minulla on ollut elisan 1m yhteys jonka äskettäin sanoin irti hinnankorotuksen takia, yhteys on kuitenkin toiminut moitteettomasti.
olin suunnitellut welhoon vaihtamista mutta äskettäin kävi ilmi että welho ilmeisesti häiritsee p2p liikennettä.. googlessa on asiasta jonkunverran tietoa ja esim. yhdellä tutulla welhon yhteys katkeaa tai takkuilee heti jos p2p:tä käyttää (azureus).
minulla ei elisan kanssa ollut mitään tämäntyyppisiä ongelmia ja nyt vaihto toiseen palveluntarjoajaan askarruttaa.
onko kenelläkään tietoa siitä mitkä internet-palveluntarjoajat häiritsevät tahalaan p2p liikennettä tai miten asian muulla tavoin voisi kiertää?
Internet-palveluntarjoajat ja p2p/torrentliikenteen häirintä
Keskustelua tietoturvasta ja varmuuskopioinnista Mac-, iPhone- ja iPad -käyttäjien näkökulmasta
4 viestiä
• Sivu 1/1
-
Internet-palveluntarjoajat ja p2p/torrentliikenteen häirintä
Viesti Kirjoittaja kaipaika »
-
Re: Internet palveluntarjoajat ja p2p/torrentliikenteen häirintä
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Googlella kun hakee niin yhtä paljon löytää väitteitä, että Welholla ei moista harrasteta, kuin että harrastetaan.
Minä veikkaan, että takkuilu johtuu huonosta modeemista. Torrent-liikenne usein kuormittaa (halpaa ja huonoa) modeemia liikaa ja täten aiheuttaa pätkimistä.
Hommaa voi varsin helposti testata kun pistää torrent-softasta portiksi jonkun arvotun numeron (esim. 34154) , eikä mitään yleistä p2p-porttia ja tämän lisäksi vaikka vielä salauksen päälle. Jos edelleen yhteys pätkii, niin vika on modeemissa.
Minä veikkaan, että takkuilu johtuu huonosta modeemista. Torrent-liikenne usein kuormittaa (halpaa ja huonoa) modeemia liikaa ja täten aiheuttaa pätkimistä.
Hommaa voi varsin helposti testata kun pistää torrent-softasta portiksi jonkun arvotun numeron (esim. 34154) , eikä mitään yleistä p2p-porttia ja tämän lisäksi vaikka vielä salauksen päälle. Jos edelleen yhteys pätkii, niin vika on modeemissa.
-
Viesti Kirjoittaja mike.mcfin »
Samaa mieltä. Varsinkin Azereus osoittautui oikeaksi riesaksi. UPnP tai joku muu pisti ADSL-modeemin polvilleen 15-30 minsan käytön jälkeen eikä koko talosta enää netti toiminut. Transmissionilla ei moista ilmene.TheKraken kirjoitti:Minä veikkaan, että takkuilu johtuu huonosta modeemista. Torrent-liikenne usein kuormittaa (halpaa ja huonoa) modeemia liikaa ja täten aiheuttaa pätkimistä.
-
Viesti Kirjoittaja pnp »
Samanlainen ongelma oli täälläkin, uudella modeemilla (tehokkaampi), ei enää ole ongelmia edes Vuzella (ent. Azereus).mike.mcfin kirjoitti:Samaa mieltä. Varsinkin Azereus osoittautui oikeaksi riesaksi. UPnP tai joku muu pisti ADSL-modeemin polvilleen 15-30 minsan käytön jälkeen eikä koko talosta enää netti toiminut. Transmissionilla ei moista ilmene.TheKraken kirjoitti:Minä veikkaan, että takkuilu johtuu huonosta modeemista. Torrent-liikenne usein kuormittaa (halpaa ja huonoa) modeemia liikaa ja täten aiheuttaa pätkimistä.
iPhone 15 pro Max
Mac Studio M1 Max 32Gb
Mac Studio M1 Max 32Gb
4 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Tietoturva ja varmuuskopiointi”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka