Aattelimpa tehä tänne nopeesti pienen ohjeen jos jotain sattuu kiinnostamaan. Itseä ainakin kiinnosti kun sai tapettua yhen prosessi pois puhelimesta.

Eli ei tarvitse käyttää winterboardia.
Elikkäs, jos tykkäät siitä, että ylhäällä olevassa palkissa näkyy onko viestejä, vastaamattomia puheluita yms. ja et tykkää perinteisestä
Statusnotifier:n teemasta (näkyy heidän sivuillaan), niin tässä pieni ohje miten saat sen vaihdettua.
Elikkäs lähtökohtana ainakin mulla oli asennettuna seuraavat iPhone 3G:ssä 3.0 softa ja:
- Jailbreak
- SSH
- Statusnotifier
Muita ei tarvita. Nonni alotetaas. HUOM! Tällä ei saa asennettua LockScreeniin uusia kuvakkeita.
Vaihe 0.
- Jos et ole asentanut
Statusnotifieriä ja
SSH:ta niin asenna ne NYT.
Vaihe 1.
- Etsi ja lataa haluamasi teema tai tee itse tarvittavat kuvakkeet ja nimeä ne oikein. Minä valitsin
tämän teeman. Pura paketti. Windows koneella olen nyt ja se purkaa kaiken ihan nätisti, mutta jos olet Mac käyttäjärjestelmän ääressä, niin muistaakseni (varmistan kun olen kotona) luo kaksi
.theme tiedostoa. Katso tiedoston sisälle. (Mac käyttäjille kerron kotona kuinka tehdään, en muista ulkoa). Etsi sieltä kansio nimeltä
Bundles ja sen alla pitäisi olla kansio nimeltään
com.apple.springboard. Mene tähän kansioon ja siellä on kuvatiedostoja. Nämä ovat ne tiedostot jotka pitää siirtää uuteen paikkaan niin saat vaihdettua kuvat.
Kuvien nimet pitäisi olla seuraavat:
-
Default_CALLT.png
-
Default_EMAILT.png
-
Default_IMT.png
-
Default_MMST.png
-
Default_RSST.png
-
Default_SILENTT.png
-
Default_SMST.png
-
FSO_CALLT.png
-
FSO_EMAILT.png
-
FSO_IMT.png
-
FSO_MMST.png
-
FSO_RSST.png
-
FSO_SILENTT.png
-
FSO_SMST.png
Jätä kansio auki ja tiedostot hetkeksi sikseen.
Vaihe 2.
Ota puhelimeen SFTP yhteys. Opetetaan muualla. Käytä googlea jos et osaa.
Tietenkin pitää mennä
root:tina sisälle. Mene siellä kansioon;
/System/Library/CoreServices/Springboard.app. Nyt ota kuvat jotka olet jo ladannut koneellesi ja ovat vaiheessa yksi nimetyt. Siirrä ne kansioon ja hyväksy vanhojen kuvien päälle kirjoitus.
Vaihe 3.
Tadaa, nyt ollaanki jo loppu suoralla kun kuvat on siirretty. Enään vaan puhelimen uudelleen käynnistys. Vaihtoehtoisesti myös Springboardin uudelleen käynnistys riittää.
Hienoa jos joku nyt sai tästä jotain käteen ja ohjeet toimivat niinku pitääkin.

Kiitos ja hei, kommenttia tulemaan.