Ostin eMac:iini (1.25GHz) taannoin Applen Video Adapterin, jolla saan komposiitti/s-videosignaalia koneestani pihalle. No, kyseinen palikka toimi mainiosti kuukausia kunnes yksi surullinen päivä kun plugasin adapterin kiinni, TV:lle tuleva kuva oli aivan sekaisin. Vilkaisin Display Preferencesiin ja huomasin, että OS X ( 10.3.[6 7 8] ) ei enää tunnistakaan sitä TV-Out Devicenä vaan VGA Displaynä. Tarkoittaa siis sitä, että adapterista pukkaa ulos VGA-signaalia, joka luonnollisestikaan ei tuossa vanhassa töllönrahjassani oikein näy.
En tiedä onko itse adapteri vialllinen, en ole vielä päässyt testaamaan, ja esim. Apple Hardware Test väittää että kone olisi täysin kunnossa joten ei vaikuta siltä että itse konekaan olisi viallinen.
Olen saman kysymyksen esittänyt mm. Applen foorumeilla ja kernelthread.com:ssa, mutta kummassakaan kysymystäni ei tajuttu oikein vaan luultiiin, etten osaa tuota adapteria käyttää. Eli selvennyksenä: adapteri ON toiminut aikaisemmin, yhtäkkiä LAKKASI toimimasta. "Detect Displays" ei auta preferenceissä jne.
Muilla vastaavia kokemuksia? Tietääkö joku millä tavalla voisin huijata OS X:ää niin, että se tunnistaisi tuon ns. "VGA Displayn" TV-Outiksi niin kuin pitäisikin? Olen monia plistejä kolunnut läpi mutta niistä ei kummemmin ole selvinnyt minkä perusteella OS X päättää mikä adapteri on kyseessä milloinkin.
Apple Video Adapter lakkasi toimimasta
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
4 viestiä
• Sivu 1/1
-
Apple Video Adapter lakkasi toimimasta
Viesti Kirjoittaja ORBAT »
-
- Vuoden Homppulainen 2006
Re: Apple Video Adapter lakkasi toimimasta
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
Mulla samantyyppisiä ongelmia samanlaisen eMacin kanssa. Tässä kuva siitä, miltä koneen kyljessä oleva mini VGA-liitin näyttää nyt kun irroitin adapterin. 
Eli sieltä puuttuu multa muovinpala joka näköjään estää signaalin kulkeutumisen telkkarille asti. Tarkista jos sinulla on jotain samantyyppistä probleemaa.

Eli sieltä puuttuu multa muovinpala joka näköjään estää signaalin kulkeutumisen telkkarille asti. Tarkista jos sinulla on jotain samantyyppistä probleemaa.
-
Viesti Kirjoittaja ORBAT »
Vilkaisin omaa plugia, näyttäisi ainakin olevan ihan kunnossa, tosin ihan satavarma en voi olla.
Pakkohan tähän on joku ohjelmallinenkin ratkaisu olla, sen verran muunneltavissa OS X kuitenkin on.
Pakkohan tähän on joku ohjelmallinenkin ratkaisu olla, sen verran muunneltavissa OS X kuitenkin on.
-
Viesti Kirjoittaja Soundwise »
Mulla tuli sama ongelma eteen juuri äsken! Koneena iMac G5 ja vaivat aivan samat. Adapterimokkula toimii kyllä iBookin kanssa, joten siinä ei mitään vikaa. Parametri ja NV rammin olen resetoinut ja ajanut hardware testin.ORBAT kirjoitti:Ostin eMac:iini (1.25GHz) taannoin Applen Video Adapterin, jolla saan komposiitti/s-videosignaalia koneestani pihalle. No, kyseinen palikka toimi mainiosti kuukausia kunnes yksi surullinen päivä kun plugasin adapterin kiinni, TV:lle tuleva kuva oli aivan sekaisin. Vilkaisin Display Preferencesiin ja huomasin, että OS X ( 10.3.[6 7 8] ) ei enää tunnistakaan sitä TV-Out Devicenä vaan VGA Displaynä. Tarkoittaa siis sitä, että adapterista pukkaa ulos VGA-signaalia, joka luonnollisestikaan ei tuossa vanhassa töllönrahjassani oikein näy.
En tiedä onko itse adapteri vialllinen, en ole vielä päässyt testaamaan, ja esim. Apple Hardware Test väittää että kone olisi täysin kunnossa joten ei vaikuta siltä että itse konekaan olisi viallinen.
Olen saman kysymyksen esittänyt mm. Applen foorumeilla ja kernelthread.com:ssa, mutta kummassakaan kysymystäni ei tajuttu oikein vaan luultiiin, etten osaa tuota adapteria käyttää. Eli selvennyksenä: adapteri ON toiminut aikaisemmin, yhtäkkiä LAKKASI toimimasta. "Detect Displays" ei auta preferenceissä jne.
Muilla vastaavia kokemuksia? Tietääkö joku millä tavalla voisin huijata OS X:ää niin, että se tunnistaisi tuon ns. "VGA Displayn" TV-Outiksi niin kuin pitäisikin? Olen monia plistejä kolunnut läpi mutta niistä ei kummemmin ole selvinnyt minkä perusteella OS X päättää mikä adapteri on kyseessä milloinkin.
Saitko ORBAT omasi toimimaan ilman huoltoreissua?
4 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka