Aika uskomaton on tämä sinunkin litaniasi. Vielä vähemmän sitä asiaa kuin siinä minun viestissäni.susi kirjoitti:Uskomaton litania, TheKraken, ja hyvin vähän asiaa. Komentoriviltä ulkoisen levyn/median siisti mounttaaminen tiedonsiirtoa varten ei välttämätttä ole ihan triviaalia, etkä sinäkään sano asiasta yhtään mitään. Finderin käyttö kunnes asia selviää ei ole huono idea, sillä tavoin sain uuden koneeni nopeasti käyttökuntoon. Ei kannata olla turhan ortodoksinen, kyllä tekstipohjaista terminaalia ja graafista Finderia voi käyttää rinnakkain...
Olet kirjoittanut lähes 16000 viestiä tällä foorumilla. Tuleeko koskaa mieleen että voisit miettiä vielä hetken ennenkuin kirjoitat ja lähetät? Te foorumin vanhat pierut ette tietenkään itse helposti huomaa kuinka lörpöttelevä omahyväisyys ja/tai ylimielisyys vähitellen tunkeutuu kirjoitteluun... Muuten, nettiaddikteja ollaan kai lähes kaikki tällä foorumilla, ja kannattaa muistaa että Oikea Elämä on siellä jossain, koskee tietysti minua ihan yhtä paljon kuin sinua, TheKraken. Aurinkoista kesäpäivää t. Susi![]()
Ja sinä Kamu varoittelet taas... Olet kyllä aika surkea pahan onnen lintu. Tutki sinäkin Maccisi mahdollisuuksia ilman liioiteltua pelkoa - se on vain tietokone eikä mikään pommi.
Pis tuossa kiteyttää aika hyvin sen mitä minäkin olisin seuraavaksi tiedustellut (eli: mikä tässä nyt on vielä se ongelma?), joten enpä itse "ongelmaan" nyt sen enempää paneudu. Terminaalia ja Finderia käytän itsekin molempia. Molemmat ovat auki aina kun olen koneella. Terminaali ja sieltä löytyvät ohjelmat ovat oikein hienoja työkaluja joilla voi tehdä paljon asioita jotka eivät OS X:n graafisilla palikoilla suoraan edes onnistu. Sen salojen opettelu vaatii kuitenkin opiskelua ja omatoimisuutta. Jos jokaista pikkuasiaa varten "kilauttaa kaverille" niin on huomattavasti pienemmät todennäköisyydet oppia niitä ongelmia itse ratkomaan, kuin jos jaksaa itse lukea man-sivuja tai vaikka googletella asiaa. Se, että ylipäätään lähtee sinne tekstipohjaiseen maailmaan kertoo jo kuitenkin käyttäjästä sen, että on halu oppia jotain uutta. Se on varsin hieno juttu se. Itse opettelin *nixin kanssa kikkailut kantapään kautta reilut 10 vuotta sitten. Silloin ei tämmöisiä foorumeita oikein ollutkaan ja irkissä sekä newseissä sai vastauksesi useimmiten pelkän RTFM:n. Vaikka se silloin todella tylyltä saattoi tuntuakin, niin näin jälkikäteen ajatellen oli se oppiminen paljon mukavampaa ja palkitsevampaa kun jutut löysi "ihan itse".
Me "vanhat pierut" olemme tällä foorumilla useasti nähneet kuinka solmuun ihmiset onnistuvat koneensa laittamaan, jos eivät tiedä yhtään mitä tekevät ja siksi täällä ei kovin herkästi mitään potentiaalisesti vaarallisia vinkkejä jaellakaan vaan mieluummin kehotetaan ensin opettelemaan ne perusasiat. Varsinkin kun kyseessä on terminaalin kanssa kikkailu. Sinun viestisi eivät ole järin asiantuntevaa kuvaa antaneet ja selkeästi osa ihan perusasioistakin on hakusessa.
Kysyä saa, myös tyhmiä ja "tyhmiä", mutta jos välittömästi ottaa itse sen ylimielisen ja negatiivisen asenteen foorumia ja sen käyttäjiä kohtaan, niin varmasti saa vastineeksi ihan sitä mitä itse tilasi. Sinä se tämän aloitit käskemällä Pisin painua pois foorumilta "kovien kundien" joukkoon ja siitä tämä varsinainen sanasotailu alkoi.
Aurinkoista kesäpäivää vain kuitenkin sinullekin! Kannattaa varoa auringossa makoilua, kun tuntuu tuo selkänahka olemaan nyt jo vähän herkkä

ps. Suosittelen lämpimästi parin oppaan lisäksi lukemaan myös tämän kyseisen foorumin säännöt. Tuo edellinen viestisi nimittäin niitä rikkoo (saat ihan itse opiskella miltä osin ja miksi), mutta katson sitä nyt läpi sormien koska viesti on osoitettu minulle. Mikäli kuitenkin tuollainen käytös foorumin muita käyttäjiä kohtaan jatkuu, niin noudatetaan niiden suhteen foorumin sääntöjä eli seuraavasta vastaavasta on luvassa varoitus.