iMiika kirjoitti:Vau, tuon nähtyäni pystyn koska tahansa esittäytyä logosuunnittelijaksi -tuota huonompaa työtä on vaikea tehdä. Mitä lie miettivätkään...
Ei se olekaan vaikeaa. Vaikeaa on "ottaa turpaan" keskimääräisesti sen verran että pärjää. Eli että jaksaa tehdä sitä samaa patskaa ja toivoa että joskus se asiakas ottaisi sen hyvän briljantin vaihtoehdon ja voisi käydä pokkailemassa alan palkintoja. Tämä vaan teknisestä ja luovasta puolesta. Sitten pitää hanskata kaikki muu oheisasiakashössötys jotta asiakas tyytyväisenä maksaa niitä laskuja ja saa lisäarvoa tuotteilleen.
Jamac kirjoitti:ottaisi sen hyvän briljantin vaihtoehdon
"Joo, ei näistä ihan suorilta oikein mikään... mutta jos tuosta ottaisi tuon, ja tuosta tuon ja tuolta vielä tuon jutun, ja niistä sitten sommittelisi..."
Mitähän tuossa on oikein mennyt pieleen?
Suunnittelufirman referenssit on vähintäänkin vakuuttavat ja tuo on IHAN hirvein koiranoksennus mitä on vähään aikaan nähty.....
Siinä on taas valittu joku perähikiäläinen tietämätön pikkutoimisto tekemään suurta ja hienoa. Näin ainakin itse fiilaan kun katson logoa/liikemerkkiä sekä nettisivuja. Nyt mentiin kyllä takapuoli eellä puuhun ja jos tuon perusteella pitäis ostopäätös tehdä niin en edes uskaltaisin tilata saitin kautta mitään jossen firmaa tuntisi. Sen verran amatööriltä toiminta vaikuttaa..
Anghorn kirjoitti:Tai ehkä logon suunnittelijalle ei ole annettu juurikaan vapauksia suunnitteluun?
On niitäkin nähty, että asiakas piirtää paperinkulmaan oman näkemyksensä ja sanoo, että suunnittele siitä tommonen. No, hyvä/kokenut suunnittelija ottaa näkemykset huomioon, ja suunnittelee jotain hyvää, joten ei tuo vapauksien antamattomuus ehkä ole luultava skenaario.
Tuollaisen voi suunnitella vain aivan pussissa elävä ihminen. Eiköhän seurakunnalliset piiritkin sellaisesta pussista käy. Voi taivas.
Lisäksi veikkaan, että suunnittelija on naimaton sanan kaikissa merkityksissä.
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
Suhkot hyvä veto kirkolta. Kuten edellinen sanoi, niin jää mieleen.
Ei kirkon tarvi olla aina niin vakava ja käsittääkseni tuo on suunnattu nuorisolle, joten huumorinpoikasesta nyt ei pitäis olla kenellekkään haittaa.
Luulen, että suunnittelijalla on ollut mielessään kyllä juuri se symboliikka, mikä tuosta useimmille mieleen tulee. Ja tilaajakin on varmasti tajunnut mistä on kyse. Mielessä että saadaan paljon julkisuutta ja ollaan "nuorta lähellä" jne. Säälittävää nuorten kalastelua, joka lopulta kääntyy itseään vastaan.
Lisäksi mua häiritsee tuo tunnus ihan visuaalisesti, joku siinä on vähän pielessä, jotenkin hiomaton ja hutaistu. Logo-osa ihan ok.
iMac 27'' ("late 2012") 2,9GHz Intel Core i5 – OS X 10.13 High Sierra
Edelleen uskon, että symboliikka on tässä tahatonta. Kyllä tuo niin vessanseinästä repästy on...
Enkä vastaavasti voi uskoa, että kirkon tarkoitus on ollut tehdä logo joka tuo useimmille (nuorille!) mieleen hitusvinkulan ja sitä myöten siihen liittyvät esiaviolliset aktiviteetit.
Ne joutuu tämän vielä hylkäämään, pelkään...
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
Ja voin hyvin uskoa tuon tarkoitushakuisuuden kun olen nähnyt tämän projektissa mukana olevan pastori Nanna Helaakosken. Kyllä siinä minä ja muut paikalla olleet miehet ikään katsomatta hiukan yllätyimme kun pappi kopsuttelee korkkareissa, mustassa minihameessa ja keinahtelevalla lantiolla porukan edessä . Rapisi heti eräänlaiset stereotypiat naispapeista... Jopa meikäläistäkin alkoi heti taas tuo uskonto kiinnostaan