iPhone 3G S ja Soneran irtisanominen?
-
iPhone 3G S ja Soneran irtisanominen?
Viesti Kirjoittaja renttu85 »
Onhan tätä täällä näköjään puitu mutta ei tullut aivan täysin selväksi.
Elikäs jos otan soneralta tuon 1,99e/kk liittymän ja maksan puhelimen kerralla pois 492e.
Tämän jälkeen haluan siihen saunalahden kortin niin irti sanon soneran liittymän ja maksan 100e sakon ja tuon 1,99e x 12kk = 23,88e. Joten puhelimen loppuhinnaksi tulee 492e+23,88e+100e= 615,88e? Ja tämän suman pulitettuani puhelimessa tomii juurikin tämä omistamani saunalahden kortti ja luurin kaikki toiminnot, appstoret yms? Ja kauanko tähän operaatioon menee aikaa? Elikä siihen kun puhelin on minulla kädessä niin saan purkukoodin?
Vai onko viisaampi vaihtoehto maksella tuota 1,99e/kk vuoden ajan ja unlockata iluuri jollain konstilla?
Kun nyt olen niin kahden luurin vaiheilla, N97 tai Iphone. Inhottaa vaan tuo applen hakkimisen vaikeus saunalahden liittymälle, koska liittymää en ole vaihtamassa, pelkästään datan takia. Sain aikoinaan special tarjouksen 2M rajaton liittymä 9,95e kuussa niin siitä en luovu. Mutta taasen nokiassa ärsyttää tuo symbianin roska. Kaatuilee ja hidastelee. Joten nimen omaan iphone tuon käytettävyyden takia kiinnostelee.
Kiitos jo vastauksista etu käteen.
-
Re: Iphone 3gs ja sonaran irtisanominen?
Viesti Kirjoittaja atheos »
http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
-
Re: Iphone 3gs ja sonaran irtisanominen?
Viesti Kirjoittaja kilpikonna »
on ihmismieli?
Kerron sen teille:
tuulen suhina kuvaan
piirretyissä männyissä.
-Ikkyu-
-
Re: Iphone 3gs ja Soneran irtisanominen?
Viesti Kirjoittaja Bridger »
Purettaessa sopimus Sonera perii laitteesta suositushinnan, joka on iPhonen tapauksessa oleellisesti korkeampi kuin laitteen myyntihinta (16 GB 649€ ja 32 GB 799€). Tuohon, ilmeisesti 16 GB -mallin mukaan tehtyyn, laskelmaasi pitää lisätä siis 649€ - 492€ = 157€, jolloin yhteissummaksi tulee 772,88 €.renttu85 kirjoitti: Tämän jälkeen haluan siihen saunalahden kortin niin irti sanon soneran liittymän ja maksan 100e sakon ja tuon 1,99e x 12kk = 23,88e. Joten puhelimen loppuhinnaksi tulee 492e+23,88e+100e= 615,88e?
Näin juuri, sillä laitteen lukituksen purkaa tällöin Apple. MMS vaatii operaattorikohtaiset asetukset niille jotka eivät ole Applen kumppaneita. Tetheringin toimivuudesta virallisesti lukittujen luurien kanssa en ole huomannut mitään tietoja.renttu85 kirjoitti: Ja tämän suman pulitettuani puhelimessa tomii juurikin tämä omistamani saunalahden kortti ja luurin kaikki toiminnot, appstoret yms?
Soneralla on 2 viikon irtisanomisaika, joten kahteen viikkoon kannattanee varautua.renttu85 kirjoitti: Ja kauanko tähän operaatioon menee aikaa? Elikä siihen kun puhelin on minulla kädessä niin saan purkukoodin?
Jos tulee Soneran kanssa puoli vuotta toimeen, edullisin vaihtoehto olisi ilmeisesti ottaa laite kytkynä ja puolen vuoden kuluttua vaihtaa puhelinta, jolloin alkuperäisen puhelimen lukitus puretaan.renttu85 kirjoitti: Vai onko viisaampi vaihtoehto maksella tuota 1,99e/kk vuoden ajan ja unlockata iluuri jollain konstilla?
-
Viesti Kirjoittaja Netsk »
Haluaisin oikeasti jotain faktoja tasta, missaan ei lue mitaan tuosta erotuksen maksamisesta. Kun itse sanoin irti iPhone 3G kytkyn kauan sitten, en maksanut senttiakaan.Bridger kirjoitti:Purettaessa sopimus Sonera perii laitteesta suositushinnan, joka on iPhonen tapauksessa oleellisesti korkeampi kuin laitteen myyntihinta (16 GB 649€ ja 32 GB 799€). Tuohon, ilmeisesti 16 GB -mallin mukaan tehtyyn, laskelmaasi pitää lisätä siis 649€ - 492€ = 157€, jolloin yhteissummaksi tulee 772,88 €.renttu85 kirjoitti: Tämän jälkeen haluan siihen saunalahden kortin niin irti sanon soneran liittymän ja maksan 100e sakon ja tuon 1,99e x 12kk = 23,88e. Joten puhelimen loppuhinnaksi tulee 492e+23,88e+100e= 615,88e?
Näin juuri, sillä laitteen lukituksen purkaa tällöin Apple. MMS vaatii operaattorikohtaiset asetukset niille jotka eivät ole Applen kumppaneita. Tetheringin toimivuudesta virallisesti lukittujen luurien kanssa en ole huomannut mitään tietoja.renttu85 kirjoitti: Ja tämän suman pulitettuani puhelimessa tomii juurikin tämä omistamani saunalahden kortti ja luurin kaikki toiminnot, appstoret yms?
Soneralla on 2 viikon irtisanomisaika, joten kahteen viikkoon kannattanee varautua.renttu85 kirjoitti: Ja kauanko tähän operaatioon menee aikaa? Elikä siihen kun puhelin on minulla kädessä niin saan purkukoodin?
Jos tulee Soneran kanssa puoli vuotta toimeen, edullisin vaihtoehto olisi ilmeisesti ottaa laite kytkynä ja puolen vuoden kuluttua vaihtaa puhelinta, jolloin alkuperäisen puhelimen lukitus puretaan.renttu85 kirjoitti: Vai onko viisaampi vaihtoehto maksella tuota 1,99e/kk vuoden ajan ja unlockata iluuri jollain konstilla?
MacBook Air 11" 128GB
iPhone 5 16GB
-
Viesti Kirjoittaja inf »
Lukemalla sopimusehdot, sieltä löytyy tuo kohta jossa mainitaan tuo suositushinnan ja myyntihinnan erotus jonka joutuu maksamaan.Netsk kirjoitti:Haluaisin oikeasti jotain faktoja tasta, missaan ei lue mitaan tuosta erotuksen maksamisesta. Kun itse sanoin irti iPhone 3G kytkyn kauan sitten, en maksanut senttiakaan.Bridger kirjoitti:Purettaessa sopimus Sonera perii laitteesta suositushinnan, joka on iPhonen tapauksessa oleellisesti korkeampi kuin laitteen myyntihinta (16 GB 649€ ja 32 GB 799€). Tuohon, ilmeisesti 16 GB -mallin mukaan tehtyyn, laskelmaasi pitää lisätä siis 649€ - 492€ = 157€, jolloin yhteissummaksi tulee 772,88 €.renttu85 kirjoitti: Tämän jälkeen haluan siihen saunalahden kortin niin irti sanon soneran liittymän ja maksan 100e sakon ja tuon 1,99e x 12kk = 23,88e. Joten puhelimen loppuhinnaksi tulee 492e+23,88e+100e= 615,88e?
-
Re: iPhone 3G S ja Sonaran irtisanominen?
Viesti Kirjoittaja zs6234i »
Satkun pienennyshinnalla tietenkin, eihän se olisi Sonera muuten...

Minä kun kyselin asiaa aikanaan että mikä on se rahasumma, jolla pääsen eroon Sonerasta? AsPa sanoi, että kytkysoppari ei kuitenkaan lopu eli puhelimen unlock - koodin saa sitten alkuperäisessä sopimuksessa mainitun sopimuskauden päätyttyä. Tätä väänsin lukemattomien ihmisten kanssa eripuolella Soneraa, että voiko se oikeesti mennä näin ja sain aina vaan uusien ja uusien ihmisten kautta Soneralta samaa tietoa, että kyllä. Asia on vain ja juuri näin.
Kummastelin kovin, ettäkö se voisi laissa mennä näin mutta Soneralta vakuuteltiin aina vaan samaa. Noo, kutistin liittymäpaketin pienimpään mahdolliseen ja kärsin loppuun, onhan se lopulla mullekin kai se halvin vaihtoehto ja menee "osamaksulla".
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Jailbreak + Unlock = Sonera makaa pöydällä työttömänä sopimuskauden loppuun => Irtisanominen.
Saunalahdella soitellaan ja hyvin pelittää, akkukin kestää huomattavasti kauemmin Sauniksen kortti puhelimessa, kuin Soneralla kesti ikinä.
Ihmetyttää vaan sellainen seikka että, jos teen kytkysopimuksen mutta: Maksan puhelimen osuuden kertamaksuna kokonaan, niin kenen omaisuutta se puhelinlaite silloin on? Kuinka muka Sonera voi pidättää tuota koodia, jos kerran olen maksanut puhelimen kokonaan pois?
MacBook Air M2 13" iPhone 5 32gt Macbook Pro 15" iMac G5 24" iPad Mini Retina 64gb iPhone SS 64gt iPhone X 64gt iBook G4 12" iPod nano
-
Viesti Kirjoittaja inf »
Iphonen kanssa on _aina_ saanut tuon Minun Sonera liittymän. Myös 3G version kanssa. Ja lakihan muuttui vasta juuri, ja vain 1.4.2009 jälkeen solmitut sopparit voi purkaa noita mainittuja sakkoja + summien kanssa.zs6234i kirjoitti:Menin ottamaan silloin heti alkumetreillä kytkyliittymän Soneralta + iPhone, kun valittavana oli vain kolme pakettivaihtoehtoa. Small Medium ja Large. Sain oppia, että vaikka tänään on mahdollista ottaa tuo "Minun Sonera" kytkypaketti jossa halvin liittymä on jonkun pari euroa /kk, nii näitä ensimmäisiä pakettivaihtoehtoja ei voi muuttaa enää tuollaiseksi Minun Sonera - pakettiin, vaan halvin mahdollinen on tuo Small - paketti.
Minä kun kyselin asiaa aikanaan että mikä on se rahasumma, jolla pääsen eroon Sonerasta? AsPa sanoi, että kytkysoppari ei kuitenkaan lopu eli puhelimen unlock - koodin saa sitten alkuperäisessä sopimuksessa mainitun sopimuskauden päätyttyä. Tätä väänsin lukemattomien ihmisten kanssa eripuolella Soneraa, että voiko se oikeesti mennä näin ja sain aina vaan uusien ja uusien ihmisten kautta Soneralta samaa tietoa, että kyllä. Asia on vain ja juuri näin.
Kummastelin kovin, ettäkö se voisi laissa mennä näin mutta Soneralta vakuuteltiin aina vaan samaa. Noo, kutistin liittymäpaketin pienimpään mahdolliseen ja kärsin loppuun, onhan se lopulla mullekin kai se halvin vaihtoehto ja menee "osamaksulla".![]()
Jailbreak + Unlock = Sonera makaa pöydällä työttömänä sopimuskauden loppuun => Irtisanominen.
Saunalahdella soitellaan ja hyvin pelittää, akkukin kestää huomattavasti kauemmin Sauniksen kortti puhelimessa, kuin Soneralla kesti ikinä.
Ihmetyttää vaan sellainen seikka että, jos teen kytkysopimuksen mutta: Maksan puhelimen osuuden kertamaksuna kokonaan, niin kenen omaisuutta se puhelinlaite silloin on? Kuinka muka Sonera voi pidättää tuota koodia, jos kerran olen maksanut puhelimen kokonaan pois?
-
Re: iPhone 3GS ja Soneran irtisanominen?
Viesti Kirjoittaja Jomena »
TeliaSonera Finland Oyj
Asiakaspalautteet
PL 0040
00051 Sonera
Tai faxilla numeroon, jota en nyt löytänyt tähän hätään. Voin hakea vielä, jos kiinnostaa. Molemmat lähetystavat vaativat päälle varmistussoiton, että viesti on tullut perille, muuten se katoaa mystisesti. Aikaa kuluu tosiaan 2-3 viikkoa.
Itse maksoin puhelimen kokonaan (518e) ostasessani, joten en joutunut maksamaan erotuksia. 100e irtisanomismaksuakaan ei ainakaan vielä ole tullut.
Irtisanomisen käytännössä huomaa siitä, että yhteys katoaa. Purku tapahtuu, kun yhdistät iPhonen iTunesiin. Missään ohjeessa ei vaan mainita, että puhelimessa pitää olla vieras sim-kortti sisällä. Apple onnittelee onnistuneesta lukituksen purkamisesta ja homma on siinä. Lukitus on siis kokonaan Applen takana, eikä mitään avauskoodeja tarvita, kuten atheos jo kirjoittikin.
Kesälomalla käytin pojan dna-mokkula korttia kännykässä pitää sanoa, että dna:lla on kattavampi verkko kuin soneralla. Liikkeellä ollessa soneran verkossa oli pallukka verkko käytössä n.90% ajasta.
-
Viesti Kirjoittaja renttu85 »
No nyt täällä on jo kaksi ihmistä jotka ovat saaneet luurin auki ilman lisämaksuja.Jomena kirjoitti:Itse sain purettua Sonera-sopimuksen ulkomaille muuton takia. Irtisanomista varten pitää tehdä virallinen reklamaatio asiakaspalveluun.
TeliaSonera Finland Oyj
Asiakaspalautteet
PL 0040
00051 Sonera
Tai faxilla numeroon, jota en nyt löytänyt tähän hätään. Voin hakea vielä, jos kiinnostaa. Molemmat lähetystavat vaativat päälle varmistussoiton, että viesti on tullut perille, muuten se katoaa mystisesti. Aikaa kuluu tosiaan 2-3 viikkoa.
Itse maksoin puhelimen kokonaan (518e) ostasessani, joten en joutunut maksamaan erotuksia. 100e irtisanomismaksuakaan ei ainakaan vielä ole tullut.
Irtisanomisen käytännössä huomaa siitä, että yhteys katoaa. Purku tapahtuu, kun yhdistät iPhonen iTunesiin. Missään ohjeessa ei vaan mainita, että puhelimessa pitää olla vieras sim-kortti sisällä. Apple onnittelee onnistuneesta lukituksen purkamisesta ja homma on siinä. Lukitus on siis kokonaan Applen takana, eikä mitään avauskoodeja tarvita, kuten atheos jo kirjoittikin.
Kesälomalla käytin pojan dna-mokkula korttia kännykässä pitää sanoa, että dna:lla on kattavampi verkko kuin soneralla. Liikkeellä ollessa soneran verkossa oli pallukka verkko käytössä n.90% ajasta.
Outoa siinä mielessä jos lukee noita sopimus ehtoja
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
No... Täytyy varmaan tilailla sieltä tuolla yhden vuoden 1,99e/kk sopimuksella ja kokeilla sanoa se sitten irti.
Jos tulee lisä viuluja niin tulkoot.
Postailen sitten tänne kuinka kävi
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
EDIT. Kunhaa tulee luuri ensin saaaville.
-
Ei kyllä. Tottakai mä olisin ottanut sellaisen kaks euroo/kk jos se olis ollut mahdollista.inf kirjoitti:Iphonen kanssa on _aina_ saanut tuon Minun Sonera liittymän. Myös 3G version kanssa. Ja lakihan muuttui vasta juuri, ja vain 1.4.2009 jälkeen solmitut sopparit voi purkaa noita mainittuja sakkoja + summien kanssa.zs6234i kirjoitti:Menin ottamaan silloin heti alkumetreillä kytkyliittymän Soneralta + iPhone, kun valittavana oli vain kolme pakettivaihtoehtoa. Small Medium ja Large. Sain oppia, että vaikka tänään on mahdollista ottaa tuo "Minun Sonera" kytkypaketti jossa halvin liittymä on jonkun pari euroa /kk, nii näitä ensimmäisiä pakettivaihtoehtoja ei voi muuttaa enää tuollaiseksi Minun Sonera - pakettiin, vaan halvin mahdollinen on tuo Small - paketti.
Minä kun en henkilökohtaisista, Tele - aikaisista periaatesyistä suostu Soneran liittymää käyttämään.
MacBook Air M2 13" iPhone 5 32gt Macbook Pro 15" iMac G5 24" iPad Mini Retina 64gb iPhone SS 64gt iPhone X 64gt iBook G4 12" iPod nano
-
Viesti Kirjoittaja inf »
Edelleen kuten aiemmin. Silloin kun iPhone tuli myyntiin niin Minun Sonera oli myös vaihtoehtona. Itse otin silloin julkaisutilaisuudessa 1.99e/kk maksulla ilman mitään palveluita. Tainnut joku vaan vähän sumuttaa sua :-)zs6234i kirjoitti:Ei kyllä. Tottakai mä olisin ottanut sellaisen kaks euroo/kk jos se olis ollut mahdollista.inf kirjoitti:Iphonen kanssa on _aina_ saanut tuon Minun Sonera liittymän. Myös 3G version kanssa. Ja lakihan muuttui vasta juuri, ja vain 1.4.2009 jälkeen solmitut sopparit voi purkaa noita mainittuja sakkoja + summien kanssa.zs6234i kirjoitti:Menin ottamaan silloin heti alkumetreillä kytkyliittymän Soneralta + iPhone, kun valittavana oli vain kolme pakettivaihtoehtoa. Small Medium ja Large. Sain oppia, että vaikka tänään on mahdollista ottaa tuo "Minun Sonera" kytkypaketti jossa halvin liittymä on jonkun pari euroa /kk, nii näitä ensimmäisiä pakettivaihtoehtoja ei voi muuttaa enää tuollaiseksi Minun Sonera - pakettiin, vaan halvin mahdollinen on tuo Small - paketti.
Minä kun en henkilökohtaisista, Tele - aikaisista periaatesyistä suostu Soneran liittymää käyttämään.
-
Viesti Kirjoittaja Bridger »
Nykyisen lain mukaan kytkysopimuksen voi purkaa. Soneran nykyisissä sopimusehdoissa on maininta siitä että pitää maksaa erotus suositushintaan. Vanhan lain mukaan tehtyjä sopimuksia ei ole normaalisti voinut purkaa, vaan ne ovat olleet aina vähän erikoistapauksia.Netsk kirjoitti: Haluaisin oikeasti jotain faktoja tasta, missaan ei lue mitaan tuosta erotuksen maksamisesta. Kun itse sanoin irti iPhone 3G kytkyn kauan sitten, en maksanut senttiakaan.
-
Viesti Kirjoittaja Xaeron »
En laita päätäni vadille, mutta muistaakseni ainakin aluksi 3G:tä ei saanut Minun Soneralla ellei maksanut koko puhelimen osuutta kerralla. Jos halusi maksaa 3G:n pienemmissä erissä kuukausittain, joutui ottamaan Small-, Medium- tai Large-paketin.inf kirjoitti:Edelleen kuten aiemmin. Silloin kun iPhone tuli myyntiin niin Minun Sonera oli myös vaihtoehtona. Itse otin silloin julkaisutilaisuudessa 1.99e/kk maksulla ilman mitään palveluita. Tainnut joku vaan vähän sumuttaa sua :-)zs6234i kirjoitti:Ei kyllä. Tottakai mä olisin ottanut sellaisen kaks euroo/kk jos se olis ollut mahdollista.inf kirjoitti:Iphonen kanssa on _aina_ saanut tuon Minun Sonera liittymän. Myös 3G version kanssa. Ja lakihan muuttui vasta juuri, ja vain 1.4.2009 jälkeen solmitut sopparit voi purkaa noita mainittuja sakkoja + summien kanssa.zs6234i kirjoitti:Menin ottamaan silloin heti alkumetreillä kytkyliittymän Soneralta + iPhone, kun valittavana oli vain kolme pakettivaihtoehtoa. Small Medium ja Large. Sain oppia, että vaikka tänään on mahdollista ottaa tuo "Minun Sonera" kytkypaketti jossa halvin liittymä on jonkun pari euroa /kk, nii näitä ensimmäisiä pakettivaihtoehtoja ei voi muuttaa enää tuollaiseksi Minun Sonera - pakettiin, vaan halvin mahdollinen on tuo Small - paketti.
-
Viesti Kirjoittaja inf »
Jep koko luuri piti maksaa kerralla, joka nyt on suhteellisen viisas vaihtoehto muutenkin.Xaeron kirjoitti: En laita päätäni vadille, mutta muistaakseni ainakin aluksi 3G:tä ei saanut Minun Soneralla ellei maksanut koko puhelimen osuutta kerralla. Jos halusi maksaa 3G:n pienemmissä erissä kuukausittain, joutui ottamaan Small-, Medium- tai Large-paketin.
-
-
Viesti Kirjoittaja Xaeron »
Kuinka niin? Eihän nuo ota edes korkoa tuosta osamaksumahdollisuudesta. Muutenhan se olisikin.inf kirjoitti:Jep koko luuri piti maksaa kerralla, joka nyt on suhteellisen viisas vaihtoehto muutenkin.Xaeron kirjoitti: En laita päätäni vadille, mutta muistaakseni ainakin aluksi 3G:tä ei saanut Minun Soneralla ellei maksanut koko puhelimen osuutta kerralla. Jos halusi maksaa 3G:n pienemmissä erissä kuukausittain, joutui ottamaan Small-, Medium- tai Large-paketin.
-
Viesti Kirjoittaja legace »
Jos haluat ensi vuonna päivittää iPhoneen, niin tuo lienee viisaampi tapa, sillä silloin ei tarvitse maksaa sitä iPhonea loppuun, kun olet jo sen tehnyt. Säästyt turhalta vailvalta, jos nyt sen kerralla maksat..Xaeron kirjoitti:Kuinka niin? Eihän nuo ota edes korkoa tuosta osamaksumahdollisuudesta. Muutenhan se olisikin.
-
Kyllä vain, juurikin näin..Xaeron kirjoitti: En laita päätäni vadille, mutta muistaakseni ainakin aluksi 3G:tä ei saanut Minun Soneralla ellei maksanut koko puhelimen osuutta kerralla. Jos halusi maksaa 3G:n pienemmissä erissä kuukausittain, joutui ottamaan Small-, Medium- tai Large-paketin.
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Nyt ontuu kyllä logiikka ja pahastilegace kirjoitti:Jos haluat ensi vuonna päivittää iPhoneen, niin tuo lienee viisaampi tapa, sillä silloin ei tarvitse maksaa sitä iPhonea loppuun, kun olet jo sen tehnyt. Säästyt turhalta vailvalta, jos nyt sen kerralla maksat..Xaeron kirjoitti:Kuinka niin? Eihän nuo ota edes korkoa tuosta osamaksumahdollisuudesta. Muutenhan se olisikin.

EDIT: Itseasiassa jos nyt oikein mietin, niin jos olisin aikanani maksanut 3G:n kerralla, niin olisin joutunut käyttämään verkkokaupassa nettipankkini tunnuksia ja maksamaan sen erikseen. Nyt sain summan suoraan puhelinlaskulle, joka minulla menee suoraan nettipankkiin ja sieltä veloitukseen, eli siis säästyn yhden nettipankkireissun verran

-
Jep, jep, mutta vaativat kyllä lähettämään kopion muuttoilmoituksesta ja taas alkoi 2 viikon aika alusta, mutta ulkomaille muutto on kyllä kuluttajaviraston mukaan pätevä syy irtisanomiseen, joten ehkä siitä syystä en joudu irtisanomisesta maksamaan.renttu85 kirjoitti: No nyt täällä on jo kaksi ihmistä jotka ovat saaneet luurin auki ilman lisämaksuja.
Kokonaan toinen asia sitten on kannattiko homma, koska Saksassa T-Mobile eikä Vodafone tarjoa lainkaan prepaid tai määräaikaisia dataliittymiä - vain 24kk kytkyjä. Basella saattaa olla, mutta heidän verkon kattavuudesta en tiedä. Iphoneni on ikään kuin iPod johon voi soittaa. Ostin offmapsin, johon lataan kotona wlaninilla kartat, mutta reissussa ei pääse verkkoon.
Hassua sinänsä, että puhutaan mobiilista datasta, mutta niille jotka siirtyvät maasta toiseen on mahdollisuuksia todella rajoitetusti.
-
Re: iPhone 3G S ja Soneran irtisanominen?
Sain vastauksen, että kirjoittaa kirjallinen reklamaatio, niin se käynnistyy sitä kautta.
Siitä ei AsPa osannut suoraan antaa vastinetta, että millaisella summalla / sopimuksella / aikataululla, mutta esimerkiksi tämä mun Small - paketti voisi olla mahdollista reklamaation kautta muuttaa Minun Sonera - liittymäksi, mutta tosiaan vaatii kirjallisen reklamaation ja mahdollisia pienennysmaksuja, joka puolestaan voi olla pitkällä juoksulla, varsinkin sopimuksen loppupuolella kannattamaton ratkaisu.
Siinä jutellessani Soneran kanssa, räppäilin heidän nettisivujaan ja Omat sivut kohdassa tuli tällainen eteen, joka ei ainakaan luottamusta ja arvostusta nosta. Jätin asiasta palautteen samalla siinä jutellessamme, siis puolen päivän korvilla mutta vielä nyt kirjoittaessani tätä ei ongelma ollut ainakaan poistunut.

1. http://www.sonera.fi
2. Omat sivut (nappi oikealta ylhäältä)
3. Tutustu Omiin Sivuihin (Vasemman reunan valikko)
Ja lopputulos alla
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)

-
Viesti Kirjoittaja siedler »
Ai muitakin Saksaan lähtijöitä (vai asutko jo siellä?). Tämä menee vahvasti offtopiciksi mutta kyllähän Saksasta pitäisi saada prepaid tai kytkyttymiä soppareita joihin myös saa dataliittymän (esim. Klarmobile).Jomena kirjoitti:Jep, jep, mutta vaativat kyllä lähettämään kopion muuttoilmoituksesta ja taas alkoi 2 viikon aika alusta, mutta ulkomaille muutto on kyllä kuluttajaviraston mukaan pätevä syy irtisanomiseen, joten ehkä siitä syystä en joudu irtisanomisesta maksamaan.renttu85 kirjoitti: No nyt täällä on jo kaksi ihmistä jotka ovat saaneet luurin auki ilman lisämaksuja.
Kokonaan toinen asia sitten on kannattiko homma, koska Saksassa T-Mobile eikä Vodafone tarjoa lainkaan prepaid tai määräaikaisia dataliittymiä - vain 24kk kytkyjä. Basella saattaa olla, mutta heidän verkon kattavuudesta en tiedä. Iphoneni on ikään kuin iPod johon voi soittaa. Ostin offmapsin, johon lataan kotona wlaninilla kartat, mutta reissussa ei pääse verkkoon.
Hassua sinänsä, että puhutaan mobiilista datasta, mutta niille jotka siirtyvät maasta toiseen on mahdollisuuksia todella rajoitetusti.
Itsellä kanssa nyt harkinnassa tuo iPhone 3G S Soneralta, mutten ole vielä päättänyt irtisanonko sen sitten heti kun muutan Saksaan vai unlockaanko itse. Kun kuitenkin haluaisin pitää jonkinlaisen suomalaisenkin liittymän ja tuo minun sonera 2e/kk ei nyt niin paha juttu ole. Olettaen että sen 3G S saa kans unlockattua onnistuneesti itse.
-
Katos vaan en ole ennen tuota Klarmobilea huomannutkaan - ei se näy kyllä tuossa puhelimen operaattorilistassakaan(?). Minulla on kuitenkin sellainen käsitys, että nämä Klarmobilet ja Baset ostavat verkkojen omistajilta ylijäävän kaistan ja myyvät sitä. Kovemmassa kuormituksessa olet ensimmäinen jolta kenttä loppuu, kun verkon omistajan asiakkaat ovat etusijalla.siedler kirjoitti: Ai muitakin Saksaan lähtijöitä (vai asutko jo siellä?). Tämä menee vahvasti offtopiciksi mutta kyllähän Saksasta pitäisi saada prepaid tai kytkyttymiä soppareita joihin myös saa dataliittymän (esim. Klarmobile).
Itsellä kanssa nyt harkinnassa tuo iPhone 3G S Soneralta, mutten ole vielä päättänyt irtisanonko sen sitten heti kun muutan Saksaan vai unlockaanko itse. Kun kuitenkin haluaisin pitää jonkinlaisen suomalaisenkin liittymän ja tuo minun sonera 2e/kk ei nyt niin paha juttu ole. Olettaen että sen 3G S saa kans unlockattua onnistuneesti itse.
Lueskele täältä forumista, mutta mulla on sellainen käsitys, että näitä uusia ei pysty unlockaamaan. Munasin itse oman unlockaukseni, kun menin vain muutamaa päivää ennen lähtöä päivittämään firmwaren ja sitä ei pystynytkään enää unlockaamaan. Sonera ei purkanut minulle pelkkää operaattorilukkoa, vaan jouduin irtisanomaan kokonaan. Itse maksaisin sinun tilanteessa sen huntin heti, jos se vaan niin onnistuu. On aika turhauttavaa hengailla taskussa uusi läppä, jolla ei tee mitään!
-
Viesti Kirjoittaja legace »
Pystyy unlockkaamaan: http://blog.iphone-dev.org/post/1372144 ... -new-againJomena kirjoitti:Lueskele täältä forumista, mutta mulla on sellainen käsitys, että näitä uusia ei pysty unlockaamaan. Munasin itse oman unlockaukseni, kun menin vain muutamaa päivää ennen lähtöä päivittämään firmwaren ja sitä ei pystynytkään enää unlockaamaan. Sonera ei purkanut minulle pelkkää operaattorilukkoa, vaan jouduin irtisanomaan kokonaan. Itse maksaisin sinun tilanteessa sen huntin heti, jos se vaan niin onnistuu. On aika turhauttavaa hengailla taskussa uusi läppä, jolla ei tee mitään!
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka