MobileMe - kysymykset ja ongelmat
-
MobileMe - kysymykset ja ongelmat
Viesti Kirjoittaja nalle76 »
- Paljonko tilaa on varattuna kotisivuille, vai määritelläänkö se itse siitä 20 GB kokonaismäärästä?
- Voidaanko luoda alidomaineja? Oma veikkaus että voi, kun iWebissä pystyy tekemään uusia sivuja jotka eivät ole pääsivun alla.
- Paljonko tilaa on sähköposteille, vai määritelläänkö se itse siitä 20 GB kokonaismäärästä?
- Sähköposti ilmeisesesti imap?
Itse just kokeilu menossa ja vaikuttaa ihan hyvältä. Jopa niin että voisin ostaa sen. Tärkein on että toimii koko ajan ja tosiaan mailit imap ja kotisivutila voi olla vaikka semmonen 200-300 mb. Tällä hetkellä on forwardi päällä omasta mailidomainista sekä testi sivut laittanut iWebin kautta, 18 MB tilaa vienny eli ei paha.
-
Re: Mobile Me
Viesti Kirjoittaja Xaeron »
-
Asiasta toiseen niin päädyin ottamaan vuodeksi tilin. Tietenkin meni hukkaan se 60 päivää ilmaiseksi, eikä se nyt olisi haitannut. Tosin käväsin kysymässä supportissa (siis chat versio) kun ei tahtonu syncata iPhonen kanssa kontakti muutoksia tai kalenterimuutoksia. Hemmetin hyvää palvelua chatin kautta. Sain ne 60 päivää lisää ja ongelmat ratkaistu. Vieläpä nopeasti!
Vaikka kyllä 79 eemeliä vuodessa on aika suolaista, niin ihan hyvin toimii tarpeisiini. Nykyinen webhotelli maksaa 28 egee vuodessa, niitä mulla on kaksi. 150 MB raja datalle niin siihen suhteen ei paha. Pidetään nyt ne vielä auki jos Mobile Me:n kanssa on paljon ongelmia, mutta muuten ne lähtee pois ennen seuraavaa laskutuskautta.
Time machine vielä kokeilamatta, mutta senhän pitäis toimia kanssa AE:n kanssa. Näin asiasta toiseen.
-
Viesti Kirjoittaja musamäkki »
-
Viesti Kirjoittaja arttula »
Meillä on kaksi MobileMe -tiliä, oma ja frouvan. Molemmat ovat edelleen "koekäyttöajalla". Vasta nyt huomasin, että tuolla on myös "perhepaketteja", joka tulisi hieman halvemmaksi. Onko mahdollista yhdistää kaksi olemassa olevaa tiliä yhdeksi perhepaketiksi ? Jos on, miten ?
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
-
Suosittelen kysymään Mobile Me supportista tätä. Veikkaan että onnistuu.arttula kirjoitti:Jatkan tämän saman topicin alla:
Meillä on kaksi MobileMe -tiliä, oma ja frouvan. Molemmat ovat edelleen "koekäyttöajalla". Vasta nyt huomasin, että tuolla on myös "perhepaketteja", joka tulisi hieman halvemmaksi. Onko mahdollista yhdistää kaksi olemassa olevaa tiliä yhdeksi perhepaketiksi ? Jos on, miten ?
-
Meidän perheessä on yksi mobile me tili, jota molemmat käyttävät kalenteriin ja yhteystietoihin iPhoneissa ja yhdellä tietokoneella. Sähköposti on mun käytössä ja rouvalla gmail. Eli jos toimii tuollainen malli, niin selviää yhdelläkin.arttula kirjoitti:Jatkan tämän saman topicin alla:
Meillä on kaksi MobileMe -tiliä, oma ja frouvan. Molemmat ovat edelleen "koekäyttöajalla".
