi. Nyt jo yli 3 päivää samalla latauksella josta jonkin verran soittoja/dataa ja musan kuuntelua
albanzo kirjoitti:Mulle tuli päivityksen jälkeen sellainen ominaisuus, etten saa esim. Safaria ja iPodia suljettua kokonaan, vaan ne jää taustalle pyörimään. Ongelmana siis se, ettei sovellukset sammu enää pitämällä Home-nappia pitkään pohjassa... Onko muilla samaa? Entä tietoa miten sen sais taas toimimaan korrektisti?.
Kerrotko mikä on se syy miksi em. ohjelmat pitäisi sammuttaa tavalla jolla niitä ei ole edes tarkoitettu sammutettaviksi?
Eikös se nyt mee niin että virtanappia pidät pohjassa niin kauan että tulee se sammutus ruutu ja siinä sit pidät home nappulaa pohjassa.
Miten valitaan, lähetänkö multimediaviestin vai tekstiviestin?
En tiedä, onko näin myös muilla, mutta mulla on: kun lisään tekstiviestiin useampia vastaanottajia, iPhone 3.0 päättää, että haluankin lähettää multimediaviestin. Siinä on ilmeisesti joku älykäs systeemi, joka yrittää päätellä jotain, mutta miten sen voisi kiertää? En ole mitään kuvia lisännyt.
antti.tahtinen kirjoitti:Miten valitaan, lähetänkö multimediaviestin vai tekstiviestin?
En tiedä, onko näin myös muilla, mutta mulla on: kun lisään tekstiviestiin useampia vastaanottajia, iPhone 3.0 päättää, että haluankin lähettää multimediaviestin. Siinä on ilmeisesti joku älykäs systeemi, joka yrittää päätellä jotain, mutta miten sen voisi kiertää? En ole mitään kuvia lisännyt.
Miten se päättää? Itse en ole vielä tehnyt näitä useammalle lähetyksiä uudella FW:llä, niin ilmoittaako se jotenkin? Oletukseni ainakin oli, että jos tekstiä ilman aihetta niin SMS ja jos aihe tai kuva niin MMS.
Ajelin noin 100 km matkan kartta ja GPS päällä, puhelin kiinni laturissa. 3G käytössä. Perillä akku lähes tyhjä! Arvelin, että puhelin oli kenties huonosti laturissa kiinni, vaan ei. Paluumatkalla sama juttu. Akku latautuu normaalisti, mutta kun laittaa kartan päälle, varauksen taso alkaa vähitellen pienentyä. Eli lataus joko loppuu kun karttasofta on päällä, tai softa syö niin hemmetisti virtaa, että akku faktisesti tyhjenee ajon aikana, vaikka on kiinni laturissa! Näin ei kyllä käynyt vanhan softan kanssa. Soneran luuri.
Vaikka lisään kuinka monta sinne niin aina pysyy uusi viesti. Heti kun lisää kuvan tai aiheeseen jotain tulee, että uusi multimediaviesti.
Harmi vain kun tuota samaa ei ole kerrottu valmiissa viestikeskusteluissa. Kun näkuu vain vastaanottaja eikä esim. sen tilalla uusi viesti tai uusi mms kun alkaa kirjoittamaan viestiä. Mutta oletushan on, että ilman aihetta niin se on SMS ja muuten MMS...