TheKraken kirjoitti:Tege kirjoitti:Toihan on ns. laitonta.
No ei se kyllä ole edes ns. laitonta. Edes jenkeissä, vaikka Apple on yrittänyt sitä siellä läpi ajaakin.
Ainut laittomuus tuossa ilmoituksessa voipi olla siinä, että meneekö tuo jo yritystoiminnan puolelle ja mites alvit, verot jne

Kraksu aivan oikeassa tässä, ainoa on nimenomaan tuo yritystoiminta. Tämä ns "laillisuus" on monilla aika hakusessa vielläkin. Jos oikeen lähdetään miettimään asioita niin kaikki JB/Unlock estot lienee lähempänä laittomuutta kun niiden tekeminen. Aika sama se on jos ostat MacBookin tai iPhonen. Myyntihetkellä omistajavaihdos tapahtuu. (Kytkykaupassa voidaan miettiä kyllä omistaja/käyttäjä asioista. Yleis vertauksena asuntolaina: saat tehdä remmonttia asunossasi vaikka sinä maksat pankille lainaa asunnostasi).
Omistajana sinulla on oikeus tehdä tuotteellee mitä haluat, varsinkin jos olet maksanut sen kokonaan (veikkaan että iPhone tapauksessa jopa takuukin pysyiysi oikeustasolla jos voidaan näyttäää että JB ei ole vikaa aiheuttanut). MacBookiin saat asentaa ohjelmia joita "Apple tai muu esim ATT" halua. Iphoneen saat asentaa ohjelimia jota "Apple tai muu esim ATT" halua. Toyotaasi saat laittaa hiennommat aluvanteet kuin mitä Toyotalla tai heidän jämyillä on myytävänä (tietenkin jos menee liian paljon ohi automallin suosituksia niin pitää katsastaa auto jos liikenteessä haluaa ajella). jne.
JB/Unlock ei ole sama kuin piratismi jota valitettavasti näkee että moni täälläkin on sitä mieltä.
E: itse olen vain puolikriminelli. JB/Unlockausta ei ole tällä hetkellä, mutta hyi kamalaa olen ostanut iTalia sim-vapaa mallisen iPhonen