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Rouvalla ja sinulla kaikki kalenterit yhteisiä ja samoin myös yhteystiedot?musamäkki kirjoitti:Meidän perheessä on yksi mobile me tili, jota molemmat käyttävät kalenteriin ja yhteystietoihin iPhoneissa ja yhdellä tietokoneella. Sähköposti on mun käytössä ja rouvalla gmail. Eli jos toimii tuollainen malli, niin selviää yhdelläkin.arttula kirjoitti:Jatkan tämän saman topicin alla:
Meillä on kaksi MobileMe -tiliä, oma ja frouvan. Molemmat ovat edelleen "koekäyttöajalla".

Ei tässä taloudessa kyllä toimisi

-
Toistaiseksi ainakin on toiminut ja rauha ollut maassaTheKraken kirjoitti:Rouvalla ja sinulla kaikki kalenterit yhteisiä ja samoin myös yhteystiedot?musamäkki kirjoitti:Meidän perheessä on yksi mobile me tili, jota molemmat käyttävät kalenteriin ja yhteystietoihin iPhoneissa ja yhdellä tietokoneella. Sähköposti on mun käytössä ja rouvalla gmail. Eli jos toimii tuollainen malli, niin selviää yhdelläkin.arttula kirjoitti:Jatkan tämän saman topicin alla:

-
Ei toimisi täälläkään. Saattaisi tulla aika monta kiusallista kysymystä...TheKraken kirjoitti:Rouvalla ja sinulla kaikki kalenterit yhteisiä ja samoin myös yhteystiedot?musamäkki kirjoitti:Meidän perheessä on yksi mobile me tili, jota molemmat käyttävät kalenteriin ja yhteystietoihin iPhoneissa ja yhdellä tietokoneella. Sähköposti on mun käytössä ja rouvalla gmail. Eli jos toimii tuollainen malli, niin selviää yhdelläkin.arttula kirjoitti:Jatkan tämän saman topicin alla:
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Mutta sen sijaa iCalin kalenterin seelektiivinen synkkaaminen kummankin koneille MobileMe:n kautta toimii hienosti. Siksi haluaisinkin jatkaa tuota MM:n tilausta.
Kun vaan vielä tulisi iSync Nokia N97 -versio ulos...
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Viesti Kirjoittaja gatanass »

Olen kokeillut kaksi kertaa 60 päivää ja kerran jopa ostanut. Chatti palvelu tosin toimii hyvin
-
Nyt alkaa jo mielikuvitus loppumaan...
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
EDIT// Jahas... Perinteisesti Windows -maailmasta tuttu uudelleenkäynnistys näytti tuohon auttavan. Nyt kalenterit synkkaavat taas
-
Re: Mobile Me ja mac.com -juttu
Viesti Kirjoittaja vierasmies »
Pari vuotta sitten perustin iWebillä http://web.mac.com/... tilin ja pelitti hyvin, mitä nyt joutui välillä karmeesti odottamaan.
No, vanha PowerBook-mäkki kaatui ja kovalevy meni uusiksi. Menetin tietty yhteyden sivuuni.
Ostin uuden pönäkän pöytämäkin ja kirjauduin mitään ajattelematta mobileMe:n käyttäjäksi, mutta eri nimellä kuin aikaisemmalla sivulla.
Miten saisin vanhan web.mac.com -nimeni vaihdettua nyt uuteen (pönttöpäisyydessäni äkisti rustaamaani) nimeen?
Kun aukaisen iWbin uudella koneella, en keksi miten pääsisin rustaamaan vanhalla käyttärillä perustamaani sivua. Ajattelen, että jos saisin käyttäjänimen vaihdettua nykyiseksi, sivukin näkyisi uudella koneella.
Olisi pitänyt ilmeisesti ajatella ennen kuin toimii.
Vierasmies
-
Re: Mobile Me ja mac.com -juttu
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Se sivu olisi tosiaan pitänyt siirtää vanhalta koneelta uudelle, koska iWebin tallentama tiedosto oli sillä vanhalla koneella.vierasmies kirjoitti:Lisään kysymykseni tähän ketjuun.
Pari vuotta sitten perustin iWebillä http://web.mac.com/... tilin ja pelitti hyvin, mitä nyt joutui välillä karmeesti odottamaan.
No, vanha PowerBook-mäkki kaatui ja kovalevy meni uusiksi. Menetin tietty yhteyden sivuuni.
Ostin uuden pönäkän pöytämäkin ja kirjauduin mitään ajattelematta mobileMe:n käyttäjäksi, mutta eri nimellä kuin aikaisemmalla sivulla.
Miten saisin vanhan web.mac.com -nimeni vaihdettua nyt uuteen (pönttöpäisyydessäni äkisti rustaamaani) nimeen?
Kun aukaisen iWbin uudella koneella, en keksi miten pääsisin rustaamaan vanhalla käyttärillä perustamaani sivua. Ajattelen, että jos saisin käyttäjänimen vaihdettua nykyiseksi, sivukin näkyisi uudella koneella.
Olisi pitänyt ilmeisesti ajatella ennen kuin toimii.
Vierasmies
Tästä syystä varmuuskopiot ovat kullan arvoisia.
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Matti Niemelä »
Pointtihan on nimenomaan siinä että Dropboxin kanssa tiedostot tallentuvat ensin sinun omalle kiintolevyllesi, josta itse ohjelma sitten "kulissien takana" aloittaa siirtoprosessin webiin (ja nimenomaan vain deltan). iDiskin kanssa taasen tiedostot tallentuvat ensisijaisesti suoraan webiin.gatanass kirjoitti:Mobile Me ajatus hyvä... mutta itselläni ei toimi yhtään tuo iDisk... varsinkin jos vertaa Dropbox palveluun... En kuitenkaan välitä niin paljon s-palveluista ja synkatkin saa toimimaan kätevästi dropboxin kautta.
Itse en ole keksinyt vielä omalle MM tilin iDiskille mitään käyttöä.
-
Viesti Kirjoittaja Touho »
-
Viesti Kirjoittaja trumpetteri »
-
Viesti Kirjoittaja Matti Niemelä »
Tarkasta asetukset Settings -> Mail (ja muut) -> valitse se sun MobileMe accounttis ja sen takaa pitäis löytyä synkkausoptiot.trumpetteri kirjoitti:Mulla olis kysymys viisaille liittyen MobileMe-palveluun... En löytänyt muista keskusteluista suoraa vastausta joten lainaan tätä ketjua. MobileMe synkkaus toimii mulla muuten mutta iCalin "tilaukset" eli tässä tapauksessa mun työpaikan kalenteri ei synkkaudu Iphoneen vaan se itseasiassa hävisi luurista kokonaan ekan synkkauksen yhteydessä. ITunesilla kalenterin tietty saisi taas takaisin puhelimeenkin, mutta se lienee häviää taas MobileMe:lla synkatessa. Onko kellään ratkaisua tällaiseen?
-
Joo, sieltä olen valinnut tietty synkattavaksi kalenterit. Tämä ei kuitenkaan auta edellämainittuun ongelmaan eli kalenteritilaukset ei synkkaudu.Matti Niemelä kirjoitti:Tarkasta asetukset Settings -> Mail (ja muut) -> valitse se sun MobileMe accounttis ja sen takaa pitäis löytyä synkkausoptiot.trumpetteri kirjoitti:Mulla olis kysymys viisaille liittyen MobileMe-palveluun... En löytänyt muista keskusteluista suoraa vastausta joten lainaan tätä ketjua. MobileMe synkkaus toimii mulla muuten mutta iCalin "tilaukset" eli tässä tapauksessa mun työpaikan kalenteri ei synkkaudu Iphoneen vaan se itseasiassa hävisi luurista kokonaan ekan synkkauksen yhteydessä. ITunesilla kalenterin tietty saisi taas takaisin puhelimeenkin, mutta se lienee häviää taas MobileMe:lla synkatessa. Onko kellään ratkaisua tällaiseen?
-
Viesti Kirjoittaja Touho »
Millähän systeemillä ja vehkeellä se duunin kalenteri on väsätty?trumpetteri kirjoitti:Mulla olis kysymys viisaille liittyen MobileMe-palveluun... En löytänyt muista keskusteluista suoraa vastausta joten lainaan tätä ketjua. MobileMe synkkaus toimii mulla muuten mutta iCalin "tilaukset" eli tässä tapauksessa mun työpaikan kalenteri ei synkkaudu Iphoneen vaan se itseasiassa hävisi luurista kokonaan ekan synkkauksen yhteydessä. ITunesilla kalenterin tietty saisi taas takaisin puhelimeenkin, mutta se lienee häviää taas MobileMe:lla synkatessa. Onko kellään ratkaisua tällaiseen?
Tarkista myös merge -asetukset MobileMe:sta silloin kun rupeat synkkaamaan. Siis niin että sinne iluuriin menee ne päivitetyt tiedot, eikä käy päinvastoin.
-
Se on tuollainen Macin netissä julkaistava ical (http://www.ical.mac.com).... Nyt mä sainkin puhelimen kalenteriin jotain järkeä kun tajusin että loin luuriin uuden tilin joka hakee työkalneterin suoraan netistä. Tuntuu vain että puhelimen iCal alkoi hidastelemaan kovasti tämän jälkeen... Lisäksi ihmettelen sitä että kun menen MobileMe kotisuvulleni selaimella ja katson sieltä kalenteriani niin tapahtumat on aivan sekaisin, jotkut päivällä pielessä.Touho kirjoitti:Millähän systeemillä ja vehkeellä se duunin kalenteri on väsätty?trumpetteri kirjoitti:Mulla olis kysymys viisaille liittyen MobileMe-palveluun... En löytänyt muista keskusteluista suoraa vastausta joten lainaan tätä ketjua. MobileMe synkkaus toimii mulla muuten mutta iCalin "tilaukset" eli tässä tapauksessa mun työpaikan kalenteri ei synkkaudu Iphoneen vaan se itseasiassa hävisi luurista kokonaan ekan synkkauksen yhteydessä. ITunesilla kalenterin tietty saisi taas takaisin puhelimeenkin, mutta se lienee häviää taas MobileMe:lla synkatessa. Onko kellään ratkaisua tällaiseen?
Tarkista myös merge -asetukset MobileMe:sta silloin kun rupeat synkkaamaan. Siis niin että sinne iluuriin menee ne päivitetyt tiedot, eikä käy päinvastoin.
Eli paljon aiheuttaa ihmetystä tämä MobileMe vaikka monet kehuvat toimintoa.
-
Viesti Kirjoittaja ascii »
Eli ongelmana on MobileMe:n kalenteri sync. Olen pitkään ollut PC-käyttäjä ja oma kalenteri on vielä käytössä olevan puhelimen lisäksi koneella Outlookissa. Nyt kun konemäärä nousi MacBook Airilla ja iPhone 3gs saa ylennyksen käyttöpuhelimeksi, tuli tarve saada kaikille koneille yhteneväinen kalenteri. Otin MM:stä käyttöön kokeilujakson ja synkkasin pöytäkoneelta kalenterin, osoitekirjan ja kirjanmerkit. Netistä kävin katsomassa että toimiiko kaikki, niin syystä tai toisesta kalenterin osalta ei ole synkkautunut kuin all-day eventit.
Osaisiko joku auttaa, eli miten saisin kaikki kalenterimerkinnät pilveen? Olen poistanut kalenterin pariin otteeseen MobileMe:stä ja synkannut uudestaan, mutta silti siellä on vain nämä edellämainitut merkinnät.
Hyvänä puolena tuosta toki vielä maksanut mitään, mutta se ei liikoja lohduta kun vaihtoehtona on naputella kaikki kalenterimerkinnät tavalla tai toisella käsin
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Miksiköhän MM -asetukset herjaavat "Tuntematon tarkistusvirhe. MobileMe-käyttäjätunnus tai -salasana on ehkä virheellinen. Syötä eri käyttäjätunnus tai salasana.", kun ne sinne syötän ? Samoilla tunnuksilla pääsen kuitenkin selaimella MobileMe:hen sisään. Myöskään kuvien lähettäminen iPhotosta ei onnistu. Juu, ja olen varmasti kirjoittanut nuo oikein, sillä olen monta kertaa jo yrittänyt.
-
-
Viesti Kirjoittaja Stuge »
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka