Annoin mun vanhemmille iMacin ja koska he eivät osaa käyttää konetta, ajattelin että Mc OS X-kirjasta olisi apua. Tilasin Sanoma Magazinesin Mediakaupasta, mutta emailissa tulleessa tilausvahvistuksessa toimitusajaksi sanottiin 2-3 viikkoa. Päätin että soitan ja perun tilauksen pitkän toimitusajan vuoksi ja käyn itse ostamassa kirjan kaupasta.
Salla vastasi puhelimeen " normaali postin kulku kestää 2-3 viikkoa". Minä: anteeksi, mutta tässä on varmaan jokin väärin käsitys. Sanna: "Me emme käytä ykkösluokan postia ja toimitus kestää 2-3 viikkoa. Eikös muillakin firmoilla ole sama toimitusaika" Minä: perun tilauksen koska toimitusaika on pitkä ja se näkyi vasta vahvistusmailissa. Sanna: "yritän mutta se tilaus saattaa mennä läpi kun mulla on muitakin töitä ja lounas". Minä: voisiko jotenkin varmistaa. Sanna "ei voi tehdä mitään". Minä: eikös joku käsittele kirjaa että se pääsee postiin. Sanna "meillä on varasto Porvoossa, mutta sinne ei ole puhelimia. olet itse tehnyt tilauksen ja tilausvahvistus on tullut". Minä: teen valituksen. Sanna: "te voitte kirjoittaa vaikka romaanin". "olen vain asiakaspalvelussa. voin kyllä laittaa palautteen Mediakaupalle ettei etämyyntisäännöt toimi, johtuu ehkä selaimesta..." Käytin Safaria, joten internetsivun linkki ei "tietenkään" toimi .. Minä: ok, laita palaute..
olen vain Mediakaupan asiakaspalvelussa
Perusasioita jokaiselle Applen tuotteiden käyttäjälle, muun muassa iCloud ja muut pilvipalvelut
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
olen vain Mediakaupan asiakaspalvelussa
Viesti Kirjoittaja Heikki L »
-
Re: olen vain Mediakaupan asiakaspalvelussa
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Ihme "asiakaspalvelua".
Asenne oli se perinteinen, "En mä tiiä...mä oon vaan töissä täällä. [:S]"
Sanoisin kyllä pari valittua sanaa![:@]
Asenne oli se perinteinen, "En mä tiiä...mä oon vaan töissä täällä. [:S]"
Sanoisin kyllä pari valittua sanaa![:@]
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
Viesti Kirjoittaja JanneV »
Voi räkä. Siinä sitä palveluhenkeä parhaimmillaan. Tuolla konstilla kyllä asiakkaat saattavat kadota ja hommat tältä ystävälliseltä "asiakaspalvelijalta". Ehkä hänelle kannattais pikaisesti keksiä pelkästään noita muita töitä ja jättää asiakaspalvelu niille, jotka sen hallitsevat.
Eri hyvää mainosta...
Eri hyvää mainosta...
-
Viesti Kirjoittaja am_tiainen »
En tiedä liittyykö ihan samaan asiaan mutta on tässäkin kyse näistä informaatiokatkoksista. Olin etsimässä Ikeassa pieniä halogeenierikoislamppuja/polttimoita mitä ne käyttää ainakin omissaan pöytälampuissa.
Kävin kaverini ostosten takia Espoon Ikeassa ja siellä ei niitä löytynyt vaikka oli varaston mukaan noin. parikymmentä paria. Ei osannut vastata olisi koska seuraavan kerran noita lamppuja/polttimoita saatavilla.
No eikun soittamaan Vantaan Ikeaan koska sain tiedon että siellä oli varaston mukaan myös parikymmentä kappaletta. Soitin ja sanoin että haluan varmistaa sen ihan lamppuosastosta vastaavan kanssa ettei tule sinne tehtyä turhaa keikkaa. Ottivat yhteystiedot ylös ja soitti hetken kuluttua ja sanoi että ei oo vaikka varastosaldo sitä näyttikin. kysyin että ootteko tarkistaneet ettei tosiaan niitä sieltä löydy ja vastaus oli että ei niitä nyt löydy. Kysyin koska niitä saa ja sanoi asiantuntevasti että siinä menee 2 - 3 viikkoa!!
Veljeni kuitenkin kävi sitten 2 päivän päästä samaisessa Ikeassa ja löysikin niitä lamppuja. Ei siinä voinut kuin ihmetellä miten pihalla myyjä oikein on ollut kun lupasivat 2-3 viikon toimitusaikaa vaikka sitä löytyi hyllystä ja 2 päivän päästä. Kun siellä on joskus aikaisemmin käynyt niin tuntuu ettei ne myyjät mitään infoa saa milloin tavaraa tulee yms. tietoa tavaroista. Sanovat huonekalujenkin osalta aina kysyttäessä saatavuudesta että ne huonekalut on sensonkituotteita kaikki eikä välttämättä valmisteta kovin pitkään yms.
Kävin kaverini ostosten takia Espoon Ikeassa ja siellä ei niitä löytynyt vaikka oli varaston mukaan noin. parikymmentä paria. Ei osannut vastata olisi koska seuraavan kerran noita lamppuja/polttimoita saatavilla.
No eikun soittamaan Vantaan Ikeaan koska sain tiedon että siellä oli varaston mukaan myös parikymmentä kappaletta. Soitin ja sanoin että haluan varmistaa sen ihan lamppuosastosta vastaavan kanssa ettei tule sinne tehtyä turhaa keikkaa. Ottivat yhteystiedot ylös ja soitti hetken kuluttua ja sanoi että ei oo vaikka varastosaldo sitä näyttikin. kysyin että ootteko tarkistaneet ettei tosiaan niitä sieltä löydy ja vastaus oli että ei niitä nyt löydy. Kysyin koska niitä saa ja sanoi asiantuntevasti että siinä menee 2 - 3 viikkoa!!
Veljeni kuitenkin kävi sitten 2 päivän päästä samaisessa Ikeassa ja löysikin niitä lamppuja. Ei siinä voinut kuin ihmetellä miten pihalla myyjä oikein on ollut kun lupasivat 2-3 viikon toimitusaikaa vaikka sitä löytyi hyllystä ja 2 päivän päästä. Kun siellä on joskus aikaisemmin käynyt niin tuntuu ettei ne myyjät mitään infoa saa milloin tavaraa tulee yms. tietoa tavaroista. Sanovat huonekalujenkin osalta aina kysyttäessä saatavuudesta että ne huonekalut on sensonkituotteita kaikki eikä välttämättä valmisteta kovin pitkään yms.
[ Apple MacBook (early 2016)]
[ Apple Mac mini (late 2012)]
[ AppleTV 4]
[ Apple iPad mini 4 cellular]
[ Apple iPhone SE ]
[ Apple Mac mini (late 2012)]
[ AppleTV 4]
[ Apple iPad mini 4 cellular]
[ Apple iPhone SE ]
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
En kyllä menisi ostamaan polttimoita IKEAsta...rautakaupasta saa varmemmin, ja edullisemmin.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
Viesti Kirjoittaja Boogieman »
Marketeista vielä edullisemmin, ainakin useassa tapauksessa. Polttimothan eivät ole mitään spesiaalikamaa. Asioin yleensä Prismassa viikko-ostokseni. Mitään valaisuvarustetta ei ole tarvinnut haahuilla muualta. Digipimiöloisteputket saattaa jäädä taas löytymättä K-raudastakin.
Olen muuten huomioinut poikkitieteellisissä testeissä, joita vanha vuokrataloni kernaasti tukee, että Osramin hehkulankapolttimot kestävät Philipsejä pidempään. Energiansäästölamput taas kestävät jänniteheittoja paljon hehkulankaa paremmin. Täällä lamput poksuvat tuon tuosta, mutta ne, joihin olen vaihtanut loistelamput, ovat lopettaneet kummittelun siihen paikkaan.
Olen muuten huomioinut poikkitieteellisissä testeissä, joita vanha vuokrataloni kernaasti tukee, että Osramin hehkulankapolttimot kestävät Philipsejä pidempään. Energiansäästölamput taas kestävät jänniteheittoja paljon hehkulankaa paremmin. Täällä lamput poksuvat tuon tuosta, mutta ne, joihin olen vaihtanut loistelamput, ovat lopettaneet kummittelun siihen paikkaan.
6 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka