Äänen tallentaminen Elävästä Arkistosta
-
Fakap
Äänen tallentaminen Elävästä Arkistosta
Viesti Kirjoittaja Fakap »
-
Paapa
Re: Äänen tallentaminen Elävästä Arkistosta
Viesti Kirjoittaja Paapa »
MacBook 2 GHz Core 2 Duo
-
Jone
Viesti Kirjoittaja Jone »
-
Fakap
Siitä on kyse. Kun painan Hijack tai Record, niin ohjelma haluaa bootata safarin. Kun painan "Quit and relaunch" niin tulee ilmoitus että Safari kaatui yllättäen. Kun painan Reopen, niin Safari aukeaa, mutta Hijack ei saa signaalia kaapattua vaan olen samassa pisteessä kuin ennen relaunchausta.Jone kirjoitti:Tiikeri, Safari 4, Audio HiJack 2.9.1 pelaa täällä ihan ok "arkistosta". Toimisko FireFoxilla? Kysyn nyt vielä tyhmän kysymyksen että eihän vaan ole kyse siitä että kun ohjelmalähdettä(softaa) vaihtaa niin HiJack tahtoo bootata sen softan ennen kuin se käy puuhiin?
-
Jone
Aah, eli joku solmu on jossain. Entäs jos muutat sen niin ettei Safari ole käynnissä? Se ei voi kaataa, mutta preferenssi voi muuttua ja kun avaat Safarin niin voi pelata.Fakap kirjoitti:Siitä on kyse. Kun painan Hijack tai Record, niin ohjelma haluaa bootata safarin. Kun painan "Quit and relaunch" niin tulee ilmoitus että Safari kaatui yllättäen. Kun painan Reopen, niin Safari aukeaa, mutta Hijack ei saa signaalia kaapattua vaan olen samassa pisteessä kuin ennen relaunchausta.Jone kirjoitti:Tiikeri, Safari 4, Audio HiJack 2.9.1 pelaa täällä ihan ok "arkistosta". Toimisko FireFoxilla? Kysyn nyt vielä tyhmän kysymyksen että eihän vaan ole kyse siitä että kun ohjelmalähdettä(softaa) vaihtaa niin HiJack tahtoo bootata sen softan ennen kuin se käy puuhiin?
-
Fakap
Näyttää siltä, että Safari (4) kaatuu aina kun Audio Hijack yrittää käynnistää sitä kaapatakseen audion.Jone kirjoitti:Aah, eli joku solmu on jossain. Entäs jos muutat sen niin ettei Safari ole käynnissä? Se ei voi kaataa, mutta preferenssi voi muuttua ja kun avaat Safarin niin voi pelata.Fakap kirjoitti:Siitä on kyse. Kun painan Hijack tai Record, niin ohjelma haluaa bootata safarin. Kun painan "Quit and relaunch" niin tulee ilmoitus että Safari kaatui yllättäen. Kun painan Reopen, niin Safari aukeaa, mutta Hijack ei saa signaalia kaapattua vaan olen samassa pisteessä kuin ennen relaunchausta.Jone kirjoitti:Tiikeri, Safari 4, Audio HiJack 2.9.1 pelaa täällä ihan ok "arkistosta". Toimisko FireFoxilla? Kysyn nyt vielä tyhmän kysymyksen että eihän vaan ole kyse siitä että kun ohjelmalähdettä(softaa) vaihtaa niin HiJack tahtoo bootata sen softan ennen kuin se käy puuhiin?
-
Fakap
Tämä toimii, kiitos!Paapa kirjoitti:wire tap voisi olla etsitty.
-
Paapa
Viesti Kirjoittaja Paapa »
Mulla Audio Hijack toimii samoin kaatumalla. En tosin uusimmalla versiolla ole nyt kokeillut.Fakap kirjoitti:Tämä toimii, kiitos!Paapa kirjoitti:wire tap voisi olla etsitty.
MacBook 2 GHz Core 2 Duo
-
mikaha
Viesti Kirjoittaja mikaha »
-
Fakap
Mutta äänenlaatu kärsii. Itse pidän softan suorittamaa audiokaappausta vaivattomampana.mikaha kirjoitti:Itse kekkasi, että pistän piuhan pätkän lineinnin ja lineoutin välille ja sitten nauhoittaa vaikka vaan audacityllä. Hyvin toimi eikä kaatuillut ohjelmat eikä mitään. Homma oli sikälikin helppo ettei tarvinnut asennella mitään ylimääräisiä ohjelmia ja toimi helposti ja vaivattomasti.
-
mikaha
No se äänenlaadun kärsiminen on aika teoreettista ja todennettavissa lähinnä laskennallisesti. Jos kuulut siihen prosentin joukkoon joilla on kultakorvat, niin tokko tuo netistä ladattava pakattu puuro muutenkaan miellyttää. Mutta totta kai jos piuha tuntuu vaivanlaoiselta, niin onnistuuhan se softallakin. Harmi ettei niitä enää voi tallentaa suoraan koneelle kuten tuossa jokin aika sitten vielä voi. Toisaalta hyvä ettei se enää ole niin windowsvetoinen.Fakap kirjoitti:Mutta äänenlaatu kärsii. Itse pidän softan suorittamaa audiokaappausta vaivattomampana.mikaha kirjoitti:Itse kekkasi, että pistän piuhan pätkän lineinnin ja lineoutin välille ja sitten nauhoittaa vaikka vaan audacityllä. Hyvin toimi eikä kaatuillut ohjelmat eikä mitään. Homma oli sikälikin helppo ettei tarvinnut asennella mitään ylimääräisiä ohjelmia ja toimi helposti ja vaivattomasti.
----/edittiä-----
Hiffasin justiinsa, että jos meinaat DA/AD muunnoksesta ja uudelleen pakkaamisesta johtuvaa äänenlaadun huononemista, niin sehän tapahtuu myös vaikka käyttäisit ohjelmaa piuhan sijasta. Jos piuha on ehjä niin eihän siinä laadullisesti ole silloin eroa tekeekö sen ohjelmalla vai johdolla. Ainakin se ohjelma jota taannoin itse käytin (en muista sen nimeä sori) oli luonteeltaan ajuri. Sitä ääntähän ei olisi mahdollista kaapata esim DRM suojatusta tiedostosta, jos sitä ei tehtäisi vasta DA-muunnoksen jälkeen. Oma kaappaussoftani meni niin että se vain asetettiin nauhoitusohjelmassa äänilähteeksi joten se ääni niikö nauhotettiin ja tallentassa pakattiin uudelleen. Itse pidä helpompana ja yksinkertaisempana tökätä piuha paikalleen kuin alkaa säätämään äänilähdeasetuksia ohjelmassa. Mutta ihan miten vaan eihän yksi tapa ole toista huonompi vaan jokainen tekee mielensä mukaan. Vai olenko jonkun mielestä ihan väärässä? tai ehkä ymmärtänyt jotain väärin?
----editit/------
-
TheKraken
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
No ei nyt ihan näinkään. Melkoiset puurokorvat saavat olla, jos tuota heikkenemistä ei havaitsemikaha kirjoitti:No se äänenlaadun kärsiminen on aika teoreettista ja todennettavissa lähinnä laskennallisesti. Jos kuulut siihen prosentin joukkoon joilla on kultakorvat, niin tokko tuo netistä ladattava pakattu puuro muutenkaan miellyttää.
Vähän hakoteillä olet minun tietääkseni kyllä tässä. DA-muunnosta siinä ei suoriteta, vaikkakin audio kyllä muuten puretaan (ja sitten lopulta pakataan). Digitaalisena se kuitenkin pysyy ihan koko matkan.mikaha kirjoitti:----/edittiä-----
Hiffasin justiinsa, että jos meinaat DA/AD muunnoksesta ja uudelleen pakkaamisesta johtuvaa äänenlaadun huononemista, niin sehän tapahtuu myös vaikka käyttäisit ohjelmaa piuhan sijasta. Jos piuha on ehjä niin eihän siinä laadullisesti ole silloin eroa tekeekö sen ohjelmalla vai johdolla. Ainakin se ohjelma jota taannoin itse käytin (en muista sen nimeä sori) oli luonteeltaan ajuri. Sitä ääntähän ei olisi mahdollista kaapata esim DRM suojatusta tiedostosta, jos sitä ei tehtäisi vasta DA-muunnoksen jälkeen.
Vaikka piuha olisi kuinka ehjä ja puhdasta kultaa, niin eroa on silti. Ja sen kuulee kyllä vähän huonommallakin korvalla.
Ratkaisu on hankkia röörien välille optinen johto, jolloin tuota ongelmaa ei ole ja tavara pyörii digitaalisena koko matkan.
-
Jone
-
mikaha
Oikei okei:-) mulla varmaan onkin vähän puurokorvat tai sitten en vaan jaksa piitata asiasta. Tulipahan testattua tuokin ajatusrakennelma joten kiitos kun viitsit oikaista.TheKraken kirjoitti:No ei nyt ihan näinkään. Melkoiset puurokorvat saavat olla, jos tuota heikkenemistä ei havaitsemikaha kirjoitti:No se äänenlaadun kärsiminen on aika teoreettista ja todennettavissa lähinnä laskennallisesti. Jos kuulut siihen prosentin joukkoon joilla on kultakorvat, niin tokko tuo netistä ladattava pakattu puuro muutenkaan miellyttää.Siinä ei mitään "laskentaa" tarvita.
Vähän hakoteillä olet minun tietääkseni kyllä tässä. DA-muunnosta siinä ei suoriteta, vaikkakin audio kyllä muuten puretaan (ja sitten lopulta pakataan). Digitaalisena se kuitenkin pysyy ihan koko matkan.mikaha kirjoitti:----/edittiä-----
Hiffasin justiinsa, että jos meinaat DA/AD muunnoksesta ja uudelleen pakkaamisesta johtuvaa äänenlaadun huononemista, niin sehän tapahtuu myös vaikka käyttäisit ohjelmaa piuhan sijasta. Jos piuha on ehjä niin eihän siinä laadullisesti ole silloin eroa tekeekö sen ohjelmalla vai johdolla. Ainakin se ohjelma jota taannoin itse käytin (en muista sen nimeä sori) oli luonteeltaan ajuri. Sitä ääntähän ei olisi mahdollista kaapata esim DRM suojatusta tiedostosta, jos sitä ei tehtäisi vasta DA-muunnoksen jälkeen.
Vaikka piuha olisi kuinka ehjä ja puhdasta kultaa, niin eroa on silti. Ja sen kuulee kyllä vähän huonommallakin korvalla.
Ratkaisu on hankkia röörien välille optinen johto, jolloin tuota ongelmaa ei ole ja tavara pyörii digitaalisena koko matkan.
-
TheKraken
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Juu siis ei se ero nyt sellainen ole, etteikö sitä lopputulosta jossain tv/radio-soundissa jaksaisi kuunnella. Mutta kyllä sen eron huomaa, jos vierekkäin ne laittaa. Tärkeintähän tietenkin on se, että laatu riittää itsellemikaha kirjoitti:Oikei okei:-) mulla varmaan onkin vähän puurokorvat tai sitten en vaan jaksa piitata asiasta. Tulipahan testattua tuokin ajatusrakennelma joten kiitos kun viitsit oikaista.
Palaa sivulle “Audio ja musiikki”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka